A Ford Focus beelőzte a Škoda Octaviát

Szerző: Vezess.hu levél küldés 
Dátum: 2014.09.01. 13.15

Augusztusban is nőtt a forgalomba helyezett új autók száma Magyarországon. Az Octavia csak második lett a modellek versenyében.

Augusztusban is nőtt a forgalomba helyezett új autók száma Magyarországon. A Datahouse adatai alapján az előző hónapban 4766 új személygépkocsi került forgalomba, 14,4 százalékkal több, mint egy évvel korábban. Az első nyolc hónapban összesen 43 898 új autót helyeztek forgalomba, tavalyhoz képest 20,7 százalékos pluszban van az autópiac.

Alig van magánvásárló, átlagosan 77:23 arányú a céges vevők túlsúlya. A Škodánál 90 százalékban vállalkozások vették az autókat. A magánügyfelek között a Suzuki, a Toyota és leginkább a Dacia erős a tíz legnagyobb márka közül


A JATO Dynamics piackutató adatai szerint augusztusban a legsikeresebb autómárka (személyautó és összes haszongépjármű) a Ford volt 842-es darabszámmal és 13,8 százalékos piaci részesedéssel. Csak a személyautókat nézve az év nyolcadik hónapjának győztese az Opel 657 darabbal és 13,7 százalékos piaci részesedéssel. A második a Ford (574 db), harmadik a Volkswagen (446 db).

A modellek versenyét ezúttal a Ford Focus nyerte (245 db), megelőzve a Škoda Octaviát (222 db) és a Suzuki SX4 S-Crosst (183 db).

A Magyar Gépjárműimportőrök Egyesületének elemzése szerint a piaci növekedés folytatódik, ha némileg mérsékeltebb ütemben is. A céges vásárlások mellett, ha nagyon lassan is, de a magánvásárlók is kezdenek az újautó-piacra visszaszivárogni, bár továbbra is inkább a használt autókat keresik.

Augusztusban a vásárlások 78 százaléka volt céges, a magánvásárlók mindössze a piac 22 százalékát tették ki. A tíz legnépszerűbb márka között a negyedik Fiat havi értékesítésének mindössze 4 százalékát adták a magánvevők, a Škodánál 8 százalék volt az arány.

Kommentek

F1: Rosberg ennyi milliárdról mondott le önként

Nico Rosberg nagyon sok pénzről mondott le önként és dalolva a visszavonulással.

F1: A Williams hibákat vár az újonctól

A Williamsnél fel vannak készülve rá, hogy a jövőre bemutatkozó 18 éves versenyzőjük, Lance Stroll bukdácsol majd a Forma-1-ben.

Szebb, jobb Daciák jönnek

Közepes erejű ráncfelvarráson esett át jó néhány Dacia-modell. A szokásos plasztikázáson kívül új motor és automatikus váltó is érkezett a frissítéssel.

Ennyivel lesz gyorsabb az F1 jövőre

Valtteri Bottas, a Williams pilótája szerint a 2017-es autókkal kettő-öt másodperccel javulhatnak a köridők az idei szezonhoz képest. Max Verstappen nagyobb fizikai megterhelést vár.

Elektromos LiAZ-t tesztelnek Moszkvában

Bár Oroszország hatalmas gázkészleten csücsül, egyre több elektromos autóbusz prototípusa nő ki a földből. A legújabbhoz a Siemens szállított eszközöket.

F1: A Merci hibázott, amikor rászólt Hamiltonra

Toto Wolff, a Mercedes csapatfőnöke egy interjúban azt mondta, hogy rossz döntést hozott az alakulat, amikor a szezonzáró Abu-dzabi Nagydíjon gyorsításra kérte Lewis Hamiltont.

F1: Alonso nem megy a Mercedeshez

Fernando Alonso felfedezője, menedzsere, “második apja”, Flavio Briatore azt állítja, hogy a spanyol biztosan nem megy a Mercedeshez 2017-re, tiszteletben tartják a mclarenes szerződést.

Leszavazhatják a Forma-1 megvásárlását?

A Forma-1 új tulajdonosaként emlegetett Liberty Media akár még ki is hátrálhat az üzletből, csak januárban szavaznak róla, hogy végigvigyék-e a felvásárlást.

F1: A McLarennek jövőre sem lesz főszponzora

A McLaren új főnöke, Zak Brown 2018-ra célozza az új névadó szponzor megszerzését. Nem lesz könnyű.

Így kell móresre tanítani a pofátlan porschést

Egy újabb közlekedő, akinek drágább az ideje, mint a többi autósé. Rutinosan előzte a sort, de most nem jött ki a lépés, mehetett vissza a startvonalra.

F1: Tízmilliárdos bukás az Osztrák Nagydíj

A Red Bull több tízmillió eurót veszített már a két évvel ezelőtt feltámasztott Osztrák Nagydíjon. Meddig nyelik le a veszteséget?

Üdvözöl a pokol

Rájöttem a titokra: minél hosszabb egy Mercedes neve, annál nagyobb a móka; és az új E 63 neve bizony piszok hosszú. Portugáliában teszteltük minden idők legerősebb E-osztályát.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.