Hátul hajt a Lamborghini új versenyautója

Huracán LP 620-2 Super Trofeo

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2014.08.17. 09.00

A következő szezonban a versenypályán is leváltja a Gallardót a Lamborghini: a Super Trofeo márkabajnokságban 2015-től a Huracán veszi át a helyét.

Mindhárom érintett kontinensen (Észak-Amerika, Ázsia és Európa) egyidejűleg nyugdíjazza Gallardo LP 570-4 Super Trofeót a Lamborghini: helyébe az a vadonatúj fejlesztésű Huracán lép, amelyet a Miurát is tervező főmérnök, Giampaolo Dallara cégével, a Dallara Engineeringgel közösen állítottak négy kerékre. 

A versenyautó az utcai modell 10 lóerővel megnövelt teljesítményű motorját kapta meg. Eldobták az összkerékhajtást: a Lamborghini ugyanis szeretne a márkakupából átsorolni a GT-osztályba, ahol a hátsókerék-hajtásnak van létjogosultsága. 
A négy hajtott kerék elhagyása egyébként a tömegcsökkentésnek is kedvezett, bár elsősorban az alumínium-szénszálas vázszerkezetnek köszönhető, hogy az új Super Trofeo még elődjénél is könnyebb, annak 1,3 tonnája helyett csupán 1246 kilót nyom. Ez másfél mázsával kevesebb, mint az utcai Huracán azonos adata.
Az elöl és hátul elhelyezett spoilerek mellett állítható légbeömlők, valamint tíz pozícióban szabályozható hátsó szárny gondoskodik a helyzettől függően kisebb légellenállásról vagy nagyobb leszorítóerőről.

Kommentek

Most minden kiderül egy F1-es kormány titkairól

A Haas versenyzője, Romain Grosjean ad egy kis eligazítást a Forma-1-es kormányok titkairól.

Százszámra gyártanák az elektromos buszokat a lengyelek

2025-től évente ezer buszt gyártanának Lengyelországban. Ennek alapjait most fektethetik le a lengyelek.

Hamilton: Az új Merci olyan, mint egy hajó

Lewis Hamilton elmondta, hogy mit gondol a Mercedes 2017-es autójáról, a W08-asról.

F1: Gyönyörű autót tervezett a Red Bull

Christian Horner csapatfőnök szerint a Red Bull 2017-es autója az egyik “legcsinosabb”, amit valaha tervezett a csapat.

Minden benne van az új Volkswagen Golfban

Kipróbáltuk a felfrissített Golfot! A jóból még jobb lett, a vezetői asszisztensek és a műszaki megoldások száma és fajtája luxusautókat idéz.

F1: A sztármérnök is kevesebb előzést jósol

A Red Bull sztártervezője, Adrian Newey szerint a 2017-es Forma-1-es szabályok továbbra is egészségtelen mértékben jutalmazzák majd a motorerőt, emellett az előzések számát is csökkentik.

A múltba megy előre a kínai szupersportkocsi 

Olasz formatervvel érkezik a kínai Techrules fantasztikus sportautója. A múltidéző vonalak mögött fejlett elektromos hajtáslánc-technológia rejlik.

F1: Hamilton magyarázkodni kényszerült

Lewis Hamilton hétfőn tisztázta a hétvégén a csapaton belüli adatmegosztással kapcsolatos nyilatkozatát. Nincs baja a Mercedesszel és Valtteri Botasszal.

F1: Minden ellenféltől fél a Mercedes

Hiába nyertek zsinórban három világbajnoki címet, a Mercedes csapatfőnöke azt mondja, a 2017-es idény előtt majdnem ugyanúgy tart minden riválistól, mint amikor először munkába állt.

Elegáns lett a legújabb Forma-1-es autó

A Sauber-csapat megmutatta 2017-es Forma-1-es modelljét, a C36-ost. A svájci alakulat jubileumi festéssel ünnepli 25. F1-es idényét.

A Lada nyugati hódításának nyomát fotózták Magyarországon

Ha ez a Zsiguli mesélni tudna! Biztos kalandos út vezetett a szovjet gyárból Angliába, majd valahogy a magyar utakra.

F1: 2020-ig maradnak a Mercedes-főnökök

A Mercedes-csapat két vezetője, az elnök Niki Lauda és a csapatfőnök Toto Wolff szerződést hosszabbított.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.