A Morgan Stanley szerint a világ legfontosabb autója, a Consumer Reports az USA legjobb gépkocsijának kiáltotta ki, és a Vezess.hu tesztelője is messzemenőkig elégedett volt vele: ez a Tesla Model S, a különc milliárdos Elon Musk autógyárának második, igazi áttörést hozó típusa.

Csakhogy a jelek szerint az autógyártás mégsem olyan egyszerű dolog: néhány hónap használat után egyre-másra bosszantó vagy egyenesen bénító meghibásodások akadályozták a Model S élvezetét. 
A Consumer Reports szerkesztői 2013 januárja óta használják inkognitóban vásárolt Model S-üket, azóta közel 26 000 kilométert tettek meg az autóval. Ez első éves szerviz előtt, nagyjából 18 ezer kilométernél lefagyott a központi érintőképernyő – ez egy átlagos autóban is kellemetlen, a Tesla Model S esetében azonban gyakorlatilag minden fedélzeti funkció innen vezérelhető, így a teljes autó hasznavehetetlenné vált. 
A hibát garanciában elhárították, és ha már szervizben volt a kocsi, a kilincseket is megjavították: a karosszériából előbújó kallantyú elegáns és áramvonalas, de időnként nem volt hajlandó előbújni, így a vezető kívül rekedt. 
Hogy nem elfogultságról van szó, jól mutatja, hogy az Edmunds.com autós szakportál szintén sokat szívott a Model S-el: egy év alatt meghibásodott akkucsomag, lefagyott monitor, nyikorgó kormány és akadós napfénytető bosszantotta a tesztelőket. 

Digitális műszerfal, érintőképernyő a középkonzolon. Nincsenek mechanikus kezelőszervek.

A Consumer Reports tavaly 637 tulajdonost kérdezett meg a Tesla Model S-el kapcsolatos tapasztalataikról. Az autó megbízhatóságát már akkor is csak átlagosnak ítélték meg. 
Ugyanakkor nem szabad elfelejteni, hogy a Tesla esetében a gyermekbetegségek nem csak az autóra, hanem az autógyárra is értendők: “A tavalyi évünk gyakorlatilag azzal telt, hogy rájöjjünk, hogyan is kell igazából gyártani a Model S-t” – mondta Elon Musk egy interjúban. Viszont legalább komolyan veszik az ügyfelek véleményét: a nagyfőnök hetente találkozik azzal a bizottsággal, ahol a fejlesztés, a gyártás és az ügyfélkapcsolati részleg egyaránt képviselteti magát, és ahol tételesen foglalkoznak minden visszajelzéssel, és dolgoznak ki folyamatos fejlesztéseket az elektromos szuperszedánhoz. Musk szerint a jelenleg gyártott típusoknál már minden hibát kiküszöböltek.
A Tesla egyébként az idei év slágerterméke a Wall Streeten, egyetlen más cég részvényeinek sem nőtt olyan arányban az értéke, mint az igény esetén akár az európai gyártást is megfontoló Tesla.

Az év környezetbarát nagyautója - egy a számtalan díj és elismerés közül. Az elvásárok igen magasak.

Forrás: Automotive News