Ha kevés az 520 lóerő…

2,9 mp alatt százra

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2014.08.21. 08.00

A Turbo S után a kisebbik Porsche 911 Turbo modellhez is elkészítette tuningcsomagját a Techart.

Plusz hatvan lóerő, mínusz három tized másodperc, 130 extra Newtonméter, 10 km/órával nagyobb végsebesség: dióhéjban ennyit tud a német Techart tuningműhely csomagja, amelyet az aktuális Porsche 911 Turbóhoz készítettek el. A változásokat pusztán elektronikus úton, módosított motorvezérlés alkalmazásával érték el, pont, ahogy néhány hónapja a Turbo S esetében.

A megnövelt teljesítmény előcsalogatásához itt is a középkonzolon elhelyezett Sport vagy Sport Plus gombot kell megnyomni. A teljesítmény ekkor 580 lóerőre nő, a forgatónyomatéki maximum túltöltés nélkül 790, túltöltéssel 840 Newtonméterre nő. 
Mindez kézzel fogható javulást hozott a menetdinamikában. A Turbo 2,9 másodperc alatt ugrik százra, a kétszázas tempót 9,8 másodperc alatt teljesíti – az alapmodell esetében 3,2, illetve 10,8 másodperc a vonatkozó szintidő.
Valamivel lomhább a kabrió: a 0-100 km/óra sprinten egy tizeddel marad el a kupé mögött, a gyári vászontetős 3,3 másodperce helyett 3,0 mp alatt gyorsul százra. Kétszázig ugyanúgy egy kerek másodperccel jobb a tuningolt kivitel, a 10,3 másodperces eredmény nem lebecsülendő. A végsebesség karosszériatípustól függetlenül 325 km/óra. 
A Techart állítja, hogy az új motorvezérlés sem a motor elektronikai végrendszereit, sem a diagnosztikai és szerviztevékenységeket nem akadályozza; a csomagokat két éves garanciával kínálják, amelyhez kiegészítő garancia társul, amely a motor vagy a sebességváltó meghatározott meghibásodásaira vonatkozik. 
A motortuning mellé egy sor kiegészítés is dukál: ilyen a kipufogórendszerbe épített szelep, amely automatikusan vagy gombnyomásra férfiasabb hangot kölcsönöz az autónak. Extraként ovális kipufogóvégek is rendelhetők, fényes vagy matt fekete krómozott kivitelben. Ha a kedves ügyfél tud szeptemberig várni, a Techart új, kovácsolt felnijeit is felszerelheti tuningolt Porschéjára: a 20 colos, öt duplaküllős tárcsák központi anyával záródnak, a Turbo modellek mellett egyébként a GT3-hoz is társíthatók.

Kommentek

F1: Ferrari-uralmat a Mercedesé helyett!

Monisha Kaltenborn, a Sauber csapatfőnöke szerint jobb lenne, ha a Ferrari, és nem a Mercedes lenne egyeduralkodó a Forma-1-ben.

Hamilton: Furcsa dolgok történtek a Mercedesnél

Lewis Hamilton nem áll le a célozgatásokkal, az angol szerint különös dolgok is történtek idén a Mercedesnél.

F1: Meglepetés volt a Francia Nagydíj feltámasztása

A Francia Nagydíj újjáélesztése még a Forma-1 uraként ismert Bernie Ecclestone-t is meglepte egy kicsit, de úgy fest, a Paul Ricard pálya jó otthona lesz a versenynek.

Top 10: puncimágnesek használtan

Jobb lenne egy új Volvo XC90, de nem mindenkinek telik rá, a nőknek mégis imponálni kell valamivel. Szoknyavadász hatással bíró autókat kerestünk, kétmillióig.

F1: Verstappennek önkritika kell

1997 világbajnoka, Jacques Villeneuve úgy véli, Max Verstappen kiemelkedően teljesített idén, de igazán jó Forma-1-es csak akkor lesz belőle, ha képes szembenézni a hibáival és fejlődni.

Tudod, hogy kell kereket cserélni? Dehogy tudod!

Ez a videó most lépésről-lépésre megmutatja a kerékcsere folyamatát. Hidd el, eddig mindent rosszul csináltál.

F1: Rosberg visszaszólt Laudának

Nico Rosberg nem érti, miért akadt ki annyira a Mercedes-csapat elnöke, Niki Lauda a visszavonulásán A világbajnok azt is elárulta, mennyit kivett belőle Lewis Hamilton megverése.

Megállás közben szippant fel áramot a svédek hibrid busza

Olyan dízel-elektromos buszt fejlesztett ki a svéd Scania, melynek akkumulátora a buszmegálló aszfaltjából feltölthető.

F1: Pilótaszavazást a fejvédőről?

A Toro Rossó-s Danyiil Kvjat szerint az őszi tesztek után a versenyzőknek kellene szavazniuk arról, bevezessék-e a Forma-1-ben 2018-ben a fejvédő gyűrűt.

Autópályadíj-botrány: nem a korrupt hivatalnok veszített, hanem mi

Lefokozták az osztályvezetőt, aki elengedte a tesójának a későn vett matrica miatt kapott pótdíjat. Pedig ez volt a leghelyesebb döntése, amióta dolgozik!

F1: Bátor döntést fontolgat a Mercedes

A Mercedes-főnök szerint Pascal Wehrleinnak jót tenne még egy-két szezon egy középcsapatnál, de előfordulhat, hogy Rosberghez hasonlóan a csapat is “bátor döntést hoz” és az ifjoncot ültetik az autóba.

Összkerekes változatot kap a Dodge izomautója

Amerikai izomautóban szinte szentségtörés a V6-os motor és az összkerékhajtás, de a Dodge azt ígéri, hogy a Challenger GT így is élvezetes autó marad.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.