Gyilkos terepkupé; ugyanitt vese eladó

Dodge Challenger A/T Untamed Concept

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2014.08.31. 08.00

Az igazi férfiak sportkocsival járnak. Vagy terepjáróval. A legigazibbak egyszerre mindkettővel. Ha ezt a Dodge tanulmányt Mad Max látta volna…

Amikor megjelent a BMW X6, felelősségteljes férfiak tízezrei sóhajtottak fel: az autó jó lelkiismerettel teljességgel vállalhatatlan, mégis, az amerikai muscle car világát idéző kupéformája és megkérdőjelezhetetlenül férfias kiállása együtt beindított egy belső eróziós folyamatot az emberben. 

A Dodge Challenger A/T Untamed tanulmány, ha lehet, még értelmetlenebb, hiszen az ötméteres kupénak csak két ajtaja van, és bár hivatalosan akár öt utas is elfér benne, alacsony tetejével és rövid utasterével ez csupán elméleti érték. 
Mégis, az All Terrain Challengernél kevés kívánatosabb autóval találkozhatunk. 
A vadonatúj, hosszú rugóutakkal operáló felfüggesztés, a megerősített fenéklemez, az alsó küszöbvédelem és a brutális terepabroncsok a hátsókerék-hajtás ellenére fenomenális terepalkalmasságot ígérnek. Az első köténybe ültetett, méteres LED-sor hamar kimúlna az úttalan utakon, de sebaj, legalább addig jól mutat. 
Az autót egyébként a terepjáráshoz szükséges szerszámokkal (vélhetően ásóval és fémpallókkal) is felszerelték, az orrban pedig természetesen a széria legpotensebb erőforrása, a 707 lóerős Hellcat V8-as csücsül. A kompresszoros 6,2-es 881 Nm nyomatéka üveggé égeti a homokot, lecsiszolja a sziklákat, és kiszárítja a patakokat – soha nem mondtuk, hogy társadalmilag felelős jármű volna. 
Viszont nem is gyártják, legalábbis egyelőre. Amit minden józan észérv és belátás ellenére igazán sajnálunk, mert az autónak annyira nincs értelme, hogy rettentően kellene. 
Még sokkal jobban, mint a Challenger Drag Pak, amelyet ezen a héten mutatott be a Chrysler: a kizárólag gyorsulási versenyekre épített autó 426 köbcolos (6981 cm3) V8-as alumínium versenyblokkot kapott, versenyülésekkel és -övekkel, keskeny, 28 colos első és vaskos, 30 colos hátsó abroncsokkal, alapjaiban módosított felfüggesztéssel.

Kommentek

Önjáró autók üzembe helyezését tervezik

Bő két év múlva már vezető nélküli autók közlekedhetnek a London és Oxford közti 100 kilométeres úton, ha valóra válnak egy frissen létrehozott brit konzorcium tervei.

Porsche: három visszahívás egy héten belül!

A német sportautógyár típusait különböző problémák sújtják, de mások sem immúnisak a péntekinadrág-szindrómára.

Figyelem, újra bírságolnak az óbudai kamerák

A III. kerület a polgármesteri iroda honlapján tette közzé, hogy mostantól megint küldik a csekkeket a szabálytalankodóknak, mert továbbra sem bizonyított, hogy jogtalanul bírságolnának kameráik felvételei alapján.

Barbár Mad Max-autó a Mitsubishitől

A Top Gear felkérésére félelmetes sivatagi versenyautót épített a Mitsubishi, majd elkészítették annak civil, megvásárolható kiadását is.

Használt autó: nagypályás használt BMW egy új Octavia árában

2017. februárjában, az utód értékesítésének indulásával kifutott az F10-es BMW 5-ös. Öt-hatmillióval be lehet szállni, egy kompakt autó árából. Megéri kockáztatni a használt luxusautóval?

Egyszerűsítenék az újtdíjfizetést

Három multinacionális vállalat közös céget alapított a Európai Elektronikus Útdíjszedési Szolgáltatás (ETTS) hatékonyságának javítása érdekében. A Toll4Europe vállalkozás már minden szükséges hatóságtól zöld utat kapott.

F1: A Mercedes segíti ki a Hondát?

Brit sajtóértesülés szerint a Mercedes beszáll a Honda motorfejlesztésébe. A Red Bull nem örül a rivális felzárkóztatásának.

F1: Kínszenvedés lesz megegyezni az új motorokról

A Forma-1 új motorformulára vált 2021-től, sokan előre látják, hogy nem lesz könnyű megegyezni erről.

F1: Komoly veszélyben volt Wehrlein pályafutása

A Sauber versenyzője, Pascal Wehrlein szerint a Bajnokok Tornáján szerzett hátsérülésére a karrierje is rámehetett volna, ha nem adott volna magának elég időt a felépülésre.

F1: Egyenlítésre készül a Mercedes

A hétvégi Orosz Nagydíjon a Mercedes szeretné 2-2-re felhozni az idei győzelmi arányt, Toto Wolff szerint az egész csapatnak fáj, amikor kikapnak a Ferraritól.

Visszatért a lépcsőshátú Swift!

Bemutatkozott és három hét múlva már meg is vásárolható a Suzuki Swift szedán – igaz, nem Suzuki, nem Swift, és nem is kapható Európában.

F1: Alonso rátette a kezét az Indy-trófeára

Hétfőn az Andretti Motorsport főhadiszállásán járt Fernando Alonso.

A lakótelep közepén sikerült elakadni egy szabadidő-autóval

Újabb eset bizonyítja, hogy a szabadidő-autó nem terepjáró, főleg utcai abroncsokkal nem.

F1: Buttonnak elég lesz 10 kör!

A McLarennél nagyon bíznak a Monacóban Fernando Alonso helyére beugró Jenson Buttonban, úgy gondolják, a pályás tesztelésnek nem lett volna haszna számára.

Városban száguldozó kretének rontják a BMW-sek jó hírét

Az ilyen videók miatt romlik a bajor márka tulajdonosainak megítélése, mert ez már nem a használja-e az indexet szint. Ez közveszélyes szórakozás.

Magyarországon épít szupertöltőt a Tesla

Nagyszabású töltőinfrastruktúra-fejlesztést jelentett be a Tesla. Az akciónak van hazai vonatkozása is.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.