Ilyen lesz a következő VW Golf

2019-ben érkezik

Szerző: Vezess.hu levél küldés 
Dátum: 2014.08.20. 10.00

A Volkswagen már gőzerővel dolgozik a nyolcadik generációs Golfon. Néhány fejlesztési részlet kiszivárgott.

Ma még nagyon távolinak tűnik 2020., ám az autógyártók számára ez már a jelen, nem a jövő: a jelenleg fejlesztés alatt álló modellek ugyanis nagyjából akkor kerülnek majd piacra, amikor hatályba lépnek az EU mostaninál is szigorúbb emissziós normái

Az Autocar nevű brit kiadvány a Volkswagen-csoport mérnökeivel elbeszélgetve kiderítette, mivel készülnek a jelenleg ultra alacsonynak tekinthető, hat év múlva viszont átlagosnak megkövetelt, 95 g/km CO2-kibocsátás elérésére. 
A Volkswagen Golf karosszériáját az XL1 projekt aerodinamikai tanulságainak felhasználásával fejlesztik ki. Az autó várhatóan alacsonyabb lesz a jelenleginél, ami azért jelent különösen nagy kihívást, mert a Golf alapvető formáján nem változtathatnak a tervezők (nyitóképünk fantáziarajz).
A takarékosság kulcsfontosságú feltétele a tömegcsökkentés. Az MQB padlólemez erre jó alapot ad, de az 1100 kilogramm alatti menetkész tömeg elérése így is komoly feladat lesz, különösen, mert egzotikus anyagok használatával nehéz volna versenyképes szinten tartani a vételárat. 
A minimális széndioxid-kibocsátás elérésében természetesen a hajtáslánc módosításaié a főszerep. Jelenleg olyan rendszerek megvalósíthatóságát teszteli a Volkswagen, mint a Volvo által már kipróbált lendkerekes hibrid rendszer, amely a lassításkor felszabaduló mozgási energiát átalakítás nélkül, mozgási energia formájában tárolja, és akár 40 plusz lóerőhöz juttathatná a Golfot. 
A másik rendszer a drágább autókban már alkalmazott vitorlázó, kevésbé lírai néven szabadonfutó üzemmód: a megoldás a start-stop rendszerekkel felszerelt, illetve hibrid hajtásláncok esetéven a benzinmotor leállásakor leválasztja a sebességváltót az erőforrásról, így az autó kisebb mértékű lassulással gurulhat tovább – szükség esetén természetesen a hajtáslánc néhány századmásodperc alatt ismét üzemképes állapotba áll. 
A harmadik technológia, amelyen a Volkswagen dolgozik, az elektromos turbófeltöltő. A megoldás villanymotorok segítségével megfújja a turbót, így az gyorsabban képes felvenni a kellő fordulatszámot, amikor a vezető a gázpedálra lép. Alternatívája az elektromos meghajtású kompresszor, amelyet az Audi kísérleti dízelmotorjában már a vezess.hu munkatársának is volt szerencséje kipróbálni.

Kommentek

  • hova

    Igen, tántoríthatatlanul őrizze az ismert alakot, de ugyanakkor számtalan újdonsággal az az élen v az élbolyban lenni- nem kis dolog. Az elelktromos turbófeltöltő nem akar sikerülni eddig – az sem!- de van még hátra 6 év és az nagyon sok idő. De azért a többiek sem alszanak!!

  • menőmanó

    Az első próbálkozásai a VW mérnökeinek nem igazán szokott sikerülni, így nincs mit kíváncsiskodni. :)

  • v_johny

    Csak szerintem rossz ez az irány? Már mint nem csak a VW-é, hanem az egész autóiparé. 5 évente egy teljesen új modell??? Sokáig ugyebár arról szólt ez az iparág is, hogy a növekvő fogyasztói igényeket kielégítsék. Most már mint egy öngerjesztő folyamat, olyan versenyt csinálnak a gyártók, olyan fejlesztésekkel amelyek még korán sem biztos hogy szériaértettek. Utána meg ott a rengeteg hibaforrás és visszahívás (jobb esetben). A fogyasztók meg anyagilag nem biztos hogy készek ezen technikák (pénznyelők) fenntartására/tartós üzemeltetésére, továbbá a szervizek is csak alig-alig érik utol az új technológiákat (ha egyáltalán utolérik, mert inkább “tűzoltás” mint megfelelő karbantartás folyik).

F1: Rosberg ennyi milliárdról mondott le önként

Nico Rosberg nagyon sok pénzről mondott le önként és dalolva a visszavonulással.

F1: A Williams hibákat vár az újonctól

A Williamsnél fel vannak készülve rá, hogy a jövőre bemutatkozó 18 éves versenyzőjük, Lance Stroll bukdácsol majd a Forma-1-ben.

Szebb, jobb Daciák jönnek

Közepes erejű ráncfelvarráson esett át jó néhány Dacia-modell. A szokásos plasztikázáson kívül új motor és automatikus váltó is érkezett a frissítéssel.

Ennyivel lesz gyorsabb az F1 jövőre

Valtteri Bottas, a Williams pilótája szerint a 2017-es autókkal kettő-öt másodperccel javulhatnak a köridők az idei szezonhoz képest. Max Verstappen nagyobb fizikai megterhelést vár.

Elektromos LiAZ-t tesztelnek Moszkvában

Bár Oroszország hatalmas gázkészleten csücsül, egyre több elektromos autóbusz prototípusa nő ki a földből. A legújabbhoz a Siemens szállított eszközöket.

F1: A Merci hibázott, amikor rászólt Hamiltonra

Toto Wolff, a Mercedes csapatfőnöke egy interjúban azt mondta, hogy rossz döntést hozott az alakulat, amikor a szezonzáró Abu-dzabi Nagydíjon gyorsításra kérte Lewis Hamiltont.

F1: Alonso nem megy a Mercedeshez

Fernando Alonso felfedezője, menedzsere, “második apja”, Flavio Briatore azt állítja, hogy a spanyol biztosan nem megy a Mercedeshez 2017-re, tiszteletben tartják a mclarenes szerződést.

Leszavazhatják a Forma-1 megvásárlását?

A Forma-1 új tulajdonosaként emlegetett Liberty Media akár még ki is hátrálhat az üzletből, csak januárban szavaznak róla, hogy végigvigyék-e a felvásárlást.

F1: A McLarennek jövőre sem lesz főszponzora

A McLaren új főnöke, Zak Brown 2018-ra célozza az új névadó szponzor megszerzését. Nem lesz könnyű.

Így kell móresre tanítani a pofátlan porschést

Egy újabb közlekedő, akinek drágább az ideje, mint a többi autósé. Rutinosan előzte a sort, de most nem jött ki a lépés, mehetett vissza a startvonalra.

F1: Tízmilliárdos bukás az Osztrák Nagydíj

A Red Bull több tízmillió eurót veszített már a két évvel ezelőtt feltámasztott Osztrák Nagydíjon. Meddig nyelik le a veszteséget?

Januárban jön a Lexus új zászlóshajója

28 évvel az első, eredeti Lexus LS megjelenése után színre lép a modell ötödik generációja. Még nem sok mindent tudunk róla.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.