Hiperhibrid a versenypályára: McLaren P1 GTR

Ezer lóerő, versenyalkatrészek

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2014.08.16. 09.00

Végre bemutatta kifejezetten zárt pályára szánt versenyhibridjét (pontosabban annak formatanulmányát) a McLaren. Az alapfelszerelés része a vezetéstechnikai oktatás.

Ha a szénszálas konzolokra emelt, hatalmas hátsó szárnyból nem jönnénk rá, apró részletek hosszú sora árulkodik arról, hogy a képeken látható P1 nem akármilyen modell, hanem a rég várt pályamodell, amely nem csak nevében, de fényezésében is a legendás, 1995-ös Le Mans-i győztes McLaren F1 GTR előtt tiszteleg. 

Illetve rögtön helyesbítünk: a most leleplezett autó valójában még nem a 916-ról 1000 lóerőre növelt összteljesítményű klubsport versenyautó, csupán annak a formai előzetese. 
A különbség lényeges, hiszen a műszaki fejlesztés még folyik, de más oka is van ennek: amint bejelentik ugyanis, hogy elkészült az egyébként kizárólag egy utcai P1 modellel már rendelkező ügyfelek számára elérhető modell, a várhatóan csillagászati ár ellenére nyilván pillanatokon belül gazdára talál az összes példány. Erre egyébként nem egészen egy év múlva kerülhet sor. 
Az imént említett részletekre visszatérve: az utcai autón adaptív felfüggesztés itt fix, ám csökkentett magasságot kapott, a hátsó légterelő csökkentett légellenállású pozícióba csavarható, ha momentán a gyorsítóképesség és a végsebesség fontosabb a leszorítóerőnél, az ajtóba süllyesztett légterelő vájatok mélyebben, hosszabban nyúlnak hátra a hűtőkig, a külső tükröket áthelyezték az A-oszlopra. 
Az autó bővelkedik a kiegészítő aerodinamikai elemekben, a pilóta pedig gombnyomásra érheti el a regeneratív rendszerek által visszanyert energiát, így mozgósítva a hajtáslánc maximális teljesítményét. Szintén vadonatúj a titánötvözetből készített, kettős kipufogórendszer, a központi anyás keréktárcsa és a fedélzeti, hidraulikus emelőrendszer. 
A P1 GTR vásárlói az autó mellé egy teljes körű vezetéstechnikai oktatást is kapnak, amely során versenypályán, illetve szimulátorban tökéletesíthetik tudásukat.

Kommentek

F1: Hamilton nem akar nyílt lapokkal játszani

Lewis Hamilton azt kérte a Mercedestől, hogy hagyjanak fel a pilóták vezetési adatainak megosztásával, szeretné, ha megtarthatná a titkait.

Beelőzi a BMW M5-öt az Alpina B5!

Az új generációs BMW 5 sportverziója még távolról sincs kész, a márka legfőbb tunere, az Alpina azonban heteken belül bemutatja a maga M5-gyilkosát.

Ford egy BMW és egy Mercedes ellen

Három vadorzó turbómotorral, 500 Nm körüli nyomatékkal. BMW M2, Ford Focus RS, Mercedes A 45 AMG: melyik a leggyorsabb, a legszórakoztatóbb, vagy egyszerűen a legjobb?

Hamilton: Undorító, amit Ricciardo csinál

Lewis Hamilton azt mondja, kizárt, hogy Daniel Ricciardóhoz hasonlóan cipőből pezsgőzzön a dobogón.

Olasz fordítás

Egy legendás név, egy legendás roadster, 170 lóerős turbómotor, vászontető, és közvetlen kormányzás. Ugye milyen jól hangzik? Kipróbáltuk az MX-5 felpaprikázott olasz testvérét.

Karambollal végződött a robotautók első versenye

Mindössze két autó indult az új Roborace széria legelső futamán. Egyikük karambolozott és kiesett a versenyből, a másik gond nélkül teljesítette a távot.

4 évig nem takarította ki az autót, ez volt benne

Csúnya látvány, ami főleg akkor fog szíven ütni, ha kedveled az autókat.

Lotus 007: leghíresebb márkatársát köszönti az Evora különkiadása

Különleges kezelésnek vetette alá a fél éve bemutatott Evora Sport 410 modellt a Lotus. Az egyedi munka a világ talán leghíresebb Lotusa előtt tiszteleg.

Megvennéd Niki Lauda BMW M1-esét?

Bőven több, mint 500 millió forintot érhet Niki Lauda egykori BMW M1-ese, ami légitársasága alapítása miatt adott el.

Furcsa platós Mazda MX-5 keresi új gazdáját

Megnyújtották a Mazda MX-5-ös tengelytávját, hogy platós hordárként üzemelhessen. Most pedig éppen eladó a szokatlan mű.

Így vágnak szét egy Porsche Panamerát a tűzoltók

A présgépbe dobás helyett inkább a tűzoltóknak adták az előszériás autót, hogy gyakorolják a mentést.

Egyre népszerűbb Oroszországban a Kamaz

Az orosz gyártó 2016-ban tovább növelte piaci részesedését. A legkeresettebb modellek között szinte csak Kamaz gyártmányokat találunk.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.