Dízel hibriddel jön a Mazda

Akár 2,5 literes fogyasztás

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2014.08.18. 17.15

Japán lapértesülések szerint a Mazda dízelmotoros hibrid hajtáslánc kifejlesztésén dolgozik. Már két év múlva piacra kerülhet.

A Mazda hagyományosan nem foglalkozott a hibridekkel: hitvallásuk szerint előbb a belső égésű motorok hatásfokát kell maximalizálni, és csak utána kiegészíteni azt segédrendszerekkel. Most már nekik is van benzin-elektromos hajtásláncuk, és ha hihetünk a híreszteléseknek, hamarosan a dízel hibrideket gyártó márkák egyre gyarapodó csapatához is csatlakoznak. 

A Yomiuri Shimbun újság beszámolója szerint már 2016-ra elkészülhet a dízelmotorral (várhatóan a nagyobbik, 2,2 literessel) kombinált elektromos hajtáslánc. Teljesítményről nincs szó, ám az átlagfogyasztás állítólag 30 százalékkal alacsonyabb lesz, mint a rásegítés nélküli dízeleknél, ez durván 2,5 litert jelentene 100 kilométeren. 
A hajtáslánc a Mazda6 helyett a Mazda3-ban debütálna, abban a modellben, amely már most is kínál hibrid kivitelt. A Mazda Axela (Mazda3) hibrid (nyitóképünkön) egy egyedi fejlesztésű, kétliteres benzinmotort és egy villanymotort kapott. A modell átlagos üzemanyag-fogyasztása 3,25 liter/100km, a kizárólag szedán kivitelben, CVT-váltóval kínált modellt tavaly november óta forgalmazzák Japánban.

Kommentek

Jégre hajtott a Toyotás, a többit magadtól is kitalálod

Nincs év jégbe szakadó autósok nélkül, az idei tél is meghozta az első terepjáróst, aki egy befagyott tavon kereste az izgalmakat.

Ragadozót készítettek a Mercedes Sprinterből

Nyomokban Sprintert is tartalmaz az a koncepció teherautó, melyet extrém terepre terveztek. Nem bányamunkás, de akár köveket is lehet vele hordani.

Zseniális vagy haszontalan ez a kreatív ötlettel feldobott ablaktörlő?

Télen áldás a tökéletes működő ablaktörlő, de ennek elérése nem egyszerű feladat. Ez a furcsa rendszer a jegesedés ellen küzd, többet erővel, mint ésszel.

Durva robbanásra képes a fagyban kocsiban hagyott kóla

Aki nem akar tetőkárpitra fagyott cukros löttyel szembesülni, az jobb, ha nem hagy éjszakára a kocsiban dobozos üdítőt.

F1: Elcsábítják a Mercedes nagyágyúját?

Brit sajtóértesülések szerint fennáll a lehetősége, hogy a Mercedes technikai főnöke, Paddy Lowe az egyik rivális csapathoz igazoljon.

Az autó, ami 2,5 literrel beéri

Nincs megelégedve az alternatív járművek jelenlegi felhozatalával? Mit szól a tüzelőanyagcellás Toyota Mirai-hoz? Kipufogóján csakis forró levegő távozik, azaz gőz.

Nagyképű, de van mire

A faceliften átesett Fiorino mosolyában van némi önteltség, ami nem csoda, hiszen van mire beképzeltnek lenni.

F1: Rosberg ennyi milliárdról mondott le önként

Nico Rosberg nagyon sok pénzről mondott le önként és dalolva a visszavonulással.

F1: A Williams hibákat vár az újonctól

A Williamsnél fel vannak készülve rá, hogy a jövőre bemutatkozó 18 éves versenyzőjük, Lance Stroll bukdácsol majd a Forma-1-ben.

Szebb, jobb Daciák jönnek

Közepes erejű ráncfelvarráson esett át jó néhány Dacia-modell. A szokásos plasztikázáson kívül új motor és automatikus váltó is érkezett a frissítéssel.

Ennyivel lesz gyorsabb az F1 jövőre

Valtteri Bottas, a Williams pilótája szerint a 2017-es autókkal kettő-öt másodperccel javulhatnak a köridők az idei szezonhoz képest. Max Verstappen nagyobb fizikai megterhelést vár.

Elektromos LiAZ-t tesztelnek Moszkvában

Bár Oroszország hatalmas gázkészleten csücsül, egyre több elektromos autóbusz prototípusa nő ki a földből. A legújabbhoz a Siemens szállított eszközöket.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.