Negyedszer is a legjobb lesz?

Mazda MX-5

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2014.09.04. 13.00

A mai napon bemutatta várva várt újdonságát a Mazda. Az MX-5 negyedik generációjának hatalmas elvárásoknak kell megfelelnie.

Az utóbbi modelleknél már szabványosított Kodo formanyelv és a sok kicsi sokra megy elvét valló Skyactiv technológiacsalád kettős pillérére épül fel minden idők legnépszerűbb roadsterének következő generációja. 

Negyedszer is a legjobb lesz? 1
Földes Attila kollégánk ezekben a percekben éppen Katalóniában nyüstöli az autót, így holnap részletes, személyes beszámolót olvashattok az MX-5 legújabb kiadásáról. De hogy addig se maradunk hírek nélkül, íme néhány alapvető információ a modellről. 
Az MX-5 a Skyactiv hajtáslánc-történelem első tagja, amely hátsókerékhajtással készült. Közvetlen elődjénél 100 kilogrammal könnyebb, azaz nagyjából annyit nyom, mint a legelső generációs ősmodell (sőt, az előzetes infók szerint méretében is visszalépett az eredeti léptékre!), tömegközéppontját pedig az ígéretek szerint minden eddiginél mélyebbre szorították le. 
Negyedszer is a legjobb lesz? 2
Mindez papíron azt jelenti, hogy az eddigi, etalonszámba menő közvetlen vezethetőség legalábbis megmarad a továbbra is a Jinba Ittai elvét valló modellnél.
Hogy a másfél és kétliteres motorok mennyit tudnak, hogy milyen a modell egyetlen Achilles-sarka, a helykínálat, és egyáltalán, hogy bele lehet-e szeretni a legújabb MX-5-be, holnap elmondjuk nektek. 
Negyedszer is a legjobb lesz? 3

Kommentek

  • KoboldInside

    Wow! Első blikkre kicsit fura, de az összkép az rendbe van! Még kicsit szoknom kell.
    Nagyon kíváncsi vagyok a tesztre!!!

  • Robire

    Az én szememnek a Mazda 3-as és a 6-os után kicsit csúnyácska, de talán majd idővel megszokjuk. Ha a technika olyan jó, mint ahogy azt eddig megszoktuk, akkor nem lesz vele gond.

  • Kempelen

    Z4 utánérzés, különösen a bal hátsó félprofilból nagyon hasonló a lemezeken megtörő fény látványa. Tetszik.

  • hova

    Elsőre pillantásra jól néz ki, azaz nekem is tetszik. Hozza azt a jellegzetes japánosan kellemes formavilágot.

Lefotózta a traffipax? Segítünk!

Átírattuk a rendőrség honlapját, pedig nem akartuk. Csak egy hús-vér rendőrt kértünk.

Jó vétel vagy nagy bukó? – Szörnyeteggé tuningolt Honda CR-X háromötvenért

A Honda CR-X mára átcsúszott a fehér holló ritkaságú típusok közé, pedig jó tizenöt éve minden diszkó előtt parkolt egy-egy, neonnal a lábtérben, tűzköpő hátsó dobbal tiltásig veretve. Most ezt az érzést kaphatjuk meg 350 ezer forintért.

F1: Videón Rosberg mercis búcsúkörei

A Mercedes a hétvégén Sindelfingenben ünnepelt, a visszavonuló Nico Rosberg megtette utolsó métereit a csapat színeiben.

Nem kerüli ki többé a Mercedes a csirkeadót

Teljes egészében amerikai kezek által összerakott Sprintereket kaphat a jövőben az USA. Legalábbis a következő generációtól kezdve.

F1: A Ferrari szerint nem gyengül a Mercedes

A Ferrari vezetője, Sergio Marchionne szerint a Mercedes nem lesz gyengébb attól, hogy Nico Rosberg a visszavonulás mellett döntött.

Kipróbáltuk a legnagyobb Škodát

Ismeretlen terepre merészkedtek a csehek, a Škoda Kodiaq mégis minden részében ismerős. A hétszemélyes újdonságot Mallorca szigetén vezettük először.

F1: “50 százalék”, hogy Alonso megy a Mercedeshez

A McLaren-Honda főnöke szerint kizárt, hogy Fernando Alonso legyen Nico Rosberg utódja a Mercedesnél, a pilóta honfitársa másképp gondolja.

Mazda3: nemcsak szép, okos is

Látszólag alig változott, technológiailag azonban sok újdonságot hordoz a Mazda3 megújult változata. Kipróbáltuk a Golf japán konkurensét.

F1: Hamilton megússza a büntit Rosberg miatt

A Mercedes nem bünteti meg Lewis Hamiltont az Abu-Dzabiban történtek miatt. Most más gondjai vannak a csapatnak.

Ez történik az autóddal a hidegben

Nem csak az embernek és egyéb élőlényeknek pokoli az éjszaka, ha mondjuk mínusz tíz fokban kell a szabadban tölteni, a fagy autónak is betesz.

F1: A motoroslegendát is érdekelné a Mercedes-ülés

A MotoGP-veterán Valentino Rossi sem mondana nemet, ha a Mercedes-főnök Toto Wolff felhívná.

F1: Oválpályán repesztett Vettel és Räikkönen – videó

A Ferrari rég nem látott dolgot hozott tető alá: vasárnap az USA egyik legendás oválpályáján, Daytonában száguldottak a vörös Forma-1-es autók.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.