“A Lexus RX tulajdonképpen egy Toyota Highlander, amiért azért kérhetnek el több pénzt, mivel a két autót különböző bemutatótermekben állítják ki” – így fogalmazott Dave Zuchowski, amikor az Edmunds.com szerkesztői arról faggatták, bővíti-e prémium termékkínálatát a Hyundai. Az USA piacán jelenleg két termékkel, a Genesis és az Equus szedánokkal képviselteti magát elegáns körökben a márka, de ezen a piacon általában nagy sikere van a szabadidőjárműveknek – kérdés, hogy a Hyundai képes volna-e kiaknázni a lehetőségeket. 

“Egyértelműen foglalkoztunk a kérdéssel. Nincsenek közvetlen terveink egy ilyen modell kifejlesztésére, ám nem is vetettük el a gondolatot. Az elképzelés megfontolás alatt van” – tette hozzá a cég első embere. 
Hogy a piac melyik szegmensét támadnák meg, arról nem szólt, ám fenti megjegyzéséből arra lehet következtetni, hogy az elsővonalas német termékek alternatívájának szánt Lexus, Infiniti, Cadillac márkák terepén lehetne keresni valója. 
Zuchowski szerint nem elképzelhetetlen egy, a Santa Fe modellre épülő, prémium termék. Ahogy azonban ő is mondta, a sikernek a kulcsa, hogy elválasszák egymástól a high end és tömegtermékeket – ez pedig külön szalonokat, de még inkább külön márkanevet feltételez. 
A már említett Toyota Highlander konkurenciájaként kínált Santa Fe (képeinken észak-amerikai kivitelében látható) hat vagy hétszemélyes kivitelben, 290 lóerős, 3,3 literes V6-os benzinmotorral kapható. Európában 2,2 literes, 197 lóerős dízelmotorral forgalmazzák, Grand Santa Fe néven; a rövidített tengelytávú Santa Fe egy 150 lovas, kétliteres dízellel, illetve egy 2,4 literes, 192 lóerős benzinmotorral is kapható.