Régi név, új koncepció

Land Rover Discovery Sport

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2014.09.03. 10.00

Modernebb szerkezettel, gazdag felszereltséggel, változatlan terepalkalmassággal, de új termékkoncepcióval érkezett meg a Land Rover Discovery Sport.

Öt plusz két üléses kialakítás, az ötszemélyes szabadidőjárműveknél kisebb alapterületen – ez a Land Rover Discovery Sport fő üzenete. A másik, hogy mostantól a Discovery nem modell, hanem modellcsalád, amelynek első képviselője áll előttünk. Hogy mi jön még, azt könnyű kitalálni: egyrészt a Range Rover szériánál is alkalmazott, kisebb, de sokoldalúbb modellt jelölő “Sport” utótagból, másrészt abból, hogy az újoncot a jelenlegi, hétszemélyes Discoveryvel közösen fogják gyártani, amíg az is meg nem érik a leváltásra, előreláthatólag 2016-ban. 

A Discovery Sport, amely valójában a Freelander helyére lép a márka kínálatában, elődje alapvetően módosított padlólemezére épül. A karosszéria nagy és ultra nagy szakítószilárdságú acélelemekből, valamint alumínium panelekből épül fel. A hátsó felfüggesztés vadonatúj, multilink szerkezet; a helytakarékos kialakítás tette lehetővé a harmadik (szükség)üléssor elhelyezését, valamint a teljes értékű pótkerék alkalmazását. 
A hajtásláncok terén nem kell attól tartanunk, hogy összezavarodunk: kétféle teljesítményszinten kapható dízelmotor (150, 190 LE), valamint egy közvetlen befecskendezéses, 240 lóerős benzines turbómotor közül választhatunk, később jön egy különlegesen takarékos (119 g/km CO2-kibocsátás) kis dízel is. Minden motorhoz kérhető a kilencfokozatú automata váltó, a dízelek manuálissal is elvihetők. 
A beltérben a márkától megszokott, függőleges elemek dominálnak, a 8 colos érintőképernyő a mobiltelefonokról ismerős, többérintéses módozatokkal kezelhető: lapozható, nagyítható. A felhasználók akár saját mobiltelefonjukat is tükrözhetik erre a monitorra, mint ahogy a telefonon is megjeleníthető az autó – van például egy olyan okostelefonos alkalmazás, amellyel az ellopott autó mozgását követhetjük nyomon. 
A Discovery Sport nagy újdonsága, hogy kétkerék-hajtással, illetve automatikusan aktiválódó összkerékhajtással is megrendelhető – ezek mellett természetesen megmaradt a kínálatban az állandó összkerékhajtás. A szabad hasmagasság 212 mm, a terepszögek jók, de ha ez nem elég, a lökhárítók leszerelhetők, hogy jobban elférjen az autó. Arra ügyelt a Land Rover, hogy a Discovery Sport terepen verhetetlen legyen. 
A vezetőtámogató rendszerek között automata vészfék, gázlómélység-támogatás, az utánfutó csatlakoztatását segítő tolatókamera-program, jelzőtábla-felismerés és egy sor egyéb, innovatív rendszer is szerepel. A biztonsági fronton gyalogoslégzsák emeli a tétet.

Kommentek

F1: A sztármérnök is kevesebb előzést jósol

A Red Bull sztártervezője, Adrian Newey szerint a 2017-es Forma-1-es szabályok továbbra is egészségtelen mértékben jutalmazzák majd a motorerőt, emellett az előzések számát is csökkentik.

A múltba megy előre a kínai szupersportkocsi 

Olasz formatervvel érkezik a kínai Techrules fantasztikus sportautója. A múltidéző vonalak mögött fejlett elektromos hajtáslánc-technológia rejlik.

F1: Hamilton magyarázkodni kényszerült

Lewis Hamilton hétfőn tisztázta a hétvégén a csapaton belüli adatmegosztással kapcsolatos nyilatkozatát. Nincs baja a Mercedesszel és Valtteri Botasszal.

F1: Minden ellenféltől fél a Mercedes

Hiába nyertek zsinórban három világbajnoki címet, a Mercedes csapatfőnöke azt mondja, a 2017-s idény előtt majdnem ugyanúgy tart minden riválistól, mint amikor először munkába állt.

Elegáns lett a legújabb Forma-1-es autó

A Sauber-csapat megmutatta 2017-es Forma-1-es modelljét, a C36-ost. A svájci alakulat jubileumi festéssel ünnepli 25. F1-es idényét.

A Lada nyugati hódításának nyomát fotózták Magyarországon

Ha ez a Zsiguli mesélni tudna! Biztos kalandos út vezetett a szovjet gyárból Angliába, majd valahogy a magyar utakra.

F1: 2020-ig maradnak a Mercedes-főnökök

A Mercedes-csapat két vezetője, az elnök Niki Lauda és a csapatfőnök Toto Wolff szerződést hosszabbított.

Tíz dolog, ami mindig legyen az autódban

Ha nem csak a boltba szaladunk el vagy a szomszéd településre, akkor nem árt, ha ez a tíz dolog bent van az autóban, így nem érhet minket túl sok meglepetés.

F1: Hamilton nem akar nyílt lapokkal játszani

Lewis Hamilton azt kérte a Mercedestől, hogy hagyjanak fel a pilóták vezetési adatainak megosztásával, szeretné, ha megtarthatná a titkait.

Beelőzi a BMW M5-öt az Alpina B5!

Az új generációs BMW 5 sportverziója még távolról sincs kész, a márka legfőbb tunere, az Alpina azonban heteken belül bemutatja a maga M5-gyilkosát.

Ford egy BMW és egy Mercedes ellen

Három vadorzó turbómotorral, 500 Nm körüli nyomatékkal. BMW M2, Ford Focus RS, Mercedes A 45 AMG: melyik a leggyorsabb, a legszórakoztatóbb, vagy egyszerűen a legjobb?

Ezek a világ leginkább tiszteletre méltó autógyártói

A Fortune magazin évről évre felállítja az ötven leginkább nagyra becsült nagyvállalat globális rangsorát. Az autógyártók nem képviseltetik magukat nagy számban.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.