Napokon belül itt lehet az új Škoda

Újabb részletfotókat közöltek a Fabiáról

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2014.08.15. 07.15

További előzeteseket közölt várva várt városi autójáról a Škoda. A Fabia még idén piacra kerül.

Láthattuk már kémfotón, hivatalos rajzon, olvastunk leendő motorjairól, most pedig formavilágának részleteibe is betekinthetünk: a Škoda kiemelt jelentőségű modellként kezeli a Fabiát, és igazuk is van. Noha Octaviából tavaly többet (359 578 db; gyártás 228 707 db) adtak el világszerte, mint a B-szegmensbe tartozó modellből (210 989 db; gyártás 158 386 db), a négyméteres kisautó továbbra is meghatározó jelentőséggel bír a gyár életében. 


A kifutó modellel közös padlólemezre épülő, de átlagosan kétharmad mázsával könnyebb, új Fabia ferdehátú és kombi kivitelekben kerül piacra. 
Kezdetben összesen hétféle motorral kínálják majd, mindegyik Euro6-os, start-stopos és regeneratív fékrendszerrel szerelt lesz. A négyféle benzinmotor teljesítménye 60-110 lóerő, a dízelek 75-105 lóerőt tudnak. A motorokról részletesen a vezess.hu korábbi cikkében olvashatsz. 
Ami a formajegyeket illeti, a korábban közölt kémfotók után már nem várnak ránk nagy meglepetések: sötétített hátterű fényszóró, egyen-hűtőmaszk, LED-es nappali világítás teszi kellemesen divatossá az autó megjelenését. 
A napokban megsokasodott előzetesek arra engednek következtetni, hogy a Škoda nem várja meg az eredetileg októberre időzített világpremiert, és hamarabb, akár már a jövő héten lerántja a leplet az autóról.

Kommentek

Nagyképű, de van mire

A faceliften átesett Fiorino mosolyában van némi önteltség, ami nem csoda, hiszen van mire beképzeltnek lenni.

F1: Rosberg ennyi milliárdról mondott le önként

Nico Rosberg nagyon sok pénzről mondott le önként és dalolva a visszavonulással.

F1: A Williams hibákat vár az újonctól

A Williamsnél fel vannak készülve rá, hogy a jövőre bemutatkozó 18 éves versenyzőjük, Lance Stroll bukdácsol majd a Forma-1-ben.

Szebb, jobb Daciák jönnek

Közepes erejű ráncfelvarráson esett át jó néhány Dacia-modell. A szokásos plasztikázáson kívül új motor és automatikus váltó is érkezett a frissítéssel.

Ennyivel lesz gyorsabb az F1 jövőre

Valtteri Bottas, a Williams pilótája szerint a 2017-es autókkal kettő-öt másodperccel javulhatnak a köridők az idei szezonhoz képest. Max Verstappen nagyobb fizikai megterhelést vár.

Elektromos LiAZ-t tesztelnek Moszkvában

Bár Oroszország hatalmas gázkészleten csücsül, egyre több elektromos autóbusz prototípusa nő ki a földből. A legújabbhoz a Siemens szállított eszközöket.

F1: A Merci hibázott, amikor rászólt Hamiltonra

Toto Wolff, a Mercedes csapatfőnöke egy interjúban azt mondta, hogy rossz döntést hozott az alakulat, amikor a szezonzáró Abu-dzabi Nagydíjon gyorsításra kérte Lewis Hamiltont.

F1: Alonso nem megy a Mercedeshez

Fernando Alonso felfedezője, menedzsere, “második apja”, Flavio Briatore azt állítja, hogy a spanyol biztosan nem megy a Mercedeshez 2017-re, tiszteletben tartják a mclarenes szerződést.

Leszavazhatják a Forma-1 megvásárlását?

A Forma-1 új tulajdonosaként emlegetett Liberty Media akár még ki is hátrálhat az üzletből, csak januárban szavaznak róla, hogy végigvigyék-e a felvásárlást.

F1: A McLarennek jövőre sem lesz főszponzora

A McLaren új főnöke, Zak Brown 2018-ra célozza az új névadó szponzor megszerzését. Nem lesz könnyű.

Így kell móresre tanítani a pofátlan porschést

Egy újabb közlekedő, akinek drágább az ideje, mint a többi autósé. Rutinosan előzte a sort, de most nem jött ki a lépés, mehetett vissza a startvonalra.

F1: Tízmilliárdos bukás az Osztrák Nagydíj

A Red Bull több tízmillió eurót veszített már a két évvel ezelőtt feltámasztott Osztrák Nagydíjon. Meddig nyelik le a veszteséget?

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.