XXI. századi veterán 120 millióért

Elektromos szupersportkocsi a Renovo Coupe

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2014.08.16. 08.00

Négy éven át, teljes titokban fejlesztette különleges autóját egy Szilícium-völgybeli vállalkozás. A Renovo Coupe sarokszámainál csak az ára mellbe vágóbb.

Erre is ritkán látunk példát: nem voltak előzetesek, kedvcsinálók, ígérgetések, csak negyvennyolc hónapnyi megfeszített munka, a legnagyobb titokban. Egy 2010-ben létrehozott, kaliforniai cég ezen a hétvégén mutatta be létezésének értelmét: egy teljesen elektromos üzemű szupersportkocsit. 

A Renovo Coupe erősen emlékeztet az 1964-es Shelby Cobra Daytonára, ami nem csoda, hiszen alapjait is egy ilyen CSX9000 kódjelű, klasszikus fenevad alváza adja. Ahogy a formatervező fogalmazott: “Az eredeti autó csaknem tökéletes volt ötven éve; a fizika pedig nem változik ennyi idő alatt.” 
Ennek ellenére minden elemében újrarajzolták az autót, amely természetesen modern karosszériát, felfüggesztést és utasteret kapott. Az utasteret úgy alakították ki, hogy a lehető legközvetlenebb kapcsolatot teremtsék meg a gép és vezetője között. A digitális, kör alakú infoközpont körül klasszikus, analóg műszereket találunk, a pilóta innen állíthatja például (menet közben, valós időben) a regeneratív fékrendszer teljesítményét. 
A lényeg persze nem itt, hanem az orrban, messze hátra tolva található: ide építették be azt a két villanymotort, amely a hátsó kerekeket hajtja. Kombinált forgatónyomatékuk letaglózó 1386 Nm, amely az indulást követően 37 ezredmásodperccel már teljes egészében a sofőr rendelkezésére áll. 
Ha az optimális tömegelosztás miatt három különböző ponton elhelyezett akkumulátorcsomagok miatt nem nyomna 1446 kilogrammot az autó (ami egyébként félelmetesen jó érték egy villanyautótól), alighanem a 3,6 másodperc körüli százas gyorsulás (hivatalos adat: 3,4 mp alatt 60 mérföld/órára, azaz 96 km/órára) idejéből is lejjebb lehetett volna faragni. 
Az 500 lóerőt meghaladó összteljesítmény 190 km/órát meghaladó végsebességet engedélyez. Nem fog tehát a Bonneville-tó sós medrében sebességi rekordokat döntögetni az autó, viszont legalább nem állítja megoldhatatlan feladatok elé az elöl hat-, hátul négydugattyús nyergekkel, valamint lyuggatott tárcsákkal operáló fékrendszert. 
Noha ez a hatótávolság igen szerény nem csak a szakmában etalonnak tekintett Tesla Motorshoz (ők a közelmúltban jelentették be, hogy az immár második éve nem forgalmazott Roadster modelljükhöz kifejlesztettek egy fontos frissítést: egy brutális, 650 km hatótávolságot lehetővé tevő akkumulátorcsomagot), de a legtöbb konkurenshez képest is, a számítástechnikai iparból érkezett alapítók így is bíznak a sikerben, főleg, mert állításuk szerint valójában nincs is vetélytársuk a piacon (no és mi van a Mercedes SLS AMG Electric Drive-val, vagy az Audi R8 e-tronnal?) 
Elsősorban hobbiversenyautónak szánják járművüket, és mivel gyorstöltővel az 580 kilogrammnyi, különösen magas feszültségű (740V) akkumulátor 30 perc alatt teljesen feltölthető, erre a célra tökéletesen meg is felel. 
Nem egészen száz darabot terveznek gyártani az egyenként 529 ezer dollárra (124 millió Ft) tartott különlegességből. A gyártás jövőre veszi kezdetét. A Renovo Coupe kezdetben csupán Kaliforniában lesz elérhető, de másfél éven belül az USA teljes területére szállítani fognak – és persze nyilván a világ bármely pontjára, ahol fizetőképes kereslet mutatkozik erre a XXI. századi veteránra.

Kommentek

F1: Az FIA üzent a csapatoknak, érik a botrány

A Nemzetközi Automobil Szövetség megüzente a Forma-1-es csapatoknak, hogy a vitatott futóműkonstrukciók megváltoztatására kényszerítheti őket.

Kipróbáltuk a világ legcsúnyább autóját

A csúnyaautó-válogatások örök dobogósa, legendás autóipari kudarc, túl hamar jött zseniális koncepció, tákolt borzalom, a világ leghíresebb kémiatanár-droggyárosának ikonikus járműve: hölgyeim és uraim, íme, egy igazi, ráadásul Magyarországon futó Pontiac Aztek!

F1: Videón, ahogy rögtön kicsúszott az újonc

Lance Strollt nem törte össze, hogy az első tesztnapján rögtön hibázott a Williamsszel. Elveszett egy egész nap.

Ha Ferrariba ülsz, soha ne indulj el így

Van, akiknek úgy hozta a sors, hogy egy Ferrari vezetőülésében találta magát, és van, akinek ez a feladat meghaladja a vezetői képességeit. Ha ez a két körülmény adott, akkor születnek ilyen videók.

Újabb női tesztpilóta a Forma-1-ben

A svájci Sauber-csapat a kolumbiai GP3-versenyzőnőt, Tatiana Calderont igazolta fejlesztőpilótaként.

F1: Nézd meg mozgásban az összes idei autót!

Hétfőn elkezdődött az előszezoni tesztelés Barcelonában, az összes F1 csapat 2017-es autója bemutatkozott már pályán.

F1: Folytatódik a McLaren vergődése

A második barcelonai tesztnap délelőttje is a Mercedesé volt, miközben több csapat autója is a garázsban vesztegelt. A McLarennél megint motort kellett cserélni.

F1: A Ferrari megtanult hallgatni, máris támadják miatta

Olaszországban nem vették jó néven, hogy a Ferrari az idei előszezonban hallgatásba burkolózik.

F1: 2025-ig marad az Orosz Nagydíj

Az Orosz Nagydíj szervezői szerződést hosszabbítottak, 2025-ig biztosan marad Szocsiban a Forma-1. Éjszakai futam is lehet.

Nagy változás jön egy Budapestet érintő viszonylaton

Másfél év után végleg kivonul a Lux Express busztársaság a közép-európai térségből. Csak a Varsót a Baltikummal összekötő járatok maradnak meg. Megszűnik a Budapest-Krakkó-Varsó buszjárat is.

F1: A Red Bull-főnök beszólt a McLarennek

A Red Bull csapatfőnökének nagyon nem tetszenek az idén újra megjelent cápauszonyok, mindent megtesz majd, hogy a jövő évre eltűnjenek. Valami más is bántja Christian Horner szemét.

Kompakt terepkupé a Mitsubishitől

Kompakt szabadidőjárművel erősíti kínálatát a Mitsubishi. Az ASX mellé, nem helyette érkezik a divatcentrikus crossover.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.