Kisebb, erősebb motor a WRX STI-ben

Két liter, 308 lóerő

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2014.08.25. 09.00

A Subaru ikonikus modelljének új generációja márciusban lépett színre Európában. Most Japánban is elkezdték forgalmazni, a 2,5 helyett 2,0 literes motorral.

Hiába bizonyult gyorsnak és karakteresnek, az előző generációból átemelt hajtáslánca miatt nem fogadta osztatlan lelkesedéssel az európai sajtó az idén tavasszal bemutatott, új generációs Subaru WRX STI-t. Hazai piacán kivárt a forgalmazással a gyártó, nem véletlenül: a ma reggel bemutatott új modellel immár a rég várt motorfrissítés is megérkezett. 

Míg a 2,5 literes blokk 300 lóerős volt, a kétliteres erőforrás nyolccal többet tud nála. A maximális teljesítményhez 6400/perc fordulatszám tartozik, a csúcsnyomaték a korábbi 393 helyett 422 Nm, az eddiginél is magasabb, percenkénti 4400-as fordulatszámon. 
Sajnos egyéb érdemi információkkal nem szolgál a gyár; azt sem tudni, a világ többi része mikor kaphatja meg a modernebb, erősebb motort. 
A WRX STI-vel párhuzamosan lépett színre egyébként a japán piacon a WRX S4. Ez egy szintén kétliteres, közel azonos teljesítményű, de egészen más karakterű (300 LE csúcsteljesítmény már 5600/percnél, 400 Nm nyomatéki csúcs 2000 és 4800/perc között), négy köbcentivel nagyobb, közvetlen befecskendezésű turbómotort kapott, amelyhez hatos kéziváltó helyett a cég fokozatmentes CVT automatája (Sport Lineartronic) csatlakozik. 
Az S4 utasterében hozzávetőlegesen ugyanaz a kép fogad, mint az STI-ben: hagyományos analóg műszerek vízszintesből induló mutatóval, fekete kárpitok, szénszálas betétek, és egyenesre vágott aljú bőrkormány teremt sportos és funkcionális vezetői környezet. 
A több állásban szabályozható VDC és az aktív nyomatékvektor-szabályozás adott, ám a kisebbik, kevésbé sportos modellből kimaradt a vezető által állítható paraméterekkel működő központi differenciálzár (DCCD).

Subaru WRX S4. A hátsó szárny hiánya a legnagyobb optikai különbség

Kommentek

Önjáró autók üzembe helyezését tervezik

Bő két év múlva már vezető nélküli autók közlekedhetnek a London és Oxford közti 100 kilométeres úton, ha valóra válnak egy frissen létrehozott brit konzorcium tervei.

Porsche: három visszahívás egy héten belül!

A német sportautógyár típusait különböző problémák sújtják, de mások sem immúnisak a péntekinadrág-szindrómára.

Figyelem, újra bírságolnak az óbudai kamerák

A III. kerület a polgármesteri iroda honlapján tette közzé, hogy mostantól megint küldik a csekkeket a szabálytalankodóknak, mert továbbra sem bizonyított, hogy jogtalanul bírságolnának kameráik felvételei alapján.

Barbár Mad Max-autó a Mitsubishitől

A Top Gear felkérésére félelmetes sivatagi versenyautót épített a Mitsubishi, majd elkészítették annak civil, megvásárolható kiadását is.

Audi RS3: Megnéztük hogy készül, és ki is próbáltuk

Évente egyszer biztosan van valami rendezvény a világ legnagyobb motorgyárában, Győrben. A mostani apropóját a március 10-től gyártott Audi RS3 Limousine adta 

Használt autó: nagypályás használt BMW egy új Octavia árában

2017. februárjában, az utód értékesítésének indulásával kifutott az F10-es BMW 5-ös. Öt-hatmillióval be lehet szállni, egy kompakt autó árából. Megéri kockáztatni a használt luxusautóval?

Egyszerűsítenék az újtdíjfizetést

Három multinacionális vállalat közös céget alapított a Európai Elektronikus Útdíjszedési Szolgáltatás (ETTS) hatékonyságának javítása érdekében. A Toll4Europe vállalkozás már minden szükséges hatóságtól zöld utat kapott.

F1: A Mercedes segíti ki a Hondát?

Brit sajtóértesülés szerint a Mercedes beszáll a Honda motorfejlesztésébe. A Red Bull nem örül a rivális felzárkóztatásának.

F1: Kínszenvedés lesz megegyezni az új motorokról

A Forma-1 új motorformulára vált 2021-től, sokan előre látják, hogy nem lesz könnyű megegyezni erről.

F1: Komoly veszélyben volt Wehrlein pályafutása

A Sauber versenyzője, Pascal Wehrlein szerint a Bajnokok Tornáján szerzett hátsérülésére a karrierje is rámehetett volna, ha nem adott volna magának elég időt a felépülésre.

F1: Egyenlítésre készül a Mercedes

A hétvégi Orosz Nagydíjon a Mercedes szeretné 2-2-re felhozni az idei győzelmi arányt, Toto Wolff szerint az egész csapatnak fáj, amikor kikapnak a Ferraritól.

Visszatért a lépcsőshátú Swift!

Bemutatkozott és három hét múlva már meg is vásárolható a Suzuki Swift szedán – igaz, nem Suzuki, nem Swift, és nem is kapható Európában.

F1: Alonso rátette a kezét az Indy-trófeára

Hétfőn az Andretti Motorsport főhadiszállásán járt Fernando Alonso.

A lakótelep közepén sikerült elakadni egy szabadidő-autóval

Újabb eset bizonyítja, hogy a szabadidő-autó nem terepjáró, főleg utcai abroncsokkal nem.

F1: Buttonnak elég lesz 10 kör!

A McLarennél nagyon bíznak a Monacóban Fernando Alonso helyére beugró Jenson Buttonban, úgy gondolják, a pályás tesztelésnek nem lett volna haszna számára.

Városban száguldozó kretének rontják a BMW-sek jó hírét

Az ilyen videók miatt romlik a bajor márka tulajdonosainak megítélése, mert ez már nem a használja-e az indexet szint. Ez közveszélyes szórakozás.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.