XXI. századi veterán 120 millióért

Elektromos szupersportkocsi a Renovo Coupe

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2014.08.16. 08.00

Négy éven át, teljes titokban fejlesztette különleges autóját egy Szilícium-völgybeli vállalkozás. A Renovo Coupe sarokszámainál csak az ára mellbe vágóbb.

Erre is ritkán látunk példát: nem voltak előzetesek, kedvcsinálók, ígérgetések, csak negyvennyolc hónapnyi megfeszített munka, a legnagyobb titokban. Egy 2010-ben létrehozott, kaliforniai cég ezen a hétvégén mutatta be létezésének értelmét: egy teljesen elektromos üzemű szupersportkocsit. 

A Renovo Coupe erősen emlékeztet az 1964-es Shelby Cobra Daytonára, ami nem csoda, hiszen alapjait is egy ilyen CSX9000 kódjelű, klasszikus fenevad alváza adja. Ahogy a formatervező fogalmazott: “Az eredeti autó csaknem tökéletes volt ötven éve; a fizika pedig nem változik ennyi idő alatt.” 
Ennek ellenére minden elemében újrarajzolták az autót, amely természetesen modern karosszériát, felfüggesztést és utasteret kapott. Az utasteret úgy alakították ki, hogy a lehető legközvetlenebb kapcsolatot teremtsék meg a gép és vezetője között. A digitális, kör alakú infoközpont körül klasszikus, analóg műszereket találunk, a pilóta innen állíthatja például (menet közben, valós időben) a regeneratív fékrendszer teljesítményét. 
A lényeg persze nem itt, hanem az orrban, messze hátra tolva található: ide építették be azt a két villanymotort, amely a hátsó kerekeket hajtja. Kombinált forgatónyomatékuk letaglózó 1386 Nm, amely az indulást követően 37 ezredmásodperccel már teljes egészében a sofőr rendelkezésére áll. 
Ha az optimális tömegelosztás miatt három különböző ponton elhelyezett akkumulátorcsomagok miatt nem nyomna 1446 kilogrammot az autó (ami egyébként félelmetesen jó érték egy villanyautótól), alighanem a 3,6 másodperc körüli százas gyorsulás (hivatalos adat: 3,4 mp alatt 60 mérföld/órára, azaz 96 km/órára) idejéből is lejjebb lehetett volna faragni. 
Az 500 lóerőt meghaladó összteljesítmény 190 km/órát meghaladó végsebességet engedélyez. Nem fog tehát a Bonneville-tó sós medrében sebességi rekordokat döntögetni az autó, viszont legalább nem állítja megoldhatatlan feladatok elé az elöl hat-, hátul négydugattyús nyergekkel, valamint lyuggatott tárcsákkal operáló fékrendszert. 
Noha ez a hatótávolság igen szerény nem csak a szakmában etalonnak tekintett Tesla Motorshoz (ők a közelmúltban jelentették be, hogy az immár második éve nem forgalmazott Roadster modelljükhöz kifejlesztettek egy fontos frissítést: egy brutális, 650 km hatótávolságot lehetővé tevő akkumulátorcsomagot), de a legtöbb konkurenshez képest is, a számítástechnikai iparból érkezett alapítók így is bíznak a sikerben, főleg, mert állításuk szerint valójában nincs is vetélytársuk a piacon (no és mi van a Mercedes SLS AMG Electric Drive-val, vagy az Audi R8 e-tronnal?) 
Elsősorban hobbiversenyautónak szánják járművüket, és mivel gyorstöltővel az 580 kilogrammnyi, különösen magas feszültségű (740V) akkumulátor 30 perc alatt teljesen feltölthető, erre a célra tökéletesen meg is felel. 
Nem egészen száz darabot terveznek gyártani az egyenként 529 ezer dollárra (124 millió Ft) tartott különlegességből. A gyártás jövőre veszi kezdetét. A Renovo Coupe kezdetben csupán Kaliforniában lesz elérhető, de másfél éven belül az USA teljes területére szállítani fognak – és persze nyilván a világ bármely pontjára, ahol fizetőképes kereslet mutatkozik erre a XXI. századi veteránra.

