Nem hiszünk a tökéletes autóban

Acabion Da Vinci

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2014.09.02. 15.00

Villámgyors, semmit nem fogyaszt, és saját maga pakolja be a csomagtartóba a poggyászt. A jelek szerint mégsem érdekli a kutyát sem a svájci feltaláló jövőképe.

Akár 650 km/óra villanymotorral, mindössze 0,2 liter/100 km-nek megfelelő energiafogyasztás, hatszemélyes utastér és egy csomagtartó, ami akár egy mosógépet is elnyel egészben – bár ez teljességgel lehetetlennek tűnik, mégis túl szép ahhoz, hogy egy egyszerű kézlegyintéssel elintézzük. 

Az Acabion da Vinci alkotója, Peter Acabion (aki nem saját magáról nevezte el az autót, hanem fordítva: ő vette fel hivatalosan a projekt nevét) szerint alkotása forradalmasíthatja az autóipart. 
A lényeg az extrém aerodinamika: a teljesen burkolt kerekek például innovatív felfüggesztéssel csatlakoznak a karosszériához, burkolatuk alsó része ki- és berugózáskor sem engedi, hogy a kerék szabadra kerülve lerontsa a forma áramvonalasságát. A 6,3 méter hosszú, 1,9 méter széles autó közegellenállási együtthatója elvileg 0,075!
Nem hiszünk a tökéletes autóban 1
A 600 kilós villanyautóba úgy szállunk be, mint egy vadászrepülőgépbe; a felfelé nyíló üvegkupola alatt három sorban bőven elfér a család, a csomagtartó pedig innovatív módon berakodja saját magát (a videókon szereplő Six Bonneville elnevezés a tervezett szériagyártású változat) – sokak számára ez utóbbi volna a terv legszimpatikusabb része. 
Az emberek azonban a jelek szerint már nem hisznek a csodákban. Az Indiegogo közösségi finanszírozó oldalon előirányzott, 30 millió eurós költségvetésből 30 nap alatt csupán 1270 euró (!) jött össze, ezért Peter Acabion felfüggesztette a finanszírozást, és saját oldalán folytatja a gyűjtést.

Kommentek

Hamilton: Az új Merci olyan, mint egy hajó

Lewis Hamilton elmondta, hogy mit gondol a Mercedes 2017-es autójáról, a W08-asról.

F1: Gyönyörű autót tervezett a Red Bull

Christian Horner csapatfőnök szerint a Red Bull 2017-es autója az egyik “legcsinosabb”, amit valaha tervezett a csapat.

Minden benne van az új Volkswagen Golfban

Kipróbáltuk a felfrissített Golfot! A jóból még jobb lett, a vezetői asszisztensek és a műszaki megoldások száma és fajtája luxusautókat idéz.

F1: A sztármérnök is kevesebb előzést jósol

A Red Bull sztártervezője, Adrian Newey szerint a 2017-es Forma-1-es szabályok továbbra is egészségtelen mértékben jutalmazzák majd a motorerőt, emellett az előzések számát is csökkentik.

A múltba megy előre a kínai szupersportkocsi 

Olasz formatervvel érkezik a kínai Techrules fantasztikus sportautója. A múltidéző vonalak mögött fejlett elektromos hajtáslánc-technológia rejlik.

F1: Hamilton magyarázkodni kényszerült

Lewis Hamilton hétfőn tisztázta a hétvégén a csapaton belüli adatmegosztással kapcsolatos nyilatkozatát. Nincs baja a Mercedesszel és Valtteri Botasszal.

F1: Minden ellenféltől fél a Mercedes

Hiába nyertek zsinórban három világbajnoki címet, a Mercedes csapatfőnöke azt mondja, a 2017-s idény előtt majdnem ugyanúgy tart minden riválistól, mint amikor először munkába állt.

Elegáns lett a legújabb Forma-1-es autó

A Sauber-csapat megmutatta 2017-es Forma-1-es modelljét, a C36-ost. A svájci alakulat jubileumi festéssel ünnepli 25. F1-es idényét.

A Lada nyugati hódításának nyomát fotózták Magyarországon

Ha ez a Zsiguli mesélni tudna! Biztos kalandos út vezetett a szovjet gyárból Angliába, majd valahogy a magyar utakra.

F1: 2020-ig maradnak a Mercedes-főnökök

A Mercedes-csapat két vezetője, az elnök Niki Lauda és a csapatfőnök Toto Wolff szerződést hosszabbított.

Tíz dolog, ami mindig legyen az autódban

Ha nem csak a boltba szaladunk el vagy a szomszéd településre, akkor nem árt, ha ez a tíz dolog bent van az autóban, így nem érhet minket túl sok meglepetés.

F1: Hamilton nem akar nyílt lapokkal játszani

Lewis Hamilton azt kérte a Mercedestől, hogy hagyjanak fel a pilóták vezetési adatainak megosztásával, szeretné, ha megtarthatná a titkait.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.