Pofás belülről az új Škoda

Nem vitték túlzásba a nagyautóságot

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2014.08.26. 14.15

Jelentősen feljavította az új generációs Fabia belterét a Škoda, de azért megtartották a távolságot a Rapidtól, az Octaviától. A funkcionalitás magas szintű.

Miután kívülről már megmutatták, most az új Fabia belteréről is közzé tett némi információt a Škoda. 

Noha a Fabia nyolc milliméterrel rövidebb elődjénél, az utastér teljes hossza ugyanennyivel megnőtt. A fejtér is javult, ahogy a könyököknek is több hely jut elöl (+21 mm) és hátul (+2 mm) egyaránt. 
Bár a maga 315 literjével az előző Fabia csomagtartója sem volt apró, az új modell további 15 liternyi helyet kínál. A hátsó üléseket ledöntve 1150 literre bővíthető a hely, ráadásul a rakodás is egyszerűnek ígérkezik: a hátsó ajtónyílás 1098 mm széles, az ajtó 1915 mm-re nyílik fel. A csomagtérpadló 2 centivel szélesebb (96 cm), mint eddig. 
A műszerfalat eltérő tónusú, vízszintes sáv osztja meg, optikailag még szélesebbé téve a belteret. Alul kapnak helyet a klímaberendezés kezelőszervei és az audiorendszer külső csatlakozói, középen a VW-csoport szabványos multimédiás rendszerének átdolgozott gombsorokkal átvariált kivitele kap helyet – alapkivitelben vélhetően szokásos, nyomógombos CD-rádiót kapunk. 
A csúcskivitelű infotainment rendszer azonban igen okosnak ígérkezik: a Fabia is megkapja a MirrorLink technológia opcióját, amely lehetővé teszi a felhasználóknak, hogy okostelefonjukat a fedélzeti kijelzőről vezéreljék. Az autó és a telefon közötti kapcsolat kétirányú: a SmartGate technológia lehetővé teszi, hogy az autó bizonyos adattípusokat (üzemanyag-fogyasztás, átlagsebesség, költségek, stb.) egy ezek feldolgozására alkalmas alkalmazásnak wifi kapcsolaton keresztül átadjon. 
Emellett a szokásos okos ötletekben is bővelkedik a Fabia: az üzemanyag-betöltő nyílás fedelében jégkaparót találunk, a középkonzolon kialakított üreg optimális az okostelefonok tárolására, az ajtózsebekbe kukát kérhetünk, az ülések peremén hálós zseb segít elkerülni a káoszt. Összesen hét különböző helyen tárolhatunk fél vagy egyliteres palackokat a Fabia fedélzetén. A kalaptartó áthelyezhető, illetve csomagrendező funkció is rendelhető a raktérbe.

Kommentek

  • Funkyman

    …ééééééés alszom.

  • kovacspista

    Funkyman
    Egy funkcionális kisautó utasterétől mégis mit vársz? Intarziás rózsafa betétet? Ha szerinted ugyanez a tejfölös pohárból fröccsöntött műanyagtenger pirosban, kékben zongoralakkal és kályhaezüsttel nyakon öntve szebb, akkor kopogtass a franciáknál és olaszoknál. Ebben a konzervatívabb kisautóban ez a belső teljesen rendben van. Remélhetőleg nem lesz kőkemény műanyagból.

  • Kempelen

    Funkyman hiányolja a szarvasos falvédőt, meg a toronyórát. Lánccal. Ja, és egy szent “kárcáóra” is hiányzik, természetesen mindentől eltérő színű “tsudállatosh veres” színbű háttérvilágítással. Középrüüül.

  • Levrone

    Miért kell egymásról véleményt mondani? A cikk a lényeg, a vélemény pedig magán… Ne akarjuk már rákényszeríteni másra a sajátunkat. Ennyi. Ha neki unalmas, akkor fogadjuk el.

