Szellemországban tesztel a Volvo

Élvezetesebb vezethetőség, kevesebb baleset

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2014.08.21. 15.00

Egy vadonatúj, húszmilliárd forintos tesztközpont segíti a Volvót, hogy elérjék ambiciózus céljukat, a teljesen balesetmentes közlekedést.

A Volvo Cars göteborgi központjához közel, félmilliárd svéd koronás beruházással, kétmillió négyzetméteren jött létre az a tesztközpont, ahol személy- és haszongépjárművek aktív biztonsági rendszereit lehet az eddigieknél életszerűbb körülmények között tesztelni. 

Az elsősorban a Volvo céljait szolgáló, de bármely autógyártót fogadni képes AstaZero (a név első tagja az Active Safety Test Area kifejezés rövidítése) központ 5,7 kilométeres autópálya-szakaszból, egy 40 x 25 méteres, négy háztömbös városi szimulációból, egy 120 méter sugarú, nagysebességű körpályából, valamint egy 700 méteres, többsávos országútból áll. 
Ezeken a legkülönfélébb közlekedési helyzetek szimulálhatók, a véletlenszerűen az autó elé kerülő akadályoktól a ráfutásos, kikerüléses helyzetekig. Az országúton buszmegálló, pihenő, valamint T-elágazások és kereszteződések is vannak, a városi környezet változó szélességű és felületű úthálózatot, kerékpársávot, városi világítást kínál, a nagysebességű tesztkörre pedig három különböző ponton (többek között egy 1000 méteres gyorsítóútról) is be lehet hajtani. 
A nagysebességű, illetve komplex forgalmi helyzeteket szimuláló teszteken robotok vezetik az autókat, a személyautók mellett buszok, teherautók vagy akár kerékpárosok is okozhatnak programozott veszélyhelyzetet, kiderítve, hogyan reagálnak ilyenkor a tesztelt típusok.
Az útjelzések, táblák, lámpák kialakítása és nyelvezete változtatható, így a különböző autógyártók tesztpilótái ismerős környezetben vizsgálhatják az autók viselkedését. 
A Volvo célkitűzése, hogy 2020-ra autóiban senki ne szenvedjen súlyos vagy halálos kimenetelű balesetet. Az AstaZero tesztpálya rugalmasan variálható kialakításával fontosnak bizonyulhat ezen cél elérésében, amelyet egyébként a svéd állam is támogat.

Kommentek

Új gumikat kaptak a koraszülöttmentők

Hét mentőautóra szerelték fel azokat a nyári gumikat, amelyeket az Abroncs Kereskedőház adományozott a Magyar Koraszülött és Újszülött Mentő Alapítvány számára.

Ismét csökken az üzemanyagok ára

A szerdai árcsökkentés után pénteken folytatódik az áresés a hazai benzinkutakon.

Soha nem látott új rendszer jöhet az autókba

A Continental egy olyan rendszer kifejlesztésén dolgozik, amely felismeri a különböző útviszonyokat.

16 ezer kilométeres túrára indul a Nissan Leaf

Egy e-mobilitási szervezet benevezett egy Nissan Leafet a barátságos, de kíméletlen Mongol-ralira. 16 ezer kilométert kell megtennie a villanyautónak.

F1: Brazília elvesztésével riogat Ecclestone

A Brazil Nagydíj szerződéshosszabbítási tárgyalásainak lebonyolításával megbízott Bernie Ecclestone nem túl bizakodó az interlagosi futam jövőjét illetően.

F1: Szocsitól mamuszban versenyez Vettel

Az Orosz Nagydíjtól Sebastian Vettel cipő helyett versenymamuszban ül a Ferrariba.

F1: Már jövőre jöhet a New Jersey-i futam?

Felpörögtek az események az USA-ban, három helyszínen is folyik a Forma-1-es futam előkészítése.

Egészen félelmetes, ahogy elalszik a volán mögött a kamionos

Végig azt várod majd, hogy melyik autós lesz a szerencsétlen áldozata az elbóbiskoló kamionosnak.

F1: Alonso jutalékot kér Buttontól

Fernando Alonso nyugodtan készül az Indy 500-ra, biztos benne, hogy a McLaren nélküle is meglesz Monacóban. Bár pontszerzési esélye lenne Monte-Carlo utcáin, Indianapolist nagyobb lehetőségnek látja.

Már rendelhető az Audi családi villanyautója

Habár a szériaverziót még be sem mutatták, az érdeklődők máris megrendelhetik az Audi hamarosan piacra lépő elektromos gépkocsiját.

Ölében kisbabával vezetett egy nő, a videó miatt forrong a Facebook

A közösségi média mostanában kapta fel ezt a videót, és a vélemények megdöbbentően vegyesek.

F1: Betiltják a cápauszonyt, jön az új fejvédő

A Forma-1-es Stratégiai Munkacsoport keddi ülésén több fontos döntést is hoztak a 2018-as szezonra. Kiiktatják a cápauszonyokat és a T-szárnyakat, új fejvédőt fejlesztenek, és a futamok újraindításában is változás jön.

Itt egy csokor tuskó, akik nem tudják, hogyan kell parkolni

Ha csak egy autós is meggondolja magát, már megérte.

Világrekorder izommotor a BMW 5-ösben

Új variánssal bővül a BMW 5-ös széria portfoliója. Az M550d xDrive minden egyes turbófeltöltőjére 100 lóerő jut.

Audi RS3: Megnéztük hogy készül, és ki is próbáltuk

Évente egyszer biztosan van valami rendezvény a világ legnagyobb motorgyárában, Győrben. A mostani apropóját a március 10-től gyártott Audi RS3 Limousine adta.

Használt autó: nagypályás használt BMW egy új Škoda Octavia árában

2017. februárjában, az utód értékesítésének indulásával kifutott az F10-es BMW 5-ös. Öt-hatmillióval be lehet szállni, egy kompakt autó árából. Megéri kockáztatni a használt luxusautóval?

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.