Kis motor, nagy izom

Irmscher Opel Astra GTC Turbo i1400

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2014.08.22. 13.00

Korlátozott példányszámú modellel rukkolt elő a német Irmscher tuningcég. Motorválasztásuk ma még szokatlan.

Amikor az Opel Astra kupé akár 280 lóerős kétliteres motorral is kapható, első hallásra bizarr ötlet, hogy egy tuningműhely a modellhez rendelhető legkisebb turbómotorból készítsen korlátozott példányszámú, ünnepi modellt. Mégis van benne logika, hiszen a kisebb motorhoz szerényebb vételár, valamint alacsonyabb adók és kedvezőbb biztosítási besorolás tartozik (már ahol ez így van), ráadásul az első tengelyt is kisebb tömeg terheli. Tekintve pedig, hogy egyelőre úgy tűnik, a kis lökettérfogatú turbós benzinmotoroké a jövő, jobb, ha a tuningcégek is berendezkednek erre. 

Az 1,4 literes turbó 140 lóerő helyett közel 20 százalékkal többet, 170 lovat tud a német mesterek kúrája után. A négy henger négy különálló végcsövön át fújja ki égéstermékeit, ami persze csak látványelem, de annak határozottan ütős. 
A fejlesztője által különösen sportosnak mondott i1400 első légterelőt, módosított kötényeket, a hátsó ajtóra szerelt légterelőt és hátsó diffúzort kapott. Módosították a hűtőmaszkot, a karosszériát csíkozás díszíti, a 30 mm-rel leültetett futómű 20 colos felnikben végződik. 
A beltérben minőségi bőrkárpit, alumínium ajtódekoráció és pedálsor, valamint Irmscher padlószőnyegek emelik a hangulatot. Az Irmscher állítólag csupán száz példányban gyártja majd az autót, az árról azonban nem adtak ki információt.

Kommentek

  • menőmanó

    Igazi farkasbőrbe bújt bárány. :)

  • fufe

    x20xev 100kw vectrám 18 éves, óra szerint 357000km(nem hiszem hogy 13évesen valóban 170000km lett volna a 3évesen importált szekérben)
    1.4 turbó 125kw kihegyezett vajon meddig bírja?

  • Kempelen

    200 fölött egészen biztosan. Kaphatóak a neten.

  • Norbi50

    Addig bírja, ameddig
    1. az olajat cseréled évente vagy 15e km után,
    2. amíg 200-as autobahn tempot követően nem állítod le azonnal a motort, hagyod 1 percig, hogy a turbó lehűljön,
    3. ameddig nem pörgeted 4000 fölé a motort hidegen rendszeresen.

    Ha e kettőre figyel az ember, akkor sokáig jók lesznek ezek a motorok.

F1: Alonso nem megy a Mercedeshez

Fernando Alonso felfedezője, menedzsere, “második apja”, Flavio Briatore azt állítja, hogy a spanyol biztosan nem megy a Mercedeshez 2017-re, tiszteletben tartják a mclarenes szerződést.

Leszavazhatják a Forma-1 megvásárlását?

A Forma-1 új tulajdonosaként emlegetett Liberty Media akár még ki is hátrálhat az üzletből, csak januárban szavaznak róla, hogy végigvigyék-e a felvásárlást.

F1: A McLarennek jövőre sem lesz főszponzora

A McLaren új főnöke, Zak Brown 2018-ra célozza az új névadó szponzor megszerzését. Nem lesz könnyű.

Így kell móresre tanítani a pofátlan porschést

Egy újabb közlekedő, akinek drágább az ideje, mint a többi autósé. Rutinosan előzte a sort, de most nem jött ki a lépés, mehetett vissza a startvonalra.

F1: Tízmilliárdos bukás az Osztrák Nagydíj

A Red Bull több tízmillió eurót veszített már a két évvel ezelőtt feltámasztott Osztrák Nagydíjon. Meddig nyelik le a veszteséget?

Üdvözöl a pokol

Rájöttem a titokra: minél hosszabb egy Mercedes neve, annál nagyobb a móka; és az új E 63 neve bizony piszok hosszú. Portugáliában teszteltük minden idők legerősebb E-osztályát.

Videón, ahogy egy kismama szétveri férje autóját

Megtudta, hogy megcsalta a férje, gyermeke apukája, erre nem gyöngén bepöccent a leendő anyuka.

F1: Ilyen, amikor Verstappen nagyon hülyén néz ki

A Red Bullnál Mikulás-napi rendezvény volt december 6-án, Max Verstappennek sikerült hülyét csinálnia magából.

F1: A pechvogel is jelentkezett a Mercinél – videó

A Forma-1 történetének egyik legmókásabb balesetét produkáló japán sereghajtó, Taki Inoue is bejelentkezett Nico Rosberg mercedeses üléséért.

F1: Ferrari-uralmat a Mercedesé helyett!

Monisha Kaltenborn, a Sauber csapatfőnöke szerint jobb lenne, ha a Ferrari, és nem a Mercedes lenne egyeduralkodó a Forma-1-ben.

Hamilton: Furcsa dolgok történtek a Mercedesnél

Lewis Hamilton nem áll le a célozgatásokkal, az angol szerint különös dolgok is történtek idén a Mercedesnél.

F1: Meglepetés volt a Francia Nagydíj feltámasztása

A Francia Nagydíj újjáélesztése még a Forma-1 uraként ismert Bernie Ecclestone-t is meglepte egy kicsit, de úgy fest, a Paul Ricard pálya jó otthona lesz a versenynek.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.