Bringást ütött el egy BMW-s Budapesten

Mindezt a rendőrök szeme láttára

Szerző: Erdős Norti levél küldés 
Dátum: 2014.09.03. 17.45

A rendőrök szeme láttára lökte fel a bringást a BMW sofőrje az Üllői úton. Lehet észre sem vette?

Durván egy hónapja történt, hogy a 133-as busz vezetője csúnyán legyalult egy bringást a Thököly úton -videofelvétel is készült az esetről -, ezúttal pedig parkoló rendőrbusz előtt sodort el egy kerékpárost a figyelmetlen BMW-s, amit szintén rögzített a biciklin ülő férfi kamerája.
A kerékpáros ugyan nem tart jobbra a rendőrautó mögött, de mivel a rendőrautó mellett már álló járművet kerül ki, nem követ el szabálytalanságot, még ha nem is tart kellő oldaltávolságot. A külföldi rendszámú BMW viszont simán, körülnézés és index nélkül nekimegy a saját sávjában haladó biciklisnek, és sávváltást végez a gyorsabb előrehaladás érdekében, ami szintén tilos. Mentéséger szóljon, hogy valószínűleg nem szándékos a cserbenhagyás, valószínűleg nem vette észre a bringást, holttérben pöckölte el, utána pedig előre nézett, hiszen odalépett a verdának rendesen.
Az esemény egészen pontosan a rendőrök orra előtt történt, akik azonnal kapcsolták a szirénát, és remélhetőleg az autós után iramodtak. Meg is kérdeztük az ORFK-t mit tudnak az esetről:
“A jelenleg rendelkezésre álló adatok szerint  2014. szeptember 2-án 17 óra körüli időben a Budapest IX., Üllői úton egy személygépkocsi elsodort egy kerékpárost, majd megállás nélkül továbbhajtott. Az eset közelében intézkedő készenléti rendőrök észlelték a cselekményt, ezért gépkocsijukkal a személygépkocsi után mentek. Néhány háztömbnyire megállították az autót és intézkedtek a vezetőjével szemben. A kerékpáros sérülést szenvedett. A BRFK vizsgálja az eset körülményeit.” – válaszolt levelünkre a Budapesti Rendőr-főkapitányság sajtóügyeletese.

Kommentek

  • joolapukkii

    A BMW-s szerint ott áll egy poarkoló jármű mellett, amit a szabályokat betartva senki és semmi nem előzhet meg, mivel hely sincs rá. a kerékpáros se visszanézés, se karjelzés szokásos szabályszegő módszerével eleve lemond a neki járó bármiféle elsőbbségről, és ezt tetézi a nem megfelelő oldaltávolságnál az előzéssel. Sokszoros szabályszegéssel közlekedik, olyan helyeken közlekedik, ahol valójában nem lehet rá számítani. A szabályokat be nem tartó közlekedésével nem kért, és természetesen nem is kapott elsőbbséget. Hátulról nekiment a BMW-nek. Nem tartotta a követési távolságot. Mi a gond? Az más kérdés, hogy a BMW-s nem indexelt, kapjon 5 ezrest. Majd a bringás által fizetett kártérítésből kifizeti. Ja, amúgy látott már bárki is karlendítéssel kanyarodást, sávváltást jelző biciklist Pesten? Én nem.

  • ricsifcb

    Azért “joolapukkii” a cserbenhagyást Te sem gondolhatod egy ötezressel jóvátenni,mert akárki is volt a hibás,a baleset helyszínét nem hagyhatta volna el a müncheni BMW-s.Az megint más kérdés,ha szerinted a bringás volt a szabálytalan,miért a kocsi távozott sietve…NAGYON sietve?Soraidból csak egy dolgot bírtam kivenni,hogy Te két keréken még igen-igen kevésszer voltál akármelyik nagyváros forgalmának a része.

