Régi név, új koncepció

Land Rover Discovery Sport

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2014.09.03. 10.00

Modernebb szerkezettel, gazdag felszereltséggel, változatlan terepalkalmassággal, de új termékkoncepcióval érkezett meg a Land Rover Discovery Sport.

Öt plusz két üléses kialakítás, az ötszemélyes szabadidőjárműveknél kisebb alapterületen – ez a Land Rover Discovery Sport fő üzenete. A másik, hogy mostantól a Discovery nem modell, hanem modellcsalád, amelynek első képviselője áll előttünk. Hogy mi jön még, azt könnyű kitalálni: egyrészt a Range Rover szériánál is alkalmazott, kisebb, de sokoldalúbb modellt jelölő “Sport” utótagból, másrészt abból, hogy az újoncot a jelenlegi, hétszemélyes Discoveryvel közösen fogják gyártani, amíg az is meg nem érik a leváltásra, előreláthatólag 2016-ban. 

A Discovery Sport, amely valójában a Freelander helyére lép a márka kínálatában, elődje alapvetően módosított padlólemezére épül. A karosszéria nagy és ultra nagy szakítószilárdságú acélelemekből, valamint alumínium panelekből épül fel. A hátsó felfüggesztés vadonatúj, multilink szerkezet; a helytakarékos kialakítás tette lehetővé a harmadik (szükség)üléssor elhelyezését, valamint a teljes értékű pótkerék alkalmazását. 
A hajtásláncok terén nem kell attól tartanunk, hogy összezavarodunk: kétféle teljesítményszinten kapható dízelmotor (150, 190 LE), valamint egy közvetlen befecskendezéses, 240 lóerős benzines turbómotor közül választhatunk, később jön egy különlegesen takarékos (119 g/km CO2-kibocsátás) kis dízel is. Minden motorhoz kérhető a kilencfokozatú automata váltó, a dízelek manuálissal is elvihetők. 
A beltérben a márkától megszokott, függőleges elemek dominálnak, a 8 colos érintőképernyő a mobiltelefonokról ismerős, többérintéses módozatokkal kezelhető: lapozható, nagyítható. A felhasználók akár saját mobiltelefonjukat is tükrözhetik erre a monitorra, mint ahogy a telefonon is megjeleníthető az autó – van például egy olyan okostelefonos alkalmazás, amellyel az ellopott autó mozgását követhetjük nyomon. 
A Discovery Sport nagy újdonsága, hogy kétkerék-hajtással, illetve automatikusan aktiválódó összkerékhajtással is megrendelhető – ezek mellett természetesen megmaradt a kínálatban az állandó összkerékhajtás. A szabad hasmagasság 212 mm, a terepszögek jók, de ha ez nem elég, a lökhárítók leszerelhetők, hogy jobban elférjen az autó. Arra ügyelt a Land Rover, hogy a Discovery Sport terepen verhetetlen legyen. 
A vezetőtámogató rendszerek között automata vészfék, gázlómélység-támogatás, az utánfutó csatlakoztatását segítő tolatókamera-program, jelzőtábla-felismerés és egy sor egyéb, innovatív rendszer is szerepel. A biztonsági fronton gyalogoslégzsák emeli a tétet.

Kommentek

Ennyivel lesz gyorsabb az F1 jövőre

Valtteri Bottas, a Williams pilótája szerint a 2017-es autókkal kettő-öt másodperccel javulhatnak a köridők az idei szezonhoz képest. Max Verstappen nagyobb fizikai megterhelést vár.

Elektromos LiAZ-t tesztelnek Moszkvában

Bár Oroszország hatalmas gázkészleten csücsül, egyre több elektromos autóbusz prototípusa nő ki a földből. A legújabbhoz a Siemens szállított eszközöket.

F1: A Merci hibázott, amikor rászólt Hamiltonra

Toto Wolff, a Mercedes csapatfőnöke egy interjúban azt mondta, hogy rossz döntést hozott az alakulat, amikor a szezonzáró Abu-dzabi Nagydíjon gyorsításra kérte Lewis Hamiltont.

F1: Alonso nem megy a Mercedeshez

Fernando Alonso felfedezője, menedzsere, “második apja”, Flavio Briatore azt állítja, hogy a spanyol biztosan nem megy a Mercedeshez 2017-re, tiszteletben tartják a mclarenes szerződést.

Leszavazhatják a Forma-1 megvásárlását?

A Forma-1 új tulajdonosaként emlegetett Liberty Media akár még ki is hátrálhat az üzletből, csak januárban szavaznak róla, hogy végigvigyék-e a felvásárlást.

F1: A McLarennek jövőre sem lesz főszponzora

A McLaren új főnöke, Zak Brown 2018-ra célozza az új névadó szponzor megszerzését. Nem lesz könnyű.

Így kell móresre tanítani a pofátlan porschést

Egy újabb közlekedő, akinek drágább az ideje, mint a többi autósé. Rutinosan előzte a sort, de most nem jött ki a lépés, mehetett vissza a startvonalra.

F1: Tízmilliárdos bukás az Osztrák Nagydíj

A Red Bull több tízmillió eurót veszített már a két évvel ezelőtt feltámasztott Osztrák Nagydíjon. Meddig nyelik le a veszteséget?

Üdvözöl a pokol

Rájöttem a titokra: minél hosszabb egy Mercedes neve, annál nagyobb a móka; és az új E 63 neve bizony piszok hosszú. Portugáliában teszteltük minden idők legerősebb E-osztályát.

Videón, ahogy egy kismama szétveri férje autóját

Megtudta, hogy megcsalta a férje, gyermeke apukája, erre nem gyöngén bepöccent a leendő anyuka.

F1: Ilyen, amikor Verstappen nagyon hülyén néz ki

A Red Bullnál Mikulás-napi rendezvény volt december 6-án, Max Verstappennek sikerült hülyét csinálnia magából.

F1: A pechvogel is jelentkezett a Mercinél – videó

A Forma-1 történetének egyik legmókásabb balesetét produkáló japán sereghajtó, Taki Inoue is bejelentkezett Nico Rosberg mercedeses üléséért.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.