Hiperhibrid a versenypályára: McLaren P1 GTR

Ezer lóerő, versenyalkatrészek

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2014.08.16. 09.00

Végre bemutatta kifejezetten zárt pályára szánt versenyhibridjét (pontosabban annak formatanulmányát) a McLaren. Az alapfelszerelés része a vezetéstechnikai oktatás.

Ha a szénszálas konzolokra emelt, hatalmas hátsó szárnyból nem jönnénk rá, apró részletek hosszú sora árulkodik arról, hogy a képeken látható P1 nem akármilyen modell, hanem a rég várt pályamodell, amely nem csak nevében, de fényezésében is a legendás, 1995-ös Le Mans-i győztes McLaren F1 GTR előtt tiszteleg. 

Illetve rögtön helyesbítünk: a most leleplezett autó valójában még nem a 916-ról 1000 lóerőre növelt összteljesítményű klubsport versenyautó, csupán annak a formai előzetese. 
A különbség lényeges, hiszen a műszaki fejlesztés még folyik, de más oka is van ennek: amint bejelentik ugyanis, hogy elkészült az egyébként kizárólag egy utcai P1 modellel már rendelkező ügyfelek számára elérhető modell, a várhatóan csillagászati ár ellenére nyilván pillanatokon belül gazdára talál az összes példány. Erre egyébként nem egészen egy év múlva kerülhet sor. 
Az imént említett részletekre visszatérve: az utcai autón adaptív felfüggesztés itt fix, ám csökkentett magasságot kapott, a hátsó légterelő csökkentett légellenállású pozícióba csavarható, ha momentán a gyorsítóképesség és a végsebesség fontosabb a leszorítóerőnél, az ajtóba süllyesztett légterelő vájatok mélyebben, hosszabban nyúlnak hátra a hűtőkig, a külső tükröket áthelyezték az A-oszlopra. 
Az autó bővelkedik a kiegészítő aerodinamikai elemekben, a pilóta pedig gombnyomásra érheti el a regeneratív rendszerek által visszanyert energiát, így mozgósítva a hajtáslánc maximális teljesítményét. Szintén vadonatúj a titánötvözetből készített, kettős kipufogórendszer, a központi anyás keréktárcsa és a fedélzeti, hidraulikus emelőrendszer. 
A P1 GTR vásárlói az autó mellé egy teljes körű vezetéstechnikai oktatást is kapnak, amely során versenypályán, illetve szimulátorban tökéletesíthetik tudásukat.

Kommentek

Megépítette, amit a BMW nem mert

A tökéletes családi autót építette meg magának, amihez fogott egy BMW 540i Touringot és mindent belepréselt az M5-ösből. Megszületett a 400 lóerős kombi, aminek apa örülhet a legjobban.

Első helytől lökték el Micheliszt

A harmadik körben már az első helyért küzdött Michelisz Norbert a WTCC monzai futamán, Bennani azonban ráhúzta az autót, így mindketten feladták a versenyt.

Ezt a BMW reklámot betiltották Angliában

Az angolok szerint veszélyes közúti huligánkodásra buzdít a BMW plakátja, ezért gyorsan be is tiltották.

Ismét csökkent az üzemanyagok ára

A benzin literenkénti árát 4 forinttal, a gázolajét pedig 3 forinttal csökkentette a Mol.

Fényképezz lyukkal!

Lehet-e fóliába szúrt lyukkal és egy dobozzal fényképezni? Kipróbáltuk

F1: Hamilton ezen a hétvégén csak statisztált

Lewis Hamilton a tavalyi bakui szerepléséhez hasonlította idei szocsi teljesítményét, a Mercedes angolja a 4. helynek is örülhetett az Orosz Nagydíj végén.

F1: Alonso szeretne legalább a rajtig jutni

Továbbra is vergődik a McLaren-Honda, az Orosz Nagydíjon a Fernando Alonso alatt már a futam előtt megállt az autó.

F1: A kocsmából gratuláltak Bottasnak

A kétszeres világbajnok Mika Häkkinen egy kocsmából küldött üzenetet immár futamgyőztes honfitársának, Valtteri Bottasnak.

F1: Vettel a középső ujjával üzent Massának – videó

Sebastian Vettelnek a legkevésbé sem tetszett, hogy az utolsó körön Felipe Massa feltartása miatt nem volt lehetősége, hogy megpróbálkozzon a végül az első helyen beérő Valtteri Bottas megelőzésével.

F1: A Ferrari-főnök nem volt csalódott, csak pisilnie kellett

Vicces közjáték zajlott a brit Sky Sports riportere és a Ferrari csapatfőnöke között az Orosz Nagydíj leintése után.

Bottas: Elképesztő érzés az első Forma-1-es győzelem!

Valtteri Bottas lett a nap versenyzője, miután megszerezte élete első F1-es futamgyőzelmét az Orosz Nagydíjon. Mögötte Sebastian Vettel és Kimi Räikkönen állhatott a dobogóra. Futam utáni interjúk Szocsiból.

F1: Szocsiban Bottas a nagyok közé került

A mercedeses Valtteri Bottas óriási rajt után magabiztos vezetéssel szerezte meg első Forma-1-es futamgyőzelmét az Orosz Nagydíjon. A Ferrarinak be kellett érnie a 2-3. hellyel Szocsiban.

Spéci pótkocsikat vásárol a Waberer’s

100 darab spéci pótkocsival bővíti flottáját az egyik legnagyobb magyar fuvarozótársaság, a Waberer’s.

F1: Bottas nyerte az Orosz Nagydíjat

Behúzza Sebastian Vettel az idei harmadik futamgyőzelmét? Nyerhet Kimi Räikkönen? Mire lesz képes Lewis Hamilton a 4. helyről rajtolva? Élő szöveges közvetítés a Forma-1-es Orosz Nagydíjról.

F1: Mégsem lesz éjszakai futam Szocsiban

Az Orosz Nagydíj szervezői meggondolták magukat, Szocsiban nem szeretnének villanyfényes Forma-1-es versenyt.

Meglépett az autóval a kisfiú, kecskét is vitt magával

Ennek a fiúnak az apja szerint a vezetést nem lehet elég korán elkezdeni. A csomagtartóban utazó kecske ennek tükrében már nem is olyan meglepő.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.