Hyundai i20: visszafogott fejlődés

Törökországban gyártják

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2014.09.04. 09.00

Visszafogott dizájn, gazdag felszereltség, jó helykínálat, öt év garancia – címszavakban ennyi a Hyundai új városi kisautója.

Miután egy hónapja néhány fotóval beharangozták, most hivatalosan is leleplezte új városi kisautóját a Hyundai. 

Noha helyben tervezték és fejlesztették, az i20 mégis kissé sután mutat a márka európai palettáján. Alighanem azonban ez a jövő, a ‘folyékony szobrászat’ fantázianéven ismert kiber-arculathoz képest visszafogottabb, elegánsabb dizájn akár előrelépés is lehet egy kifinomultabb, fennköltebb márkaazonosság megteremtése felé. 
Ha a fiatal vevőket a Kia testvérmárkának átengedve egy konzervatívabb ügyfélkört célozna meg a Hyundai, jó úton járhat a kifejezetten kimért, még a dinamizmust is nélkülöző grafikával – ennek kissé ellent mond, hogy pont a fiataloktól reméli az i20 felpörgetését, de ez legyen az ő gondjuk.
Ennyit a dizájn filozófiájáról, mert ha műszakilag nézzük, semmi avíttas nincs az autóban. A vadonatúj padlólemezre épülő modell az elődnél 4,5 centiméterrel nagyobb (257 centis) tengelytávval igyekszik az utasok kedvében járni; az első és hátsó lábtér összértéke a kategória legjobbja, a csomagtartó 326 literes (eddig 295), ami szintén nem számít rossznak a B-szegmensben. 
Az utastér a fenti, konzervatív tájolás elméletét látszik igazolni: bár a képeken látható, kéttónusú műszerfal aligha lesz szériakivitelű a belépő modelleken, szemmel láthatóan jó minőségi benyomásra törekedtek a tervezők; az i20-nak nem kell szégyenkeznie a francia vagy német konkurencia mellett. 
A felszereltség egészen nagyautós magaslatokba szárnyal, ha úgy akarja a vevő: parkolóradar elöl és hátul, fűthető kormánykerék, statikus kanyarfényszóró, sávelhagyásra figyelmeztető rendszer, valamint nyitható panoráma üvegtető emeli a vezetés élményét. 
Az elődjénél 40 milliméterrel hosszabb (4035 mm), 24-el szélesebb (1734) és 16-tel alacsonyabb (1474 mm) i20 kétféle benzines és két dízelmotorral kapható: az 1,25 literes benzines 75 vagy 84 lóerős kivitelben készül, az 1.4-es motor kerek 100 lóerős. A kisebbik dízel 1,1 literes, 75 lóerős, a nagyobbik 1,4-es 90 lóerővel. Az összes motor Euro 6-os, automata váltó csak a nagy benzineshez kérhető, egyébként a kis benzines kivételével minden motorhoz hatos kézi váltó jár. 
Az előző generációs modell hat év alatt 400 000 példányban kelt el; az újból évi 100 000 db értékesítését tervezi a Hyundai.

Még csak vázlaton mutatták meg, de legalább tudjuk: hamarosan jön az i20 kupéváltozata

i20

Kommentek

  • Specialized78

    Gyönyörű szép ez a kisautó!Szerencsére turbómotorok sincsenek.KÉNE!

Luxus-Passatot épít a Volkswagen

A Passat fölé pozícionált kupélimuzinnal kecsegtet a Volkswagen. Az Arteon prémium középkategóriás termék lesz, ha úgy tetszik, az Audi A5 Sportback házon belüli konkurense.

Spanyol Wunderwaffe, 300 lóerővel: SEAT Leon Cupra

A SEAT Leon frissítése most lett teljes, megérkezett a legerősebb, leggyorsabb modell, a Cupra is.

F1: Hamilton aggódik az előzések miatt

Lewis Hamilton bízik benne, hogy a mérnökök tévednek, és az új szabályok nem nehezítik meg az előzéseket.

F1: Pályán a Mercedes új autója

A Forma-1-es címvédő Mercedes AMG csütörtök délelőtt pályára küldte 2017-es modelljét, a W08-ast Silverstone-ban.

F1: Soha nem látott lépést tett előre a Mercedes

A riválisok számára rossz hír, hogy a Force India szerint akkora lépést tett előre a motorjával a Mercedes, mint még soha.

F1: Az első videó az új Mercedesről

Magyar idő szerint 13.10-kor kezdődik a Mercedes 2017-es autójának bemutatója, de a csapat már kitett egy videót a Twitterre.

Top 10: nyitható tetejű, de nem kabrió, mi az?

Az új MX-5 furcsa, elektromos mozgatású, se nem kabrió, se nem egészen targa teteje adta az ihletet, hogy összegyűjtsük a tíz – szerintünk – legizgalmasabb nem kabrió és nem CC tetőt az autótörténelemből.

Hamilton: A Forma-1 “szomorú”, “elavult”

A háromszoros világbajnok Lewis Hamilton szerint a Forma-1-re nagyon ráfér a ráncfelvarrás, a megújulás, reméli, hogy az új tulajdonos tesz majd ennek érdekében.

Tudod, mikor mutatták be először ezeket az autókat?

Egy kimondottan nehéz kvíz következik, ami próbára teszi az autós tudásod.

Két hét múlva jön a kabrió Mercedes E-osztály

A kirakós utolsó darabja is a helyére kerül: a Mercedes-Benz a Genfi Autószalonon mutatja be az E-osztály kabrió kivitelét.

F1: Balhéval indulhat az új idény

A Force India technikai főnöke szerint a szezonnyitó Ausztrál Nagydíjon óvást nyújthat be a Ferrari a Mercedes és a Red Bull trükkös felfüggesztése miatt.

Nyolc parkolót foglalt el két furgon Győrben

A Kisalföld olvasója az egyik győri áruház parkolójában futott bele a két szokatlanul parkoló furgonba.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.