Megérkezett az Aston Martin Lagonda

Konzervatív elegancia

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2014.08.29. 08.15

Régóta ígérgetik, de eddig csupán néhány sejtelmes fényképet láthattunk az Aston Martin luxusszedánjáról. Most kémfotókon bukkant fel a Lagonda, a legváratlanabb helyen.

Az Aston Martin először öt éve, 2009-ben vetette fel, hogy luxusszedánt gyártana, a patinás Lagonda név alatt. Néhány tanulmánnyal később idén már materializálódott a típus, ám egészen mostanáig csupán két, keveset mutató fényképet láthattunk az autóról. 

Most viszont lehullott a lepel az autóról, ha nem is hivatalosan: a modell egy példányát Ománba szállították tesztelésre, és a repülőtéren fényképezték le a típust, alighanem az Oman Air légi társaság megbízásából, akik szívhez szóló közleményben méltatták együttműködésüket a neves brit sportautó-márkával. 
Azt eddig is tudtuk, hogy a Lagonda nem alkalmazza majd az Aston Martin jellegzetes formajegyeit, ennek ellenére a hűtőmaszk nyomokban emlékeztet az anyamárkára, akárcsak a hátsó lámpatestek kialakítása. Ezeken túl azonban teljességgel egyedi formákkal találkozunk, a fényszóróktól kezdve az alapvető sziluettig, amely kifejezetten konzervatív és szögletes. Ez nem véletlen, hiszen a Lagonda nem sportlimuzin (arra ott van az Aston Martin Rapide), hanem igazi, sofőrös luxusautó. 
Ez persze nem jelenti azt, hogy tohonya volna: a Rapide padlólemezére épülő Lagonda tömegét szénszálas karosszériaelemek csökkentik, motorja pedig a híresztelések szerint az anyamárka áthangolt V12-ese lesz, hat literrel és 600 lóerőt meghaladó teljesítménnyel. A hátsó kerekekre nyolcfokozatú automata váltón át jut el a nyomaték; százra alig több mint 4 másodperc alatt gyorsul az elegáns szedán. 
A gyártója által csak “kiemelkedő autóipari műalkotásként” emlegetett Lagonda nem lesz gyakori látvány az utakon: egyrészt kevesebb, mint száz darab készül (teljes egészében egyedi igények szerint) a nagy limuzinból, másrészt forgalmazását kizárólag az arab világban tervezi a gyár. Az ár ennek megfelelően nem nyilvános ? akinek kell az autó, úgyis ki tudja fizetni.

Kommentek

  • péloday

    Szerintem jól néz ki és felfedezhetők benne az előd vonalai.

  • Vérmacy

    Nekem inkább Jaguárra hasonlít, de tényleg jól néz ki főleg a hátulja. Amennyiben a Maserati Ghibli nem lenne, ez lenne a “megfizethetetlen álomautó” kategóriám második helyén a 458 Spider után :o)

  • Ankhiszesz

    Nem is tudnám megmondani, de nekem valamiért nem tetszik :/

Elegáns lett a legújabb Forma-1-es autó

Sauber-csapat megmutatta 2017-es Forma-1-es modelljét, a C36-ost. A svájci alakulat jubileumi festéssel ünnepli 25. F1-es idényét.

A Lada nyugati hódításának nyomát fotózták Magyarországon

Ha ez a Zsiguli mesélni tudna! Biztos kalandos út vezetett a szovjet gyárból Angliába, majd valahogy a magyar utakra.

F1: 2020-ig maradnak a Mercedes-főnökök

A Mercedes-csapat két vezetője, az elnök Niki Lauda és a csapatfőnök Toto Wolff szerződést hosszabbított.

Tíz dolog, ami mindig legyen az autódban

Ha nem csak a boltba szaladunk el vagy a szomszéd településre, akkor nem árt, ha ez a tíz dolog bent van az autóban, így nem érhet minket túl sok meglepetés.

F1: Hamilton nem akar nyílt lapokkal játszani

Lewis Hamilton azt kérte a Mercedestől, hogy hagyjanak fel a pilóták vezetési adatainak megosztásával, szeretné, ha megtarthatná a titkait.

Beelőzi a BMW M5-öt az Alpina B5!

Az új generációs BMW 5 sportverziója még távolról sincs kész, a márka legfőbb tunere, az Alpina azonban heteken belül bemutatja a maga M5-gyilkosát.

Ford egy BMW és egy Mercedes ellen

Három vadorzó turbómotorral, 500 Nm körüli nyomatékkal. BMW M2, Ford Focus RS, Mercedes A 45 AMG: melyik a leggyorsabb, a legszórakoztatóbb, vagy egyszerűen a legjobb?

Ömlik a kínai Audi

A Volkswagen felfuttatja az Audi gyártását Kínában. Elsősorban hibrid és elektromos hajtású modellekkel bővítik majd a kínálatot.

Hamilton: Undorító, amit Ricciardo csinál

Lewis Hamilton azt mondja, kizárt, hogy Daniel Ricciardóhoz hasonlóan cipőből pezsgőzzön a dobogón.

Olasz fordítás

Egy legendás név, egy legendás roadster, 170 lóerős turbómotor, vászontető, és közvetlen kormányzás. Ugye milyen jól hangzik? Kipróbáltuk az MX-5 felpaprikázott olasz testvérét.

Karambollal végződött a robotautók első versenye

Mindössze két autó indult az új Roborace széria legelső futamán. Egyikük karambolozott és kiesett a versenyből, a másik gond nélkül teljesítette a távot.

4 évig nem takarította ki az autót, ez volt benne

Csúnya látvány, ami főleg akkor fog szíven ütni, ha kedveled az autókat.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.