Csak így volna szabad luxusautót venni

Teljesen testre szabva

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2014.08.19. 08.00

A Bugatti Veyron Grand Sport Vitesse “1 of 1” első pillantásra hétköznapi egyedi modellnek tűnik. Csakhogy megrendelője legextrémebb kívánságait is teljesítették.

Ha visszatekintünk a Bugatti gazdag történelmébe, számos olyan, csodálatos autóval találkozhatunk, amelyet a márka klasszikus, fekete-sárga színpárosára fényeztek, a Type 41 Royale-tól a Type 55-ön át a képeken látható Type 44-ig (egyébként még a gyárkapun is ez a színkombó virít). Azt gondolnánk, ez napjaink egyik legnépszerűbb kombinációja, de nem: a most bemutatott “1 of 1” az első és az egyetlen modell, amelyet így fényeztek le. 

Legalábbis így beszélte meg a gyárral az a meg nem nevezett szingapúri megrendelő, aki nem elégedett meg a szokásos custom megoldásokkal, amikor megrendelte Veyronját. Amellett, hogy saját kedvére kikevertetett egy sárga árnyalatot, amelyet a fekete szénszálas karosszéria bizonyos elemeire – az első kerékdobra, az A-oszlopra, a motorborításra és a hátsó kerékívekre – felvittek. 
A fekete és a sárga elemeket egyébként eltérően dolgozták ki: a szabadon hagyott felületek áttetsző lakkozást kaptak, míg a karosszéria azon részeit, ahová később a sárga szín került, hagyományos fedőlakkozás fedi. A sárga a felniken, valamint az olaj- és üzemanyag-betöltő nyílásokon is visszaköszön. 
Ez önmagában is lenyűgöző volna, mint ahogy az is elismerésre méltó, hogy a tulajdonos személyesen a Bugatti elnök-vezérigazgatójától vehette át az autó kulcsait, és az átadási ünnepségre a képeken látható Type 44-est is kikölcsönözték egy amerikai autós múzeumból. 
Csakhogy itt nem állt meg a tudomány: bár ez első látásra nem feltűnő, lecserélték a Bugatti hagyományos hűtőmaszkját. A patkó alakú keretet kitöltő rácsot több mint 200 munkaóra ráfordításával alakították ki: először a vevő monogrammjából (LP) alakították ki a hálót, majd annak minden felületét kézzel polírozták. Ezt követően eloxálták, majd részben lecsiszolták, és újraeloxálták a rácsot. 
És ha már a rejtett értékeknél tartunk: a hátsó szárny alsó felületére, amelyet 180 km/óra alatt egyáltalán nem lehet látni, felfestették a Bugatti emblémáját. 
A beltérben a fekete bőrből és karbon kompozitból készült felületeket sárga öltések díszítik; az ajtókapaszkodó belső zugába a Bugatti Veyron sziluettje került fel, méghozzá egészen faramuci eljárással: az ajtót borító bőr egyik oldalán fekete, a másikon sárga; a bőrt lézersugarakkal perforálták, a lyukaknál előhívva a sárgát – ezek a színes pontok rajzolja ki az autót. Az egyedi megoldásokra való törekvés persze nem csak ízléses megoldásokat szül: a megrendelő neve mellé arcképét is felgravírozták a küszöbborításra. 
A Bugatti a “1 of 1” árát nem hozta nyilvánosságra, azt azonban lehet tudni, hogy a Veyronok átlagára jelenleg kétmillió euró (620 millió Ft) fölött mozog, beleértve az opciókat is, a kilenc színben kérhető, áttetsző lakkal fedett szénszálas karosszériától a kristályüveg, platina vagy porcelán betétekig.

Kommentek

  • Vorserie

    Svékus!
    Ez megint csodálatos volt!

    “És ha már a rejtett értékeknél tartunk: a hátsó szárny alsó felületére, amelyet 180 km/óra alatt egyáltalán nem lehet látni, felfestették a Bugatti emblémáját. ”

    Ha egyátalán nem lehet látni 180 alatt, akkor hogy fényképezték le?

    Ki lehet azt emelni bármikor gombnyomásra….
    Ezt a tulajdonos is jól tudta mikor oda kérte.

