Nem hiszünk a tökéletes autóban

Acabion Da Vinci

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2014.09.02. 15.00

Villámgyors, semmit nem fogyaszt, és saját maga pakolja be a csomagtartóba a poggyászt. A jelek szerint mégsem érdekli a kutyát sem a svájci feltaláló jövőképe.

Akár 650 km/óra villanymotorral, mindössze 0,2 liter/100 km-nek megfelelő energiafogyasztás, hatszemélyes utastér és egy csomagtartó, ami akár egy mosógépet is elnyel egészben – bár ez teljességgel lehetetlennek tűnik, mégis túl szép ahhoz, hogy egy egyszerű kézlegyintéssel elintézzük. 

Az Acabion da Vinci alkotója, Peter Acabion (aki nem saját magáról nevezte el az autót, hanem fordítva: ő vette fel hivatalosan a projekt nevét) szerint alkotása forradalmasíthatja az autóipart. 
A lényeg az extrém aerodinamika: a teljesen burkolt kerekek például innovatív felfüggesztéssel csatlakoznak a karosszériához, burkolatuk alsó része ki- és berugózáskor sem engedi, hogy a kerék szabadra kerülve lerontsa a forma áramvonalasságát. A 6,3 méter hosszú, 1,9 méter széles autó közegellenállási együtthatója elvileg 0,075!
Nem hiszünk a tökéletes autóban 1
A 600 kilós villanyautóba úgy szállunk be, mint egy vadászrepülőgépbe; a felfelé nyíló üvegkupola alatt három sorban bőven elfér a család, a csomagtartó pedig innovatív módon berakodja saját magát (a videókon szereplő Six Bonneville elnevezés a tervezett szériagyártású változat) – sokak számára ez utóbbi volna a terv legszimpatikusabb része. 
Az emberek azonban a jelek szerint már nem hisznek a csodákban. Az Indiegogo közösségi finanszírozó oldalon előirányzott, 30 millió eurós költségvetésből 30 nap alatt csupán 1270 euró (!) jött össze, ezért Peter Acabion felfüggesztette a finanszírozást, és saját oldalán folytatja a gyűjtést.

Kommentek

F1: Alonsót sem zárja ki a Mercedes-főnök

A Mercedes csapatfőnöke, Toto Wolff szerint mindenképpen meg kell fontolniuk a mclarenes Fernando Alonsót is Nico Rosberg lehetséges utódjaként. Pascal Wehrlein előléptetése messze nem garantált.

Itt az első Halálos iramban 8 videó

Ez a rövid beharangozó megmutat néhány képkockát a Halálos iramban 8-ból.

F1: A Mercedes leigazolja a kis Schumachert?

Német sajtóértesülés szerint a hétszeres világbajnok Michael Shumacher fia, Mick hamarosan bekerül a Mercedes Forma-1-es istállójába.

F1: Mindkét pilótáját elveszítheti a Ferrari

A Ferrari elnöke, Sergio Marchionne nem zárja ki, hogy 2018-ban már Sebastian Vettel és Kimi Räikkönen sem lesz a csapatnál.

F1: Jules Bianchinak ajánlják az új Francia Nagydíjat

Mostantól hivatalos: 2018-tól újra lesz Francia Nagydíj a Forma-1-ben, a Paul Ricard-i versenyt a tavaly elhunyt Jules Bianchi emlékének ajánlják.

Lefotózta a traffipax? Segítünk!

Átírattuk a rendőrség honlapját, pedig nem akartuk. Csak egy hús-vér rendőrt kértünk.

Szörnyeteggé tuningolt Honda CR-X háromötvenért

A Honda CR-X mára átcsúszott a fehér holló ritkaságú típusok közé, pedig jó tizenöt éve minden diszkó előtt parkolt egy-egy, neonnal a lábtérben, tűzköpő hátsó dobbal tiltásig veretve. Most ezt az érzést kaphatjuk meg 350 ezer forintért.

F1: Videón Rosberg mercis búcsúkörei

A Mercedes a hétvégén Sindelfingenben ünnepelt, a visszavonuló Nico Rosberg megtette utolsó métereit a csapat színeiben.

Nem kerüli ki többé a Mercedes a csirkeadót

Teljes egészében amerikai kezek által összerakott Sprintereket kaphat a jövőben az USA. Legalábbis a következő generációtól kezdve.

F1: A Ferrari szerint nem gyengül a Mercedes

A Ferrari vezetője, Sergio Marchionne szerint a Mercedes nem lesz gyengébb attól, hogy Nico Rosberg a visszavonulás mellett döntött.

Kipróbáltuk a legnagyobb Škodát

Ismeretlen terepre merészkedtek a csehek, a Škoda Kodiaq mégis minden részében ismerős. A hétszemélyes újdonságot Mallorca szigetén vezettük először.

F1: “50 százalék”, hogy Alonso megy a Mercedeshez

A McLaren-Honda főnöke szerint kizárt, hogy Fernando Alonso legyen Nico Rosberg utódja a Mercedesnél, a pilóta honfitársa másképp gondolja.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.