Mindhárom érintett kontinensen (Észak-Amerika, Ázsia és Európa) egyidejűleg nyugdíjazza Gallardo LP 570-4 Super Trofeót a Lamborghini: helyébe az a vadonatúj fejlesztésű Huracán lép, amelyet a Miurát is tervező főmérnök, Giampaolo Dallara cégével, a Dallara Engineeringgel közösen állítottak négy kerékre. 

A versenyautó az utcai modell 10 lóerővel megnövelt teljesítményű motorját kapta meg. Eldobták az összkerékhajtást: a Lamborghini ugyanis szeretne a márkakupából átsorolni a GT-osztályba, ahol a hátsókerék-hajtásnak van létjogosultsága. 
A négy hajtott kerék elhagyása egyébként a tömegcsökkentésnek is kedvezett, bár elsősorban az alumínium-szénszálas vázszerkezetnek köszönhető, hogy az új Super Trofeo még elődjénél is könnyebb, annak 1,3 tonnája helyett csupán 1246 kilót nyom. Ez másfél mázsával kevesebb, mint az utcai Huracán azonos adata.
Az elöl és hátul elhelyezett spoilerek mellett állítható légbeömlők, valamint tíz pozícióban szabályozható hátsó szárny gondoskodik a helyzettől függően kisebb légellenállásról vagy nagyobb leszorítóerőről.