Kis motor, nagy izom

Irmscher Opel Astra GTC Turbo i1400

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2014.08.22. 13.00

Korlátozott példányszámú modellel rukkolt elő a német Irmscher tuningcég. Motorválasztásuk ma még szokatlan.

Amikor az Opel Astra kupé akár 280 lóerős kétliteres motorral is kapható, első hallásra bizarr ötlet, hogy egy tuningműhely a modellhez rendelhető legkisebb turbómotorból készítsen korlátozott példányszámú, ünnepi modellt. Mégis van benne logika, hiszen a kisebb motorhoz szerényebb vételár, valamint alacsonyabb adók és kedvezőbb biztosítási besorolás tartozik (már ahol ez így van), ráadásul az első tengelyt is kisebb tömeg terheli. Tekintve pedig, hogy egyelőre úgy tűnik, a kis lökettérfogatú turbós benzinmotoroké a jövő, jobb, ha a tuningcégek is berendezkednek erre. 

Az 1,4 literes turbó 140 lóerő helyett közel 20 százalékkal többet, 170 lovat tud a német mesterek kúrája után. A négy henger négy különálló végcsövön át fújja ki égéstermékeit, ami persze csak látványelem, de annak határozottan ütős. 
A fejlesztője által különösen sportosnak mondott i1400 első légterelőt, módosított kötényeket, a hátsó ajtóra szerelt légterelőt és hátsó diffúzort kapott. Módosították a hűtőmaszkot, a karosszériát csíkozás díszíti, a 30 mm-rel leültetett futómű 20 colos felnikben végződik. 
A beltérben minőségi bőrkárpit, alumínium ajtódekoráció és pedálsor, valamint Irmscher padlószőnyegek emelik a hangulatot. Az Irmscher állítólag csupán száz példányban gyártja majd az autót, az árról azonban nem adtak ki információt.

Kommentek

  • menőmanó

    Igazi farkasbőrbe bújt bárány. :)

  • fufe

    x20xev 100kw vectrám 18 éves, óra szerint 357000km(nem hiszem hogy 13évesen valóban 170000km lett volna a 3évesen importált szekérben)
    1.4 turbó 125kw kihegyezett vajon meddig bírja?

  • Kempelen

    200 fölött egészen biztosan. Kaphatóak a neten.

  • Norbi50

    Addig bírja, ameddig
    1. az olajat cseréled évente vagy 15e km után,
    2. amíg 200-as autobahn tempot követően nem állítod le azonnal a motort, hagyod 1 percig, hogy a turbó lehűljön,
    3. ameddig nem pörgeted 4000 fölé a motort hidegen rendszeresen.

    Ha e kettőre figyel az ember, akkor sokáig jók lesznek ezek a motorok.

F1: Durva, mennyit változtak hátulról az autók

Remekül mutatja a 2017-es autók másmilyenségét két fotó.

Alfa Stelvio: SUV, ami sportkocsinak képzeli magát

Még a hivatalos menetpróba előtt vezethettük az Alfa új szabadidőautóját. Kapaszkodhat a konkurencia!

F1: A Force India visszaszólt a Renault-nak

Még el sem kezdődött a 2017-es szezon, de máris kialakult egy kisebb vita a Renault és a Force India között.

F1: Nézd meg Hamilton új sisakját!

A mercedeses Lewis Hamilton 2017-ben a szurkolóktól kért sisakfestési terveket, most pedig kihirdette a győztes művet. Ebben versenyez idén a háromszoros világbajnok.

F1: A Red Bull szerint több pénz jár a nagyoknak

A Red Bull sportigazgatója, Dr. Helmut Marko szerint a nagyobb csapatok több pénzt érdemelnek, mert többet is adnak a Forma-1-nek.

Hirdetőtáblát vett a hátára a legújabb Forma-1-es

Szerda délután a Silverstone-ban a Force India is lerántotta a leplet 2017-es Forma-1-es modelljéről. Szerencse, hogy a VJM10-es nem szépségversenyen indul.

Alternatív üzemanyagot talált fel egy pécsi férfi? Nem, csak bosszúra szomjazott

Egyszerű bosszú vezérelte a férfit, aki mosóport és vajat öntött a szomszéd autójába. Zavarta a gyerekek zajongása.

F1: Így ismerhetjük fel idén Ricciardót

Max Verstappen után a Red Bull másik pilótája, Daniel Ricciardo is megmutatta 2017-es sisakdizájnját.

F1: Bottas szigorú szabályokra számít

Valtteri Bottas úgy véli, a korábbi évek történései után a Mercedesnél szigorú szabályai lesznek a csapattársak közötti versenynek.

F1: Vettel még nem ábrándult ki a Ferrariból

Sebastian Vettel azt mondja, a tavalyi, nem túl fényes idény után is hisz még a Ferrariban – előbb-utóbb csak bajnokok lesznek együtt.

Kívül-belül megújult a Škoda Rapid

Friss formavilág, xenon fényszórók, fedélzeti wifi, modernizált kezelőszervek és új motor a Škoda köztes modellcsaládjában.

Off-road buszokon járhatnak iskolába a gyerekek

Az Iveco iskolabuszok eltérnek az amerikai változatoktól, ugyanakkor jól boldogulnak terepen és még mozgáskorlátozott gyerekek szállítására is alkalmasak.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.