Megérkezett az Aston Martin Lagonda

Konzervatív elegancia

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2014.08.29. 08.15

Régóta ígérgetik, de eddig csupán néhány sejtelmes fényképet láthattunk az Aston Martin luxusszedánjáról. Most kémfotókon bukkant fel a Lagonda, a legváratlanabb helyen.

Az Aston Martin először öt éve, 2009-ben vetette fel, hogy luxusszedánt gyártana, a patinás Lagonda név alatt. Néhány tanulmánnyal később idén már materializálódott a típus, ám egészen mostanáig csupán két, keveset mutató fényképet láthattunk az autóról. 

Most viszont lehullott a lepel az autóról, ha nem is hivatalosan: a modell egy példányát Ománba szállították tesztelésre, és a repülőtéren fényképezték le a típust, alighanem az Oman Air légi társaság megbízásából, akik szívhez szóló közleményben méltatták együttműködésüket a neves brit sportautó-márkával. 
Azt eddig is tudtuk, hogy a Lagonda nem alkalmazza majd az Aston Martin jellegzetes formajegyeit, ennek ellenére a hűtőmaszk nyomokban emlékeztet az anyamárkára, akárcsak a hátsó lámpatestek kialakítása. Ezeken túl azonban teljességgel egyedi formákkal találkozunk, a fényszóróktól kezdve az alapvető sziluettig, amely kifejezetten konzervatív és szögletes. Ez nem véletlen, hiszen a Lagonda nem sportlimuzin (arra ott van az Aston Martin Rapide), hanem igazi, sofőrös luxusautó. 
Ez persze nem jelenti azt, hogy tohonya volna: a Rapide padlólemezére épülő Lagonda tömegét szénszálas karosszériaelemek csökkentik, motorja pedig a híresztelések szerint az anyamárka áthangolt V12-ese lesz, hat literrel és 600 lóerőt meghaladó teljesítménnyel. A hátsó kerekekre nyolcfokozatú automata váltón át jut el a nyomaték; százra alig több mint 4 másodperc alatt gyorsul az elegáns szedán. 
A gyártója által csak “kiemelkedő autóipari műalkotásként” emlegetett Lagonda nem lesz gyakori látvány az utakon: egyrészt kevesebb, mint száz darab készül (teljes egészében egyedi igények szerint) a nagy limuzinból, másrészt forgalmazását kizárólag az arab világban tervezi a gyár. Az ár ennek megfelelően nem nyilvános ? akinek kell az autó, úgyis ki tudja fizetni.

Kommentek

  • péloday

    Szerintem jól néz ki és felfedezhetők benne az előd vonalai.

  • Vérmacy

    Nekem inkább Jaguárra hasonlít, de tényleg jól néz ki főleg a hátulja. Amennyiben a Maserati Ghibli nem lenne, ez lenne a “megfizethetetlen álomautó” kategóriám második helyén a 458 Spider után :o)

  • Ankhiszesz

    Nem is tudnám megmondani, de nekem valamiért nem tetszik :/

F1: A Williams hibákat vár az újonctól

A Williamsnél fel vannak készülve rá, hogy a jövőre bemutatkozó 18 éves versenyzőjük, Lance Stroll bukdácsol majd a Forma-1-ben.

Szebb, jobb Daciák jönnek

Közepes erejű ráncfelvarráson esett át jó néhány Dacia-modell. A szokásos plasztikázáson kívül új motor és automatikus váltó is érkezett a frissítéssel.

Ennyivel lesz gyorsabb az F1 jövőre

Valtteri Bottas, a Williams pilótája szerint a 2017-es autókkal kettő-öt másodperccel javulhatnak a köridők az idei szezonhoz képest. Max Verstappen nagyobb fizikai megterhelést vár.

Elektromos LiAZ-t tesztelnek Moszkvában

Bár Oroszország hatalmas gázkészleten csücsül, egyre több elektromos autóbusz prototípusa nő ki a földből. A legújabbhoz a Siemens szállított eszközöket.

F1: A Merci hibázott, amikor rászólt Hamiltonra

Toto Wolff, a Mercedes csapatfőnöke egy interjúban azt mondta, hogy rossz döntést hozott az alakulat, amikor a szezonzáró Abu-dzabi Nagydíjon gyorsításra kérte Lewis Hamiltont.

F1: Alonso nem megy a Mercedeshez

Fernando Alonso felfedezője, menedzsere, “második apja”, Flavio Briatore azt állítja, hogy a spanyol biztosan nem megy a Mercedeshez 2017-re, tiszteletben tartják a mclarenes szerződést.

Leszavazhatják a Forma-1 megvásárlását?

A Forma-1 új tulajdonosaként emlegetett Liberty Media akár még ki is hátrálhat az üzletből, csak januárban szavaznak róla, hogy végigvigyék-e a felvásárlást.

F1: A McLarennek jövőre sem lesz főszponzora

A McLaren új főnöke, Zak Brown 2018-ra célozza az új névadó szponzor megszerzését. Nem lesz könnyű.

Így kell móresre tanítani a pofátlan porschést

Egy újabb közlekedő, akinek drágább az ideje, mint a többi autósé. Rutinosan előzte a sort, de most nem jött ki a lépés, mehetett vissza a startvonalra.

F1: Tízmilliárdos bukás az Osztrák Nagydíj

A Red Bull több tízmillió eurót veszített már a két évvel ezelőtt feltámasztott Osztrák Nagydíjon. Meddig nyelik le a veszteséget?

Üdvözöl a pokol

Rájöttem a titokra: minél hosszabb egy Mercedes neve, annál nagyobb a móka; és az új E 63 neve bizony piszok hosszú. Portugáliában teszteltük minden idők legerősebb E-osztályát.

Videón, ahogy egy kismama szétveri férje autóját

Megtudta, hogy megcsalta a férje, gyermeke apukája, erre nem gyöngén bepöccent a leendő anyuka.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.