Szellemországban tesztel a Volvo

Élvezetesebb vezethetőség, kevesebb baleset

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2014.08.21. 15.00

Egy vadonatúj, húszmilliárd forintos tesztközpont segíti a Volvót, hogy elérjék ambiciózus céljukat, a teljesen balesetmentes közlekedést.

A Volvo Cars göteborgi központjához közel, félmilliárd svéd koronás beruházással, kétmillió négyzetméteren jött létre az a tesztközpont, ahol személy- és haszongépjárművek aktív biztonsági rendszereit lehet az eddigieknél életszerűbb körülmények között tesztelni. 

Az elsősorban a Volvo céljait szolgáló, de bármely autógyártót fogadni képes AstaZero (a név első tagja az Active Safety Test Area kifejezés rövidítése) központ 5,7 kilométeres autópálya-szakaszból, egy 40 x 25 méteres, négy háztömbös városi szimulációból, egy 120 méter sugarú, nagysebességű körpályából, valamint egy 700 méteres, többsávos országútból áll. 
Ezeken a legkülönfélébb közlekedési helyzetek szimulálhatók, a véletlenszerűen az autó elé kerülő akadályoktól a ráfutásos, kikerüléses helyzetekig. Az országúton buszmegálló, pihenő, valamint T-elágazások és kereszteződések is vannak, a városi környezet változó szélességű és felületű úthálózatot, kerékpársávot, városi világítást kínál, a nagysebességű tesztkörre pedig három különböző ponton (többek között egy 1000 méteres gyorsítóútról) is be lehet hajtani. 
A nagysebességű, illetve komplex forgalmi helyzeteket szimuláló teszteken robotok vezetik az autókat, a személyautók mellett buszok, teherautók vagy akár kerékpárosok is okozhatnak programozott veszélyhelyzetet, kiderítve, hogyan reagálnak ilyenkor a tesztelt típusok.
Az útjelzések, táblák, lámpák kialakítása és nyelvezete változtatható, így a különböző autógyártók tesztpilótái ismerős környezetben vizsgálhatják az autók viselkedését. 
A Volvo célkitűzése, hogy 2020-ra autóiban senki ne szenvedjen súlyos vagy halálos kimenetelű balesetet. Az AstaZero tesztpálya rugalmasan variálható kialakításával fontosnak bizonyulhat ezen cél elérésében, amelyet egyébként a svéd állam is támogat.

Kommentek

F1: A Red Bull szerint több pénz jár a nagyoknak

A Red Bull sportigazgatója, Dr. Helmut Marko szerint a nagyobb csapatok több pénzt érdemelnek, mert többet is adnak a Forma-1-nek.

Hirdetőtáblát vett a hátára a legújabb Forma-1-es

Szerda délután a Silverstone-ban a Force India is lerántotta a leplet 2017-es Forma-1-es modelljéről. Szerencse, hogy a VJM10-es nem szépségversenyen indul.

Alternatív üzemanyagot talált fel egy pécsi férfi? Nem, csak bosszúra szomjazott

Egyszerű bosszú vezérelte a férfit, aki mosóport és vajat öntött a szomszéd autójába. Zavarta a gyerekek zajongása.

F1: Így ismerhetjük fel idén Ricciardót

Max Verstappen után a Red Bull másik pilótája, Daniel Ricciardo is megmutatta 2017-es sisakdizájnját.

F1: Bottas szigorú szabályokra számít

Valtteri Bottas úgy véli, a korábbi évek történései után a Mercedesnél szigorú szabályai lesznek a csapattársak közötti versenynek.

F1: Vettel még nem ábrándult ki a Ferrariból

Sebastian Vettel azt mondja, a tavaly, nem túl fényes idény után is hisz még a Ferrariban – előbb-utóbb csak bajnokok lesznek együtt.

Kívül-belül megújult a Škoda Rapid

Friss formavilág, xenon fényszórók, fedélzeti wifi, modernizált kezelőszervek és új motor a Škoda köztes modellcsaládjában.

Off-road buszokon járhatnak iskolába a gyerekek

Az Iveco iskolabuszok eltérnek az amerikai változatoktól, ugyanakkor jól boldogulnak terepen és még mozgáskorlátozott gyerekek szállítására is alkalmasak.

F1: Labdába sem rúgnak idén a kisebb csapatok?

A Renault főnöke szerint a 2017-es Forma-1-es idény újabb fegyverkezési versenyt hoz, ami még esélytelenebbé teheti a független kis- és középcsapatokat.

Rozsdagyűjtő, erdőben lassan rohadó autók romantikája

Autóroncs szinte minden árokparton akad sajnos. De néha valódi értékes, ritka, veterán típusok is elhagyva gyűjtik a rozsdát a gyéren lakott területeken. Vannak, akik meglátják ebben is a fotótémát, és kattintanak. Elhagyott autók gyűjteménye az Instagram oldaláról.

Mi a fene lóg ki ebből a régi Škodából?

A helyes megfejtőnek jár a kétkazettás magnó, és hozzá a “Világslágerek magyarul”.

Három BMW-st szégyenített meg ez az audis

Nem nagyon bírták az áradást a bajor gyártó modelljei, nem úgy, mint az Audi, ami úgy húzott el köztük, mintha mi sem történt volna.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.