Kisebb, erősebb motor a WRX STI-ben

Két liter, 308 lóerő

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2014.08.25. 09.00

A Subaru ikonikus modelljének új generációja márciusban lépett színre Európában. Most Japánban is elkezdték forgalmazni, a 2,5 helyett 2,0 literes motorral.

Hiába bizonyult gyorsnak és karakteresnek, az előző generációból átemelt hajtáslánca miatt nem fogadta osztatlan lelkesedéssel az európai sajtó az idén tavasszal bemutatott, új generációs Subaru WRX STI-t. Hazai piacán kivárt a forgalmazással a gyártó, nem véletlenül: a ma reggel bemutatott új modellel immár a rég várt motorfrissítés is megérkezett. 

Míg a 2,5 literes blokk 300 lóerős volt, a kétliteres erőforrás nyolccal többet tud nála. A maximális teljesítményhez 6400/perc fordulatszám tartozik, a csúcsnyomaték a korábbi 393 helyett 422 Nm, az eddiginél is magasabb, percenkénti 4400-as fordulatszámon. 
Sajnos egyéb érdemi információkkal nem szolgál a gyár; azt sem tudni, a világ többi része mikor kaphatja meg a modernebb, erősebb motort. 
A WRX STI-vel párhuzamosan lépett színre egyébként a japán piacon a WRX S4. Ez egy szintén kétliteres, közel azonos teljesítményű, de egészen más karakterű (300 LE csúcsteljesítmény már 5600/percnél, 400 Nm nyomatéki csúcs 2000 és 4800/perc között), négy köbcentivel nagyobb, közvetlen befecskendezésű turbómotort kapott, amelyhez hatos kéziváltó helyett a cég fokozatmentes CVT automatája (Sport Lineartronic) csatlakozik. 
Az S4 utasterében hozzávetőlegesen ugyanaz a kép fogad, mint az STI-ben: hagyományos analóg műszerek vízszintesből induló mutatóval, fekete kárpitok, szénszálas betétek, és egyenesre vágott aljú bőrkormány teremt sportos és funkcionális vezetői környezet. 
A több állásban szabályozható VDC és az aktív nyomatékvektor-szabályozás adott, ám a kisebbik, kevésbé sportos modellből kimaradt a vezető által állítható paraméterekkel működő központi differenciálzár (DCCD).

Subaru WRX S4. A hátsó szárny hiánya a legnagyobb optikai különbség

Kommentek

Videón, ahogy egy kismama szétveri férje autóját

Megtudta, hogy megcsalta a férje, gyermeke apukája, erre nem gyöngén bepöccent a leendő anyuka.

F1: Ilyen, amikor Verstappen nagyon hülyén néz ki

A Red Bullnál Mikulás-napi rendezvény volt december 6-án, Max Verstappennek sikerült hülyét csinálnia magából.

F1: A pechvogel is jelentkezett a Mercinél – videó

A Forma-1 történetének egyik legmókásabb balesetét produkáló japán sereghajtó, Taki Inoue is bejelentkezett Nico Rosberg mercedeses üléséért.

F1: Ferrari-uralmat a Mercedesé helyett!

Monisha Kaltenborn, a Sauber csapatfőnöke szerint jobb lenne, ha a Ferrari, és nem a Mercedes lenne egyeduralkodó a Forma-1-ben.

Hamilton: Furcsa dolgok történtek a Mercedesnél

Lewis Hamilton nem áll le a célozgatásokkal, az angol szerint különös dolgok is történtek idén a Mercedesnél.

F1: Meglepetés volt a Francia Nagydíj feltámasztása

A Francia Nagydíj újjáélesztése még a Forma-1 uraként ismert Bernie Ecclestone-t is meglepte egy kicsit, de úgy fest, a Paul Ricard pálya jó otthona lesz a versenynek.

Top 10: puncimágnesek használtan

Jobb lenne egy új Volvo XC90, de nem mindenkinek telik rá, a nőknek mégis imponálni kell valamivel. Szoknyavadász hatással bíró autókat kerestünk, kétmillióig.

F1: Verstappennek önkritika kell

1997 világbajnoka, Jacques Villeneuve úgy véli, Max Verstappen kiemelkedően teljesített idén, de igazán jó Forma-1-es csak akkor lesz belőle, ha képes szembenézni a hibáival és fejlődni.

Tudod, hogy kell kereket cserélni? Dehogy tudod!

Ez a videó most lépésről-lépésre megmutatja a kerékcsere folyamatát. Hidd el, eddig mindent rosszul csináltál.

F1: Rosberg visszaszólt Laudának

Nico Rosberg nem érti, miért akadt ki annyira a Mercedes-csapat elnöke, Niki Lauda a visszavonulásán A világbajnok azt is elárulta, mennyit kivett belőle Lewis Hamilton megverése.

Megállás közben szippant fel áramot a svédek hibrid busza

Olyan dízel-elektromos buszt fejlesztett ki a svéd Scania, melynek akkumulátora a buszmegálló aszfaltjából feltölthető.

F1: Pilótaszavazást a fejvédőről?

A Toro Rossó-s Danyiil Kvjat szerint az őszi tesztek után a versenyzőknek kellene szavazniuk arról, bevezessék-e a Forma-1-ben 2018-ben a fejvédő gyűrűt.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.