Az autóhiteleseket is mentené a kormány

Szerző: Vezess.hu levél küldés 
Dátum: 2014.08.21. 09.00

A Kúria kimondta, a bankok szerződései tisztességtelenek, így a kormány szerint az autóhiteleseket éppen úgy meg kell menteni, mint az ingatlanhiteleseket.

A Kúria kimondta, a bankok szerződései tisztességtelenek, így az autóhiteleseket éppen úgy meg kell menteni, mint az ingatlanhiteleseket. Lázár János a Blikknek nyilatkozta, hogy az autós devizahitelesek megsegítése azért is indokolt, mert az autóhitelesek előbb-utóbb éppúgy elveszítik az ingatlanjukat, mint a lakáshitelüket törleszteni nem tudók.

“Hitelüket ugyanis már nem tudják tovább fizetni, a gépkocsijuk pedig már töredékét sem éri a hitelösszegnek, amely nem csökken, hanem nő, annak ellenére, hogy azt becsületesen fizetik” – fejtette ki a miniszter, valószínűleg arra célozva, hogy a tartozás fejében az ingatlanra jegyeznek be jelzálogot.

Az elkeseredés az autóhitelesek körében is nagy, a lap bemutatja Fülei-Szántó Andrást, aki sorstársaival már autók szétverésére készül. Nem mintha ez megoldaná a problémát, tesszük hozzá.

(Forrás: Blikk)

Kommentek

  • v_johny

    Azt most én nem részletezném, hogy szerintem mi is tisztességes vagy mi nem ezen szerződésekben. Alapvetően az volt a legnagyobb baj, hogy nem végeztek hitelképességi vizsgálatot az ügyfeleknél, szinte mindenféle kritérium nélkül lehetett autót hitelre vásárolni. Én személy szerint két csoportra osztanám a hitel felvevőket. Az egyik csoportba azokat, akik valóban képesek lettek volna egy “normális” konstrukcióval kifizetni a választott járművet. A másik csoportba azok tartoznának, akik a hitelszerződés aláírásakor/napján sem lettek volna képesek a normál határokat tartva az adott terméket megvásárolni. Főleg azokra gondolok, akik nulla forinttal, 120 hónapra vettek 3-4-5 milliós autót, miközben a valós jövedelmük ezt nem bírta volna el normál keretek közt hosszú távon (még a deviza hitelek kockázata nélkül sem). Sajnálom őket, az élettől kaptak egy nagy pofont, rossz döntéseiknek viselni kell a következményeit, erőt meríteni és a veszteségek realizálása után lábra állni. De ők ne várjanak segítő kezet mert felelőtlenek/meggondolatlanok voltak és többre vágytak mint a lehetőségeik.

  • Vérmacy

    Mindezzel részben értek egyet. Nekem is van CHF hitelem (még Októberig :o)), de úgy kötöttem 5 évvel ezelőtt, hogy forint alapon is tudjam fizetni. Volt egy kis idő, amikor jobban jártam, mint a forintosok, most pedig rosszabbul. Ez a pénzügyi világ, a kisember mindig megszívja.
    A valós gondot ott látom, hogy felvettem 800 ezer forintot, amiből már visszafizettem egymillió hétszázezret és még lógok. Kifizetem, mert a szerződést Én kötöttem, DE a bankok 2007 tájékán már biztosan tudták, hogy a CHF elszáll és ez nem tisztességes és továbbá az, hogy a hitelképességet nem forint alapon számolták. Sokkal kevesebben lennének bajban.
    Az egyetlen dolog, amit ebben az egész autóhitelezésben megbántam, hogy Opelt vettem… :o)

F1: A Williams hibákat vár az újonctól

A Williamsnél fel vannak készülve rá, hogy a jövőre bemutatkozó 18 éves versenyzőjük, Lance Stroll bukdácsol majd a Forma-1-ben.

Szebb, jobb Daciák jönnek

Közepes erejű ráncfelvarráson esett át jó néhány Dacia-modell. A szokásos plasztikázáson kívül új motor és automatikus váltó is érkezett a frissítéssel.

Ennyivel lesz gyorsabb az F1 jövőre

Valtteri Bottas, a Williams pilótája szerint a 2017-es autókkal kettő-öt másodperccel javulhatnak a köridők az idei szezonhoz képest. Max Verstappen nagyobb fizikai megterhelést vár.

Elektromos LiAZ-t tesztelnek Moszkvában

Bár Oroszország hatalmas gázkészleten csücsül, egyre több elektromos autóbusz prototípusa nő ki a földből. A legújabbhoz a Siemens szállított eszközöket.

F1: A Merci hibázott, amikor rászólt Hamiltonra

Toto Wolff, a Mercedes csapatfőnöke egy interjúban azt mondta, hogy rossz döntést hozott az alakulat, amikor a szezonzáró Abu-dzabi Nagydíjon gyorsításra kérte Lewis Hamiltont.

F1: Alonso nem megy a Mercedeshez

Fernando Alonso felfedezője, menedzsere, “második apja”, Flavio Briatore azt állítja, hogy a spanyol biztosan nem megy a Mercedeshez 2017-re, tiszteletben tartják a mclarenes szerződést.

Leszavazhatják a Forma-1 megvásárlását?

A Forma-1 új tulajdonosaként emlegetett Liberty Media akár még ki is hátrálhat az üzletből, csak januárban szavaznak róla, hogy végigvigyék-e a felvásárlást.

F1: A McLarennek jövőre sem lesz főszponzora

A McLaren új főnöke, Zak Brown 2018-ra célozza az új névadó szponzor megszerzését. Nem lesz könnyű.

Így kell móresre tanítani a pofátlan porschést

Egy újabb közlekedő, akinek drágább az ideje, mint a többi autósé. Rutinosan előzte a sort, de most nem jött ki a lépés, mehetett vissza a startvonalra.

F1: Tízmilliárdos bukás az Osztrák Nagydíj

A Red Bull több tízmillió eurót veszített már a két évvel ezelőtt feltámasztott Osztrák Nagydíjon. Meddig nyelik le a veszteséget?

Üdvözöl a pokol

Rájöttem a titokra: minél hosszabb egy Mercedes neve, annál nagyobb a móka; és az új E 63 neve bizony piszok hosszú. Portugáliában teszteltük minden idők legerősebb E-osztályát.

Videón, ahogy egy kismama szétveri férje autóját

Megtudta, hogy megcsalta a férje, gyermeke apukája, erre nem gyöngén bepöccent a leendő anyuka.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.