Megújult az Audi A6

Új motorok, gazdagabb felszereltség

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2014.09.04. 16.00

Átdolgozott fényszórójáról és apró részleteiről felismerhető, de leginkább utasai élvezhetik majd az Audi A6-ot érintő módosításokat.

Amikor fél éve először láttuk álcagúnyájában, LED-es fényszórókat, hibrid hajtást fantáziáltunk bele az Audi A6 aktuális modellfrissítésébe. 

Most megérkezett a ráncfelvarráson átesett modell, és valóban: az opciós listán ott szerepel a fénykibocsátó diódákkal szerelt fényszóró, alap- és mátrix-kivitelében egyaránt – utóbbi ugyebár teljesen változó, átkonfigurálható fénypászmát vetít az útra, továbbá animált irányjelzővel teszi örömtelivé az életet. 
Az alábbi filmben ezt a világítás-technológiát egy Audi A8 fedélzetén tekinthetjük meg. A videóból egyébként az is kiderül, hogy az Audi szerint felesleges dolog a biztonsági öv.
Ha valaki nem rendeli meg ezt a világítástechnológiát, akkor is felismerhető lesz a megújult A6-os: módosították a hűtőmaszkot, a lökhárítókat, a küszöböket és a kipufogóvégeket. 
A hajtásláncok kínálata is megújult, de fájdalom, hibrid nem szerepel a listán. Mind a nyolc motor Euro6-os lett, megjelent egy új belépőmotor, az 1.8 TFSI (190 LE), 5,7 literes átlagfogyasztással. A legtakarékosabb motor egyébként a 150 lovas 2.0 TDI Ultra, 4,2 literrel; de ehhez a félelmetesen jó értékhez olyan költséges tömegcsökkentő megoldásokra volt szükség, mint az üvegszál-erősítésű polimerből készített rugók. 
A legerősebb dízelmotor 326 lóerős – a szokásos töltőnyomás-megemelő, nyomatéknövelő trükköt itt a teljesítmény fokozására használták, átmenetileg 346 lóerőre képes a háromliteres V6-os. Ez persze smafu az RS6 sportvariáns 560 lóerős 4.0 V8-ához képest…
Megújult az Audi A6 1

Kommentek

  • Norbi50

    4.2 liter fogyasztás egy ekkora autótól, ugye ?! Na ne etessen az Audi…
    Itt tényleg meg kell reformálni a gyári fogyasztásmérés szabályait, mert iszonyat nagy átb.szások vannak a rendszerben.

  • Norbi50

    Kedves Kempelen,
    szerintem éppen attól “dolgok mögé látó” az ember, ha megkérdőjelezi azt, amit a marketing elad(na) neki.
    Én a 4.2 litert nem sz.pom be, nehéz vagy tojásopedálos lábbal együtt.

  • Iceman.

    Nem a 4.2 a lényeg, hanem az, hogy ez a mérési metódus megfelelő összehasonlítási alapot ad két változat között. Lehet, hogy nem életszerű, mert a szám amit ad a valóshoz képes el van tolva, de nem is az autó élettartama alatti átlagfogyasztása van megadva, hanem a szabvány szerinti. Ha az egyik 4.2 a másik meg 5.2 a szabvány szerint, akkor ez várhatóan megjelenik majd a valós átlagfogyasztásban is.

    Mindemellett meglehetősen idegesítő, minden második cikk alatt azt olvasni, hogy ‘képtelenség ekkora fogyasztást ekkora autóval elérni’ stb. Van egy szabvány, ami mindenkire vonatkozik és mindenkinél hasonlóan rossz eredményt ad. Akkor meg nem tök mindegy?

  • Kempelen

    Iceman, folyamatosan jönnek az ostoba utánpótlás generációk, ne csodálkozz. És az emberek egyre hülyébbek, remény sincs arra, hogy a helyzet javulna. :-DDD

  • Iceman.

    Az én kocsim fix 100-al simán alulmúlja a gyári országúti fogyasztását…

F1: Nem semmi, kitől kapott levelet Rosberg

Nico Rosbergnek mindenki gratulált már első (és utolsó) világbajnoki címéhez.

F1: Doktori címet kapott Jenson Button

A Forma-1 2009-es világbajnoka a mai naptól doktori címmel is rendelkezik.

F1: Rosberg még visszatérhet

Gerhard Berger el tudja képzelni, hogy a meglepetésre visszavonult Nico Rosberg még visszatér a Forma-1-be a jövőben.

F1: Ricciardót feltüzelte Verstappen érkezése

Daniel Ricciardo úgy érzi, pozitív hatással volt rá, hogy Max Verstappen egyből futamgyőzelemmel debütált a Red Bullnál.

Ecclestone: Rosberg világbajnok, de semmi több

A Forma-1 uraként ismert Bernie Ecclestone szerint a visszavonuló Nico Rosbergre nem lehet a sportág egyik nagyjaként tekinteni, igaz, azért így is hiányozni fog.

F1: Még számolnak Hamiltonnal Abu-Dzabiért

Niki Laudával és Paddy Lowe-val ellentétben Toto Wolff azt mondja, nem süllyedt el végleg Lewis Hamilton szezonzárós lázadása, a következő szezon előtt tisztázzák az ügyet.

Újabb komolyabb áremelés a kutakon

A szerdai négy- és ötforintos emelés után pénteken is drágulnak az üzemanyagok.

300 ezer magyar autóban lehet veszélyes fék

Magyarországon 300 ezer autóban lehet veszélyes a fékrendszer a Hamisítás Elleni Nemzeti Testület (HENT) szerint.

Hideg tél helyett forró hangulatú képek

Mi fittyet hányunk a hóra és kitartunk! Jöhet zúzmara, marhatja arcunkat metsző szél, itt a Rúzs és Gépzsír rovatban akkor is bikinis lányok, vastag habbal autót mosó gyönyörű szüzek fogják forróvá varázsolni a levegőt!

F1: A Mercin és a Ferrarin röhög a Red Bull-főnök

A Red Bull csapatfőnöke, Christian Horner szépen odaszúrt a nagy riválisoknak karácsonyi üdvözlőlapján.

F1: Érdekes számot választott a McLaren-újonc

A Nemzetközi Automobil Szövetség kiadta a 2017-es Forma-1-es idény ideiglenes nevezési listáját. Nico Rosberg helye még üres.

Megint jó buli volt a Mikulás Rallye

A Ranga – Szőke kettős sikerét hozta a 20. Taxi 4 Mikulás Rallye. A škodás páros mögött az Ollé – Tóth páros végzett a második, míg a Kovács – Istovics duó a harmadik pozícióban a fagyos, de napsütéses időben megrendezett Veszprém környéki futamon.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.