Minden tizedik magyar autós nyáron is téli gumiabroncsot használ, mert túl drágának tartja lecserélni a téli szettet. A Goodyear abroncsgyártó az ország több pontján végzett felmérést, de a cég szerint tévhit, hogy az autósok spórolhatnak azzal, hogy nyáron is téli gumit használnak: ebben az esetben az abroncs gyorsabban kopik és az autó is többet fogyaszt.

Évente legalább tízezer forintot megspórolhatunk, ha nekiállunk kicserélni a téli és a nyári kerekeket. Ha nincs két felnigarnitúránk, akkor sem muszáj kerekenként 2000-2500 forintot fizetni az átszerelésért


Unalomig ismételgetett adat, hogy a téli gumiabroncs 7 Celsius-fok alatti hőmérsékleten nyújt optimális teljesítményt, mivel lágyabb keverék, mint a nyári abroncs. A téli gumin több tapadó él található, ezek növelik a gördülési ellenállást, így használatával többet fogyaszt a gépkocsi.

A Goodyear szerint egy átlagos, évi 10 ezer kilométert vezető autós akár egy vagy két abroncsot is tudna vásárolni abból az összegből, amennyivel többet költ a benzinre amiatt, mert nem az évszaknak megfelelő gumival jár. A nem megfelelő abroncs használata esetén ráadásul hosszabb a fékút is.

A tapasztalatok szerint a téli gumikkal 6 méterrel nő a féktávolság száraz úton, 20 fokos hőmérsékleten, 100 km/h-s sebességről fékezve.

A kétezer autósra kiterjedő kutatás eredményei szerint Budapesten, Győrben és Debrecenben eltérő mértékű a téligumi-használat nyár közepén. Százalékos arányban Budapesten található a legtöbb téli gumival felszerelt autó, a több mint ezer számításba vett autós 14 százaléka még nem gondoskodott a gumicseréről. Debrecenben ezt 12 százalék nem tette meg, Győrben pedig a sofőrök hat százaléka jár téli gumival.