  • szyly

    Joolapukkii! Annyira nem bírom a magadfajta autósokat, akik szerint mindig az autósnak van igaza! A biciklis meg azért nem nézett hátra, mert a forgalom szinte teljesen állt, amikor a rendőrautót kerülte. A BMW-s meg amúgy sem hátulról érkezett, szóval mindegy lett volna hogy hátra néz-e vagy sem ;) . Engem is így ütött el egy bunkó autós, pedig én csak egyenesen haladtam az út szélén, ő meg tükörbenézés és index nélkül elém vágott. Szerencsére idejében fékeztem és lábon tudtam maradni, de a kocsi is nekem jött, majd észre sem vette az egészet. Tehát erről ennyit, a biciklisek és az autósok között is vannak bunkók egyaránt…

  • GP82

    A kerékpáros felelőtlen volt, az autós pedig nem volt eléggé figyelmes, ráadásul tuti azért húzott el a helyszínről nagy sebességgel, mert észre is vette az esetet (hogy is ne vette volna), úgyhogy még gerinctelen is. Mindkettőt büntetném. Amúgy mindketten tehettek volna a baleset elkerülése érdekében: kerékpárral vagy lassabban ment volna el a rendőrautó mellett, de én inkább még a járdára is letértem volna. Az autós pedig ha irányjelezett volna, a kerékpáros lehet lassított volna. A karjelzés érdekes dolog, én mindig jelzek, ha tekerek, de ez egy egészen nagy veszélyforrás is, mert fél kézzel fogott kormánnyal kezdek bele egy irányváltási manőverbe. Más kérdés, hogy ha meg nem jelzek, akkor eltipornak, még ha vidéken is lakom. Lehet engedni kellene cangán is az index használatát. (Jelen esetben szerintem tök feleslegesen is jelzett volna a karjával, hisz egyrészt saját sávjában maradt, másrészt a BMW-s az egész kerékpárost nem látta, integethetett volna a senkinek…)

  • cvn69

    “Durván egy hónapja történt, hogy a 133-as busz vezetője csúnyán legyalult egy bringást…”
    A bringás bemászott a busz mellé! Csak, hogy mégis legyünk tárgyilagosak.

    Jelen esetben, a kerékpáros is lehetett volna figyelmesebb, számíthat rá, hogy esetleg ilyen előfordul, ha ekkora oldaltávolság van, így lassíthatott volna.
    Mindazonáltal, a BMW-sé a nagyobb felelősség. Tükör, irányjelző… Ez utóbbi akkor is, ha elvileg nem jöhetne semmi. Pláne egy rendőrautó előtt.

  • Ambrus Gergely

    A KRESZ is elő írja, hogy mindig az erős közlekedősi eszközzel közlekedőknek kell kellőképpen figyelni a gyengébb közlekedőkre avagy gyalogosforgalomban résztvevőkre, ezt figyelembe véve részben az autós felelőssége állapítható meg, halmozati esetben, index elmulasztása miatt, ugyanis a KRESZ előír ezt-azt.

  • imi001

    A másik nagy kérdés hogy a rendőr busz miért álla megállni tilosban Gondolom olyan sürgős életbe vágóan fontos küldetése nem lehetett ha egyből a BMW után tudott eredni Na igen tudom rájuk nem vonatkoznak e KRESZ szabályok Talán a rendőr felelősségét is kéne egy ici picit vizsgálni

