Pofás belülről az új Škoda

Nem vitték túlzásba a nagyautóságot

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2014.08.26. 14.15

Jelentősen feljavította az új generációs Fabia belterét a Škoda, de azért megtartották a távolságot a Rapidtól, az Octaviától. A funkcionalitás magas szintű.

Miután kívülről már megmutatták, most az új Fabia belteréről is közzé tett némi információt a Škoda. 

Noha a Fabia nyolc milliméterrel rövidebb elődjénél, az utastér teljes hossza ugyanennyivel megnőtt. A fejtér is javult, ahogy a könyököknek is több hely jut elöl (+21 mm) és hátul (+2 mm) egyaránt. 
Bár a maga 315 literjével az előző Fabia csomagtartója sem volt apró, az új modell további 15 liternyi helyet kínál. A hátsó üléseket ledöntve 1150 literre bővíthető a hely, ráadásul a rakodás is egyszerűnek ígérkezik: a hátsó ajtónyílás 1098 mm széles, az ajtó 1915 mm-re nyílik fel. A csomagtérpadló 2 centivel szélesebb (96 cm), mint eddig. 
A műszerfalat eltérő tónusú, vízszintes sáv osztja meg, optikailag még szélesebbé téve a belteret. Alul kapnak helyet a klímaberendezés kezelőszervei és az audiorendszer külső csatlakozói, középen a VW-csoport szabványos multimédiás rendszerének átdolgozott gombsorokkal átvariált kivitele kap helyet – alapkivitelben vélhetően szokásos, nyomógombos CD-rádiót kapunk. 
A csúcskivitelű infotainment rendszer azonban igen okosnak ígérkezik: a Fabia is megkapja a MirrorLink technológia opcióját, amely lehetővé teszi a felhasználóknak, hogy okostelefonjukat a fedélzeti kijelzőről vezéreljék. Az autó és a telefon közötti kapcsolat kétirányú: a SmartGate technológia lehetővé teszi, hogy az autó bizonyos adattípusokat (üzemanyag-fogyasztás, átlagsebesség, költségek, stb.) egy ezek feldolgozására alkalmas alkalmazásnak wifi kapcsolaton keresztül átadjon. 
Emellett a szokásos okos ötletekben is bővelkedik a Fabia: az üzemanyag-betöltő nyílás fedelében jégkaparót találunk, a középkonzolon kialakított üreg optimális az okostelefonok tárolására, az ajtózsebekbe kukát kérhetünk, az ülések peremén hálós zseb segít elkerülni a káoszt. Összesen hét különböző helyen tárolhatunk fél vagy egyliteres palackokat a Fabia fedélzetén. A kalaptartó áthelyezhető, illetve csomagrendező funkció is rendelhető a raktérbe.

Kommentek

  • Funkyman

    …ééééééés alszom.

  • kovacspista

    Funkyman
    Egy funkcionális kisautó utasterétől mégis mit vársz? Intarziás rózsafa betétet? Ha szerinted ugyanez a tejfölös pohárból fröccsöntött műanyagtenger pirosban, kékben zongoralakkal és kályhaezüsttel nyakon öntve szebb, akkor kopogtass a franciáknál és olaszoknál. Ebben a konzervatívabb kisautóban ez a belső teljesen rendben van. Remélhetőleg nem lesz kőkemény műanyagból.

  • Kempelen

    Funkyman hiányolja a szarvasos falvédőt, meg a toronyórát. Lánccal. Ja, és egy szent “kárcáóra” is hiányzik, természetesen mindentől eltérő színű “tsudállatosh veres” színbű háttérvilágítással. Középrüüül.

  • Levrone

    Miért kell egymásról véleményt mondani? A cikk a lényeg, a vélemény pedig magán… Ne akarjuk már rákényszeríteni másra a sajátunkat. Ennyi. Ha neki unalmas, akkor fogadjuk el.

