Ha a szénszálas konzolokra emelt, hatalmas hátsó szárnyból nem jönnénk rá, apró részletek hosszú sora árulkodik arról, hogy a képeken látható P1 nem akármilyen modell, hanem a rég várt pályamodell, amely nem csak nevében, de fényezésében is a legendás, 1995-ös Le Mans-i győztes McLaren F1 GTR előtt tiszteleg. 

Illetve rögtön helyesbítünk: a most leleplezett autó valójában még nem a 916-ról 1000 lóerőre növelt összteljesítményű klubsport versenyautó, csupán annak a formai előzetese. 
A különbség lényeges, hiszen a műszaki fejlesztés még folyik, de más oka is van ennek: amint bejelentik ugyanis, hogy elkészült az egyébként kizárólag egy utcai P1 modellel már rendelkező ügyfelek számára elérhető modell, a várhatóan csillagászati ár ellenére nyilván pillanatokon belül gazdára talál az összes példány. Erre egyébként nem egészen egy év múlva kerülhet sor. 
Az imént említett részletekre visszatérve: az utcai autón adaptív felfüggesztés itt fix, ám csökkentett magasságot kapott, a hátsó légterelő csökkentett légellenállású pozícióba csavarható, ha momentán a gyorsítóképesség és a végsebesség fontosabb a leszorítóerőnél, az ajtóba süllyesztett légterelő vájatok mélyebben, hosszabban nyúlnak hátra a hűtőkig, a külső tükröket áthelyezték az A-oszlopra. 
Az autó bővelkedik a kiegészítő aerodinamikai elemekben, a pilóta pedig gombnyomásra érheti el a regeneratív rendszerek által visszanyert energiát, így mozgósítva a hajtáslánc maximális teljesítményét. Szintén vadonatúj a titánötvözetből készített, kettős kipufogórendszer, a központi anyás keréktárcsa és a fedélzeti, hidraulikus emelőrendszer. 
A P1 GTR vásárlói az autó mellé egy teljes körű vezetéstechnikai oktatást is kapnak, amely során versenypályán, illetve szimulátorban tökéletesíthetik tudásukat.