Csinos városi platós a VW-től

Volkswagen Saveiro

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2014.09.07. 11.00

Brazíliában, a Gol műszaki alapjaira készül a 4,5 méteres, platós VW Saveiro. Többféle kivitelben kínálják, a nagy újdonság a dupla fülkés verzió.

A Volkswagen 1979-től 1984-ig már gyártott apró platóst, Caddy Pick-up néven. Az autó Európában rövid életűnek bizonyult, Dél-Amerikában azonban a mai napig népszerű a koncepció: 1980 óta immár ötödik generációjában készül a mindenkori Gol alapjaira. 

A Saveiro szimpla, nyújtott és duplafülkés kivitelben, ezeken belül többféle felszereltségi szinten, köztük a vagány Cross életmód-kiadásban (képeinken) kapható; ezek közül a nyújtott fülkés kiadás számít újdonságnak. 
A verziótól függően eltérő, átlagosan 4,5 méter hosszúságú Saveiro 1,70-1,72 méter széles, 1,50-1,55 magas. A 2,75 méteres tengelytávon nyugvó modell platójának térfogata 580 liter, a hátsó ajtót gázrugók eresztik le.  
Hogy nem komoly teherjárműről, hanem kisautóból faragott célszerszámról van szó, arról az elöl MacPherson rugóstagokat, hátul csatolt lengőkaros futóművet alkalmazó futómű is tanúskodik. Az egész autó összese 1,1 tonnát nyom. 
A nyújtott fülkére dizájnos tetősínt terveztek, az oldalfalakat tetszetős koptatósáv díszíti. A beltérben rengeteg pohártartó, bőséges kényelmi felszereltség (legalábbis a Cross kivitelben) várja az utasokat; a mókázást az ESP módosított üzemével működő terep-üzemmód teszi élvezetesebbé. 
Biztonsági rendszerekben is bővelkedik a platform, a vészfékezésre működésbe lépő vészvillogóktól a visszagurulás-gátlón át az ívmeneti iránytartást segítő GMA rendszerig. A Saveiro egyetlen motorral kapható: a négyhengeres, 16 szelepes 1.6-os benzin-etanol üzemű, legnagyobb teljesítménye 120 LE (alkoholos üzemmódban). A végsebesség 177 km/óra, a gyorsulás 10,1 mp.

Kommentek

  • kovacspista

    1979-től 1984-ig maximum az igazi, kabrió Skoda Felicia alapjaira épülhetett volna a VW platósa, ugyanis a “modern” Felicia 1994-ben mutatkozott be.

  • sveqs

    jogos az észrevétel :)

A Ferrari nem ad el több Forma-1-es autót

A Ferrari a 2014-es modellévtől már nem adja el régi Forma-1-es autóit a veteránprogramjában.

Használt Audi, kegyetlenül őszintén eladó

“Vidd el mert hányingerem van tőle ha meglátom!”

Elektromos buszokkal járhatnak iskolába a gyerekek

Egy kanadai cégnek köszönhetően immáron a gyereknek sem kell füstokádó buszokon utazni.

Mazda3: nem csak szép, okos is

Látszólag alig változott, technológiailag azonban sok újdonságot hordoz a Mazda3 megújult változata. Kipróbáltuk a Golf japán konkurensét.

F1: A miniszter sem tudott az új Francia Nagydíjról

Hétfőn hivatalossá vált, hogy 2018-ban visszatér a versenynaptárba a Francia Nagydíj. Még a sportminiszter sem tudott a dologról.

F1: A Red Bull kitart szuperautós partnere mellett

Jól működik az Aston Martin és a Red Bull együttműködése, erre tekintettel gyorsan meg is hosszabbították a felek.

F1: Alonsót sem zárja ki a Mercedes-főnök

A Mercedes csapatfőnöke, Toto Wolff szerint mindenképpen meg kell fontolniuk a mclarenes Fernando Alonsót is Nico Rosberg lehetséges utódjaként. Pascal Wehrlein előléptetése messze nem garantált.

Itt az első Halálos iramban 8 videó

Ez a rövid beharangozó megmutat néhány képkockát a Halálos iramban 8-ból.

F1: A Mercedes leigazolja a kis Schumachert?

Német sajtóértesülés szerint a hétszeres világbajnok Michael Shumacher fia, Mick hamarosan bekerül a Mercedes Forma-1-es istállójába.

F1: Mindkét pilótáját elveszítheti a Ferrari

A Ferrari elnöke, Sergio Marchionne nem zárja ki, hogy 2018-ban már Sebastian Vettel és Kimi Räikkönen sem lesz a csapatnál.

F1: Jules Bianchinak ajánlják az új Francia Nagydíjat

Mostantól hivatalos: 2018-tól újra lesz Francia Nagydíj a Forma-1-ben, a Paul Ricard-i versenyt a tavaly elhunyt Jules Bianchi emlékének ajánlják.

Nem épített még ilyen autót a Ferrari

A Ferrari saját márkakupájának következő, jubileumi évadára építette meg a 488 Challenge modellt. A mostani az elmúlt huszonöt év legerősebb autója, egyben az első, amely feltöltött motort kapott.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.