Gyilkos terepkupé; ugyanitt vese eladó

Dodge Challenger A/T Untamed Concept

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2014.08.31. 08.00

Az igazi férfiak sportkocsival járnak. Vagy terepjáróval. A legigazibbak egyszerre mindkettővel. Ha ezt a Dodge tanulmányt Mad Max látta volna…

Amikor megjelent a BMW X6, felelősségteljes férfiak tízezrei sóhajtottak fel: az autó jó lelkiismerettel teljességgel vállalhatatlan, mégis, az amerikai muscle car világát idéző kupéformája és megkérdőjelezhetetlenül férfias kiállása együtt beindított egy belső eróziós folyamatot az emberben. 

A Dodge Challenger A/T Untamed tanulmány, ha lehet, még értelmetlenebb, hiszen az ötméteres kupénak csak két ajtaja van, és bár hivatalosan akár öt utas is elfér benne, alacsony tetejével és rövid utasterével ez csupán elméleti érték. 
Mégis, az All Terrain Challengernél kevés kívánatosabb autóval találkozhatunk. 
A vadonatúj, hosszú rugóutakkal operáló felfüggesztés, a megerősített fenéklemez, az alsó küszöbvédelem és a brutális terepabroncsok a hátsókerék-hajtás ellenére fenomenális terepalkalmasságot ígérnek. Az első köténybe ültetett, méteres LED-sor hamar kimúlna az úttalan utakon, de sebaj, legalább addig jól mutat. 
Az autót egyébként a terepjáráshoz szükséges szerszámokkal (vélhetően ásóval és fémpallókkal) is felszerelték, az orrban pedig természetesen a széria legpotensebb erőforrása, a 707 lóerős Hellcat V8-as csücsül. A kompresszoros 6,2-es 881 Nm nyomatéka üveggé égeti a homokot, lecsiszolja a sziklákat, és kiszárítja a patakokat – soha nem mondtuk, hogy társadalmilag felelős jármű volna. 
Viszont nem is gyártják, legalábbis egyelőre. Amit minden józan észérv és belátás ellenére igazán sajnálunk, mert az autónak annyira nincs értelme, hogy rettentően kellene. 
Még sokkal jobban, mint a Challenger Drag Pak, amelyet ezen a héten mutatott be a Chrysler: a kizárólag gyorsulási versenyekre épített autó 426 köbcolos (6981 cm3) V8-as alumínium versenyblokkot kapott, versenyülésekkel és -övekkel, keskeny, 28 colos első és vaskos, 30 colos hátsó abroncsokkal, alapjaiban módosított felfüggesztéssel.

Kommentek

Lerohadtál? Így vontassál!

Itt a tél, a hideg, a hó: megnőtt az esélye, hogy akár kocc, akár lemerült akku, akár befagyott üzemanyagszűrő miatt kötélvégre kerüljön az autós.

F1: A Mercedes már Verstappennel cicázik

Nico Rosberg visszavonulásának bejelentése után pár órával a Mercedes-csapat már a Red Bull-os Max Verstappennel évődött a Twitteren az üresedés betöltéséről.

F1: A legjobb mém Rosberg visszavonulására

Ki lesz az utód? Fernando Alonso? Sebastian Vettel? Pascal Wehrlein?

F1: Ecclestone ledöbbent Rosbergtől, Alonsót akarja helyette

A Forma-1 uraként ismert Bernie Ecclestone-t ugyanúgy derült égből villámcsapásként érte a világbajnok Nico Rosberg visszavonulása, mint bárki mást, de máris tudja, kit kellene a helyére ültetni a Mercedesnél.

F1: Hamiltont nem lepte meg Rosberg visszavonulása

Lewis Hamilton azt állítja, számára nem volt meglepetés csapattársa, a friss világbajnok Nico Rosberg mai bejelentése. A Mercedes angol pilótája a pótlásába nem szól majd bele.

Beültünk az új Ford Fiestába

Nagyobb külső, modernebb belső, fejlettebb technológia, de ezzel párhuzamosan várhatóan magasabb ár jellemzi majd a 2017 nyarán, Magyarországon is bemutatkozó új Ford Fiestát. Üléspróbát vettünk a B szegmens európai kedvencében.

F1: Ecclestone gyáva változtatni a versenyeken

Bernie Ecclestone az, aki ellenzi a radikális változásokat a Forma-1-ben, a hétvégék átalakítása sem az ő ötlete volt.

F1: Ki ülhet Rosberg helyére a Mercedesnél?

A Mercedes hétfőn nekilát, hogy megtalálja a visszavonulását meglepetésszerűen bejelentő világbajnok, Nico Rosberg utódját. Elcsábítják Alonsót vagy Vettelt? Pascal Wehrleinból csinálnak másodhegedűst?

F1: A Red Bull esélyes mindkét vb-címre

Helmut Marko, a Red Bull sportigazgatója úgy érzi, hogy a csapata mindkét vb-címre esélyes jövőre.

F1: Kiszáll a világbajnok, Nico Rosberg visszavonul!

Óriási meglepetés: a friss Forma-1-es világbajnok Nico Rosberg bejelentette, hogy kiszáll a száguldó cirkuszból. Elért a csúcsra, ennyi elég volt.

70 év után leltek rá ezekre az autókra

Kőbánya mélyén rejtették el ezeket az autókat a németek elől, egy belga tesitanár fedezte fel újra az elfeledett múltat.

Két hét múlva kész az első 2017-es Forma-1-es

A Sauber-csapat nem lazsál, elvileg már két hét múlva összerakják a 2017-re szánt versenyautójukat.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.