Az autóhiteleseket is mentené a kormány

Szerző: Vezess.hu levél küldés 
Dátum: 2014.08.21. 09.00

A Kúria kimondta, a bankok szerződései tisztességtelenek, így a kormány szerint az autóhiteleseket éppen úgy meg kell menteni, mint az ingatlanhiteleseket.

A Kúria kimondta, a bankok szerződései tisztességtelenek, így az autóhiteleseket éppen úgy meg kell menteni, mint az ingatlanhiteleseket. Lázár János a Blikknek nyilatkozta, hogy az autós devizahitelesek megsegítése azért is indokolt, mert az autóhitelesek előbb-utóbb éppúgy elveszítik az ingatlanjukat, mint a lakáshitelüket törleszteni nem tudók.

“Hitelüket ugyanis már nem tudják tovább fizetni, a gépkocsijuk pedig már töredékét sem éri a hitelösszegnek, amely nem csökken, hanem nő, annak ellenére, hogy azt becsületesen fizetik” – fejtette ki a miniszter, valószínűleg arra célozva, hogy a tartozás fejében az ingatlanra jegyeznek be jelzálogot.

Az elkeseredés az autóhitelesek körében is nagy, a lap bemutatja Fülei-Szántó Andrást, aki sorstársaival már autók szétverésére készül. Nem mintha ez megoldaná a problémát, tesszük hozzá.

(Forrás: Blikk)

Kommentek

  • v_johny

    Azt most én nem részletezném, hogy szerintem mi is tisztességes vagy mi nem ezen szerződésekben. Alapvetően az volt a legnagyobb baj, hogy nem végeztek hitelképességi vizsgálatot az ügyfeleknél, szinte mindenféle kritérium nélkül lehetett autót hitelre vásárolni. Én személy szerint két csoportra osztanám a hitel felvevőket. Az egyik csoportba azokat, akik valóban képesek lettek volna egy “normális” konstrukcióval kifizetni a választott járművet. A másik csoportba azok tartoznának, akik a hitelszerződés aláírásakor/napján sem lettek volna képesek a normál határokat tartva az adott terméket megvásárolni. Főleg azokra gondolok, akik nulla forinttal, 120 hónapra vettek 3-4-5 milliós autót, miközben a valós jövedelmük ezt nem bírta volna el normál keretek közt hosszú távon (még a deviza hitelek kockázata nélkül sem). Sajnálom őket, az élettől kaptak egy nagy pofont, rossz döntéseiknek viselni kell a következményeit, erőt meríteni és a veszteségek realizálása után lábra állni. De ők ne várjanak segítő kezet mert felelőtlenek/meggondolatlanok voltak és többre vágytak mint a lehetőségeik.

  • Vérmacy

    Mindezzel részben értek egyet. Nekem is van CHF hitelem (még Októberig :o)), de úgy kötöttem 5 évvel ezelőtt, hogy forint alapon is tudjam fizetni. Volt egy kis idő, amikor jobban jártam, mint a forintosok, most pedig rosszabbul. Ez a pénzügyi világ, a kisember mindig megszívja.
    A valós gondot ott látom, hogy felvettem 800 ezer forintot, amiből már visszafizettem egymillió hétszázezret és még lógok. Kifizetem, mert a szerződést Én kötöttem, DE a bankok 2007 tájékán már biztosan tudták, hogy a CHF elszáll és ez nem tisztességes és továbbá az, hogy a hitelképességet nem forint alapon számolták. Sokkal kevesebben lennének bajban.
    Az egyetlen dolog, amit ebben az egész autóhitelezésben megbántam, hogy Opelt vettem… :o)

Soha nem látott, kedves újítás a rendőrautókban

Játékmackókkal szereli fel az észt rendőrség a járőrautókat, hogy vigaszt nyújtsanak a kisgyerekeknek, akik balesetek vagy más, nagy traumát okozó helyzetek résztvevőivé válnak.

Tarlós bedurvult, ez lett a bírságkamera sorsa

Tarlós István főpolgármester leszereltette a Bécsi és Szépvölgyi út kereszteződésében felszerelt kamerát.

Negyed óra gyönyör Škoda-rajongóknak: videón a Karoq kompakt SUV

Tizenöt perces monstre filmmel örvendeztet a Škoda újdonsága, a még be sem mutatott Karoq. Popcorn, kóla és mehet!

Fényűző extrákkal jön leendő kedvenc Škodád

Három hét múlva debütál a Škoda Karoq, a gyár elkezdte az információk szellőztetését. Amit eddig mondtak, jól hangzik.

F1: Vettelék taroltak, a Merci nem bír a Ferrarival

Komoly munka vár a Mercedesre péntek este, ugyanis a Forma-1-es Orosz Nagydíj második szabadedzésén meg sem tudták szorítani az új szocsi körrekordot futó Ferrarit.

Ideje beszélnünk a felnik egyik legfontosabb jellemzőjéről

Gajdán Miklós autóbúvár szakkörének legújabb epizódjában a kerekek felé kalandozunk el. Vaskos téma, ezért az általános ismeretek ismétlése után főképp egy jellemzőre, az ET-számra koncentrálunk.

F1: Hamiltont felzaklatta a lábát elveszítő tini

Lewis Hamiltont nagyon megérintette Billy Monger Forma-4-es balesete a Donington Parkban.

F1: Büntetések felé tart a Ferrari?

Gyanús, hogy a Ferrari nem fogja kihúzni a szezon végéig a szabályok által engedélyezett számú erőforrás-részegységgel.

Újabb adag magyar tűzoltóautó állt forgalomba

Ma 14 új, magyar gyártású tűzoltóautót adtak át a Katasztrófavédelemnek. A járművek értéke megközelíti a kétmilliárd forintot. 

F1: A bőröndjében vitte az alkatrészt a Red Bull-főnök

A Red Bull-főnök Christian Horner Szocsiban elárulta, hogy a saját bőröndjében volt kénytelen alkatrészt vinni Max Verstappen erőforrásához a hétvégére.

Tudod, miért hívják anyósülésnek?

Tudod, hogy az autóban a jobb első ülést miért hívják anyósülésnek? Van néhány teória.

F1: 15 helyes hátrasorolás a McLaren-újoncnak

Kezdődik: a McLarennél már az idény negyedik fordulóján jönnek a motorcserés hátrasorolások, Stoffel Vandoorne az Orosz Nagydíjra 15 pozíciós büntetést kapott.

F1: Alonso azért se bánja, hogy otthagyta a Ferrarit

Fernando Alonso unja már a kérdést, de újra elmondta, hogy akkor sem bánja a Ferraritól való távozást, ha idén bajnoki esélyes az olasz csapat. A McLarennél javult az életminősége.

F1: Räikkönen az élen, menet közben esett szét a Force India

A Forma-1-es Orosz Nagydíj első szabadedzésén a Ferrari Mercedesek előtt végzett, a leggyorsabb Kimi Räikkönen volt. A Force India látványos hibát produkált.

Vettel: Szocsi a Mercedes pályája

Az idén eddig háromból két futamot megnyerő ferraris Sebastian Vettel a hétvégi Orosz Nagydíj előtt nem igazán bízik a triplázásban, szerinte Szocsiban egyértelműen a Mercedes a favorit.

A pesti autósok birkák, itt a fotós bizonyíték

Levelet kaptunk olvasónktól, akit – érthetően – bánt, hogy a pesti autósok nem tanulnak a büntetésekből, és direkt megszegik a szabályokat.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.