Villanyautóval tolják Piedone kollégái

Kétszáz éves a Carabinieri

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2014.09.04. 14.00

Csaknem két tucat i-MiEV-et adott át a Mitsubishi az olasz rendőrségnek. Nem ők az elsők, akik árammal szolgálnak és védenek.

A Mitsubishi Motors olasz forgalmazója huszonhárom darab i-MIEV elektromos törpeautót adott át az olasz katonai rendőrségnek. Az idén kétszáz éves Carabinieri ezzel csatlakozott azon bűnüldözési és rendfenntartási szervek csoportjához, akik világszerte villanyautóval (is) gondozzák a rendet és a békét. 

Mitsubishi i-MiEV-et használ többek között Kanagawa prefektúra rendőrsége (Japán), a hong kongi és spanyolországi erők, de még Nagy-Britanniában is előfordul a villanyos tojásforma kék-sárga fényezéssel, így ni. 
Villanyautóval tolják Piedone kollégái 1
Az olasz rendőrség elektromos járgányai természetesen nem az autópályákon fognak szolgálatot teljesíteni, arra van sokkal jobb járgánya a zsaruknak. A nagyvárosok történelmi központjaiba, különböző szigetekre, no meg a 2015-ös milánói expó területére szánják őket, hogy megkíméljék a látogatókat, a környezetet és az öreg épületeket – no meg hogy a sok turista láthassa, mennyire fenntartható szerv a Carabinieri. 
2010-es bevezetése óta 5590 darab elektromos i-MiEV talált gazdára Európában. A Magyarországon 8,8 millió forinttól kapható járművet egy 67 lóerős, 130 Nm nyomatékú, állandó mágneses szinkornmotor hajtja, Egy teljes feltöltéssel (kb. 8 órát vesz igénybe) akár 150 kilométert képes megtenni a nem egészen 3,5 méteres apróság, végsebessége 130 km/óra, álló helyzetből 15,9 másodperc alatt gyorsul 100 km/órára. 9 méteres fordulókörével az i-MiEV különösen fordulékony (majdnem annyira, mint a szintén farmotoros, új Renault Twingo / Smart ForFour) 
Villanyautóval tolják Piedone kollégái 2
Noha egészen apró, az Euro NCAP vizsgálatán 2011-ben négycsillagos eredményt ért el a villanytörpe, leginkább azért, mert alapáras elektronikai védrendszerei feltornázták a gyengécske gyalogosvédelmi és oszlopnak ütközési pontszámokat. 
Ja, Piedone. 2014-ben nyilván nem járhatnak Alfa Giuliákkal az olasz rendőrök, pedig milyen más is volt velük a római városkép… Piedone, a zsaru, 1973-ból.
Az alábbi filmrészletben nem szerepel Pedersoli mester, és Giulia is csak a harmadik perc környékén tűnik fel (van helyette BMW 2000-es és meseszép Fiat 124 Sport Coupé), mégis meg kell nézni: tudtak valamit ezek az olasz filmesek, amikor még senkit nem érdekelt, hogy megsérülhet-e forgatás közben (és amikor a bűnözők még nem jelentették fel az őket bántalmazó rendőröket). 
A pörgős üldözés a nálunk nem vetített Italia a mano armata című 1976-os alkotásból származik, főszerepben a kackiás bajuszú Maurizio Merli.
Fontos: A Polizia és a Carabinieri két teljesen különböző, önálló szervezet. Csupán azért vettük őket egy kalap alá, mert egyrészt a mi szempontunkból ennek csak elméleti jelentősége van, másrészt mert különben ki kellett volna hagynunk a videókat, pedig olasz autósüldözős, nyitott tenyérrel pofozkodós filmrészletek nélkül egyetlen napnak sem volna szabad eltelnie.

Kommentek

Jégre hajtott a Toyotás, a többit magadtól is kitalálod

Nincs év jégbe szakadó autósok nélkül, az idei tél is meghozta az első terepjáróst, aki egy befagyott tavon kereste az izgalmakat.

Ragadozót készítettek a Mercedes Sprinterből

Nyomokban Sprintert is tartalmaz az a koncepció teherautó, melyet extrém terepre terveztek. Nem bányamunkás, de akár köveket is lehet vele hordani.

Zseniális vagy haszontalan ez a kreatív ötlettel feldobott ablaktörlő?

Télen áldás a tökéletes működő ablaktörlő, de ennek elérése nem egyszerű feladat. Ez a furcsa rendszer a jegesedés ellen küzd, többet erővel, mint ésszel.

Durva robbanásra képes a fagyban kocsiban hagyott kóla

Aki nem akar tetőkárpitra fagyott cukros löttyel szembesülni, az jobb, ha nem hagy éjszakára a kocsiban dobozos üdítőt.

F1: Elcsábítják a Mercedes nagyágyúját?

Brit sajtóértesülések szerint fennáll a lehetősége, hogy a Mercedes technikai főnöke, Paddy Lowe az egyik rivális csapathoz igazoljon.

Az autó, ami 2,5 literrel beéri

Nincs megelégedve az alternatív járművek jelenlegi felhozatalával? Mit szól a tüzelőanyagcellás Toyota Mirai-hoz? Kipufogóján csakis forró levegő távozik, azaz gőz.

Nagyképű, de van mire

A faceliften átesett Fiorino mosolyában van némi önteltség, ami nem csoda, hiszen van mire beképzeltnek lenni.

F1: Rosberg ennyi milliárdról mondott le önként

Nico Rosberg nagyon sok pénzről mondott le önként és dalolva a visszavonulással.

F1: A Williams hibákat vár az újonctól

A Williamsnél fel vannak készülve rá, hogy a jövőre bemutatkozó 18 éves versenyzőjük, Lance Stroll bukdácsol majd a Forma-1-ben.

Szebb, jobb Daciák jönnek

Közepes erejű ráncfelvarráson esett át jó néhány Dacia-modell. A szokásos plasztikázáson kívül új motor és automatikus váltó is érkezett a frissítéssel.

Ennyivel lesz gyorsabb az F1 jövőre

Valtteri Bottas, a Williams pilótája szerint a 2017-es autókkal kettő-öt másodperccel javulhatnak a köridők az idei szezonhoz képest. Max Verstappen nagyobb fizikai megterhelést vár.

Elektromos LiAZ-t tesztelnek Moszkvában

Bár Oroszország hatalmas gázkészleten csücsül, egyre több elektromos autóbusz prototípusa nő ki a földből. A legújabbhoz a Siemens szállított eszközöket.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.