  • kovacspista

    Levrone
    Ki mond véleményt másról és ki kényszerít rá a másikra bármit? Te a cseh kettőt nézed barátom. Egyébként ez nem ízlés kérdése, hanem némi intellektuális képességé… Egy konzervatív formájú, funkcionális kisautóban az utastér is konzervatív lesz. Sok ész nem kell ennek a bonyolult képletnek a feldolgozásához. Egy “életmód” kisautóban (Fiat 500, DS3, Mini stb) elvárás az izgalmas belső, itt nem. Na ez már vélemény a másik képességeiről, ha ezt hiányoltad ;)

  • Gólya

    Ez a rövid cikk mondjuk jó tárgyilagos, de erről az “unalmas”hozzászólásról jutott eszembe,hogy tipikus magyar autós újságíró betegség volt egy időben(amit átvettek az olvasók is persze), hogy tulajdonképpen hibának rótták fel a konzervatív autóknál a konzervatívságukat!! Azt, hogy pont a csicsa- és giccsmentes, unalmasan konzervatív autót keresőknek készült az adott modell az már nem fontos(tipikus példa erre a VW,Skoda,Toyota,Opel etc).
    Ez egy kicsit olyan ,mintha egy terepjárónak a nagy hibája az lenne hogy terepjáró, vagy egy kiskocsinak,hogy kiskocsi…

Eladja a Ducatit az Audi?

A hírek szerint a Volkswagen-csoport megkezdte az olasz sportmotor-márka eladásának előkészítését. A Ducati Ferdinand Piëch szíve csücske volt.

Kémfelvételen a Škoda Yeti utódja

Karoq néven érkezik egy hónap múlva a második generációs kompakt Škoda SUV. Csehországban lefilmezték egy prototípusát.

Nem működik a Toyota stratégiája

A világ minden részén népszerűek a plug-in hibridek – mindenütt, kivéve Kínát. Az ázsiai ország miatt a Toyota kénytelen lesz újragondolni stratégiáját.

Rekordévet zárt a Mercedes Magyarországon

A Mercedes-Benz Manufacturing Hungary Kft. tavaly közel 190 ezer gépkocsit gyártott Kecskeméten, 3,8 százalékkal többet, mint 2015-ben.

F1: Egyéves problémát oldhat meg a Haas

A fékekkel a tavalyi bemutatkozás óta küszködő Haas-csapat az Orosz Nagydíjnak új beszállító termékével vág neki.

F1: Túl kicsi a rajtszám? Nem indulhat az autó!

A Nemzetközi Automobil Szövetség megszigorította a rajtszámok és versenyzői nevek megjelenítésére vonatkozó előírásait, a Spanyol Nagydíjtól elvileg képesek lehetünk messzebbről azonosítani a pilótákat.

Alonso: A célba érés már nagy eredmény lenne

Fernando Alonso 2017-ben Forma-1-es versenyen még nem jutott el a kockás zászlóig, reméli, hogy a frissített Honda-motorral Szocsiban legalább a célba érés összejön végre.

F1: Szocsiban annyi a kanyarlevágós trükknek

Az FIA fekvőrendőröket szereltetett fel a szocsi pálya 2. kanyarjának bukóterébe, mostantól nem lehet ügyeskedni.

F1: Az Orosz Nagydíj legütősebb balesetei – videó

A Forma-1-es Orosz Nagydíjat csak 2014 óta rendezik, de a szocsi helyszín három év alatt is produkált jó néhány húzós esetet.

Nem akárhogy loptak szét egy magyar Ladát

Nem lopták el az autót, csak a számukra értékesebb alkatrészeket nyúlták le az épített Ladából. Segíts te is, hogy előkerüljön a tettes!

Pars Krisztián autóját csúnyán összetörte a szerelője, nem lennénk a helyében

A sofőr és feltételezett utasa elszaladt a helyszínről. Mint kiderült, az autó az ismert sportolóé, Pars Krisztiáné, aki javítás miatt hagyta autóját a szerelőnél.

Át akar verni a benzinkutas?

Tankolás után többet mutatott az oszlop kijelzője, mint amennyi az autó tartályának a mérete. Olvasónk nem hagyta magát, panaszos levelet írt a MOL-nak. Érdekes választ kapott.

Azért még az Ikarus az úr

Megannyi vadonatúj, luxus és kevésbé luxus kivitelű buszok között még mindig egy Ikarus a sztár. A zsámbéki Busexpón jártunk.

F1: Te jó ég, hát ezért olyan rossz a Honda-motor!

Így már minden világos, de ezzel a mindent megmagyarázó rajzzal hamarabb is elő lehetett volna állni!

Eszement adóra kényszerítenék a Forma-1-et

Az indiai legfelső bíróság úgy döntött, hogy a Forma-1-nek adót kell fizetnie a 2011-2013-ig rendezett három helyi futam után.

Vettel: A Ferrari tavaly alapozta meg az idei sikert

Sebastian Vettel szerint a Ferrari számára győzelem nélkül véget ért 2016-os idény alapozta meg az idei feltámadást.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.