Kommentek

Mindent túlél a Citroën WRC gépe

Igazán szédítő bukfenc után tért vissza Kris Meeke Citroën C3 WRC-je az argentin rali futamán.

Ritka Ferrarit emésztettek fel a lángok

Porrá égett egy korai Ferrari F40-es, az anyagi kár jelentős, az autó pótolhatatlan darabja az olasz sportkocsigyár történelmének.

Újabb hajmeresztő ötlettel állt elő a Tesla-vezér

Föld alatt utaztatná az embereket Elon Musk, amivel teljesen megreformálná a városi közlekedést. A dugók csökkennének és az emberek gyorsabban jutnának el a célhoz.

Meglepte leghűségesebb vevőjét a Lexus

100 évesen a 25-ödik Lexusát készült megvásárolni, ezért a japán gyártó egy igazán különleges darabot készített hűséges vevőjének.

F1: Alonso oda megy, ahol nyerhet

Fernando Alonso egyértelmű üzenetet küldött a McLaren-Hondának, ha csak nem történik valami csoda, távozni fog, ugyanis olyan csapatnál akar vezetni, ahol lehetősége van a győzelemre.

Könnyfakasztó vadászautó Lada Niva helyett

Csupán három darab ilyen Aston Martin V8 vadászkombi készült az angliai gyárban, most pedig eladó az egyik legjobb kondícióban lévő példány.

F1: Massa csak tette, amit a mérnök mondott

Felipe Massa nagyon elégedetten nyilatkozott az Orosz Nagydíj időmérője után, a 6. helye azt mutatja, hogy a Williams immár versenyben van a Red Bull-lal.

Ricciardo: Az ötödik hely volt a mai maximum

A Red Bull továbbra is csak fut az élmezőny után, de Daniel Ricciardo igyekszik pozitívan hozzáállni a szezonhoz. Csapattársa, Max Verstappen viszont továbbra is küzd az autójával.

F1: Lakáscserében fogadott Massa, Ricciardo és Verstappen

A Red Bull pilótái és a williamses Felipe Massa a vasárnapi Orosz Nagydíjon az valószínűleg egymással küzd majd, a “házon belüli” csatának érdekes tétje lesz.

F1: Hamilton szuboptimális formában

Lewis Hamilton elismerte, hogy a Forma-1-es Orosz Nagydíj időmérőjén egyszerűen nem volt elég gyors, ugyanakkor az előzmények alapján a futamtól sem remélhet sokat.

Alonso: Megint tökéletes időmérőm volt

Fernando Alonso sosem fogy ki az öndicséretből, a szocsi kvalifikáció után a Honda-motort szidta és annak örült, hogy újonc csapattársát héttizeddel verte.

Kimi: Azért az első sor nem rossz a csapatnak

A Orosz Nagydíj időmérőjén Sebastian Vettel biztosította be a vasárnapi pole pozíciót, mögötte Kimi Raikkönen és Valtteri Bottas végzett. Az első három nyilatkozatai Szocsiból.

F1: A Ferrari kiütötte a Mercedest az időmérőn

A Forma-1-es Orosz Nagydíj időmérőjén a Ferrari “robbantott”, Sebastian Vettelé lett a pole-t, Kimi Räikkönen 2. helyével meglett a teljes első sor. A mercedeses Valtteri Bottas a 3., Lewis Hamilton szétesett.

F1: A Ferrari megint verte a Mercedest

A Forma-1-es Orosz Nagydíj utolsó szabadedzésén is határozott előnnyel verte a Ferrari a Mercedest, Sebastian Vettel a leggyorsabb, Lewis Hamilton csak a 4.

300 km/h fölött hasít az új Alpina kupé

Bemutatta legfrissebb újdonságát az Alpina. A B4 S Bi-Turbo a BMW M4 költséges alternatívája.

Nincs ma ennél menőbb Porsche az interneten!

Aligha létezik még egy ilyen Porsche 911 Carrera RSR 3.8-as a világon. Kívánatos patina, merész színek és 10 futott kilométer.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.