Hyundai i20: visszafogott fejlődés

Törökországban gyártják

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2014.09.04. 09.00

Visszafogott dizájn, gazdag felszereltség, jó helykínálat, öt év garancia – címszavakban ennyi a Hyundai új városi kisautója.

Miután egy hónapja néhány fotóval beharangozták, most hivatalosan is leleplezte új városi kisautóját a Hyundai. 

Noha helyben tervezték és fejlesztették, az i20 mégis kissé sután mutat a márka európai palettáján. Alighanem azonban ez a jövő, a ‘folyékony szobrászat’ fantázianéven ismert kiber-arculathoz képest visszafogottabb, elegánsabb dizájn akár előrelépés is lehet egy kifinomultabb, fennköltebb márkaazonosság megteremtése felé. 
Ha a fiatal vevőket a Kia testvérmárkának átengedve egy konzervatívabb ügyfélkört célozna meg a Hyundai, jó úton járhat a kifejezetten kimért, még a dinamizmust is nélkülöző grafikával – ennek kissé ellent mond, hogy pont a fiataloktól reméli az i20 felpörgetését, de ez legyen az ő gondjuk.
Ennyit a dizájn filozófiájáról, mert ha műszakilag nézzük, semmi avíttas nincs az autóban. A vadonatúj padlólemezre épülő modell az elődnél 4,5 centiméterrel nagyobb (257 centis) tengelytávval igyekszik az utasok kedvében járni; az első és hátsó lábtér összértéke a kategória legjobbja, a csomagtartó 326 literes (eddig 295), ami szintén nem számít rossznak a B-szegmensben. 
Az utastér a fenti, konzervatív tájolás elméletét látszik igazolni: bár a képeken látható, kéttónusú műszerfal aligha lesz szériakivitelű a belépő modelleken, szemmel láthatóan jó minőségi benyomásra törekedtek a tervezők; az i20-nak nem kell szégyenkeznie a francia vagy német konkurencia mellett. 
A felszereltség egészen nagyautós magaslatokba szárnyal, ha úgy akarja a vevő: parkolóradar elöl és hátul, fűthető kormánykerék, statikus kanyarfényszóró, sávelhagyásra figyelmeztető rendszer, valamint nyitható panoráma üvegtető emeli a vezetés élményét. 
Az elődjénél 40 milliméterrel hosszabb (4035 mm), 24-el szélesebb (1734) és 16-tel alacsonyabb (1474 mm) i20 kétféle benzines és két dízelmotorral kapható: az 1,25 literes benzines 75 vagy 84 lóerős kivitelben készül, az 1.4-es motor kerek 100 lóerős. A kisebbik dízel 1,1 literes, 75 lóerős, a nagyobbik 1,4-es 90 lóerővel. Az összes motor Euro 6-os, automata váltó csak a nagy benzineshez kérhető, egyébként a kis benzines kivételével minden motorhoz hatos kézi váltó jár. 
Az előző generációs modell hat év alatt 400 000 példányban kelt el; az újból évi 100 000 db értékesítését tervezi a Hyundai.

Még csak vázlaton mutatták meg, de legalább tudjuk: hamarosan jön az i20 kupéváltozata

i20

Kommentek

  • Specialized78

    Gyönyörű szép ez a kisautó!Szerencsére turbómotorok sincsenek.KÉNE!

Videón, ahogy egy kismama szétveri férje autóját

Megtudta, hogy megcsalta a férje, gyermeke apukája, erre nem gyöngén bepöccent a leendő anyuka.

F1: Ilyen, amikor Verstappen nagyon hülyén néz ki

A Red Bullnál Mikulás-napi rendezvény volt december 6-án, Max Verstappennek sikerült hülyét csinálnia magából.

F1: A pechvogel is jelentkezett a Mercinél – videó

A Forma-1 történetének egyik legmókásabb balesetét produkáló japán sereghajtó, Taki Inoue is bejelentkezett Nico Rosberg mercedeses üléséért.

F1: Ferrari-uralmat a Mercedesé helyett!

Monisha Kaltenborn, a Sauber csapatfőnöke szerint jobb lenne, ha a Ferrari, és nem a Mercedes lenne egyeduralkodó a Forma-1-ben.

Hamilton: Furcsa dolgok történtek a Mercedesnél

Lewis Hamilton nem áll le a célozgatásokkal, az angol szerint különös dolgok is történtek idén a Mercedesnél.

F1: Meglepetés volt a Francia Nagydíj feltámasztása

A Francia Nagydíj újjáélesztése még a Forma-1 uraként ismert Bernie Ecclestone-t is meglepte egy kicsit, de úgy fest, a Paul Ricard pálya jó otthona lesz a versenynek.

Top 10: puncimágnesek használtan

Jobb lenne egy új Volvo XC90, de nem mindenkinek telik rá, a nőknek mégis imponálni kell valamivel. Szoknyavadász hatással bíró autókat kerestünk, kétmillióig.

F1: Verstappennek önkritika kell

1997 világbajnoka, Jacques Villeneuve úgy véli, Max Verstappen kiemelkedően teljesített idén, de igazán jó Forma-1-es csak akkor lesz belőle, ha képes szembenézni a hibáival és fejlődni.

Tudod, hogy kell kereket cserélni? Dehogy tudod!

Ez a videó most lépésről-lépésre megmutatja a kerékcsere folyamatát. Hidd el, eddig mindent rosszul csináltál.

F1: Rosberg visszaszólt Laudának

Nico Rosberg nem érti, miért akadt ki annyira a Mercedes-csapat elnöke, Niki Lauda a visszavonulásán A világbajnok azt is elárulta, mennyit kivett belőle Lewis Hamilton megverése.

Megállás közben szippant fel áramot a svédek hibrid busza

Olyan dízel-elektromos buszt fejlesztett ki a svéd Scania, melynek akkumulátora a buszmegálló aszfaltjából feltölthető.

F1: Pilótaszavazást a fejvédőről?

A Toro Rossó-s Danyiil Kvjat szerint az őszi tesztek után a versenyzőknek kellene szavazniuk arról, bevezessék-e a Forma-1-ben 2018-ben a fejvédő gyűrűt.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.