Dízel hibriddel jön a Mazda

Akár 2,5 literes fogyasztás

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2014.08.18. 17.15

Japán lapértesülések szerint a Mazda dízelmotoros hibrid hajtáslánc kifejlesztésén dolgozik. Már két év múlva piacra kerülhet.

A Mazda hagyományosan nem foglalkozott a hibridekkel: hitvallásuk szerint előbb a belső égésű motorok hatásfokát kell maximalizálni, és csak utána kiegészíteni azt segédrendszerekkel. Most már nekik is van benzin-elektromos hajtásláncuk, és ha hihetünk a híreszteléseknek, hamarosan a dízel hibrideket gyártó márkák egyre gyarapodó csapatához is csatlakoznak. 

A Yomiuri Shimbun újság beszámolója szerint már 2016-ra elkészülhet a dízelmotorral (várhatóan a nagyobbik, 2,2 literessel) kombinált elektromos hajtáslánc. Teljesítményről nincs szó, ám az átlagfogyasztás állítólag 30 százalékkal alacsonyabb lesz, mint a rásegítés nélküli dízeleknél, ez durván 2,5 litert jelentene 100 kilométeren. 
A hajtáslánc a Mazda6 helyett a Mazda3-ban debütálna, abban a modellben, amely már most is kínál hibrid kivitelt. A Mazda Axela (Mazda3) hibrid (nyitóképünkön) egy egyedi fejlesztésű, kétliteres benzinmotort és egy villanymotort kapott. A modell átlagos üzemanyag-fogyasztása 3,25 liter/100km, a kizárólag szedán kivitelben, CVT-váltóval kínált modellt tavaly november óta forgalmazzák Japánban.

Kommentek

F1: Teljes valójában itt az új Williams

A Williams-csapat másodszor is leleplezte 2017-es autóját, ezúttal számítógépes grafika helyett már a valódi autóról készült fotókat nézhetjük.

Pórázon tartott Tiguan

Megfontolta, kitalálta, elvetette, újra kitalálta, legyártotta. 22 évvel a RAV4 után egy komoly konkurenst állított a SEAT az Ateca modellel a kompakt SUV-oknak.

Ilyen munkát sem végeztettek még F1-es pilótával

A Renault felújítja enstone-i bázisát, és valószínűleg nem talált a munkára rendes melósokat.

F1: Hivatalos, a Ferraritól kölcsönöz pilótát a Sauber

A Sauber hivatalosan is megerősítette, hogy a sérült Pascal Wehrlein helyett a Ferrari tartalékosa, Antonio Giovinazzi vezet majd náluk a hétfőn kezdődő első barcelonai teszten.

Bajban van az Aston Martin

Jelentősen, 27 százalékkal nőtt az Aston Martin sportautógyártó tavalyi adózás előtti vesztesége, és ezzel már a hatodik egymást követő évet zárta mínuszban.

F1: Alonsót is felhívta a Mercedes

Fernando Alonso azt mondja, Nico Rosberg visszavonulása után nála is érdeklődött a Mercedes. A spanyol akkor le volt kötve, de szeptemberben átgondolja majd, marad-e a McLarennél tovább is.

Fotón, ahogy az új Ladák Budapestre érkeznek

Begurult az első két kamion. Rakományuk friss, ropogós Lada Vesta.

F1: A Mercedes szerint műbalhét csinált a sajtó

Valtteri Bottasnak nincs baja azzal, hogy adatokat kell megosztania új csapattársával, Lewis Hamiltonnal.

Prémium Peugeot? Már majdnem igen!

A legtöbb népautós gyártó két kézzel kapar a prémium jelzőért, az új 5008 GT kétharmada ki is érdemli.

Oldalszél-stabilizátort kapnak a Ford haszonjárművek

Alapáron szereli fel a Transit és Transit Custom haszonjárműveket oldalszél elleni elektronikus védelemmel a Ford.

F1: Alonso nem vár sokat az új McLarentől

Fernando Alonso szerint kár azt várni, hogy a McLaren hirtelen visszakerül az élre, a spanyolnak nincsenek túlzott elvárásai az idei szezonnal kapcsolatban.

F1: Kerülj egyet az új Mercivel – fedélzeti videó

Fedélzeti panorámavideó az új Mercedes és Lewis Hamilton első köréről.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.