Csupasz és nagyon siet

Zenos E10 S

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2014.09.01. 15.00

Az egykori caterhames mérnökök által alapított Zenos Cars tavaly mutatta be első modelljét, a burkolatlan E10-est. Most itt a még sportosabb kiadás, az E10 S.

Mi az: annyiba kerül, mint egy villanyautó, és négy másodperc alatt gyorsul 100 km/órára? 

A legújabb válasz a kérdésre a Zenos E10 S, a fiatal brit manufaktúra második terméke. Az elsővel még tavaly ősszel ismerkedhettünk meg, a mostani valójában annak a sportváltozata (már ha van értelme meghúzni ez a vonalat egy olyan autónál, amelynek se teteje, se szélvédője, de még ajtaja sincs). 
A teljesítménynövekedés egyébként jelentős: míg az eredeti modell kétliteres Ford motorja 200 lóerőt és 210 Nm nyomatékot tudott, az újonc turbós erőforrása 250 lóerővel és 400 Nm nyomatékkal hergeli a pilótát. A tömeg csak minimálisan változott, így erre a teljesítményre nem egészen 700 kg jut – ez négy másodperc körüli százas gyorsulásra elég, a végsebesség 217 km/óra. 
Az öccsénél 20 százalékkal drágább, 30 000 angol fonttól (12 millió Ft) kapható Zenos E10 S 285 mm-es féktárcsákat, valamint 16, illetve 17 colos OZ felnikre szerelt Avon abroncsokat kapott, a felfüggesztés elöl-hátul kettős keresztlengőkaros, a lengéscsillapítókat a Bilstein szállítja. Minden kerékdob leszerelhető, aminek nyilván csak pályán van értelme, ott viszont annál több. 
Ebben az esetben viszont érdemes még rádobni 1,2 millió forintot a vételárra, hogy megkaphassuk a Track verziót, amit részlegesen önzáró differenciálművet, az öt- helyett hatfokozatú kézi váltót, kompozit versenyüléseket, gyorscsatlakozós kormánykereket, négypontos versenyöveket, állítható lengéscsillapítókat, valamint (miért pont itt?) fűthető vezetőülést kínál. 
A Zenos a következő években állítólag visszafogottabb modellekkel is előrukkolt majd: az E11 roadster 2016-ban, az E12 kupé két évre rá érkezik.

Kommentek

F1: A Williams hibákat vár az újonctól

A Williamsnél fel vannak készülve rá, hogy a jövőre bemutatkozó 18 éves versenyzőjük, Lance Stroll bukdácsol majd a Forma-1-ben.

Szebb, jobb Daciák jönnek

Közepes erejű ráncfelvarráson esett át jó néhány Dacia-modell. A szokásos plasztikázáson kívül új motor és automatikus váltó is érkezett a frissítéssel.

Ennyivel lesz gyorsabb az F1 jövőre

Valtteri Bottas, a Williams pilótája szerint a 2017-es autókkal kettő-öt másodperccel javulhatnak a köridők az idei szezonhoz képest. Max Verstappen nagyobb fizikai megterhelést vár.

Elektromos LiAZ-t tesztelnek Moszkvában

Bár Oroszország hatalmas gázkészleten csücsül, egyre több elektromos autóbusz prototípusa nő ki a földből. A legújabbhoz a Siemens szállított eszközöket.

F1: A Merci hibázott, amikor rászólt Hamiltonra

Toto Wolff, a Mercedes csapatfőnöke egy interjúban azt mondta, hogy rossz döntést hozott az alakulat, amikor a szezonzáró Abu-dzabi Nagydíjon gyorsításra kérte Lewis Hamiltont.

F1: Alonso nem megy a Mercedeshez

Fernando Alonso felfedezője, menedzsere, “második apja”, Flavio Briatore azt állítja, hogy a spanyol biztosan nem megy a Mercedeshez 2017-re, tiszteletben tartják a mclarenes szerződést.

Leszavazhatják a Forma-1 megvásárlását?

A Forma-1 új tulajdonosaként emlegetett Liberty Media akár még ki is hátrálhat az üzletből, csak januárban szavaznak róla, hogy végigvigyék-e a felvásárlást.

F1: A McLarennek jövőre sem lesz főszponzora

A McLaren új főnöke, Zak Brown 2018-ra célozza az új névadó szponzor megszerzését. Nem lesz könnyű.

Így kell móresre tanítani a pofátlan porschést

Egy újabb közlekedő, akinek drágább az ideje, mint a többi autósé. Rutinosan előzte a sort, de most nem jött ki a lépés, mehetett vissza a startvonalra.

F1: Tízmilliárdos bukás az Osztrák Nagydíj

A Red Bull több tízmillió eurót veszített már a két évvel ezelőtt feltámasztott Osztrák Nagydíjon. Meddig nyelik le a veszteséget?

Üdvözöl a pokol

Rájöttem a titokra: minél hosszabb egy Mercedes neve, annál nagyobb a móka; és az új E 63 neve bizony piszok hosszú. Portugáliában teszteltük minden idők legerősebb E-osztályát.

Videón, ahogy egy kismama szétveri férje autóját

Megtudta, hogy megcsalta a férje, gyermeke apukája, erre nem gyöngén bepöccent a leendő anyuka.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.