  • cddexter

    Ha ennyi pénzem lenne lehet, hogy hobbiból én is vennék egyet a házba. Mert gondolom ez se fogja sokszor az aszfaltot róni :) Végülis van aki műtárgyakat gyűjt és azt rakja ki a szobába, egy autó mániás miért ne tehetne autót a házába? És még praktikus is, egy festményt “csak” nézni lehet, ezt azon kívül még széknek is használható :D Egy órási nappali közepén szépen mutatna :)

Önjáró autók üzembe helyezését tervezik

Bő két év múlva már vezető nélküli autók közlekedhetnek a London és Oxford közti 100 kilométeres úton, ha valóra válnak egy frissen létrehozott brit konzorcium tervei.

Porsche: három visszahívás egy héten belül!

A német sportautógyár típusait különböző problémák sújtják, de mások sem immúnisak a péntekinadrág-szindrómára.

Figyelem, újra bírságolnak az óbudai kamerák

A III. kerület a polgármesteri iroda honlapján tette közzé, hogy mostantól megint küldik a csekkeket a szabálytalankodóknak, mert továbbra sem bizonyított, hogy jogtalanul bírságolnának kameráik felvételei alapján.

Barbár Mad Max-autó a Mitsubishitől

A Top Gear felkérésére félelmetes sivatagi versenyautót épített a Mitsubishi, majd elkészítették annak civil, megvásárolható kiadását is.

Használt autó: nagypályás használt BMW egy új Octavia árában

2017. februárjában, az utód értékesítésének indulásával kifutott az F10-es BMW 5-ös. Öt-hatmillióval be lehet szállni, egy kompakt autó árából. Megéri kockáztatni a használt luxusautóval?

Egyszerűsítenék az újtdíjfizetést

Három multinacionális vállalat közös céget alapított a Európai Elektronikus Útdíjszedési Szolgáltatás (ETTS) hatékonyságának javítása érdekében. A Toll4Europe vállalkozás már minden szükséges hatóságtól zöld utat kapott.

F1: A Mercedes segíti ki a Hondát?

Brit sajtóértesülés szerint a Mercedes beszáll a Honda motorfejlesztésébe. A Red Bull nem örül a rivális felzárkóztatásának.

F1: Kínszenvedés lesz megegyezni az új motorokról

A Forma-1 új motorformulára vált 2021-től, sokan előre látják, hogy nem lesz könnyű megegyezni erről.

F1: Komoly veszélyben volt Wehrlein pályafutása

A Sauber versenyzője, Pascal Wehrlein szerint a Bajnokok Tornáján szerzett hátsérülésére a karrierje is rámehetett volna, ha nem adott volna magának elég időt a felépülésre.

F1: Egyenlítésre készül a Mercedes

A hétvégi Orosz Nagydíjon a Mercedes szeretné 2-2-re felhozni az idei győzelmi arányt, Toto Wolff szerint az egész csapatnak fáj, amikor kikapnak a Ferraritól.

Visszatért a lépcsőshátú Swift!

Bemutatkozott és három hét múlva már meg is vásárolható a Suzuki Swift szedán – igaz, nem Suzuki, nem Swift, és nem is kapható Európában.

F1: Alonso rátette a kezét az Indy-trófeára

Hétfőn az Andretti Motorsport főhadiszállásán járt Fernando Alonso.

A lakótelep közepén sikerült elakadni egy szabadidő-autóval

Újabb eset bizonyítja, hogy a szabadidő-autó nem terepjáró, főleg utcai abroncsokkal nem.

F1: Buttonnak elég lesz 10 kör!

A McLarennél nagyon bíznak a Monacóban Fernando Alonso helyére beugró Jenson Buttonban, úgy gondolják, a pályás tesztelésnek nem lett volna haszna számára.

Városban száguldozó kretének rontják a BMW-sek jó hírét

Az ilyen videók miatt romlik a bajor márka tulajdonosainak megítélése, mert ez már nem a használja-e az indexet szint. Ez közveszélyes szórakozás.

Magyarországon épít szupertöltőt a Tesla

Nagyszabású töltőinfrastruktúra-fejlesztést jelentett be a Tesla. Az akciónak van hazai vonatkozása is.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.