Villanyautóval tolják Piedone kollégái

Kétszáz éves a Carabinieri

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2014.09.04. 14.00

Csaknem két tucat i-MiEV-et adott át a Mitsubishi az olasz rendőrségnek. Nem ők az elsők, akik árammal szolgálnak és védenek.

A Mitsubishi Motors olasz forgalmazója huszonhárom darab i-MIEV elektromos törpeautót adott át az olasz katonai rendőrségnek. Az idén kétszáz éves Carabinieri ezzel csatlakozott azon bűnüldözési és rendfenntartási szervek csoportjához, akik világszerte villanyautóval (is) gondozzák a rendet és a békét. 

Mitsubishi i-MiEV-et használ többek között Kanagawa prefektúra rendőrsége (Japán), a hong kongi és spanyolországi erők, de még Nagy-Britanniában is előfordul a villanyos tojásforma kék-sárga fényezéssel, így ni. 
Villanyautóval tolják Piedone kollégái 1
Az olasz rendőrség elektromos járgányai természetesen nem az autópályákon fognak szolgálatot teljesíteni, arra van sokkal jobb járgánya a zsaruknak. A nagyvárosok történelmi központjaiba, különböző szigetekre, no meg a 2015-ös milánói expó területére szánják őket, hogy megkíméljék a látogatókat, a környezetet és az öreg épületeket – no meg hogy a sok turista láthassa, mennyire fenntartható szerv a Carabinieri. 
2010-es bevezetése óta 5590 darab elektromos i-MiEV talált gazdára Európában. A Magyarországon 8,8 millió forinttól kapható járművet egy 67 lóerős, 130 Nm nyomatékú, állandó mágneses szinkornmotor hajtja, Egy teljes feltöltéssel (kb. 8 órát vesz igénybe) akár 150 kilométert képes megtenni a nem egészen 3,5 méteres apróság, végsebessége 130 km/óra, álló helyzetből 15,9 másodperc alatt gyorsul 100 km/órára. 9 méteres fordulókörével az i-MiEV különösen fordulékony (majdnem annyira, mint a szintén farmotoros, új Renault Twingo / Smart ForFour) 
Villanyautóval tolják Piedone kollégái 2
Noha egészen apró, az Euro NCAP vizsgálatán 2011-ben négycsillagos eredményt ért el a villanytörpe, leginkább azért, mert alapáras elektronikai védrendszerei feltornázták a gyengécske gyalogosvédelmi és oszlopnak ütközési pontszámokat. 
Ja, Piedone. 2014-ben nyilván nem járhatnak Alfa Giuliákkal az olasz rendőrök, pedig milyen más is volt velük a római városkép… Piedone, a zsaru, 1973-ból.
Az alábbi filmrészletben nem szerepel Pedersoli mester, és Giulia is csak a harmadik perc környékén tűnik fel (van helyette BMW 2000-es és meseszép Fiat 124 Sport Coupé), mégis meg kell nézni: tudtak valamit ezek az olasz filmesek, amikor még senkit nem érdekelt, hogy megsérülhet-e forgatás közben (és amikor a bűnözők még nem jelentették fel az őket bántalmazó rendőröket). 
A pörgős üldözés a nálunk nem vetített Italia a mano armata című 1976-os alkotásból származik, főszerepben a kackiás bajuszú Maurizio Merli.
Fontos: A Polizia és a Carabinieri két teljesen különböző, önálló szervezet. Csupán azért vettük őket egy kalap alá, mert egyrészt a mi szempontunkból ennek csak elméleti jelentősége van, másrészt mert különben ki kellett volna hagynunk a videókat, pedig olasz autósüldözős, nyitott tenyérrel pofozkodós filmrészletek nélkül egyetlen napnak sem volna szabad eltelnie.

Kommentek

Hamilton: Az új Merci olyan, mint egy hajó

Lewis Hamilton elmondta, hogy mit gondol a Mercedes 2017-es autójáról, a W08-asról.

F1: Gyönyörű autót tervezett a Red Bull

Christian Horner csapatfőnök szerint a Red Bull 2017-es autója az egyik “legcsinosabb”, amit valaha tervezett a csapat.

Minden benne van az új Volkswagen Golfban

Kipróbáltuk a felfrissített Golfot! A jóból még jobb lett, a vezetői asszisztensek és a műszaki megoldások száma és fajtája luxusautókat idéz.

F1: A sztármérnök is kevesebb előzést jósol

A Red Bull sztártervezője, Adrian Newey szerint a 2017-es Forma-1-es szabályok továbbra is egészségtelen mértékben jutalmazzák majd a motorerőt, emellett az előzések számát is csökkentik.

A múltba megy előre a kínai szupersportkocsi 

Olasz formatervvel érkezik a kínai Techrules fantasztikus sportautója. A múltidéző vonalak mögött fejlett elektromos hajtáslánc-technológia rejlik.

F1: Hamilton magyarázkodni kényszerült

Lewis Hamilton hétfőn tisztázta a hétvégén a csapaton belüli adatmegosztással kapcsolatos nyilatkozatát. Nincs baja a Mercedesszel és Valtteri Botasszal.

F1: Minden ellenféltől fél a Mercedes

Hiába nyertek zsinórban három világbajnoki címet, a Mercedes csapatfőnöke azt mondja, a 2017-s idény előtt majdnem ugyanúgy tart minden riválistól, mint amikor először munkába állt.

Elegáns lett a legújabb Forma-1-es autó

A Sauber-csapat megmutatta 2017-es Forma-1-es modelljét, a C36-ost. A svájci alakulat jubileumi festéssel ünnepli 25. F1-es idényét.

A Lada nyugati hódításának nyomát fotózták Magyarországon

Ha ez a Zsiguli mesélni tudna! Biztos kalandos út vezetett a szovjet gyárból Angliába, majd valahogy a magyar utakra.

F1: 2020-ig maradnak a Mercedes-főnökök

A Mercedes-csapat két vezetője, az elnök Niki Lauda és a csapatfőnök Toto Wolff szerződést hosszabbított.

Tíz dolog, ami mindig legyen az autódban

Ha nem csak a boltba szaladunk el vagy a szomszéd településre, akkor nem árt, ha ez a tíz dolog bent van az autóban, így nem érhet minket túl sok meglepetés.

F1: Hamilton nem akar nyílt lapokkal játszani

Lewis Hamilton azt kérte a Mercedestől, hogy hagyjanak fel a pilóták vezetési adatainak megosztásával, szeretné, ha megtarthatná a titkait.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.