Régi név, új koncepció

Land Rover Discovery Sport

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2014.09.03. 10.00

Modernebb szerkezettel, gazdag felszereltséggel, változatlan terepalkalmassággal, de új termékkoncepcióval érkezett meg a Land Rover Discovery Sport.

Öt plusz két üléses kialakítás, az ötszemélyes szabadidőjárműveknél kisebb alapterületen – ez a Land Rover Discovery Sport fő üzenete. A másik, hogy mostantól a Discovery nem modell, hanem modellcsalád, amelynek első képviselője áll előttünk. Hogy mi jön még, azt könnyű kitalálni: egyrészt a Range Rover szériánál is alkalmazott, kisebb, de sokoldalúbb modellt jelölő “Sport” utótagból, másrészt abból, hogy az újoncot a jelenlegi, hétszemélyes Discoveryvel közösen fogják gyártani, amíg az is meg nem érik a leváltásra, előreláthatólag 2016-ban. 

A Discovery Sport, amely valójában a Freelander helyére lép a márka kínálatában, elődje alapvetően módosított padlólemezére épül. A karosszéria nagy és ultra nagy szakítószilárdságú acélelemekből, valamint alumínium panelekből épül fel. A hátsó felfüggesztés vadonatúj, multilink szerkezet; a helytakarékos kialakítás tette lehetővé a harmadik (szükség)üléssor elhelyezését, valamint a teljes értékű pótkerék alkalmazását. 
A hajtásláncok terén nem kell attól tartanunk, hogy összezavarodunk: kétféle teljesítményszinten kapható dízelmotor (150, 190 LE), valamint egy közvetlen befecskendezéses, 240 lóerős benzines turbómotor közül választhatunk, később jön egy különlegesen takarékos (119 g/km CO2-kibocsátás) kis dízel is. Minden motorhoz kérhető a kilencfokozatú automata váltó, a dízelek manuálissal is elvihetők. 
A beltérben a márkától megszokott, függőleges elemek dominálnak, a 8 colos érintőképernyő a mobiltelefonokról ismerős, többérintéses módozatokkal kezelhető: lapozható, nagyítható. A felhasználók akár saját mobiltelefonjukat is tükrözhetik erre a monitorra, mint ahogy a telefonon is megjeleníthető az autó – van például egy olyan okostelefonos alkalmazás, amellyel az ellopott autó mozgását követhetjük nyomon. 
A Discovery Sport nagy újdonsága, hogy kétkerék-hajtással, illetve automatikusan aktiválódó összkerékhajtással is megrendelhető – ezek mellett természetesen megmaradt a kínálatban az állandó összkerékhajtás. A szabad hasmagasság 212 mm, a terepszögek jók, de ha ez nem elég, a lökhárítók leszerelhetők, hogy jobban elférjen az autó. Arra ügyelt a Land Rover, hogy a Discovery Sport terepen verhetetlen legyen. 
A vezetőtámogató rendszerek között automata vészfék, gázlómélység-támogatás, az utánfutó csatlakoztatását segítő tolatókamera-program, jelzőtábla-felismerés és egy sor egyéb, innovatív rendszer is szerepel. A biztonsági fronton gyalogoslégzsák emeli a tétet.

Kommentek

Önjáró autók üzembe helyezését tervezik

Bő két év múlva már vezető nélküli autók közlekedhetnek a London és Oxford közti 100 kilométeres úton, ha valóra válnak egy frissen létrehozott brit konzorcium tervei.

Porsche: három visszahívás egy héten belül!

A német sportautógyár típusait különböző problémák sújtják, de mások sem immúnisak a péntekinadrág-szindrómára.

Figyelem, újra bírságolnak az óbudai kamerák

A III. kerület a polgármesteri iroda honlapján tette közzé, hogy mostantól megint küldik a csekkeket a szabálytalankodóknak, mert továbbra sem bizonyított, hogy jogtalanul bírságolnának kameráik felvételei alapján.

Barbár Mad Max-autó a Mitsubishitől

A Top Gear felkérésére félelmetes sivatagi versenyautót épített a Mitsubishi, majd elkészítették annak civil, megvásárolható kiadását is.

Használt autó: nagypályás használt BMW egy új Octavia árában

2017. februárjában, az utód értékesítésének indulásával kifutott az F10-es BMW 5-ös. Öt-hatmillióval be lehet szállni, egy kompakt autó árából. Megéri kockáztatni a használt luxusautóval?

Egyszerűsítenék az újtdíjfizetést

Három multinacionális vállalat közös céget alapított a Európai Elektronikus Útdíjszedési Szolgáltatás (ETTS) hatékonyságának javítása érdekében. A Toll4Europe vállalkozás már minden szükséges hatóságtól zöld utat kapott.

F1: A Mercedes segíti ki a Hondát?

Brit sajtóértesülés szerint a Mercedes beszáll a Honda motorfejlesztésébe. A Red Bull nem örül a rivális felzárkóztatásának.

F1: Kínszenvedés lesz megegyezni az új motorokról

A Forma-1 új motorformulára vált 2021-től, sokan előre látják, hogy nem lesz könnyű megegyezni erről.

F1: Komoly veszélyben volt Wehrlein pályafutása

A Sauber versenyzője, Pascal Wehrlein szerint a Bajnokok Tornáján szerzett hátsérülésére a karrierje is rámehetett volna, ha nem adott volna magának elég időt a felépülésre.

F1: Egyenlítésre készül a Mercedes

A hétvégi Orosz Nagydíjon a Mercedes szeretné 2-2-re felhozni az idei győzelmi arányt, Toto Wolff szerint az egész csapatnak fáj, amikor kikapnak a Ferraritól.

Visszatért a lépcsőshátú Swift!

Bemutatkozott és három hét múlva már meg is vásárolható a Suzuki Swift szedán – igaz, nem Suzuki, nem Swift, és nem is kapható Európában.

F1: Alonso rátette a kezét az Indy-trófeára

Hétfőn az Andretti Motorsport főhadiszállásán járt Fernando Alonso.

A lakótelep közepén sikerült elakadni egy szabadidő-autóval

Újabb eset bizonyítja, hogy a szabadidő-autó nem terepjáró, főleg utcai abroncsokkal nem.

F1: Buttonnak elég lesz 10 kör!

A McLarennél nagyon bíznak a Monacóban Fernando Alonso helyére beugró Jenson Buttonban, úgy gondolják, a pályás tesztelésnek nem lett volna haszna számára.

Városban száguldozó kretének rontják a BMW-sek jó hírét

Az ilyen videók miatt romlik a bajor márka tulajdonosainak megítélése, mert ez már nem a használja-e az indexet szint. Ez közveszélyes szórakozás.

Magyarországon épít szupertöltőt a Tesla

Nagyszabású töltőinfrastruktúra-fejlesztést jelentett be a Tesla. Az akciónak van hazai vonatkozása is.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.