Hyundai i20: visszafogott fejlődés

Törökországban gyártják

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2014.09.04. 09.00

Visszafogott dizájn, gazdag felszereltség, jó helykínálat, öt év garancia – címszavakban ennyi a Hyundai új városi kisautója.

Miután egy hónapja néhány fotóval beharangozták, most hivatalosan is leleplezte új városi kisautóját a Hyundai. 

Noha helyben tervezték és fejlesztették, az i20 mégis kissé sután mutat a márka európai palettáján. Alighanem azonban ez a jövő, a ‘folyékony szobrászat’ fantázianéven ismert kiber-arculathoz képest visszafogottabb, elegánsabb dizájn akár előrelépés is lehet egy kifinomultabb, fennköltebb márkaazonosság megteremtése felé. 
Ha a fiatal vevőket a Kia testvérmárkának átengedve egy konzervatívabb ügyfélkört célozna meg a Hyundai, jó úton járhat a kifejezetten kimért, még a dinamizmust is nélkülöző grafikával – ennek kissé ellent mond, hogy pont a fiataloktól reméli az i20 felpörgetését, de ez legyen az ő gondjuk.
Ennyit a dizájn filozófiájáról, mert ha műszakilag nézzük, semmi avíttas nincs az autóban. A vadonatúj padlólemezre épülő modell az elődnél 4,5 centiméterrel nagyobb (257 centis) tengelytávval igyekszik az utasok kedvében járni; az első és hátsó lábtér összértéke a kategória legjobbja, a csomagtartó 326 literes (eddig 295), ami szintén nem számít rossznak a B-szegmensben. 
Az utastér a fenti, konzervatív tájolás elméletét látszik igazolni: bár a képeken látható, kéttónusú műszerfal aligha lesz szériakivitelű a belépő modelleken, szemmel láthatóan jó minőségi benyomásra törekedtek a tervezők; az i20-nak nem kell szégyenkeznie a francia vagy német konkurencia mellett. 
A felszereltség egészen nagyautós magaslatokba szárnyal, ha úgy akarja a vevő: parkolóradar elöl és hátul, fűthető kormánykerék, statikus kanyarfényszóró, sávelhagyásra figyelmeztető rendszer, valamint nyitható panoráma üvegtető emeli a vezetés élményét. 
Az elődjénél 40 milliméterrel hosszabb (4035 mm), 24-el szélesebb (1734) és 16-tel alacsonyabb (1474 mm) i20 kétféle benzines és két dízelmotorral kapható: az 1,25 literes benzines 75 vagy 84 lóerős kivitelben készül, az 1.4-es motor kerek 100 lóerős. A kisebbik dízel 1,1 literes, 75 lóerős, a nagyobbik 1,4-es 90 lóerővel. Az összes motor Euro 6-os, automata váltó csak a nagy benzineshez kérhető, egyébként a kis benzines kivételével minden motorhoz hatos kézi váltó jár. 
Az előző generációs modell hat év alatt 400 000 példányban kelt el; az újból évi 100 000 db értékesítését tervezi a Hyundai.

Még csak vázlaton mutatták meg, de legalább tudjuk: hamarosan jön az i20 kupéváltozata

i20

Kommentek

  • Specialized78

    Gyönyörű szép ez a kisautó!Szerencsére turbómotorok sincsenek.KÉNE!

Megépítette, amit a BMW nem mert

A tökéletes családi autót építette meg magának, amihez fogott egy BMW 540i Touringot és mindent belepréselt az M5-ösből. Megszületett a 400 lóerős kombi, aminek apa örülhet a legjobban.

Első helytől lökték el Micheliszt

A harmadik körben már az első helyért küzdött Michelisz Norbert a WTCC monzai futamán, Bennani azonban ráhúzta az autót, így mindketten feladták a versenyt.

Ezt a BMW reklámot betiltották Angliában

Az angolok szerint veszélyes közúti huligánkodásra buzdít a BMW plakátja, ezért gyorsan be is tiltották.

Ismét csökkent az üzemanyagok ára

A benzin literenkénti árát 4 forinttal, a gázolajét pedig 3 forinttal csökkentette a Mol.

Fényképezz lyukkal!

Lehet-e fóliába szúrt lyukkal és egy dobozzal fényképezni? Kipróbáltuk

F1: Hamilton ezen a hétvégén csak statisztált

Lewis Hamilton a tavalyi bakui szerepléséhez hasonlította idei szocsi teljesítményét, a Mercedes angolja a 4. helynek is örülhetett az Orosz Nagydíj végén.

F1: Alonso szeretne legalább a rajtig jutni

Továbbra is vergődik a McLaren-Honda, az Orosz Nagydíjon a Fernando Alonso alatt már a futam előtt megállt az autó.

F1: A kocsmából gratuláltak Bottasnak

A kétszeres világbajnok Mika Häkkinen egy kocsmából küldött üzenetet immár futamgyőztes honfitársának, Valtteri Bottasnak.

F1: Vettel a középső ujjával üzent Massának – videó

Sebastian Vettelnek a legkevésbé sem tetszett, hogy az utolsó körön Felipe Massa feltartása miatt nem volt lehetősége, hogy megpróbálkozzon a végül az első helyen beérő Valtteri Bottas megelőzésével.

F1: A Ferrari-főnök nem volt csalódott, csak pisilnie kellett

Vicces közjáték zajlott a brit Sky Sports riportere és a Ferrari csapatfőnöke között az Orosz Nagydíj leintése után.

Bottas: Elképesztő érzés az első Forma-1-es győzelem!

Valtteri Bottas lett a nap versenyzője, miután megszerezte élete első F1-es futamgyőzelmét az Orosz Nagydíjon. Mögötte Sebastian Vettel és Kimi Räikkönen állhatott a dobogóra. Futam utáni interjúk Szocsiból.

F1: Szocsiban Bottas a nagyok közé került

A mercedeses Valtteri Bottas óriási rajt után magabiztos vezetéssel szerezte meg első Forma-1-es futamgyőzelmét az Orosz Nagydíjon. A Ferrarinak be kellett érnie a 2-3. hellyel Szocsiban.

Spéci pótkocsikat vásárol a Waberer’s

100 darab spéci pótkocsival bővíti flottáját az egyik legnagyobb magyar fuvarozótársaság, a Waberer’s.

F1: Bottas nyerte az Orosz Nagydíjat

Behúzza Sebastian Vettel az idei harmadik futamgyőzelmét? Nyerhet Kimi Räikkönen? Mire lesz képes Lewis Hamilton a 4. helyről rajtolva? Élő szöveges közvetítés a Forma-1-es Orosz Nagydíjról.

F1: Mégsem lesz éjszakai futam Szocsiban

Az Orosz Nagydíj szervezői meggondolták magukat, Szocsiban nem szeretnének villanyfényes Forma-1-es versenyt.

Meglépett az autóval a kisfiú, kecskét is vitt magával

Ennek a fiúnak az apja szerint a vezetést nem lehet elég korán elkezdeni. A csomagtartóban utazó kecske ennek tükrében már nem is olyan meglepő.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.