Megújult az Audi A6

Új motorok, gazdagabb felszereltség

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2014.09.04. 16.00

Átdolgozott fényszórójáról és apró részleteiről felismerhető, de leginkább utasai élvezhetik majd az Audi A6-ot érintő módosításokat.

Amikor fél éve először láttuk álcagúnyájában, LED-es fényszórókat, hibrid hajtást fantáziáltunk bele az Audi A6 aktuális modellfrissítésébe. 

Most megérkezett a ráncfelvarráson átesett modell, és valóban: az opciós listán ott szerepel a fénykibocsátó diódákkal szerelt fényszóró, alap- és mátrix-kivitelében egyaránt – utóbbi ugyebár teljesen változó, átkonfigurálható fénypászmát vetít az útra, továbbá animált irányjelzővel teszi örömtelivé az életet. 
Az alábbi filmben ezt a világítás-technológiát egy Audi A8 fedélzetén tekinthetjük meg. A videóból egyébként az is kiderül, hogy az Audi szerint felesleges dolog a biztonsági öv.
Ha valaki nem rendeli meg ezt a világítástechnológiát, akkor is felismerhető lesz a megújult A6-os: módosították a hűtőmaszkot, a lökhárítókat, a küszöböket és a kipufogóvégeket. 
A hajtásláncok kínálata is megújult, de fájdalom, hibrid nem szerepel a listán. Mind a nyolc motor Euro6-os lett, megjelent egy új belépőmotor, az 1.8 TFSI (190 LE), 5,7 literes átlagfogyasztással. A legtakarékosabb motor egyébként a 150 lovas 2.0 TDI Ultra, 4,2 literrel; de ehhez a félelmetesen jó értékhez olyan költséges tömegcsökkentő megoldásokra volt szükség, mint az üvegszál-erősítésű polimerből készített rugók. 
A legerősebb dízelmotor 326 lóerős – a szokásos töltőnyomás-megemelő, nyomatéknövelő trükköt itt a teljesítmény fokozására használták, átmenetileg 346 lóerőre képes a háromliteres V6-os. Ez persze smafu az RS6 sportvariáns 560 lóerős 4.0 V8-ához képest…
Megújult az Audi A6 1

Kommentek

  • Norbi50

    4.2 liter fogyasztás egy ekkora autótól, ugye ?! Na ne etessen az Audi…
    Itt tényleg meg kell reformálni a gyári fogyasztásmérés szabályait, mert iszonyat nagy átb.szások vannak a rendszerben.

  • Norbi50

    Kedves Kempelen,
    szerintem éppen attól “dolgok mögé látó” az ember, ha megkérdőjelezi azt, amit a marketing elad(na) neki.
    Én a 4.2 litert nem sz.pom be, nehéz vagy tojásopedálos lábbal együtt.

  • Iceman.

    Nem a 4.2 a lényeg, hanem az, hogy ez a mérési metódus megfelelő összehasonlítási alapot ad két változat között. Lehet, hogy nem életszerű, mert a szám amit ad a valóshoz képes el van tolva, de nem is az autó élettartama alatti átlagfogyasztása van megadva, hanem a szabvány szerinti. Ha az egyik 4.2 a másik meg 5.2 a szabvány szerint, akkor ez várhatóan megjelenik majd a valós átlagfogyasztásban is.

    Mindemellett meglehetősen idegesítő, minden második cikk alatt azt olvasni, hogy ‘képtelenség ekkora fogyasztást ekkora autóval elérni’ stb. Van egy szabvány, ami mindenkire vonatkozik és mindenkinél hasonlóan rossz eredményt ad. Akkor meg nem tök mindegy?

  • Kempelen

    Iceman, folyamatosan jönnek az ostoba utánpótlás generációk, ne csodálkozz. És az emberek egyre hülyébbek, remény sincs arra, hogy a helyzet javulna. :-DDD

  • Iceman.

    Az én kocsim fix 100-al simán alulmúlja a gyári országúti fogyasztását…

Új gumikat kaptak a koraszülöttmentők

Hét mentőautóra szerelték fel azokat a nyári gumikat, amelyeket az Abroncs Kereskedőház adományozott a Magyar Koraszülött és Újszülött Mentő Alapítvány számára.

Ismét csökken az üzemanyagok ára

A szerdai árcsökkentés után pénteken folytatódik az áresés a hazai benzinkutakon.

Soha nem látott új rendszer jöhet az autókba

A Continental egy olyan rendszer kifejlesztésén dolgozik, amely felismeri a különböző útviszonyokat.

16 ezer kilométeres túrára indul a Nissan Leaf

Egy e-mobilitási szervezet benevezett egy Nissan Leafet a barátságos, de kíméletlen Mongol-ralira. 16 ezer kilométert kell megtennie a villanyautónak.

Azért még az Ikarus az úr

Megannyi vadonatúj, luxus és kevésbé luxus kivitelű buszok között még mindig egy Ikarus a sztár. A zsámbéki Busexpón jártunk.

F1: Te jó ég, hát ezért olyan rossz a Honda-motor!

Így már minden világos, de ezzel a mindent megmagyarázó rajzzal hamarabb is elő lehetett volna állni!

Eszement adóra kényszerítenék a Forma-1-et

Az indiai legfelső bíróság úgy döntött, hogy a Forma-1-nek adót kell fizetnie a 2011-2013-ig rendezett három helyi futam után.

Vettel: A Ferrari tavaly alapozta meg az idei sikert

Sebastian Vettel szerint a Ferrari számára győzelem nélkül véget ért 2016-os idény alapozta meg az idei feltámadást.

Ez most a legjobb Suzuki!

Jó vezetni, alig eszik, igényes és komfortos belül, szép kívül. Ez most a legjobb Suzuki – pontosabban ez lehet, ha az ára is van olyan jó, mint a kocsi maga. De vajon van-e?

Vajon hány garázsban pihen még ilyen makulátlan veterán, mint ez a Volga?

A Volga M21-esből komoly mennyiséget, 639 000 darabot gyártottak, így nem meglepő, hogy a kitartó kutatók még mindig találnak egy-egy megkímélt példányt.

Zsír új BMW E30 M3-ast valaki?

Egészen hihetetlen, ahogy időről-időre előbukkannak olyan autók, amik évtizedeket töltöttek egy garázsban, miután megvásárolták őket.

F1: Brazília elvesztésével riogat Ecclestone

A Brazil Nagydíj szerződéshosszabbítási tárgyalásainak lebonyolításával megbízott Bernie Ecclestone nem túl bizakodó az interlagosi futam jövőjét illetően.

F1: Szocsitól mamuszban versenyez Vettel

Az Orosz Nagydíjtól Sebastian Vettel cipő helyett versenymamuszban ül a Ferrariba.

F1: Már jövőre jöhet a New Jersey-i futam?

Felpörögtek az események az USA-ban, három helyszínen is folyik a Forma-1-es futam előkészítése.

Egészen félelmetes, ahogy elalszik a volán mögött a kamionos

Végig azt várod majd, hogy melyik autós lesz a szerencsétlen áldozata az elbóbiskoló kamionosnak.

F1: Alonso jutalékot kér Buttontól

Fernando Alonso nyugodtan készül az Indy 500-ra, biztos benne, hogy a McLaren nélküle is meglesz Monacóban. Bár pontszerzési esélye lenne Monte-Carlo utcáin, Indianapolist nagyobb lehetőségnek látja.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.