Tízből egy autós nyáron is téli gumival jár

Szerző: Vezess.hu levél küldés 
Dátum: 2014.08.15. 09.10

Minden tizedik magyar autós nyáron is téli gumiabroncsot használ, mert túl drágának tartja lecserélni a téli szettet.

Minden tizedik magyar autós nyáron is téli gumiabroncsot használ, mert túl drágának tartja lecserélni a téli szettet. A Goodyear abroncsgyártó az ország több pontján végzett felmérést, de a cég szerint tévhit, hogy az autósok spórolhatnak azzal, hogy nyáron is téli gumit használnak: ebben az esetben az abroncs gyorsabban kopik és az autó is többet fogyaszt.

Évente legalább tízezer forintot megspórolhatunk, ha nekiállunk kicserélni a téli és a nyári kerekeket. Ha nincs két felnigarnitúránk, akkor sem muszáj kerekenként 2000-2500 forintot fizetni az átszerelésért


Unalomig ismételgetett adat, hogy a téli gumiabroncs 7 Celsius-fok alatti hőmérsékleten nyújt optimális teljesítményt, mivel lágyabb keverék, mint a nyári abroncs. A téli gumin több tapadó él található, ezek növelik a gördülési ellenállást, így használatával többet fogyaszt a gépkocsi.

A Goodyear szerint egy átlagos, évi 10 ezer kilométert vezető autós akár egy vagy két abroncsot is tudna vásárolni abból az összegből, amennyivel többet költ a benzinre amiatt, mert nem az évszaknak megfelelő gumival jár. A nem megfelelő abroncs használata esetén ráadásul hosszabb a fékút is.

A tapasztalatok szerint a téli gumikkal 6 méterrel nő a féktávolság száraz úton, 20 fokos hőmérsékleten, 100 km/h-s sebességről fékezve.

A kétezer autósra kiterjedő kutatás eredményei szerint Budapesten, Győrben és Debrecenben eltérő mértékű a téligumi-használat nyár közepén. Százalékos arányban Budapesten található a legtöbb téli gumival felszerelt autó, a több mint ezer számításba vett autós 14 százaléka még nem gondoskodott a gumicseréről. Debrecenben ezt 12 százalék nem tette meg, Győrben pedig a sofőrök hat százaléka jár téli gumival.

Kommentek

  • hopp

    Idén nálam is fent maradt, hogy kopjon el rendesen mielőtt megy a kukába.
    Az égvilágon semmi különbséget nem érezni a nyárihoz képest, pont ugyanannyit fogyaszt és nem is kopik látványosan.

F1: Rosberg ennyi milliárdról mondott le önként

Nico Rosberg nagyon sok pénzről mondott le önként és dalolva a visszavonulással.

F1: A Williams hibákat vár az újonctól

A Williamsnél fel vannak készülve rá, hogy a jövőre bemutatkozó 18 éves versenyzőjük, Lance Stroll bukdácsol majd a Forma-1-ben.

Szebb, jobb Daciák jönnek

Közepes erejű ráncfelvarráson esett át jó néhány Dacia-modell. A szokásos plasztikázáson kívül új motor és automatikus váltó is érkezett a frissítéssel.

Ennyivel lesz gyorsabb az F1 jövőre

Valtteri Bottas, a Williams pilótája szerint a 2017-es autókkal kettő-öt másodperccel javulhatnak a köridők az idei szezonhoz képest. Max Verstappen nagyobb fizikai megterhelést vár.

Elektromos LiAZ-t tesztelnek Moszkvában

Bár Oroszország hatalmas gázkészleten csücsül, egyre több elektromos autóbusz prototípusa nő ki a földből. A legújabbhoz a Siemens szállított eszközöket.

F1: A Merci hibázott, amikor rászólt Hamiltonra

Toto Wolff, a Mercedes csapatfőnöke egy interjúban azt mondta, hogy rossz döntést hozott az alakulat, amikor a szezonzáró Abu-dzabi Nagydíjon gyorsításra kérte Lewis Hamiltont.

F1: Alonso nem megy a Mercedeshez

Fernando Alonso felfedezője, menedzsere, “második apja”, Flavio Briatore azt állítja, hogy a spanyol biztosan nem megy a Mercedeshez 2017-re, tiszteletben tartják a mclarenes szerződést.

Leszavazhatják a Forma-1 megvásárlását?

A Forma-1 új tulajdonosaként emlegetett Liberty Media akár még ki is hátrálhat az üzletből, csak januárban szavaznak róla, hogy végigvigyék-e a felvásárlást.

F1: A McLarennek jövőre sem lesz főszponzora

A McLaren új főnöke, Zak Brown 2018-ra célozza az új névadó szponzor megszerzését. Nem lesz könnyű.

Így kell móresre tanítani a pofátlan porschést

Egy újabb közlekedő, akinek drágább az ideje, mint a többi autósé. Rutinosan előzte a sort, de most nem jött ki a lépés, mehetett vissza a startvonalra.

F1: Tízmilliárdos bukás az Osztrák Nagydíj

A Red Bull több tízmillió eurót veszített már a két évvel ezelőtt feltámasztott Osztrák Nagydíjon. Meddig nyelik le a veszteséget?

Januárban jön a Lexus új zászlóshajója

28 évvel az első, eredeti Lexus LS megjelenése után színre lép a modell ötödik generációja. Még nem sok mindent tudunk róla.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.