Ilyen lesz a következő VW Golf

2019-ben érkezik

Szerző: Vezess.hu levél küldés 
Dátum: 2014.08.20. 10.00

A Volkswagen már gőzerővel dolgozik a nyolcadik generációs Golfon. Néhány fejlesztési részlet kiszivárgott.

Ma még nagyon távolinak tűnik 2020., ám az autógyártók számára ez már a jelen, nem a jövő: a jelenleg fejlesztés alatt álló modellek ugyanis nagyjából akkor kerülnek majd piacra, amikor hatályba lépnek az EU mostaninál is szigorúbb emissziós normái

Az Autocar nevű brit kiadvány a Volkswagen-csoport mérnökeivel elbeszélgetve kiderítette, mivel készülnek a jelenleg ultra alacsonynak tekinthető, hat év múlva viszont átlagosnak megkövetelt, 95 g/km CO2-kibocsátás elérésére. 
A Volkswagen Golf karosszériáját az XL1 projekt aerodinamikai tanulságainak felhasználásával fejlesztik ki. Az autó várhatóan alacsonyabb lesz a jelenleginél, ami azért jelent különösen nagy kihívást, mert a Golf alapvető formáján nem változtathatnak a tervezők (nyitóképünk fantáziarajz).
A takarékosság kulcsfontosságú feltétele a tömegcsökkentés. Az MQB padlólemez erre jó alapot ad, de az 1100 kilogramm alatti menetkész tömeg elérése így is komoly feladat lesz, különösen, mert egzotikus anyagok használatával nehéz volna versenyképes szinten tartani a vételárat. 
A minimális széndioxid-kibocsátás elérésében természetesen a hajtáslánc módosításaié a főszerep. Jelenleg olyan rendszerek megvalósíthatóságát teszteli a Volkswagen, mint a Volvo által már kipróbált lendkerekes hibrid rendszer, amely a lassításkor felszabaduló mozgási energiát átalakítás nélkül, mozgási energia formájában tárolja, és akár 40 plusz lóerőhöz juttathatná a Golfot. 
A másik rendszer a drágább autókban már alkalmazott vitorlázó, kevésbé lírai néven szabadonfutó üzemmód: a megoldás a start-stop rendszerekkel felszerelt, illetve hibrid hajtásláncok esetéven a benzinmotor leállásakor leválasztja a sebességváltót az erőforrásról, így az autó kisebb mértékű lassulással gurulhat tovább – szükség esetén természetesen a hajtáslánc néhány századmásodperc alatt ismét üzemképes állapotba áll. 
A harmadik technológia, amelyen a Volkswagen dolgozik, az elektromos turbófeltöltő. A megoldás villanymotorok segítségével megfújja a turbót, így az gyorsabban képes felvenni a kellő fordulatszámot, amikor a vezető a gázpedálra lép. Alternatívája az elektromos meghajtású kompresszor, amelyet az Audi kísérleti dízelmotorjában már a vezess.hu munkatársának is volt szerencséje kipróbálni.

Kommentek

  • hova

    Igen, tántoríthatatlanul őrizze az ismert alakot, de ugyanakkor számtalan újdonsággal az az élen v az élbolyban lenni- nem kis dolog. Az elelktromos turbófeltöltő nem akar sikerülni eddig – az sem!- de van még hátra 6 év és az nagyon sok idő. De azért a többiek sem alszanak!!

  • menőmanó

    Az első próbálkozásai a VW mérnökeinek nem igazán szokott sikerülni, így nincs mit kíváncsiskodni. :)

  • v_johny

    Csak szerintem rossz ez az irány? Már mint nem csak a VW-é, hanem az egész autóiparé. 5 évente egy teljesen új modell??? Sokáig ugyebár arról szólt ez az iparág is, hogy a növekvő fogyasztói igényeket kielégítsék. Most már mint egy öngerjesztő folyamat, olyan versenyt csinálnak a gyártók, olyan fejlesztésekkel amelyek még korán sem biztos hogy szériaértettek. Utána meg ott a rengeteg hibaforrás és visszahívás (jobb esetben). A fogyasztók meg anyagilag nem biztos hogy készek ezen technikák (pénznyelők) fenntartására/tartós üzemeltetésére, továbbá a szervizek is csak alig-alig érik utol az új technológiákat (ha egyáltalán utolérik, mert inkább “tűzoltás” mint megfelelő karbantartás folyik).

