Gyilkos terepkupé; ugyanitt vese eladó

Dodge Challenger A/T Untamed Concept

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2014.08.31. 08.00

Az igazi férfiak sportkocsival járnak. Vagy terepjáróval. A legigazibbak egyszerre mindkettővel. Ha ezt a Dodge tanulmányt Mad Max látta volna…

Amikor megjelent a BMW X6, felelősségteljes férfiak tízezrei sóhajtottak fel: az autó jó lelkiismerettel teljességgel vállalhatatlan, mégis, az amerikai muscle car világát idéző kupéformája és megkérdőjelezhetetlenül férfias kiállása együtt beindított egy belső eróziós folyamatot az emberben. 

A Dodge Challenger A/T Untamed tanulmány, ha lehet, még értelmetlenebb, hiszen az ötméteres kupénak csak két ajtaja van, és bár hivatalosan akár öt utas is elfér benne, alacsony tetejével és rövid utasterével ez csupán elméleti érték. 
Mégis, az All Terrain Challengernél kevés kívánatosabb autóval találkozhatunk. 
A vadonatúj, hosszú rugóutakkal operáló felfüggesztés, a megerősített fenéklemez, az alsó küszöbvédelem és a brutális terepabroncsok a hátsókerék-hajtás ellenére fenomenális terepalkalmasságot ígérnek. Az első köténybe ültetett, méteres LED-sor hamar kimúlna az úttalan utakon, de sebaj, legalább addig jól mutat. 
Az autót egyébként a terepjáráshoz szükséges szerszámokkal (vélhetően ásóval és fémpallókkal) is felszerelték, az orrban pedig természetesen a széria legpotensebb erőforrása, a 707 lóerős Hellcat V8-as csücsül. A kompresszoros 6,2-es 881 Nm nyomatéka üveggé égeti a homokot, lecsiszolja a sziklákat, és kiszárítja a patakokat – soha nem mondtuk, hogy társadalmilag felelős jármű volna. 
Viszont nem is gyártják, legalábbis egyelőre. Amit minden józan észérv és belátás ellenére igazán sajnálunk, mert az autónak annyira nincs értelme, hogy rettentően kellene. 
Még sokkal jobban, mint a Challenger Drag Pak, amelyet ezen a héten mutatott be a Chrysler: a kizárólag gyorsulási versenyekre épített autó 426 köbcolos (6981 cm3) V8-as alumínium versenyblokkot kapott, versenyülésekkel és -övekkel, keskeny, 28 colos első és vaskos, 30 colos hátsó abroncsokkal, alapjaiban módosított felfüggesztéssel.

Kommentek

Megéri hűségesnek lenni? Gombokért?

A nagyobb kúthálózatok rafinált pontgyűjtő akciókkal próbáljál magukhoz édesgetni az autósokat. De kinek éri ez meg? Naná, hogy nem nekünk

Peugeot Instinct: Tanulékony kombikupé

Elektromosnak sejtettük, és részben az is: a Peugeot tanulékony kombikupéja konnektoros hibrid hajtásláncot kapott több mint 300 lóerővel.

Eladó a BMW, amiben Tupacot lelőtték

A híres és hírhedt énekest, Tupac Shakurt 1996-ban lőtték le, amikor épp egy Las Vegasban lévő koncertre tartott. A BMW, amiben a halálos lövések érték, most eladó.

F1: A Mercedes tarolt az első tesztnapon

Az első Forma-1-es előszezoni tesztnapon a Mercedes a legtöbb és leggyorsabb kört is elkönyvelhette. A Ferrari is tisztességgel dolgozott, a McLarennél viszont nem festenek jól a dolgok.

Nem lesz EU-s vizsgálat az F1 eladása miatt

Margrethe Vestager versenypolitikáért felelős európai biztos úgy döntött, hogy nem indítanak vizsgálatot a Forma-1 eladása miatt.

Egészen magas szinten űzi az öreg a karosszériázást

Toppon van a bácsi, látszik, hogy a legmagasabb iskolában tanulta el az alapokat. Innen nincs fentebb.

A modern autók rákfenéje, a méregdrága kettős tömegű lendkerék

Gajdán Miklós kollégánk a modern, turbós autókban már kopóalkatrészként számon tartott kettős tömegű lendkerék alkalmazásának okát járja körbe. Ezért van szükség erre a drága alkatrészre.

Képcunami a Forma-1-es tesztről

Több tucatnyi fotó és számos videó a 2017-es Forma-1-es autók első napjáról Barcelonából.

A tíz legfurcsább raliautó, amit valaha pályára engedtek

Igen különleges látványt nyújtottak ezek a versenyautók, amikor elrúgták a murvát és csattogott a kipufogó. Következzen most tíz unortodox raliautó, amire soha nem számítanál a pálya szélén ácsorogva.

F1: Máris leírta az évet a Williams?

Claire Williams csapatfőnök szerint “nagy kihívást jelentő” szezon előtt áll a Williams az idén, ami ritkán szokott jót jelenteni.

F1: A Mercedes máris ledarált egy versenytávot

Az első 2017-es Forma-1-es teszt első délelőttjén a Mercedes több mint egy versenytávot lehúzott Valtteri Bottasszal, a leggyorsabb viszont a Ferrari volt. Gondban a McLaren és a Red Bull.

F1: Trumphoz hasonlították a McLarent, kiakadt a net

Az egyik Forma-1-gyel foglalkozó Twitter-csatornán Donald Trump amerikai elnökhöz hasonlították a McLarent.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.