Otthon ünnepelte 55. szülinapját a Mini

Szerző: Vezess.hu levél küldés 
Dátum: 2014.08.18. 14.00

Az idei Nemzetközi Mini Találkozót az angliai Kentben rendezték, a klasszikus és az új Mini tulajdonosai közösen ünnepelték a brit kisautó 55. születésnapját.

A klasszikus Mini először 1959-ben gurult ki az utakra. Egyszerre két modell debütált a nagyközönség előtt, amelyek mindössze pár külsőségben különböztek egymástól: a Morris Mini Minor és az Austin Seven. A tervező, Alec Issigonis kisautója egyszerre volt egyszerű és ötletes, az apró külső méretek mögött már akkoriban hangulatos és élhető méretű utastér rejtőzött, négy üléssel.

Az idei Nemzetközi Mini Találkozót az angliai Kent megyében rendezték meg, ahol a klasszikus és az új Mini tulajdonosai közösen ünnepelték a brit kisautó 55. születésnapját. A Mini Club Hungary 43 fős csapattal vett részt a találkozón, klasszikus és új modellekkel egyaránt. Két éve a magyar márkaklub szervezhette meg Balatonfüreden a nemzetközi eseményt.


“Az angliai találkozón sétálva csapatunk nagyon barátságos és meleg fogadtatást kapott, mert a magyarok által 2012-ben szervezett rendezvényre egyöntetűen az eddigi legjobb világtalálkozóként emlékeztek a résztvevők” – nyilatkozta Varga “Gojo” Gábor, a Mini Club Hungary tagja. A márka születésnapján kívül a részvevők megünnepelték a Mini Moke megjelenésének ötvenedik és a Mini Clubman piacra bocsátásának negyvenötödik évfordulóját is, a tulajdonosok pedig számtalan különlegességet mutattak be, így többek között egy 1960-as évjáratú klasszikus Mini Clubman Estate modellt, egy 1984-es klasszikus 25 Special Edition Minit és egy utolsók között legyártott, 2000-es évjáratú klasszikus Minit is.

A márkakedvelők ezen felül olyan programokkal múlathatták az időt, mint az 55 legszebb Minit felvonultató verseny, egy sugárhajtóművel felszerelt Mini bemutatója, vagy a Mini “Szelepfedél-verseny”, amelyen a Mini Club Hungary versenyzője a 84 induló közül második lett.

Az első Nemzetközi Mini Találkozót 1978-ban rendezték meg Németországban, és azóta minden évben más ország ad otthont a nagy bulinak. A következő találkozó Litvániában lesz, míg Angliában a szavazásra jogosultak eldöntötték, hogy a 2016-os rendezvényt Belgium tartja.

Kommentek

Melyik a jobb zöld rendszámos luxus-SUV?

400 lóerő körül rendszerteljesítmény, kényeztető felszereltség és papíron 2 liter körüli átlagfogyasztás: az Audi Q7 e-tron 3,0 TDI quattro vagy a Volvo XC90 T8 Twin Engine AWD egyesíti hatékonyabban két világ előnyeit?

Jégre hajtott a Toyotás, a többit magadtól is kitalálod

Nincs év jégbe szakadó autósok nélkül, az idei tél is meghozta az első terepjáróst, aki egy befagyott tavon kereste az izgalmakat.

Ragadozót készítettek a Mercedes Sprinterből

Nyomokban Sprintert is tartalmaz az a koncepció teherautó, melyet extrém terepre terveztek. Nem bányamunkás, de akár köveket is lehet vele hordani.

Zseniális vagy haszontalan ez a kreatív ötlettel feldobott ablaktörlő?

Télen áldás a tökéletes működő ablaktörlő, de ennek elérése nem egyszerű feladat. Ez a furcsa rendszer a jegesedés ellen küzd, többet erővel, mint ésszel.

Durva robbanásra képes a fagyban kocsiban hagyott kóla

Aki nem akar tetőkárpitra fagyott cukros löttyel szembesülni, az jobb, ha nem hagy éjszakára a kocsiban dobozos üdítőt.

F1: Elcsábítják a Mercedes nagyágyúját?

Brit sajtóértesülések szerint fennáll a lehetősége, hogy a Mercedes technikai főnöke, Paddy Lowe az egyik rivális csapathoz igazoljon.

Az autó, ami 2,5 literrel beéri

Nincs megelégedve az alternatív járművek jelenlegi felhozatalával? Mit szól a tüzelőanyagcellás Toyota Mirai-hoz? Kipufogóján csakis forró levegő távozik, azaz gőz.

Nagyképű, de van mire

A faceliften átesett Fiorino mosolyában van némi önteltség, ami nem csoda, hiszen van mire beképzeltnek lenni.

F1: Rosberg ennyi milliárdról mondott le önként

Nico Rosberg nagyon sok pénzről mondott le önként és dalolva a visszavonulással.

F1: A Williams hibákat vár az újonctól

A Williamsnél fel vannak készülve rá, hogy a jövőre bemutatkozó 18 éves versenyzőjük, Lance Stroll bukdácsol majd a Forma-1-ben.

Szebb, jobb Daciák jönnek

Közepes erejű ráncfelvarráson esett át jó néhány Dacia-modell. A szokásos plasztikázáson kívül új motor és automatikus váltó is érkezett a frissítéssel.

Ennyivel lesz gyorsabb az F1 jövőre

Valtteri Bottas, a Williams pilótája szerint a 2017-es autókkal kettő-öt másodperccel javulhatnak a köridők az idei szezonhoz képest. Max Verstappen nagyobb fizikai megterhelést vár.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.