  • Vérmacy

    Ajjaj…
    Egy balaesethez legalább egy figyelmetlen ember kell.
    Hogy az autós (mert most mindegy, hogy BMW vagy bármi más is volt) miért nem vette észre a bringást? Egyszer Én is “elütöttem” egy Fiestát egy középkategóriás prémium autóval. Miért emeltem ki, hogy prémium? HÁT a szigetelés és a méret miatt! A fiesta esetében annyit éreztem mintha egy műanyag kukát nekem csaptak volna. Azaz semmi érzet a karosszérián és a hang is csupán egy tompa vmi volt. Egy biciklis tömege, sebessége (na jó, az lehet meg is lehetne, de a Fiesta nem 30-al jött lakott területen :o)) messze elmarad egy autóétól. Ebből kiindulva Én elhiszem, hogy semmit sem tudott az autós abból, ami történt.
    Büntetni??? Mindenki ezzel jön!
    Hol marad a tanítás, oktatás!? Ja, hogy az csak pénzlehúzás? Igaz ez a jogosítványra és a közoktatásra is. Sehol nem tanítanak olyat, maire igazán szükség van/lehet a napi életben! Pl. erkölcs, etika, előrelátás, empátia (bezony, tanulható, fejleszthető), járműkezelés adott esetben. A 10 óra rutin nagyon gyér!
    A lényeg, hogy többen is egy kicsit figyelmetlenek, szabálytalanok voltak. DE, mint minden kérdéses, vitás esetben csak azt lehet megbünteni, akinek tulajdona van, tehát jelen (és a legtöbb) esetben az autóst…
    Ezeken felül az intézkedés kb. annyit jelenthetett, hogy kapott az autós egy csekket és a biciklis, rendőr szerepét a helyzetben nem tisztázták!

  • hawk

    Szerintem: ezt az autós benézte, a kerékpáros szabályosan haladt a sávjában ő meg bevágott elé index nélkül, majd próbált lelépni.
    imi001: a rendőr kisbusz megkülönböztető jelzéssel állt az út szélén, tehát nem volt szabálytalan.
    cvn69: akkor tényleg legyünk tárgyilagosak, mert nem a bringás mászott be a busz mellé, hanem a busz hátulról elsodorta.
    Jó lenne, ha megnéznétek a videót is, amiről beszéltek.

  • zoldfulu2000

    a holttér cseles dolog, én már vettem észre utsó pillanatban A6ost is, pedig az nem egy batár, de pl egy MX 5 szinte láthatatlan az alcsony övvonal miatt.

    Szerintem a BMW-s nem lehet olyan hülye hogy a rendőrt látva (márpedig ha a bringást látta, a rendőrt is kellett) továbbáll.

  • geotrinus

    KRESZ 42. §
    (2) Megkülönböztető fényjelzést használó, álló járművet megközelíteni, illetőleg mellette elhaladni csak fokozott óvatossággal szabad.

    Ez az idióta nemhogy nem fokozott óvatossággal közelítette meg a rendőrautót, hanem őrült tempóban tekert el az álló kocsisor mellett.
    Én ott helyben tarkón basztam volna a hülye gyereket, mikor feltápászkodik.
    (A BMW-s se volt éppen szabályos, és valószínű hogy észlete a balesetet is.)

