Kisebb, erősebb motor a WRX STI-ben

Két liter, 308 lóerő

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2014.08.25. 09.00

A Subaru ikonikus modelljének új generációja márciusban lépett színre Európában. Most Japánban is elkezdték forgalmazni, a 2,5 helyett 2,0 literes motorral.

Hiába bizonyult gyorsnak és karakteresnek, az előző generációból átemelt hajtáslánca miatt nem fogadta osztatlan lelkesedéssel az európai sajtó az idén tavasszal bemutatott, új generációs Subaru WRX STI-t. Hazai piacán kivárt a forgalmazással a gyártó, nem véletlenül: a ma reggel bemutatott új modellel immár a rég várt motorfrissítés is megérkezett. 

Míg a 2,5 literes blokk 300 lóerős volt, a kétliteres erőforrás nyolccal többet tud nála. A maximális teljesítményhez 6400/perc fordulatszám tartozik, a csúcsnyomaték a korábbi 393 helyett 422 Nm, az eddiginél is magasabb, percenkénti 4400-as fordulatszámon. 
Sajnos egyéb érdemi információkkal nem szolgál a gyár; azt sem tudni, a világ többi része mikor kaphatja meg a modernebb, erősebb motort. 
A WRX STI-vel párhuzamosan lépett színre egyébként a japán piacon a WRX S4. Ez egy szintén kétliteres, közel azonos teljesítményű, de egészen más karakterű (300 LE csúcsteljesítmény már 5600/percnél, 400 Nm nyomatéki csúcs 2000 és 4800/perc között), négy köbcentivel nagyobb, közvetlen befecskendezésű turbómotort kapott, amelyhez hatos kéziváltó helyett a cég fokozatmentes CVT automatája (Sport Lineartronic) csatlakozik. 
Az S4 utasterében hozzávetőlegesen ugyanaz a kép fogad, mint az STI-ben: hagyományos analóg műszerek vízszintesből induló mutatóval, fekete kárpitok, szénszálas betétek, és egyenesre vágott aljú bőrkormány teremt sportos és funkcionális vezetői környezet. 
A több állásban szabályozható VDC és az aktív nyomatékvektor-szabályozás adott, ám a kisebbik, kevésbé sportos modellből kimaradt a vezető által állítható paraméterekkel működő központi differenciálzár (DCCD).

Subaru WRX S4. A hátsó szárny hiánya a legnagyobb optikai különbség

Kommentek

F1: Az FIA üzent a csapatoknak, érik a botrány

A Nemzetközi Automobil Szövetség megüzente a Forma-1-es csapatoknak, hogy a vitatott futóműkonstrukciók megváltoztatására kényszerítheti őket.

Kipróbáltuk a világ legcsúnyább autóját

A csúnyaautó-válogatások örök dobogósa, legendás autóipari kudarc, túl hamar jött zseniális koncepció, tákolt borzalom, a világ leghíresebb kémiatanár-droggyárosának ikonikus járműve: hölgyeim és uraim, íme, egy igazi, ráadásul Magyarországon futó Pontiac Aztek!

F1: Videón, ahogy rögtön kicsúszott az újonc

Lance Strollt nem törte össze, hogy az első tesztnapján rögtön hibázott a Williamsszel. Elveszett egy egész nap.

Ha Ferrariba ülsz, soha ne indulj el így

Van, akiknek úgy hozta a sors, hogy egy Ferrari vezetőülésében találta magát, és van, akinek ez a feladat meghaladja a vezetői képességeit. Ha ez a két körülmény adott, akkor születnek ilyen videók.

Újabb női tesztpilóta a Forma-1-ben

A svájci Sauber-csapat a kolumbiai GP3-versenyzőnőt, Tatiana Calderont igazolta fejlesztőpilótaként.

F1: Nézd meg mozgásban az összes idei autót!

Hétfőn elkezdődött az előszezoni tesztelés Barcelonában, az összes F1 csapat 2017-es autója bemutatkozott már pályán.

F1: Folytatódik a McLaren vergődése

A második barcelonai tesztnap délelőttje is a Mercedesé volt, miközben több csapat autója is a garázsban vesztegelt. A McLarennél megint motort kellett cserélni.

F1: A Ferrari megtanult hallgatni, máris támadják miatta

Olaszországban nem vették jó néven, hogy a Ferrari az idei előszezonban hallgatásba burkolózik.

F1: 2025-ig marad az Orosz Nagydíj

Az Orosz Nagydíj szervezői szerződést hosszabbítottak, 2025-ig biztosan marad Szocsiban a Forma-1. Éjszakai futam is lehet.

Nagy változás jön egy Budapestet érintő viszonylaton

Másfél év után végleg kivonul a Lux Express busztársaság a közép-európai térségből. Csak a Varsót a Baltikummal összekötő járatok maradnak meg. Megszűnik a Budapest-Krakkó-Varsó buszjárat is.

F1: A Red Bull-főnök beszólt a McLarennek

A Red Bull csapatfőnökének nagyon nem tetszenek az idén újra megjelent cápauszonyok, mindent megtesz majd, hogy a jövő évre eltűnjenek. Valami más is bántja Christian Horner szemét.

Kompakt terepkupé a Mitsubishitől

Kompakt szabadidőjárművel erősíti kínálatát a Mitsubishi. Az ASX mellé, nem helyette érkezik a divatcentrikus crossover.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.