BMW-ből építene sportautót a Toyota

Már jövőre bemutatkozhat

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2014.08.26. 13.00

A hírek szerint a BMW 1 alapjaira épülő, belépő szintű sportkocsival bővítené kínálatát a Toyota.

A Toyota és a BMW még két évvel ezelőtt kötöttek megállapodást, amelynek értelmében kiszélesítették kutatási együttműködésüket a kis tömegű szerkezetek, az üzemanyag-cellás és elektromos hajtásláncok és egyéb modern technológiák terén. Ennek elemeként a bajorok az idei évtől 01,6 és 2,0 literes dízelmotorokat adnak a japán óriásnak, és természetesen ott van a közös Supra-Z4 projekt, amelynek eddigi egyetlen, konkrét momentuma a Toyota FT-1 formatanulmánya. 

Most azonban úgy tűnik, tovább bővítik ezt a kooperációt. A Toyota GT86 sikerén felbuzdulva a japán márka, amely néhány éve még örökre szakítani akart a sportos modellekkel, még kisebb, még kedvezőbb árú sportkocsival szeretne színre lépni. A 4 Wheels News úgy tudja, egy háromajtós ferdehátúról van szó, amelyet a BMW 1-es szériájából fejlesztenének ki (alakítanának át) a japánok. 
Az autó orrában egy másfél literes, 130 lóerős szívómotor dolgozna. A Yamahával közösen kifejlesztendő erőforrás szerény 150 Nm forgatónyomatéka hatfokozatú kézi vagy automata sebességváltón keresztül jutna el a hajtott kerekekre. 
Hogy ennek pontosan mi értelme volna, nehéz megmondani, hiszen a költségeket jelentősen csökkenteni aligha tudnák, így a BMW-hez hasonlóan túlárazott járművet kaphatnánk. Ugyanakkor a nem egészen egy tonnásra tervezett tömeg kompenzálhatná az alulmotorizáltságot. 
Ha lesz valami a projektből, akár már a jövő évi Tokiói Autószalonon bemutatkozhat, és két évvel később piacra is kerülhet a Toyota apró sportautója.

Kommentek

  • cddexter

    Rendesen összebútoroztak ezek. Viszont a még kedvezőbb árat nem tudom hogy akarják elérni, hiszen a GT86-os kb egy árban van egy hasonló teljesítményű 1-es BMW-vel.

  • Specialized78

    A következő 1-es BMW fogja az alapot adni,több mint valószínű,nem a mostani.

Végtelenül egyszerű parkolást szúrt el ez a BMW-s

Két és fél perc tömény parkolási anomália, a végén pedig eljő a kiütéses győzelem is.

100 új buszt kaptak a vidéki közlekedési központok

Összesen 100 vadonatúj, magyar gyártmányú Credo autóbusz állt forgalomba a vidéki közlekedési társaságoknál december vége óta.

Szokatlan koreográfiával űzi az unalmat ez a motoros

Aligha tanácsos ilyet tenni a forgalomban, védőfelszerelés nélkül meg pláne nem, de ezt a motorost épp most szállta meg az unalom.

F1: Teljes valójában itt az új Williams

A Williams-csapat másodszor is leleplezte 2017-es autóját, ezúttal számítógépes grafika helyett már a valódi autóról készült fotókat nézhetjük.

Pórázon tartott Tiguan

Megfontolta, kitalálta, elvetette, újra kitalálta, legyártotta. 22 évvel a RAV4 után egy komoly konkurenst állított a SEAT az Ateca modellel a kompakt SUV-oknak.

Ilyen munkát sem végeztettek még F1-es pilótával

A Renault felújítja enstone-i bázisát, és valószínűleg nem talált a munkára rendes melósokat.

F1: Hivatalos, a Ferraritól kölcsönöz pilótát a Sauber

A Sauber hivatalosan is megerősítette, hogy a sérült Pascal Wehrlein helyett a Ferrari tartalékosa, Antonio Giovinazzi vezet majd náluk a hétfőn kezdődő első barcelonai teszten.

Bajban van az Aston Martin

Jelentősen, 27 százalékkal nőtt az Aston Martin sportautógyártó tavalyi adózás előtti vesztesége, és ezzel már a hatodik egymást követő évet zárta mínuszban.

F1: Alonsót is felhívta a Mercedes

Fernando Alonso azt mondja, Nico Rosberg visszavonulása után nála is érdeklődött a Mercedes. A spanyol akkor le volt kötve, de szeptemberben átgondolja majd, marad-e a McLarennél tovább is.

Fotón, ahogy az új Ladák Budapestre érkeznek

Begurult az első két kamion. Rakományuk friss, ropogós Lada Vesta.

F1: A Mercedes szerint műbalhét csinált a sajtó

Valtteri Bottasnak nincs baja azzal, hogy adatokat kell megosztania új csapattársával, Lewis Hamiltonnal.

Prémium Peugeot? Már majdnem igen!

A legtöbb népautós gyártó két kézzel kapar a prémium jelzőért, az új 5008 GT kétharmada ki is érdemli.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.