Mindent túlél a Citroën WRC gépe

Igazán szédítő bukfenc után tért vissza Kris Meeke Citroën C3 WRC-je az argentin rali futamán.

Ritka Ferrarit emésztettek fel a lángok

Porrá égett egy korai Ferrari F40-es, az anyagi kár jelentős, az autó pótolhatatlan darabja az olasz sportkocsigyár történelmének.

Újabb hajmeresztő ötlettel állt elő a Tesla-vezér

Föld alatt utaztatná az embereket Elon Musk, amivel teljesen megreformálná a városi közlekedést. A dugók csökkennének és az emberek gyorsabban jutnának el a célhoz.

Meglepte leghűségesebb vevőjét a Lexus

100 évesen a 25-ödik Lexusát készült megvásárolni, ezért a japán gyártó egy igazán különleges darabot készített hűséges vevőjének.

F1: Alonso oda megy, ahol nyerhet

Fernando Alonso egyértelmű üzenetet küldött a McLaren-Hondának, ha csak nem történik valami csoda, távozni fog, ugyanis olyan csapatnál akar vezetni, ahol lehetősége van a győzelemre.

Könnyfakasztó vadászautó Lada Niva helyett

Csupán három darab ilyen Aston Martin V8 vadászkombi készült az angliai gyárban, most pedig eladó az egyik legjobb kondícióban lévő példány.

F1: Massa csak tette, amit a mérnök mondott

Felipe Massa nagyon elégedetten nyilatkozott az Orosz Nagydíj időmérője után, a 6. helye azt mutatja, hogy a Williams immár versenyben van a Red Bull-lal.

Ricciardo: Az ötödik hely volt a mai maximum

A Red Bull továbbra is csak fut az élmezőny után, de Daniel Ricciardo igyekszik pozitívan hozzáállni a szezonhoz. Csapattársa, Max Verstappen viszont továbbra is küzd az autójával.

F1: Lakáscserében fogadott Massa, Ricciardo és Verstappen

A Red Bull pilótái és a williamses Felipe Massa a vasárnapi Orosz Nagydíjon az valószínűleg egymással küzd majd, a “házon belüli” csatának érdekes tétje lesz.

F1: Hamilton szuboptimális formában

Lewis Hamilton elismerte, hogy a Forma-1-es Orosz Nagydíj időmérőjén egyszerűen nem volt elég gyors, ugyanakkor az előzmények alapján a futamtól sem remélhet sokat.

Alonso: Megint tökéletes időmérőm volt

Fernando Alonso sosem fogy ki az öndicséretből, a szocsi kvalifikáció után a Honda-motort szidta és annak örült, hogy újonc csapattársát héttizeddel verte.

Kimi: Azért az első sor nem rossz a csapatnak

A Orosz Nagydíj időmérőjén Sebastian Vettel biztosította be a vasárnapi pole pozíciót, mögötte Kimi Raikkönen és Valtteri Bottas végzett. Az első három nyilatkozatai Szocsiból.

F1: A Ferrari kiütötte a Mercedest az időmérőn

A Forma-1-es Orosz Nagydíj időmérőjén a Ferrari “robbantott”, Sebastian Vettelé lett a pole-t, Kimi Räikkönen 2. helyével meglett a teljes első sor. A mercedeses Valtteri Bottas a 3., Lewis Hamilton szétesett.

F1: A Ferrari megint verte a Mercedest

A Forma-1-es Orosz Nagydíj utolsó szabadedzésén is határozott előnnyel verte a Ferrari a Mercedest, Sebastian Vettel a leggyorsabb, Lewis Hamilton csak a 4.

300 km/h fölött hasít az új Alpina kupé

Bemutatta legfrissebb újdonságát az Alpina. A B4 S Bi-Turbo a BMW M4 költséges alternatívája.

Nincs ma ennél menőbb Porsche az interneten!

Aligha létezik még egy ilyen Porsche 911 Carrera RSR 3.8-as a világon. Kívánatos patina, merész színek és 10 futott kilométer.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.