Félig a VW Golfra épül az új Fabia!

Hibrid padlólemez

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2014.08.21. 14.00

Eredetileg arról volt szó, hogy az előző generációs modell módosított padlóját kapja a Fabia. Úgy tűnik, feljavították a receptet.

A Volkswagen Polóval közös alapokra, a PQ26 kódjelű padlólemezre épül a Škoda Fabia következő generációja: így tudtuk egészen mostanáig. A legfrissebb, hivatalos információ szerint azonban ez csak részben van így. 

Egy cseh weboldal gyári forrásokra hivatkozva azt jelentette, hogy a PQ26 platform csak mintegy 40 százalékát adja a Fabia szerkezetének. Tíz százalékot az előző generációs Fabia modell PQ25-ös padlójából vettek át, a maradék 50 százalékban pedig a Volkswagen MQB padlólemez (Volkswagen Golf és Passat, Škoda Octavia) elemeit hasznosítják. 
Ez több szempontból is kedvező hír: egyrészt az MQB padló modernebb, rugalmasabb, így több teret hagy az esetleges későbbi módosításokra, bővítésekre, gazdagabb hajtáslánc-választékot tesz lehetővé. Másrészt az egységes technológia alkalmazása a megbízhatóság és a jobb költséghatékonyság irányába mozdítja el a gyártást, azaz a felhasználók vélhetően olcsóbb, kiszámíthatóbb terméket kapnak. 
Félig a VW Golfra épül az új Fabia! 1
Az MQB rendszerben rejlő potenciált egyelőre nem aknázza ki a Škoda: a három- és négyhengeres motorokat csupán mikrohibrid (start-stop, fékenergia-visszanyerés) technológiákkal szerelik fel, az anyavállalat jövőbe mutató hajtásláncai, a hibrid, elektromos és konnektoros hibrid rendszerek egyelőre presztízsben és árban is a Škoda szintje fölött állnak. 
A Škoda Fabia formavilágának kulisszatitkairól itt olvashatsz, míg a teljes motorválasztékról ebben a cikkben írt a vezess.hu.

Kommentek

Spanyol Wunderwaffe, 300 lóerővel: SEAT Leon Cupra

A SEAT Leon frissítése most lett teljes, megérkezett a legerősebb, leggyorsabb modell, a Cupra is.

F1: Hamilton aggódik az előzések miatt

Lewis Hamilton bízik benne, hogy a mérnökök tévednek, és az új szabályok nem nehezítik meg az előzéseket.

F1: Pályán a Mercedes új autója

A Forma-1-es címvédő Mercedes AMG csütörtök délelőtt pályára küldte 2017-es modelljét, a W08-ast Silverstone-ban.

F1: Soha nem látott lépést tett előre a Mercedes

A riválisok számára rossz hír, hogy a Force India szerint akkora lépést tett előre a motorjával a Mercedes, mint még soha.

F1: Az első videó az új Mercedesről

Magyar idő szerint 13.10-kor kezdődik a Mercedes 2017-es autójának bemutatója, de a csapat már kitett egy videót a Twitterre.

Top 10: nyitható tetejű, de nem kabrió, mi az?

Az új MX-5 furcsa, elektromos mozgatású, se nem kabrió, se nem egészen targa teteje adta az ihletet, hogy összegyűjtsük a tíz – szerintünk – legizgalmasabb nem kabrió és nem CC tetőt az autótörténelemből.

Hamilton: A Forma-1 “szomorú”, “elavult”

A háromszoros világbajnok Lewis Hamilton szerint a Forma-1-re nagyon ráfér a ráncfelvarrás, a megújulás, reméli, hogy az új tulajdonos tesz majd ennek érdekében.

Tudod, mikor mutatták be először ezeket az autókat?

Egy kimondottan nehéz kvíz következik, ami próbára teszi az autós tudásod.

Két hét múlva jön a kabrió Mercedes E-osztály

A kirakós utolsó darabja is a helyére kerül: a Mercedes-Benz a Genfi Autószalonon mutatja be az E-osztály kabrió kivitelét.

F1: Balhéval indulhat az új idény

A Force India technikai főnöke szerint a szezonnyitó Ausztrál Nagydíjon óvást nyújthat be a Ferrari a Mercedes és a Red Bull trükkös felfüggesztése miatt.

Nyolc parkolót foglalt el két furgon Győrben

A Kisalföld olvasója az egyik győri áruház parkolójában futott bele a két szokatlanul parkoló furgonba.

F1: Így közölte Rosberg a visszavonulást a főnökkel

A Mercedes csapatfőnöke, Toto Wolff egy friss interjúban elmondta, hogyan tudta meg, hogy Nico Rosberg a visszavonulás mellett döntött.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.