Renault versenyautó Nissan GT-R motorral

500 lóerő egy tonnára: Renault R.S. 01

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2014.08.28. 09.00

Bemutatta Le Mans-homológ vázra épülő versenyautóját a Renault. A 111 millióért kínált gép egyelőre márkakupában indul majd.

A pár héttel ezelőtti, látványos előzetes után most leleplezte új versenyautóját a Renault. A LMP-1 specifikációknak megfelelő, szénszálas monocoque vázra épülő Renault R.S. 01 a Renault és a Dallara versenyműhely szerelemgyermeke. 

Az R.S. 01 tömege kevesebb mint 1100 kg, amit a Nissan GT-R Nismo 500 lóerősnél erősebbre hangolt, 600 Nm-t meghaladó nyomatékú hathengerese hajt. 
A kompozit karosszéria látványos aerodinamikai elemei célzatosan irányítják végig a menetszelet az autó teljes hosszában, egyszerre gondoskodva a kellő leszorítóerőről és a turbó intercoolerének a megfelelő hűtéséről. Hátul hatalmas szárny és mély diffúzor búcsúzik az áramlatoktól. 
A hátsókerék-hajtású Renault R.S. 01 hétfokozatú, szekvenciális sebességváltóját a Sadev, kagylóülését a Sabert szállítja, az autó végsebessége meghaladja a 300 km/órát. Az ehhez szükséges fékerőről 380 mm-es karbon féktárcsák gondoskodnak, a 18 colos keréktárcsákon egyedi Michelinek feszülnek. A felfüggesztés kettős keresztlengőkarokra épül, vízszintesen elhelyezett rugóstagokkal és állítható Öhlins lengéscsillapítókkal. 
Az R.S. 01 4710 mm hosszú, szélessége kerek 2 méter, magassága csupán 1166 mm. Elöl 1675, hátul 1624 mm a nyomtáv; a tengelytáv 2744 mm. A modell már a jövő évi Renault Világszériában (World Series by Renault, WSR) részt vesz, egy önálló márkakupa, a Renaultsport Trophy keretében.
WSR

Kommentek

F1: Durva, mennyit változtak hátulról az autók

Remekül mutatja a 2017-es autók másmilyenségét két fotó.

Alfa Stelvio: SUV, ami sportkocsinak képzeli magát

Még a hivatalos menetpróba előtt vezethettük az Alfa új szabadidőautóját. Kapaszkodhat a konkurencia!

F1: A Force India visszaszólt a Renault-nak

Még el sem kezdődött a 2017-es szezon, de máris kialakult egy kisebb vita a Renault és a Force India között.

F1: Nézd meg Hamilton új sisakját!

A mercedeses Lewis Hamilton 2017-ben a szurkolóktól kért sisakfestési terveket, most pedig kihirdette a győztes művet. Ebben versenyez idén a háromszoros világbajnok.

F1: A Red Bull szerint több pénz jár a nagyoknak

A Red Bull sportigazgatója, Dr. Helmut Marko szerint a nagyobb csapatok több pénzt érdemelnek, mert többet is adnak a Forma-1-nek.

Hirdetőtáblát vett a hátára a legújabb Forma-1-es

Szerda délután a Silverstone-ban a Force India is lerántotta a leplet 2017-es Forma-1-es modelljéről. Szerencse, hogy a VJM10-es nem szépségversenyen indul.

Alternatív üzemanyagot talált fel egy pécsi férfi? Nem, csak bosszúra szomjazott

Egyszerű bosszú vezérelte a férfit, aki mosóport és vajat öntött a szomszéd autójába. Zavarta a gyerekek zajongása.

F1: Így ismerhetjük fel idén Ricciardót

Max Verstappen után a Red Bull másik pilótája, Daniel Ricciardo is megmutatta 2017-es sisakdizájnját.

F1: Bottas szigorú szabályokra számít

Valtteri Bottas úgy véli, a korábbi évek történései után a Mercedesnél szigorú szabályai lesznek a csapattársak közötti versenynek.

F1: Vettel még nem ábrándult ki a Ferrariból

Sebastian Vettel azt mondja, a tavalyi, nem túl fényes idény után is hisz még a Ferrariban – előbb-utóbb csak bajnokok lesznek együtt.

Kívül-belül megújult a Škoda Rapid

Friss formavilág, xenon fényszórók, fedélzeti wifi, modernizált kezelőszervek és új motor a Škoda köztes modellcsaládjában.

Off-road buszokon járhatnak iskolába a gyerekek

Az Iveco iskolabuszok eltérnek az amerikai változatoktól, ugyanakkor jól boldogulnak terepen és még mozgáskorlátozott gyerekek szállítására is alkalmasak.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.