Csak így volna szabad luxusautót venni

Teljesen testre szabva

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2014.08.19. 08.00

A Bugatti Veyron Grand Sport Vitesse “1 of 1” első pillantásra hétköznapi egyedi modellnek tűnik. Csakhogy megrendelője legextrémebb kívánságait is teljesítették.

Ha visszatekintünk a Bugatti gazdag történelmébe, számos olyan, csodálatos autóval találkozhatunk, amelyet a márka klasszikus, fekete-sárga színpárosára fényeztek, a Type 41 Royale-tól a Type 55-ön át a képeken látható Type 44-ig (egyébként még a gyárkapun is ez a színkombó virít). Azt gondolnánk, ez napjaink egyik legnépszerűbb kombinációja, de nem: a most bemutatott “1 of 1” az első és az egyetlen modell, amelyet így fényeztek le. 

Legalábbis így beszélte meg a gyárral az a meg nem nevezett szingapúri megrendelő, aki nem elégedett meg a szokásos custom megoldásokkal, amikor megrendelte Veyronját. Amellett, hogy saját kedvére kikevertetett egy sárga árnyalatot, amelyet a fekete szénszálas karosszéria bizonyos elemeire – az első kerékdobra, az A-oszlopra, a motorborításra és a hátsó kerékívekre – felvittek. 
A fekete és a sárga elemeket egyébként eltérően dolgozták ki: a szabadon hagyott felületek áttetsző lakkozást kaptak, míg a karosszéria azon részeit, ahová később a sárga szín került, hagyományos fedőlakkozás fedi. A sárga a felniken, valamint az olaj- és üzemanyag-betöltő nyílásokon is visszaköszön. 
Ez önmagában is lenyűgöző volna, mint ahogy az is elismerésre méltó, hogy a tulajdonos személyesen a Bugatti elnök-vezérigazgatójától vehette át az autó kulcsait, és az átadási ünnepségre a képeken látható Type 44-est is kikölcsönözték egy amerikai autós múzeumból. 
Csakhogy itt nem állt meg a tudomány: bár ez első látásra nem feltűnő, lecserélték a Bugatti hagyományos hűtőmaszkját. A patkó alakú keretet kitöltő rácsot több mint 200 munkaóra ráfordításával alakították ki: először a vevő monogrammjából (LP) alakították ki a hálót, majd annak minden felületét kézzel polírozták. Ezt követően eloxálták, majd részben lecsiszolták, és újraeloxálták a rácsot. 
És ha már a rejtett értékeknél tartunk: a hátsó szárny alsó felületére, amelyet 180 km/óra alatt egyáltalán nem lehet látni, felfestették a Bugatti emblémáját. 
A beltérben a fekete bőrből és karbon kompozitból készült felületeket sárga öltések díszítik; az ajtókapaszkodó belső zugába a Bugatti Veyron sziluettje került fel, méghozzá egészen faramuci eljárással: az ajtót borító bőr egyik oldalán fekete, a másikon sárga; a bőrt lézersugarakkal perforálták, a lyukaknál előhívva a sárgát – ezek a színes pontok rajzolja ki az autót. Az egyedi megoldásokra való törekvés persze nem csak ízléses megoldásokat szül: a megrendelő neve mellé arcképét is felgravírozták a küszöbborításra. 
A Bugatti a “1 of 1” árát nem hozta nyilvánosságra, azt azonban lehet tudni, hogy a Veyronok átlagára jelenleg kétmillió euró (620 millió Ft) fölött mozog, beleértve az opciókat is, a kilenc színben kérhető, áttetsző lakkal fedett szénszálas karosszériától a kristályüveg, platina vagy porcelán betétekig.

Kommentek

  • Vorserie

    Svékus!
    Ez megint csodálatos volt!

    “És ha már a rejtett értékeknél tartunk: a hátsó szárny alsó felületére, amelyet 180 km/óra alatt egyáltalán nem lehet látni, felfestették a Bugatti emblémáját. ”

    Ha egyátalán nem lehet látni 180 alatt, akkor hogy fényképezték le?

    Ki lehet azt emelni bármikor gombnyomásra….
    Ezt a tulajdonos is jól tudta mikor oda kérte.

  • cddexter

    Ha ennyi pénzem lenne lehet, hogy hobbiból én is vennék egyet a házba. Mert gondolom ez se fogja sokszor az aszfaltot róni :) Végülis van aki műtárgyakat gyűjt és azt rakja ki a szobába, egy autó mániás miért ne tehetne autót a házába? És még praktikus is, egy festményt “csak” nézni lehet, ezt azon kívül még széknek is használható :D Egy órási nappali közepén szépen mutatna :)

Minden benne van az új Volkswagen Golfban

Kipróbáltuk a felfrissített Golfot! A jóból még jobb lett, a vezetői asszisztensek és a műszaki megoldások száma és fajtája luxusautókat idéz.

F1: A sztármérnök is kevesebb előzést jósol

A Red Bull sztártervezője, Adrian Newey szerint a 2017-es Forma-1-es szabályok továbbra is egészségtelen mértékben jutalmazzák majd a motorerőt, emellett az előzések számát is csökkentik.

A múltba megy előre a kínai szupersportkocsi 

Olasz formatervvel érkezik a kínai Techrules fantasztikus sportautója. A múltidéző vonalak mögött fejlett elektromos hajtáslánc-technológia rejlik.

F1: Hamilton magyarázkodni kényszerült

Lewis Hamilton hétfőn tisztázta a hétvégén a csapaton belüli adatmegosztással kapcsolatos nyilatkozatát. Nincs baja a Mercedesszel és Valtteri Botasszal.

F1: Minden ellenféltől fél a Mercedes

Hiába nyertek zsinórban három világbajnoki címet, a Mercedes csapatfőnöke azt mondja, a 2017-s idény előtt majdnem ugyanúgy tart minden riválistól, mint amikor először munkába állt.

Elegáns lett a legújabb Forma-1-es autó

A Sauber-csapat megmutatta 2017-es Forma-1-es modelljét, a C36-ost. A svájci alakulat jubileumi festéssel ünnepli 25. F1-es idényét.

A Lada nyugati hódításának nyomát fotózták Magyarországon

Ha ez a Zsiguli mesélni tudna! Biztos kalandos út vezetett a szovjet gyárból Angliába, majd valahogy a magyar utakra.

F1: 2020-ig maradnak a Mercedes-főnökök

A Mercedes-csapat két vezetője, az elnök Niki Lauda és a csapatfőnök Toto Wolff szerződést hosszabbított.

Tíz dolog, ami mindig legyen az autódban

Ha nem csak a boltba szaladunk el vagy a szomszéd településre, akkor nem árt, ha ez a tíz dolog bent van az autóban, így nem érhet minket túl sok meglepetés.

F1: Hamilton nem akar nyílt lapokkal játszani

Lewis Hamilton azt kérte a Mercedestől, hogy hagyjanak fel a pilóták vezetési adatainak megosztásával, szeretné, ha megtarthatná a titkait.

Beelőzi a BMW M5-öt az Alpina B5!

Az új generációs BMW 5 sportverziója még távolról sincs kész, a márka legfőbb tunere, az Alpina azonban heteken belül bemutatja a maga M5-gyilkosát.

Ford egy BMW és egy Mercedes ellen

Három vadorzó turbómotorral, 500 Nm körüli nyomatékkal. BMW M2, Ford Focus RS, Mercedes A 45 AMG: melyik a leggyorsabb, a legszórakoztatóbb, vagy egyszerűen a legjobb?

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.