Csupasz és nagyon siet

Zenos E10 S

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2014.09.01. 15.00

Az egykori caterhames mérnökök által alapított Zenos Cars tavaly mutatta be első modelljét, a burkolatlan E10-est. Most itt a még sportosabb kiadás, az E10 S.

Mi az: annyiba kerül, mint egy villanyautó, és négy másodperc alatt gyorsul 100 km/órára? 

A legújabb válasz a kérdésre a Zenos E10 S, a fiatal brit manufaktúra második terméke. Az elsővel még tavaly ősszel ismerkedhettünk meg, a mostani valójában annak a sportváltozata (már ha van értelme meghúzni ez a vonalat egy olyan autónál, amelynek se teteje, se szélvédője, de még ajtaja sincs). 
A teljesítménynövekedés egyébként jelentős: míg az eredeti modell kétliteres Ford motorja 200 lóerőt és 210 Nm nyomatékot tudott, az újonc turbós erőforrása 250 lóerővel és 400 Nm nyomatékkal hergeli a pilótát. A tömeg csak minimálisan változott, így erre a teljesítményre nem egészen 700 kg jut – ez négy másodperc körüli százas gyorsulásra elég, a végsebesség 217 km/óra. 
Az öccsénél 20 százalékkal drágább, 30 000 angol fonttól (12 millió Ft) kapható Zenos E10 S 285 mm-es féktárcsákat, valamint 16, illetve 17 colos OZ felnikre szerelt Avon abroncsokat kapott, a felfüggesztés elöl-hátul kettős keresztlengőkaros, a lengéscsillapítókat a Bilstein szállítja. Minden kerékdob leszerelhető, aminek nyilván csak pályán van értelme, ott viszont annál több. 
Ebben az esetben viszont érdemes még rádobni 1,2 millió forintot a vételárra, hogy megkaphassuk a Track verziót, amit részlegesen önzáró differenciálművet, az öt- helyett hatfokozatú kézi váltót, kompozit versenyüléseket, gyorscsatlakozós kormánykereket, négypontos versenyöveket, állítható lengéscsillapítókat, valamint (miért pont itt?) fűthető vezetőülést kínál. 
A Zenos a következő években állítólag visszafogottabb modellekkel is előrukkolt majd: az E11 roadster 2016-ban, az E12 kupé két évre rá érkezik.

Kommentek

Elegáns lett a legújabb Forma-1-es autó

Sauber-csapat megmutatta 2017-es Forma-1-es modelljét, a C36-ost. A svájci alakulat jubileumi festéssel ünnepli 25. F1-es idényét.

A Lada nyugati hódításának nyomát fotózták Magyarországon

Ha ez a Zsiguli mesélni tudna! Biztos kalandos út vezetett a szovjet gyárból Angliába, majd valahogy a magyar utakra.

F1: 2020-ig maradnak a Mercedes-főnökök

A Mercedes-csapat két vezetője, az elnök Niki Lauda és a csapatfőnök Toto Wolff szerződést hosszabbított.

Tíz dolog, ami mindig legyen az autódban

Ha nem csak a boltba szaladunk el vagy a szomszéd településre, akkor nem árt, ha ez a tíz dolog bent van az autóban, így nem érhet minket túl sok meglepetés.

F1: Hamilton nem akar nyílt lapokkal játszani

Lewis Hamilton azt kérte a Mercedestől, hogy hagyjanak fel a pilóták vezetési adatainak megosztásával, szeretné, ha megtarthatná a titkait.

Beelőzi a BMW M5-öt az Alpina B5!

Az új generációs BMW 5 sportverziója még távolról sincs kész, a márka legfőbb tunere, az Alpina azonban heteken belül bemutatja a maga M5-gyilkosát.

Ford egy BMW és egy Mercedes ellen

Három vadorzó turbómotorral, 500 Nm körüli nyomatékkal. BMW M2, Ford Focus RS, Mercedes A 45 AMG: melyik a leggyorsabb, a legszórakoztatóbb, vagy egyszerűen a legjobb?

Ömlik a kínai Audi

A Volkswagen felfuttatja az Audi gyártását Kínában. Elsősorban hibrid és elektromos hajtású modellekkel bővítik majd a kínálatot.

Hamilton: Undorító, amit Ricciardo csinál

Lewis Hamilton azt mondja, kizárt, hogy Daniel Ricciardóhoz hasonlóan cipőből pezsgőzzön a dobogón.

Olasz fordítás

Egy legendás név, egy legendás roadster, 170 lóerős turbómotor, vászontető, és közvetlen kormányzás. Ugye milyen jól hangzik? Kipróbáltuk az MX-5 felpaprikázott olasz testvérét.

Karambollal végződött a robotautók első versenye

Mindössze két autó indult az új Roborace széria legelső futamán. Egyikük karambolozott és kiesett a versenyből, a másik gond nélkül teljesítette a távot.

4 évig nem takarította ki az autót, ez volt benne

Csúnya látvány, ami főleg akkor fog szíven ütni, ha kedveled az autókat.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.