A napból nyer energiát a Ford

Irodában és villanyautókban is használják

Szerző: Vezess.hu levél küldés 
Dátum: 2014.08.30. 14.00

A Ford és a DTE Energy megépíti Michigan legnagyobb naperőmű-telepét. Közel 160 háztartás számára elegendő energiát termel.

A Ford Motor Company és a DTE Energy közös munkával építik meg Michigan állam (USA) legnagyobb naperőmű-telepét a Ford Világközpontjánál.

A napból nyer energiát a Ford 1
A projekt eredményeképpen 360 fedett parkolóhely és 30 töltőpont épül majd a Ford dolgozói által használt árammal tölthető járművek számára. A létesítményben egy kioszk is helyet kap, ahol a látogatók részletes információkhoz juthatnak a napenergiáról és a Ford új parkolójáról.
 
A napelemes tetőszerkezet összesen 1,038 megawatt elektromos áram előállítására lesz képes, ami 158 átlagos méretű háztartás energiaszükségletének felel meg. Az Ohio állambeli Cincinnati Állatkert parkolója mellett ez lesz az amerikai Középnyugat második legnagyobb napelemes létesítménye, és áramtermelésével jelentősen csökkenti majd azt az energiamennyiséget, amit a Ford jelenleg a hálózatból vesz fel irodái működtetésére.
 
A naperőmű-telep beindítása megközelítőleg évi 794 tonna széndioxid-emisszió megtakarításával jár. A munkálatok szeptemberben kezdődnek, és 2015 elején fejeződnek be.
 
Az elmúlt évek során ez már a második együttműködés a Ford és a DTE Energy között. 2010-ben a két cég közös munkával létesített egy 500 kilowattos napenergia-rendszert a Ford Michigan Összeszerelő Üzemében. Az itt termelt energia az autógyártási folyamatok működtetésére szolgál a Ford Focus, Focus Electric, C-MAX Hybrid és C-MAX Energi modelleket gyártó létesítményben.
 
A Ford Világközpontja más környezetkímélő innovációknak is otthont ad. 2012-ben épült meg az “élő tető”, amikor az irodaház tetőszerkezetén esedékessé vált egy 230 négyzetméteres rész javítása. A tetőre sokféle növényt ültettek, amelyek megtartják az esőzések során az épületre zúduló vizet, így az épület esőcsatorna-rendszere kisebb terheléssel működhet. A betelepített tető egyben újabb szigetelő rétegként is szolgál csökkentve az épületbe bejutó hő mennyiségét, így a hűtés költségei is csökkentek.
 

Kommentek

Spanyol Wunderwaffe, 300 lóerővel: SEAT Leon Cupra

A SEAT Leon frissítése most lett teljes, megérkezett a legerősebb, leggyorsabb modell, a Cupra is

F1: Hamilton aggódik az előzések miatt

Lewis Hamilton bízik benne, hogy a mérnökök tévednek, és az új szabályok nem nehezítik meg az előzéseket.

F1: Pályán a Mercedes új autója

A Forma-1-es címvédő Mercedes AMG csütörtök délelőtt pályára küldte 2017-es modelljét, a W08-ast Silverstone-ban.

F1: Soha nem látott lépést tett előre a Mercedes

A riválisok számára rossz hír, hogy a Force India szerint akkora lépést tett előre a motorjával a Mercedes, mint még soha.

F1: Az első videó az új Mercedesről

Magyar idő szerint 13.10-kor kezdődik a Mercedes 2017-es autójának bemutatója, de a csapat már kitett egy videót a Twitterre.

Top 10: nyitható tetejű, de nem kabrió, mi az?

Az új MX-5 furcsa, elektromos mozgatású, se nem kabrió, se nem egészen targa teteje adta az ihletet, hogy összegyűjtsük a tíz – szerintünk – legizgalmasabb nem kabrió és nem CC tetőt az autótörténelemből.

Hamilton: A Forma-1 “szomorú”, “elavult”

A háromszoros világbajnok Lewis Hamilton szerint a Forma-1-re nagyon ráfér a ráncfelvarrás, a megújulás, reméli, hogy az új tulajdonos tesz majd ennek érdekében.

Tudod, mikor mutatták be először ezeket az autókat?

Egy kimondottan nehéz kvíz következik, ami próbára teszi az autós tudásod.

Két hét múlva jön a kabrió Mercedes E-osztály

A kirakós utolsó darabja is a helyére kerül: a Mercedes-Benz a Genfi Autószalonon mutatja be az E-osztály kabrió kivitelét.

F1: Balhéval indulhat az új idény

A Force India technikai főnöke szerint a szezonnyitó Ausztrál Nagydíjon óvást nyújthat be a Ferrari a Mercedes és a Red Bull trükkös felfüggesztése miatt.

Nyolc parkolót foglalt el két furgon Győrben

A Kisalföld olvasója az egyik győri áruház parkolójában futott bele a két szokatlanul parkoló furgonba.

F1: Így közölte Rosberg a visszavonulást a főnökkel

A Mercedes csapatfőnöke, Toto Wolff egy friss interjúban elmondta, hogyan tudta meg, hogy Nico Rosberg a visszavonulás mellett döntött.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.