Részletes információk az új Suzuki szedánról

Világpremier heteken belül

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2014.09.02. 13.00

Októbertől Ázsiában már forgalmazzák a Suzuki új kompakt limuzinját, az Aliviót. Az indiai sajtó tüzetesen leírta a náluk Maruti Ciazként megjelenő autót.

Peugeot 301, Škoda Rapid: ezeknek a kiskategóriás szedánoknak az Európában viszonylag ritkás babérjaira tör a Suzuki korábban csak kémfotón látott újdonsága. Az egy centi híján 4,5 méter hosszú, 1,485 méter magas, 1,73 centiméter szélességű limuzin tengelytávja 2,65 méter – a kategóriában tekintélyes méretekhez valamelyest szerényebb, de még így is bőséges, 510 literes csomagtartó társul. 

A projektoros fényszórójával, krómozott maszkjával komoly megjelenésű modell utastere még inkább ámulatba ejti a Suzukihoz szokott szemet: a csúcskiviteleken hátsó rostélyokkal szerelt, digitális klímaberendezés, tolatókamerát és navigációs rendszert is kiszolgáló, nagyméretű érintőképernyős infotainment-rendszer (USB-, SD-kártya- és Bluetooth-csatlakozással), igényes (hatású) felületek és anyagok teremtenek otthonos környezetet. 
A távol-keleti piacokon kétféle motorral forgalomba kerülő Suzuki könnyű jószág: az 1,4 literes, 93 lóerős benzinmotorral szerelt verzió tömege épp csak meghaladja az egy tonnát, ha a négyfokozatú automata helyett az ötfokozatú kézi váltóval rendelik meg, átlagos üzemanyag-fogyasztása 4,8 liter körül alakul. Hiába nehezebb egy mázsával a dízel modell, az olasz eredetű 1,3-as szokásához híven remekül elvan minimális gázolajjal; a 90 lovas, 200 Nm nyomatékú motor hivatalosan 3,8 liternyi üzemanyagot kér 100 kilométeren.

Kommentek

  • Robire

    Semmi bajom a Suzukival, sőt még némi indokolatlan szimpátiát is érzek a márka iránt, de valahogy sosem jön össze nekik egy igazán jól kinéző autó, pedig az Authentics koncepció igazán jó alap lett volna ehhez.

  • Vérmacy

    Naja! HA már a dyzelt az olaszoktól veszik, akkor 2-3 évre bérelhetnének egy-két olasz designert is a csapatba. Ja, hogy az pénzbe kerül és azért a Szuttyogi vásárló nem fizet…

F1: Ilyen, amikor Verstappen nagyon hülyén néz ki

A Red Bullnál Mikulás-napi rendezvény volt december 6-án, Max Verstappennek sikerült hülyét csinálnia magából.

F1: A pechvogel is jelentkezett a Mercinél – videó

A Forma-1 történetének egyik legmókásabb balesetét produkáló japán sereghajtó, Taki Inoue is bejelentkezett Nico Rosberg mercedeses üléséért.

F1: Ferrari-uralmat a Mercedesé helyett!

Monisha Kaltenborn, a Sauber csapatfőnöke szerint jobb lenne, ha a Ferrari, és nem a Mercedes lenne egyeduralkodó a Forma-1-ben.

Hamilton: Furcsa dolgok történtek a Mercedesnél

Lewis Hamilton nem áll le a célozgatásokkal, az angol szerint különös dolgok is történtek idén a Mercedesnél.

F1: Meglepetés volt a Francia Nagydíj feltámasztása

A Francia Nagydíj újjáélesztése még a Forma-1 uraként ismert Bernie Ecclestone-t is meglepte egy kicsit, de úgy fest, a Paul Ricard pálya jó otthona lesz a versenynek.

Top 10: puncimágnesek használtan

Jobb lenne egy új Volvo XC90, de nem mindenkinek telik rá, a nőknek mégis imponálni kell valamivel. Szoknyavadász hatással bíró autókat kerestünk, kétmillióig.

F1: Verstappennek önkritika kell

1997 világbajnoka, Jacques Villeneuve úgy véli, Max Verstappen kiemelkedően teljesített idén, de igazán jó Forma-1-es csak akkor lesz belőle, ha képes szembenézni a hibáival és fejlődni.

Tudod, hogy kell kereket cserélni? Dehogy tudod!

Ez a videó most lépésről-lépésre megmutatja a kerékcsere folyamatát. Hidd el, eddig mindent rosszul csináltál.

F1: Rosberg visszaszólt Laudának

Nico Rosberg nem érti, miért akadt ki annyira a Mercedes-csapat elnöke, Niki Lauda a visszavonulásán A világbajnok azt is elárulta, mennyit kivett belőle Lewis Hamilton megverése.

Megállás közben szippant fel áramot a svédek hibrid busza

Olyan dízel-elektromos buszt fejlesztett ki a svéd Scania, melynek akkumulátora a buszmegálló aszfaltjából feltölthető.

F1: Pilótaszavazást a fejvédőről?

A Toro Rossó-s Danyiil Kvjat szerint az őszi tesztek után a versenyzőknek kellene szavazniuk arról, bevezessék-e a Forma-1-ben 2018-ben a fejvédő gyűrűt.

Autópályadíj-botrány: nem a korrupt hivatalnok veszített, hanem mi

Lefokozták az osztályvezetőt, aki elengedte a tesójának a későn vett matrica miatt kapott pótdíjat. Pedig ez volt a leghelyesebb döntése, amióta dolgozik!

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.