BMW-ből építene sportautót a Toyota

Már jövőre bemutatkozhat

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2014.08.26. 13.00

A hírek szerint a BMW 1 alapjaira épülő, belépő szintű sportkocsival bővítené kínálatát a Toyota.

A Toyota és a BMW még két évvel ezelőtt kötöttek megállapodást, amelynek értelmében kiszélesítették kutatási együttműködésüket a kis tömegű szerkezetek, az üzemanyag-cellás és elektromos hajtásláncok és egyéb modern technológiák terén. Ennek elemeként a bajorok az idei évtől 01,6 és 2,0 literes dízelmotorokat adnak a japán óriásnak, és természetesen ott van a közös Supra-Z4 projekt, amelynek eddigi egyetlen, konkrét momentuma a Toyota FT-1 formatanulmánya. 

Most azonban úgy tűnik, tovább bővítik ezt a kooperációt. A Toyota GT86 sikerén felbuzdulva a japán márka, amely néhány éve még örökre szakítani akart a sportos modellekkel, még kisebb, még kedvezőbb árú sportkocsival szeretne színre lépni. A 4 Wheels News úgy tudja, egy háromajtós ferdehátúról van szó, amelyet a BMW 1-es szériájából fejlesztenének ki (alakítanának át) a japánok. 
Az autó orrában egy másfél literes, 130 lóerős szívómotor dolgozna. A Yamahával közösen kifejlesztendő erőforrás szerény 150 Nm forgatónyomatéka hatfokozatú kézi vagy automata sebességváltón keresztül jutna el a hajtott kerekekre. 
Hogy ennek pontosan mi értelme volna, nehéz megmondani, hiszen a költségeket jelentősen csökkenteni aligha tudnák, így a BMW-hez hasonlóan túlárazott járművet kaphatnánk. Ugyanakkor a nem egészen egy tonnásra tervezett tömeg kompenzálhatná az alulmotorizáltságot. 
Ha lesz valami a projektből, akár már a jövő évi Tokiói Autószalonon bemutatkozhat, és két évvel később piacra is kerülhet a Toyota apró sportautója.

Kommentek

  • cddexter

    Rendesen összebútoroztak ezek. Viszont a még kedvezőbb árat nem tudom hogy akarják elérni, hiszen a GT86-os kb egy árban van egy hasonló teljesítményű 1-es BMW-vel.

  • Specialized78

    A következő 1-es BMW fogja az alapot adni,több mint valószínű,nem a mostani.

F1: Rosberg ennyi milliárdról mondott le önként

Nico Rosberg nagyon sok pénzről mondott le önként és dalolva a visszavonulással.

F1: A Williams hibákat vár az újonctól

A Williamsnél fel vannak készülve rá, hogy a jövőre bemutatkozó 18 éves versenyzőjük, Lance Stroll bukdácsol majd a Forma-1-ben.

Szebb, jobb Daciák jönnek

Közepes erejű ráncfelvarráson esett át jó néhány Dacia-modell. A szokásos plasztikázáson kívül új motor és automatikus váltó is érkezett a frissítéssel.

Ennyivel lesz gyorsabb az F1 jövőre

Valtteri Bottas, a Williams pilótája szerint a 2017-es autókkal kettő-öt másodperccel javulhatnak a köridők az idei szezonhoz képest. Max Verstappen nagyobb fizikai megterhelést vár.

Elektromos LiAZ-t tesztelnek Moszkvában

Bár Oroszország hatalmas gázkészleten csücsül, egyre több elektromos autóbusz prototípusa nő ki a földből. A legújabbhoz a Siemens szállított eszközöket.

F1: A Merci hibázott, amikor rászólt Hamiltonra

Toto Wolff, a Mercedes csapatfőnöke egy interjúban azt mondta, hogy rossz döntést hozott az alakulat, amikor a szezonzáró Abu-dzabi Nagydíjon gyorsításra kérte Lewis Hamiltont.

F1: Alonso nem megy a Mercedeshez

Fernando Alonso felfedezője, menedzsere, “második apja”, Flavio Briatore azt állítja, hogy a spanyol biztosan nem megy a Mercedeshez 2017-re, tiszteletben tartják a mclarenes szerződést.

Leszavazhatják a Forma-1 megvásárlását?

A Forma-1 új tulajdonosaként emlegetett Liberty Media akár még ki is hátrálhat az üzletből, csak januárban szavaznak róla, hogy végigvigyék-e a felvásárlást.

F1: A McLarennek jövőre sem lesz főszponzora

A McLaren új főnöke, Zak Brown 2018-ra célozza az új névadó szponzor megszerzését. Nem lesz könnyű.

Így kell móresre tanítani a pofátlan porschést

Egy újabb közlekedő, akinek drágább az ideje, mint a többi autósé. Rutinosan előzte a sort, de most nem jött ki a lépés, mehetett vissza a startvonalra.

F1: Tízmilliárdos bukás az Osztrák Nagydíj

A Red Bull több tízmillió eurót veszített már a két évvel ezelőtt feltámasztott Osztrák Nagydíjon. Meddig nyelik le a veszteséget?

Üdvözöl a pokol

Rájöttem a titokra: minél hosszabb egy Mercedes neve, annál nagyobb a móka; és az új E 63 neve bizony piszok hosszú. Portugáliában teszteltük minden idők legerősebb E-osztályát.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.