Alkalmazottainak felét kirúgja a Lada anyacége

Brutális elbocsátások 2020-ig

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2014.08.29. 17.00

Hat éven belül 30 ezerre csökkentené dolgozóinak létszámát az AvtoVAZ. Az év elején még 66 ezren dolgoztak az autógyárban.

További megszorításokra készül a Lada gyártója, adta hírül egy francia napilap. 2020-ra már csupán 30 ezren fognak dolgozni az AvtoVAZ üzemeiben, nyilatkozta a Les Echos munkatársának a Moszkvai Autószalonon Jevgenyij Belinin, a cég gazdasági vezetője, hozzátéve: a létszámcsökkentés elengedhetetlen a versenyképesség visszanyeréséhez. 

A tavaly óta a Renault-Nissan Szövetség kötelékébe tartozó AvtoVAZ súlyos nehézségekkel küzd. Az év elején már bejelentették, hogy a tavaly év végi 65 891 fős létszámból az év végéig közel 12 ezret el fognak bocsátani. Ennek mintegy fele irodai munkaerő lesz: a cél, hogy 2015-re 10 ezer főre csökkenjen létszámuk. “Nem a gyári munkások okozzák a problémát, hanem a vezetők, a szakértők” – nyilatkozta Belinin. “Előfordulnak olyan munkakörök, ahol egy vezetőnek egyetlen beosztottja van.” 
Nem csak emberből van túl sok az AvtoVAZ-nál: a jelenlegi négy épületükből kettőt kiürít a cég, azokat bérba adja, további kétmilliárd rubel (13 milliárd Ft) értékű ingatlant pedig eladnának a következő három évben. Az AvtoVAZ 2018-ig kétmilliárd eurós beruházással szeretné fejleszteni gyártó- és fejlesztési tevékenységeit.
Mint korábban a vezess.hu is megírta, az év végéig 25 ezer darabbal kényszerül csökkenteni termelését a Lada üzem, miután a belpiacon jelentősen visszaesett gyártmányai iránt a kereslet.
Nyitóképünkön: a Lada Vesta a 2014. évi Moszkvai Autószalonon

Kommentek

Új gumikat kaptak a koraszülöttmentők

Hét mentőautóra szerelték fel azokat a nyári gumikat, amelyeket az Abroncs Kereskedőház adományozott a Magyar Koraszülött és Újszülött Mentő Alapítvány számára.

Ismét csökken az üzemanyagok ára

A szerdai árcsökkentés után pénteken folytatódik az áresés a hazai benzinkutakon.

Soha nem látott új rendszer jöhet az autókba

A Continental egy olyan rendszer kifejlesztésén dolgozik, amely felismeri a különböző útviszonyokat.

16 ezer kilométeres túrára indul a Nissan Leaf

Egy e-mobilitási szervezet benevezett egy Nissan Leafet a barátságos, de kíméletlen Mongol-ralira. 16 ezer kilométert kell megtennie a villanyautónak.

Azért még az Ikarus az úr

Megannyi vadonatúj, luxus és kevésbé luxus kivitelű buszok között még mindig egy Ikarus a sztár. A zsámbéki Busexpón jártunk.

F1: Te jó ég, hát ezért olyan rossz a Honda-motor!

Így már minden világos, de ezzel a mindent megmagyarázó rajzzal hamarabb is elő lehetett volna állni!

Eszement adóra kényszerítenék a Forma-1-et

Az indiai legfelső bíróság úgy döntött, hogy a Forma-1-nek adót kell fizetnie a 2011-2013-ig rendezett három helyi futam után.

Vettel: A Ferrari tavaly alapozta meg az idei sikert

Sebastian Vettel szerint a Ferrari számára győzelem nélkül véget ért 2016-os idény alapozta meg az idei feltámadást.

Ez most a legjobb Suzuki!

Jó vezetni, alig eszik, igényes és komfortos belül, szép kívül. Ez most a legjobb Suzuki – pontosabban ez lehet, ha az ára is van olyan jó, mint a kocsi maga. De vajon van-e?

Vajon hány garázsban pihen még ilyen makulátlan veterán, mint ez a Volga?

A Volga M21-esből komoly mennyiséget, 639 000 darabot gyártottak, így nem meglepő, hogy a kitartó kutatók még mindig találnak egy-egy megkímélt példányt.

Zsír új BMW E30 M3-ast valaki?

Egészen hihetetlen, ahogy időről-időre előbukkannak olyan autók, amik évtizedeket töltöttek egy garázsban, miután megvásárolták őket.

F1: Brazília elvesztésével riogat Ecclestone

A Brazil Nagydíj szerződéshosszabbítási tárgyalásainak lebonyolításával megbízott Bernie Ecclestone nem túl bizakodó az interlagosi futam jövőjét illetően.

F1: Szocsitól mamuszban versenyez Vettel

Az Orosz Nagydíjtól Sebastian Vettel cipő helyett versenymamuszban ül a Ferrariba.

F1: Már jövőre jöhet a New Jersey-i futam?

Felpörögtek az események az USA-ban, három helyszínen is folyik a Forma-1-es futam előkészítése.

Egészen félelmetes, ahogy elalszik a volán mögött a kamionos

Végig azt várod majd, hogy melyik autós lesz a szerencsétlen áldozata az elbóbiskoló kamionosnak.

F1: Alonso jutalékot kér Buttontól

Fernando Alonso nyugodtan készül az Indy 500-ra, biztos benne, hogy a McLaren nélküle is meglesz Monacóban. Bár pontszerzési esélye lenne Monte-Carlo utcáin, Indianapolist nagyobb lehetőségnek látja.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.