A pár héttel ezelőtti, látványos előzetes után most leleplezte új versenyautóját a Renault. A LMP-1 specifikációknak megfelelő, szénszálas monocoque vázra épülő Renault R.S. 01 a Renault és a Dallara versenyműhely szerelemgyermeke. 

Az R.S. 01 tömege kevesebb mint 1100 kg, amit a Nissan GT-R Nismo 500 lóerősnél erősebbre hangolt, 600 Nm-t meghaladó nyomatékú hathengerese hajt. 
A kompozit karosszéria látványos aerodinamikai elemei célzatosan irányítják végig a menetszelet az autó teljes hosszában, egyszerre gondoskodva a kellő leszorítóerőről és a turbó intercoolerének a megfelelő hűtéséről. Hátul hatalmas szárny és mély diffúzor búcsúzik az áramlatoktól. 
A hátsókerék-hajtású Renault R.S. 01 hétfokozatú, szekvenciális sebességváltóját a Sadev, kagylóülését a Sabert szállítja, az autó végsebessége meghaladja a 300 km/órát. Az ehhez szükséges fékerőről 380 mm-es karbon féktárcsák gondoskodnak, a 18 colos keréktárcsákon egyedi Michelinek feszülnek. A felfüggesztés kettős keresztlengőkarokra épül, vízszintesen elhelyezett rugóstagokkal és állítható Öhlins lengéscsillapítókkal. 
Az R.S. 01 4710 mm hosszú, szélessége kerek 2 méter, magassága csupán 1166 mm. Elöl 1675, hátul 1624 mm a nyomtáv; a tengelytáv 2744 mm. A modell már a jövő évi Renault Világszériában (World Series by Renault, WSR) részt vesz, egy önálló márkakupa, a Renaultsport Trophy keretében.