Megújult az Audi A6

Új motorok, gazdagabb felszereltség

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2014.09.04. 16.00

Átdolgozott fényszórójáról és apró részleteiről felismerhető, de leginkább utasai élvezhetik majd az Audi A6-ot érintő módosításokat.

Amikor fél éve először láttuk álcagúnyájában, LED-es fényszórókat, hibrid hajtást fantáziáltunk bele az Audi A6 aktuális modellfrissítésébe. 

Most megérkezett a ráncfelvarráson átesett modell, és valóban: az opciós listán ott szerepel a fénykibocsátó diódákkal szerelt fényszóró, alap- és mátrix-kivitelében egyaránt – utóbbi ugyebár teljesen változó, átkonfigurálható fénypászmát vetít az útra, továbbá animált irányjelzővel teszi örömtelivé az életet. 
Az alábbi filmben ezt a világítás-technológiát egy Audi A8 fedélzetén tekinthetjük meg. A videóból egyébként az is kiderül, hogy az Audi szerint felesleges dolog a biztonsági öv.
Ha valaki nem rendeli meg ezt a világítástechnológiát, akkor is felismerhető lesz a megújult A6-os: módosították a hűtőmaszkot, a lökhárítókat, a küszöböket és a kipufogóvégeket. 
A hajtásláncok kínálata is megújult, de fájdalom, hibrid nem szerepel a listán. Mind a nyolc motor Euro6-os lett, megjelent egy új belépőmotor, az 1.8 TFSI (190 LE), 5,7 literes átlagfogyasztással. A legtakarékosabb motor egyébként a 150 lovas 2.0 TDI Ultra, 4,2 literrel; de ehhez a félelmetesen jó értékhez olyan költséges tömegcsökkentő megoldásokra volt szükség, mint az üvegszál-erősítésű polimerből készített rugók. 
A legerősebb dízelmotor 326 lóerős – a szokásos töltőnyomás-megemelő, nyomatéknövelő trükköt itt a teljesítmény fokozására használták, átmenetileg 346 lóerőre képes a háromliteres V6-os. Ez persze smafu az RS6 sportvariáns 560 lóerős 4.0 V8-ához képest…
Megújult az Audi A6 1

Kommentek

  • Norbi50

    4.2 liter fogyasztás egy ekkora autótól, ugye ?! Na ne etessen az Audi…
    Itt tényleg meg kell reformálni a gyári fogyasztásmérés szabályait, mert iszonyat nagy átb.szások vannak a rendszerben.

  • Norbi50

    Kedves Kempelen,
    szerintem éppen attól “dolgok mögé látó” az ember, ha megkérdőjelezi azt, amit a marketing elad(na) neki.
    Én a 4.2 litert nem sz.pom be, nehéz vagy tojásopedálos lábbal együtt.

  • Iceman.

    Nem a 4.2 a lényeg, hanem az, hogy ez a mérési metódus megfelelő összehasonlítási alapot ad két változat között. Lehet, hogy nem életszerű, mert a szám amit ad a valóshoz képes el van tolva, de nem is az autó élettartama alatti átlagfogyasztása van megadva, hanem a szabvány szerinti. Ha az egyik 4.2 a másik meg 5.2 a szabvány szerint, akkor ez várhatóan megjelenik majd a valós átlagfogyasztásban is.

    Mindemellett meglehetősen idegesítő, minden második cikk alatt azt olvasni, hogy ‘képtelenség ekkora fogyasztást ekkora autóval elérni’ stb. Van egy szabvány, ami mindenkire vonatkozik és mindenkinél hasonlóan rossz eredményt ad. Akkor meg nem tök mindegy?

  • Kempelen

    Iceman, folyamatosan jönnek az ostoba utánpótlás generációk, ne csodálkozz. És az emberek egyre hülyébbek, remény sincs arra, hogy a helyzet javulna. :-DDD

  • Iceman.

    Az én kocsim fix 100-al simán alulmúlja a gyári országúti fogyasztását…

Spanyol Wunderwaffe, 300 lóerővel: SEAT Leon Cupra

A SEAT Leon frissítése most lett teljes, megérkezett a legerősebb, leggyorsabb modell, a Cupra is.

F1: Hamilton aggódik az előzések miatt

Lewis Hamilton bízik benne, hogy a mérnökök tévednek, és az új szabályok nem nehezítik meg az előzéseket.

F1: Pályán a Mercedes új autója

A Forma-1-es címvédő Mercedes AMG csütörtök délelőtt pályára küldte 2017-es modelljét, a W08-ast Silverstone-ban.

F1: Soha nem látott lépést tett előre a Mercedes

A riválisok számára rossz hír, hogy a Force India szerint akkora lépést tett előre a motorjával a Mercedes, mint még soha.

F1: Az első videó az új Mercedesről

Magyar idő szerint 13.10-kor kezdődik a Mercedes 2017-es autójának bemutatója, de a csapat már kitett egy videót a Twitterre.

Top 10: nyitható tetejű, de nem kabrió, mi az?

Az új MX-5 furcsa, elektromos mozgatású, se nem kabrió, se nem egészen targa teteje adta az ihletet, hogy összegyűjtsük a tíz – szerintünk – legizgalmasabb nem kabrió és nem CC tetőt az autótörténelemből.

Hamilton: A Forma-1 “szomorú”, “elavult”

A háromszoros világbajnok Lewis Hamilton szerint a Forma-1-re nagyon ráfér a ráncfelvarrás, a megújulás, reméli, hogy az új tulajdonos tesz majd ennek érdekében.

Tudod, mikor mutatták be először ezeket az autókat?

Egy kimondottan nehéz kvíz következik, ami próbára teszi az autós tudásod.

Két hét múlva jön a kabrió Mercedes E-osztály

A kirakós utolsó darabja is a helyére kerül: a Mercedes-Benz a Genfi Autószalonon mutatja be az E-osztály kabrió kivitelét.

F1: Balhéval indulhat az új idény

A Force India technikai főnöke szerint a szezonnyitó Ausztrál Nagydíjon óvást nyújthat be a Ferrari a Mercedes és a Red Bull trükkös felfüggesztése miatt.

Nyolc parkolót foglalt el két furgon Győrben

A Kisalföld olvasója az egyik győri áruház parkolójában futott bele a két szokatlanul parkoló furgonba.

F1: Így közölte Rosberg a visszavonulást a főnökkel

A Mercedes csapatfőnöke, Toto Wolff egy friss interjúban elmondta, hogyan tudta meg, hogy Nico Rosberg a visszavonulás mellett döntött.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.