Suzuki visszahívás: támadnak a pókok!

Szeretik a benzingőzt

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2014.08.29. 13.00

Közel húszezer autót hív vissza a Suzuki Észak-Amerikában. Az ok: pókok szőhetik be az üzemanyagtartály szellőzőrendszerét.

Az autógyártók a legkülönfélébb okok miatt hívtak már vissza modelleket, de a pókhálósodás nem szokott ezek között szerepelni. Most azonban ez történt: több mint 19 ezer, 2010 és 2013 között gyártott Suzuki Kizashi szedánt kellett visszahívni az USA-ban, mert megszállhatják őket a nyolclábúak. 

Az arachnidákat állítólag a benzin kipárolgásai csalogatják az üzemanyagellátó rendszerbe, ahol aztán elkezdenek hálót fonni. Ezzel elzárhatják a szellőzőrendszert, és a felépülő vákuum szélsőséges esetben behorpaszthatja és elrepesztheti az üzemanyagtartályt, ami azonnali és közvetlen tűzveszélyt okoz. 
A Suzuki a behívott járműveken szűrővel szereli fel a benzintank szellőzőjét, ezzel megakadályozva a pókok megtelepedését. 
Nem ez az első alkalom, hogy pókok okoztak problémát: idén áprilisban 40 ezer Mazda 6-ost kellett visszahívni hasonló galiba miatt. 
A Suzuki Kizashi esetében az teszi pikánssá a visszahívást, hogy a márka hivatalosan már nincs jelen az amerikai piacon: miután 2012-ben csődeljárást kértek maguk ellen, tavaly kivonultak az USA-ból. 

Kommentek

F1: A Williams megtalálta az új Maldonadót?

A barcelonai Forma-1-es teszt harmadik napján a Williams újonca délelőtt és délután is eldobta az autót, de legalább fizet. Az élen a Mercedes és a Ferrari.

F1: Nézd meg Ricciardo pihenőkamionját belülről!

Daniel Ricciardo megmutatta, hogy hol pihenhet a tesztelés szüneteiben Barcelonában.

F1: Hivatalos, halott a kiscsapat

A tavaly év végén csődbe ment, februárra bezárt Manor-csapat hivatalosan is visszavonta Forma-1-es nevezését, véget ért a történet.

Alonso: Az új autók elértéktelenítik a pilótákat

Fernando Alonso szerint az új autók miatt még nehezebb lesz megítélni, hogy melyik pilóta nyújtja a legjobb teljesítményt.

F1: Rosberg ijesztőt jósolt az idei szezonra

A tavaly visszavonult címvédő, Nico Rosberg szerint annyira nehéz lesz vezetni az idei autókat, hogy a pilóták akár futamgyőzelmeket is bukhatnak a fáradtság miatt.

F1: A Mercedes megállíthatatlan a teszten

A Mercedes folytatja: a barcelonai teszt harmadik napjának délelőttjén is az ezüst nyíl futotta a legtöbbet, Valtteri Bottas ráadásul félelmetes köridőt is autózott. A McLaren ezúttal úgy-ahogy működik.

F1: Kanada is szerződést hosszabbított

Oroszország után Kanada is meghosszabbította Forma-1-es szerződését, 2029-ig biztos a montreali futam jövője.

Bajnokságon kívüli versenyen kísérleteznének az F1-gyel

A Forma-1 sportszakmai vezetője, Ross Brawn felvetette, hogy a világbajnokságon kívüli futamon kísérletezhetnének a versenyhétvégék formátumával.

Így sikerült a Volkswagen és az Ikarus összeházasítása

Kész szenzáció volt, amikor a budai várban először megjelentek a kis kerekű midibuszok. Ennek ellenére nem húzták sokáig, a BKV 5 év után lecserélte őket.

Erről a sebességhatárról biztosan nem tudtál

Nemrég Lengyelországban jártunk, és olyan sebességhatárokkal találkoztunk, amiről eddig nem is tudtunk.

F1: Egy csapat már elhasalt a trükkös felfüggesztéssel

A Nemzetközi Automobil Szövetség lépése után az egyik Forma-1-es csapat már biztosan kénytelen lesz változtatni a “trükkös” felfüggesztésén.

Az EU-s országok nem akartak új fogyasztásmérést

Egyes uniós tagállamok hátráltatták a károsanyag-kibocsátási tesztek szigorítását, és nem fordítottak elegendő energiát az emissziós adatokat manipuláló autógyártók leleplezésére – írták az Európai Parlament dízelbotránnyal foglalkozó vizsgálóbizottságának (EMIS) friss jelentésében.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.