Nem készít hibrid szuper-roadstert a McLaren

Kupé marad a P1

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2014.08.15. 14.00

A gyár egy kommunikációs munkatársa megerősítette: nem veszíti el szénszálas tetejét a McLaren P1. Ez nem elvi, hanem gyakorlati kérdés.

A Porsche eleve leemelhető tetővel gyártja hibrid sportautóját, így amióta felreppent a hír, hogy a Ferrari fedetlen kivitelben is elkészítené a LaFerrarit, azon ment a spekuláció, hogy vajon a hibrid szupertrió harmadik tagja, a McLaren P1 is ledobja-e tetejét. 

A választ most megkaptuk: nem. No nem piaci megfontolás áll a döntés mögött, hiszen a roadster bizonyára hatalmas piaci siker volna. 
Arról van szó, hogy a tető a szénszálas váz szerves részét alkotja; többet között ebben alakították ki azt a nélkülözhetetlen torkolatot, amely a motort táplálja levegővel. Ahhoz tehát, hogy kabriót készítsenek a P1-esből, nem csak a vázszerkezetet kell alapjaiban átalakítani, hanem az erőforrás hangolását is módosítani volna szükséges. 
A hibrid P1 minden idők legfürgébb (de nem a legnagyobb végsebességű ? ezt a címet megőrizte magának az F1) McLarenje. A 3,8 literes, ikerturbós V8-as és a villanymotor összteljesítménye 916 LE, a maximális kombinált forgatónyomaték 978 Nm. Az autó álló helyzetből 2,8 mp alatt gyorsul 100-ra, és 2,9 mp (30 méter) alatt áll meg onnan; a végsebességet 350 km/órában korlátozták.

Kommentek

F1: Durva, mennyit változtak hátulról az autók

Remekül mutatja a 2017-es autók másmilyenségét két fotó.

Alfa Stelvio: SUV, ami sportkocsinak képzeli magát

Még a hivatalos menetpróba előtt vezethettük az Alfa új szabadidőautóját. Kapaszkodhat a konkurencia!

F1: A Force India visszaszólt a Renault-nak

Még el sem kezdődött a 2017-es szezon, de máris kialakult egy kisebb vita a Renault és a Force India között.

F1: Nézd meg Hamilton új sisakját!

A mercedeses Lewis Hamilton 2017-ben a szurkolóktól kért sisakfestési terveket, most pedig kihirdette a győztes művet. Ebben versenyez idén a háromszoros világbajnok.

F1: A Red Bull szerint több pénz jár a nagyoknak

A Red Bull sportigazgatója, Dr. Helmut Marko szerint a nagyobb csapatok több pénzt érdemelnek, mert többet is adnak a Forma-1-nek.

Hirdetőtáblát vett a hátára a legújabb Forma-1-es

Szerda délután a Silverstone-ban a Force India is lerántotta a leplet 2017-es Forma-1-es modelljéről. Szerencse, hogy a VJM10-es nem szépségversenyen indul.

Alternatív üzemanyagot talált fel egy pécsi férfi? Nem, csak bosszúra szomjazott

Egyszerű bosszú vezérelte a férfit, aki mosóport és vajat öntött a szomszéd autójába. Zavarta a gyerekek zajongása.

F1: Így ismerhetjük fel idén Ricciardót

Max Verstappen után a Red Bull másik pilótája, Daniel Ricciardo is megmutatta 2017-es sisakdizájnját.

F1: Bottas szigorú szabályokra számít

Valtteri Bottas úgy véli, a korábbi évek történései után a Mercedesnél szigorú szabályai lesznek a csapattársak közötti versenynek.

F1: Vettel még nem ábrándult ki a Ferrariból

Sebastian Vettel azt mondja, a tavalyi, nem túl fényes idény után is hisz még a Ferrariban – előbb-utóbb csak bajnokok lesznek együtt.

Kívül-belül megújult a Škoda Rapid

Friss formavilág, xenon fényszórók, fedélzeti wifi, modernizált kezelőszervek és új motor a Škoda köztes modellcsaládjában.

Off-road buszokon járhatnak iskolába a gyerekek

Az Iveco iskolabuszok eltérnek az amerikai változatoktól, ugyanakkor jól boldogulnak terepen és még mozgáskorlátozott gyerekek szállítására is alkalmasak.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.