Ilyen lesz a következő VW Golf

2019-ben érkezik

Szerző: Vezess.hu levél küldés 
Dátum: 2014.08.20. 10.00

A Volkswagen már gőzerővel dolgozik a nyolcadik generációs Golfon. Néhány fejlesztési részlet kiszivárgott.

Ma még nagyon távolinak tűnik 2020., ám az autógyártók számára ez már a jelen, nem a jövő: a jelenleg fejlesztés alatt álló modellek ugyanis nagyjából akkor kerülnek majd piacra, amikor hatályba lépnek az EU mostaninál is szigorúbb emissziós normái

Az Autocar nevű brit kiadvány a Volkswagen-csoport mérnökeivel elbeszélgetve kiderítette, mivel készülnek a jelenleg ultra alacsonynak tekinthető, hat év múlva viszont átlagosnak megkövetelt, 95 g/km CO2-kibocsátás elérésére. 
A Volkswagen Golf karosszériáját az XL1 projekt aerodinamikai tanulságainak felhasználásával fejlesztik ki. Az autó várhatóan alacsonyabb lesz a jelenleginél, ami azért jelent különösen nagy kihívást, mert a Golf alapvető formáján nem változtathatnak a tervezők (nyitóképünk fantáziarajz).
A takarékosság kulcsfontosságú feltétele a tömegcsökkentés. Az MQB padlólemez erre jó alapot ad, de az 1100 kilogramm alatti menetkész tömeg elérése így is komoly feladat lesz, különösen, mert egzotikus anyagok használatával nehéz volna versenyképes szinten tartani a vételárat. 
A minimális széndioxid-kibocsátás elérésében természetesen a hajtáslánc módosításaié a főszerep. Jelenleg olyan rendszerek megvalósíthatóságát teszteli a Volkswagen, mint a Volvo által már kipróbált lendkerekes hibrid rendszer, amely a lassításkor felszabaduló mozgási energiát átalakítás nélkül, mozgási energia formájában tárolja, és akár 40 plusz lóerőhöz juttathatná a Golfot. 
A másik rendszer a drágább autókban már alkalmazott vitorlázó, kevésbé lírai néven szabadonfutó üzemmód: a megoldás a start-stop rendszerekkel felszerelt, illetve hibrid hajtásláncok esetéven a benzinmotor leállásakor leválasztja a sebességváltót az erőforrásról, így az autó kisebb mértékű lassulással gurulhat tovább – szükség esetén természetesen a hajtáslánc néhány századmásodperc alatt ismét üzemképes állapotba áll. 
A harmadik technológia, amelyen a Volkswagen dolgozik, az elektromos turbófeltöltő. A megoldás villanymotorok segítségével megfújja a turbót, így az gyorsabban képes felvenni a kellő fordulatszámot, amikor a vezető a gázpedálra lép. Alternatívája az elektromos meghajtású kompresszor, amelyet az Audi kísérleti dízelmotorjában már a vezess.hu munkatársának is volt szerencséje kipróbálni.

Kommentek

  • hova

    Igen, tántoríthatatlanul őrizze az ismert alakot, de ugyanakkor számtalan újdonsággal az az élen v az élbolyban lenni- nem kis dolog. Az elelktromos turbófeltöltő nem akar sikerülni eddig – az sem!- de van még hátra 6 év és az nagyon sok idő. De azért a többiek sem alszanak!!

  • menőmanó

    Az első próbálkozásai a VW mérnökeinek nem igazán szokott sikerülni, így nincs mit kíváncsiskodni. :)

  • v_johny

    Csak szerintem rossz ez az irány? Már mint nem csak a VW-é, hanem az egész autóiparé. 5 évente egy teljesen új modell??? Sokáig ugyebár arról szólt ez az iparág is, hogy a növekvő fogyasztói igényeket kielégítsék. Most már mint egy öngerjesztő folyamat, olyan versenyt csinálnak a gyártók, olyan fejlesztésekkel amelyek még korán sem biztos hogy szériaértettek. Utána meg ott a rengeteg hibaforrás és visszahívás (jobb esetben). A fogyasztók meg anyagilag nem biztos hogy készek ezen technikák (pénznyelők) fenntartására/tartós üzemeltetésére, továbbá a szervizek is csak alig-alig érik utol az új technológiákat (ha egyáltalán utolérik, mert inkább “tűzoltás” mint megfelelő karbantartás folyik).

Eladó a BMW, amiben Tupacot lelőtték

A híres és hírhedt énekest, Tupac Shakurt 1996-ban lőtték le, amikor épp egy Las Vegasban lévő koncertre tartott. A BMW, amiben a halálos lövések érték, most eladó.

F1: A Mercedes tarolt az első tesztnapon

Az első Forma-1-es előszezoni tesztnapon a Mercedes a legtöbb és leggyorsabb kört is elkönyvelhette. A Ferrari is tisztességgel dolgozott, a McLarennél viszont nem festenek jól a dolgok.

Nem lesz EU-s vizsgálat az F1 eladása miatt

Margrethe Vestager versenypolitikáért felelős európai biztos úgy döntött, hogy nem indítanak vizsgálatot a Forma-1 eladása miatt.

Egészen magas szinten űzi az öreg a karosszériázást

Toppon van a bácsi, látszik, hogy a legmagasabb iskolában tanulta el az alapokat. Innen nincs fentebb.

A modern autók rákfenéje, a méregdrága kettős tömegű lendkerék

Gajdán Miklós kollégánk a modern, turbós autókban már kopóalkatrészként számon tartott kettős tömegű lendkerék alkalmazásának okát járja körbe. Ezért van szükség erre a drága alkatrészre.

Képcunami a Forma-1-es tesztről

Több tucatnyi fotó és számos videó a 2017-es Forma-1-es autók első napjáról Barcelonából.

A tíz legfurcsább raliautó, amit valaha pályára engedtek

Igen különleges látványt nyújtottak ezek a versenyautók, amikor elrúgták a murvát és csattogott a kipufogó. Következzen most tíz unortodox raliautó, amire soha nem számítanál a pálya szélén ácsorogva.

F1: Máris leírta az évet a Williams?

Claire Williams csapatfőnök szerint “nagy kihívást jelentő” szezon előtt áll a Williams az idén, ami ritkán szokott jót jelenteni.

F1: A Mercedes máris ledarált egy versenytávot

Az első 2017-es Forma-1-es teszt első délelőttjén a Mercedes több mint egy versenytávot lehúzott Valtteri Bottasszal, a leggyorsabb viszont a Ferrari volt. Gondban a McLaren és a Red Bull.

F1: Trumphoz hasonlították a McLarent, kiakadt a net

Az egyik Forma-1-gyel foglalkozó Twitter-csatornán Donald Trump amerikai elnökhöz hasonlították a McLarent.

Így spórol a gázolajjal a Škoda

Négy gázüzemű teherautót állított munkába a Škoda a Mladá Boleslav-i gyárában. Ily módon nemcsak a károsanyag-kibocsátás, de a gázolajra fordítandó összegek is csökkenhetnek.

F1: A jövő héten visszatérhet a sérült pilóta

Sajtóértesülések szerint az első barcelonai tesztet nyaksérülés miatt kihagyni kényszerülő Pascal Wehrlein a jövő héten már beülhet a Sauberbe.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.