  • kovacspista

    Levrone
    Ki mond véleményt másról és ki kényszerít rá a másikra bármit? Te a cseh kettőt nézed barátom. Egyébként ez nem ízlés kérdése, hanem némi intellektuális képességé… Egy konzervatív formájú, funkcionális kisautóban az utastér is konzervatív lesz. Sok ész nem kell ennek a bonyolult képletnek a feldolgozásához. Egy “életmód” kisautóban (Fiat 500, DS3, Mini stb) elvárás az izgalmas belső, itt nem. Na ez már vélemény a másik képességeiről, ha ezt hiányoltad ;)

  • Gólya

    Ez a rövid cikk mondjuk jó tárgyilagos, de erről az “unalmas”hozzászólásról jutott eszembe,hogy tipikus magyar autós újságíró betegség volt egy időben(amit átvettek az olvasók is persze), hogy tulajdonképpen hibának rótták fel a konzervatív autóknál a konzervatívságukat!! Azt, hogy pont a csicsa- és giccsmentes, unalmasan konzervatív autót keresőknek készült az adott modell az már nem fontos(tipikus példa erre a VW,Skoda,Toyota,Opel etc).
    Ez egy kicsit olyan ,mintha egy terepjárónak a nagy hibája az lenne hogy terepjáró, vagy egy kiskocsinak,hogy kiskocsi…

Megéri hűségesnek lenni? Gombokért?

A nagyobb kúthálózatok rafinált pontgyűjtő akciókkal próbáljál magukhoz édesgetni az autósokat. De kinek éri ez meg? Naná, hogy nem nekünk

Peugeot Instinct: Tanulékony kombikupé

Elektromosnak sejtettük, és részben az is: a Peugeot tanulékony kombikupéja konnektoros hibrid hajtásláncot kapott több mint 300 lóerővel.

Eladó a BMW, amiben Tupacot lelőtték

A híres és hírhedt énekest, Tupac Shakurt 1996-ban lőtték le, amikor épp egy Las Vegasban lévő koncertre tartott. A BMW, amiben a halálos lövések érték, most eladó.

F1: A Mercedes tarolt az első tesztnapon

Az első Forma-1-es előszezoni tesztnapon a Mercedes a legtöbb és leggyorsabb kört is elkönyvelhette. A Ferrari is tisztességgel dolgozott, a McLarennél viszont nem festenek jól a dolgok.

Nem lesz EU-s vizsgálat az F1 eladása miatt

Margrethe Vestager versenypolitikáért felelős európai biztos úgy döntött, hogy nem indítanak vizsgálatot a Forma-1 eladása miatt.

Egészen magas szinten űzi az öreg a karosszériázást

Toppon van a bácsi, látszik, hogy a legmagasabb iskolában tanulta el az alapokat. Innen nincs fentebb.

A modern autók rákfenéje, a méregdrága kettős tömegű lendkerék

Gajdán Miklós kollégánk a modern, turbós autókban már kopóalkatrészként számon tartott kettős tömegű lendkerék alkalmazásának okát járja körbe. Ezért van szükség erre a drága alkatrészre.

Képcunami a Forma-1-es tesztről

Több tucatnyi fotó és számos videó a 2017-es Forma-1-es autók első napjáról Barcelonából.

A tíz legfurcsább raliautó, amit valaha pályára engedtek

Igen különleges látványt nyújtottak ezek a versenyautók, amikor elrúgták a murvát és csattogott a kipufogó. Következzen most tíz unortodox raliautó, amire soha nem számítanál a pálya szélén ácsorogva.

F1: Máris leírta az évet a Williams?

Claire Williams csapatfőnök szerint “nagy kihívást jelentő” szezon előtt áll a Williams az idén, ami ritkán szokott jót jelenteni.

F1: A Mercedes máris ledarált egy versenytávot

Az első 2017-es Forma-1-es teszt első délelőttjén a Mercedes több mint egy versenytávot lehúzott Valtteri Bottasszal, a leggyorsabb viszont a Ferrari volt. Gondban a McLaren és a Red Bull.

F1: Trumphoz hasonlították a McLarent, kiakadt a net

Az egyik Forma-1-gyel foglalkozó Twitter-csatornán Donald Trump amerikai elnökhöz hasonlították a McLarent.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.