  • imi001

    hawk – Igazad van nem figyeltem hogy használja a megkülönböztető jelzést

  • ChiliPepper

    Az autós nem használt irányjelzőt, és nem nézett alaposan hátra, hogy meggyőződjön a sávváltás lehetőségéről. (Nekem az oktatóm anno azt mondta egy másik, de hasonló forgalmi helyzetnél, hogy “…de ha egy deszantbiciklis érkezik a levegőből, arra is számítanod kell, és ha kell, akkor elsőbbséget adnod…) Vagyis nem számíthatsz arra, hogy oda sehonnan sem kerülhet másik jármű, csak ha megnézted. De.
    A biciklis egy nem létező helyre akart bemenni. 9 másodpercnél látszik, hogy ha az autós nem vált sávot, akkor is csak fél autónyi hely van (tükrök nélkül) a furgon és a személyautó között. Ha az autós nem vált sávot, akkor ott suhan el a biciklis, a szabályosan messze nem elég széles helyen. Az sem egyértelmű, hogy a biciklis melyik sávban tartózkodik. Illetve amikor kerüli az álló furgont, akkor egyértelmű, hogy mindkettőben. Előtte inkább a jobb szélső sávban, vagyis ha átmegy a középsőbe, akkor sávváltást hajt végre, akkor viszont a sávváltás szabályait kellene betartania. Messziről látható, hogy foglalt a szélső sáv. Vagyis a helyesebb az lett volna, hogy a bringás lassít, kinéz egy helyet két – a középső sávban guruló – autó között, jelez, besorol, és a kerülés után visszasorolhat és gyorsíthat a szélső sávban. Ja, hogy ez lassítja a haladását? Igen. Viszont a KRESZ szerint szabályosan a fentiek közül nem tudom, hogy melyik lépést nem kellett volna megtennie.
    Bringázok én is, országúton is sokat. És sokszor látom, hogy a közlekedők (nemcsak az autósok, a gyalogosok, motorosok is) átnéznek a biciklisen. Viszont ha szabályosak vagyunk, akkor hivatkozhatunk arra, hogy szabályosak vagyunk. És a szabályok betartása esetén jóval óvatosabb is a mozgásunk. Ez egy kamikaze menet volt, és a másik szabálytalanságával együtt baj lett a vége.

Jégre hajtott a Toyotás, a többit magadtól is kitalálod

Nincs év jégbe szakadó autósok nélkül, az idei tél is meghozta az első terepjáróst, aki egy befagyott tavon kereste az izgalmakat.

Ragadozót készítettek a Mercedes Sprinterből

Nyomokban Sprintert is tartalmaz az a koncepció teherautó, melyet extrém terepre terveztek. Nem bányamunkás, de akár köveket is lehet vele hordani.

Zseniális vagy haszontalan ez a kreatív ötlettel feldobott ablaktörlő?

Télen áldás a tökéletes működő ablaktörlő, de ennek elérése nem egyszerű feladat. Ez a furcsa rendszer a jegesedés ellen küzd, többet erővel, mint ésszel.

Durva robbanásra képes a fagyban kocsiban hagyott kóla

Aki nem akar tetőkárpitra fagyott cukros löttyel szembesülni, az jobb, ha nem hagy éjszakára a kocsiban dobozos üdítőt.

F1: Elcsábítják a Mercedes nagyágyúját?

Brit sajtóértesülések szerint fennáll a lehetősége, hogy a Mercedes technikai főnöke, Paddy Lowe az egyik rivális csapathoz igazoljon.

Az autó, ami 2,5 literrel beéri

Nincs megelégedve az alternatív járművek jelenlegi felhozatalával? Mit szól a tüzelőanyagcellás Toyota Mirai-hoz? Kipufogóján csakis forró levegő távozik, azaz gőz.

Nagyképű, de van mire

A faceliften átesett Fiorino mosolyában van némi önteltség, ami nem csoda, hiszen van mire beképzeltnek lenni.

F1: Rosberg ennyi milliárdról mondott le önként

Nico Rosberg nagyon sok pénzről mondott le önként és dalolva a visszavonulással.

F1: A Williams hibákat vár az újonctól

A Williamsnél fel vannak készülve rá, hogy a jövőre bemutatkozó 18 éves versenyzőjük, Lance Stroll bukdácsol majd a Forma-1-ben.

Szebb, jobb Daciák jönnek

Közepes erejű ráncfelvarráson esett át jó néhány Dacia-modell. A szokásos plasztikázáson kívül új motor és automatikus váltó is érkezett a frissítéssel.

Ennyivel lesz gyorsabb az F1 jövőre

Valtteri Bottas, a Williams pilótája szerint a 2017-es autókkal kettő-öt másodperccel javulhatnak a köridők az idei szezonhoz képest. Max Verstappen nagyobb fizikai megterhelést vár.

Elektromos LiAZ-t tesztelnek Moszkvában

Bár Oroszország hatalmas gázkészleten csücsül, egyre több elektromos autóbusz prototípusa nő ki a földből. A legújabbhoz a Siemens szállított eszközöket.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.