XXI. századi veterán 120 millióért

Elektromos szupersportkocsi a Renovo Coupe

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2014.08.16. 08.00

Négy éven át, teljes titokban fejlesztette különleges autóját egy Szilícium-völgybeli vállalkozás. A Renovo Coupe sarokszámainál csak az ára mellbe vágóbb.

Erre is ritkán látunk példát: nem voltak előzetesek, kedvcsinálók, ígérgetések, csak negyvennyolc hónapnyi megfeszített munka, a legnagyobb titokban. Egy 2010-ben létrehozott, kaliforniai cég ezen a hétvégén mutatta be létezésének értelmét: egy teljesen elektromos üzemű szupersportkocsit. 

A Renovo Coupe erősen emlékeztet az 1964-es Shelby Cobra Daytonára, ami nem csoda, hiszen alapjait is egy ilyen CSX9000 kódjelű, klasszikus fenevad alváza adja. Ahogy a formatervező fogalmazott: “Az eredeti autó csaknem tökéletes volt ötven éve; a fizika pedig nem változik ennyi idő alatt.” 
Ennek ellenére minden elemében újrarajzolták az autót, amely természetesen modern karosszériát, felfüggesztést és utasteret kapott. Az utasteret úgy alakították ki, hogy a lehető legközvetlenebb kapcsolatot teremtsék meg a gép és vezetője között. A digitális, kör alakú infoközpont körül klasszikus, analóg műszereket találunk, a pilóta innen állíthatja például (menet közben, valós időben) a regeneratív fékrendszer teljesítményét. 
A lényeg persze nem itt, hanem az orrban, messze hátra tolva található: ide építették be azt a két villanymotort, amely a hátsó kerekeket hajtja. Kombinált forgatónyomatékuk letaglózó 1386 Nm, amely az indulást követően 37 ezredmásodperccel már teljes egészében a sofőr rendelkezésére áll. 
Ha az optimális tömegelosztás miatt három különböző ponton elhelyezett akkumulátorcsomagok miatt nem nyomna 1446 kilogrammot az autó (ami egyébként félelmetesen jó érték egy villanyautótól), alighanem a 3,6 másodperc körüli százas gyorsulás (hivatalos adat: 3,4 mp alatt 60 mérföld/órára, azaz 96 km/órára) idejéből is lejjebb lehetett volna faragni. 
Az 500 lóerőt meghaladó összteljesítmény 190 km/órát meghaladó végsebességet engedélyez. Nem fog tehát a Bonneville-tó sós medrében sebességi rekordokat döntögetni az autó, viszont legalább nem állítja megoldhatatlan feladatok elé az elöl hat-, hátul négydugattyús nyergekkel, valamint lyuggatott tárcsákkal operáló fékrendszert. 
Noha ez a hatótávolság igen szerény nem csak a szakmában etalonnak tekintett Tesla Motorshoz (ők a közelmúltban jelentették be, hogy az immár második éve nem forgalmazott Roadster modelljükhöz kifejlesztettek egy fontos frissítést: egy brutális, 650 km hatótávolságot lehetővé tevő akkumulátorcsomagot), de a legtöbb konkurenshez képest is, a számítástechnikai iparból érkezett alapítók így is bíznak a sikerben, főleg, mert állításuk szerint valójában nincs is vetélytársuk a piacon (no és mi van a Mercedes SLS AMG Electric Drive-val, vagy az Audi R8 e-tronnal?) 
Elsősorban hobbiversenyautónak szánják járművüket, és mivel gyorstöltővel az 580 kilogrammnyi, különösen magas feszültségű (740V) akkumulátor 30 perc alatt teljesen feltölthető, erre a célra tökéletesen meg is felel. 
Nem egészen száz darabot terveznek gyártani az egyenként 529 ezer dollárra (124 millió Ft) tartott különlegességből. A gyártás jövőre veszi kezdetét. A Renovo Coupe kezdetben csupán Kaliforniában lesz elérhető, de másfél éven belül az USA teljes területére szállítani fognak – és persze nyilván a világ bármely pontjára, ahol fizetőképes kereslet mutatkozik erre a XXI. századi veteránra.

Kommentek

F1: Ilyen, amikor Verstappen nagyon hülyén néz ki

A Red Bullnál Mikulás-napi rendezvény volt december 6-án, Max Verstappennek sikerült hülyét csinálnia magából.

F1: A pechvogel is jelentkezett a Mercinél – videó

A Forma-1 történetének egyik legmókásabb balesetét produkáló japán sereghajtó, Taki Inoue is bejelentkezett Nico Rosberg mercedeses üléséért.

F1: Ferrari-uralmat a Mercedesé helyett!

Monisha Kaltenborn, a Sauber csapatfőnöke szerint jobb lenne, ha a Ferrari, és nem a Mercedes lenne egyeduralkodó a Forma-1-ben.

Hamilton: Furcsa dolgok történtek a Mercedesnél

Lewis Hamilton nem áll le a célozgatásokkal, az angol szerint különös dolgok is történtek idén a Mercedesnél.

F1: Meglepetés volt a Francia Nagydíj feltámasztása

A Francia Nagydíj újjáélesztése még a Forma-1 uraként ismert Bernie Ecclestone-t is meglepte egy kicsit, de úgy fest, a Paul Ricard pálya jó otthona lesz a versenynek.

Top 10: puncimágnesek használtan

Jobb lenne egy új Volvo XC90, de nem mindenkinek telik rá, a nőknek mégis imponálni kell valamivel. Szoknyavadász hatással bíró autókat kerestünk, kétmillióig.

F1: Verstappennek önkritika kell

1997 világbajnoka, Jacques Villeneuve úgy véli, Max Verstappen kiemelkedően teljesített idén, de igazán jó Forma-1-es csak akkor lesz belőle, ha képes szembenézni a hibáival és fejlődni.

Tudod, hogy kell kereket cserélni? Dehogy tudod!

Ez a videó most lépésről-lépésre megmutatja a kerékcsere folyamatát. Hidd el, eddig mindent rosszul csináltál.

F1: Rosberg visszaszólt Laudának

Nico Rosberg nem érti, miért akadt ki annyira a Mercedes-csapat elnöke, Niki Lauda a visszavonulásán A világbajnok azt is elárulta, mennyit kivett belőle Lewis Hamilton megverése.

Megállás közben szippant fel áramot a svédek hibrid busza

Olyan dízel-elektromos buszt fejlesztett ki a svéd Scania, melynek akkumulátora a buszmegálló aszfaltjából feltölthető.

F1: Pilótaszavazást a fejvédőről?

A Toro Rossó-s Danyiil Kvjat szerint az őszi tesztek után a versenyzőknek kellene szavazniuk arról, bevezessék-e a Forma-1-ben 2018-ben a fejvédő gyűrűt.

Autópályadíj-botrány: nem a korrupt hivatalnok veszített, hanem mi

Lefokozták az osztályvezetőt, aki elengedte a tesójának a későn vett matrica miatt kapott pótdíjat. Pedig ez volt a leghelyesebb döntése, amióta dolgozik!

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.