Mégsem olyan jó a világ legjobb autója?

Gondok vannak a Tesla Model S-el

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2014.08.14. 14.00

Egy amerikai tesztlap egy éve még ajnározta a Tesla Model S-t, most már kevésbé szeretik. Idegesítő és veszélyes problémák keserítik a tulajdonosi élményt.

A Morgan Stanley szerint a világ legfontosabb autója, a Consumer Reports az USA legjobb gépkocsijának kiáltotta ki, és a Vezess.hu tesztelője is messzemenőkig elégedett volt vele: ez a Tesla Model S, a különc milliárdos Elon Musk autógyárának második, igazi áttörést hozó típusa.

Csakhogy a jelek szerint az autógyártás mégsem olyan egyszerű dolog: néhány hónap használat után egyre-másra bosszantó vagy egyenesen bénító meghibásodások akadályozták a Model S élvezetét. 
A Consumer Reports szerkesztői 2013 januárja óta használják inkognitóban vásárolt Model S-üket, azóta közel 26 000 kilométert tettek meg az autóval. Ez első éves szerviz előtt, nagyjából 18 ezer kilométernél lefagyott a központi érintőképernyő – ez egy átlagos autóban is kellemetlen, a Tesla Model S esetében azonban gyakorlatilag minden fedélzeti funkció innen vezérelhető, így a teljes autó hasznavehetetlenné vált. 
A hibát garanciában elhárították, és ha már szervizben volt a kocsi, a kilincseket is megjavították: a karosszériából előbújó kallantyú elegáns és áramvonalas, de időnként nem volt hajlandó előbújni, így a vezető kívül rekedt. 
Hogy nem elfogultságról van szó, jól mutatja, hogy az Edmunds.com autós szakportál szintén sokat szívott a Model S-el: egy év alatt meghibásodott akkucsomag, lefagyott monitor, nyikorgó kormány és akadós napfénytető bosszantotta a tesztelőket. 

Digitális műszerfal, érintőképernyő a középkonzolon. Nincsenek mechanikus kezelőszervek.

A Consumer Reports tavaly 637 tulajdonost kérdezett meg a Tesla Model S-el kapcsolatos tapasztalataikról. Az autó megbízhatóságát már akkor is csak átlagosnak ítélték meg. 
Ugyanakkor nem szabad elfelejteni, hogy a Tesla esetében a gyermekbetegségek nem csak az autóra, hanem az autógyárra is értendők: “A tavalyi évünk gyakorlatilag azzal telt, hogy rájöjjünk, hogyan is kell igazából gyártani a Model S-t” – mondta Elon Musk egy interjúban. Viszont legalább komolyan veszik az ügyfelek véleményét: a nagyfőnök hetente találkozik azzal a bizottsággal, ahol a fejlesztés, a gyártás és az ügyfélkapcsolati részleg egyaránt képviselteti magát, és ahol tételesen foglalkoznak minden visszajelzéssel, és dolgoznak ki folyamatos fejlesztéseket az elektromos szuperszedánhoz. Musk szerint a jelenleg gyártott típusoknál már minden hibát kiküszöböltek.
A Tesla egyébként az idei év slágerterméke a Wall Streeten, egyetlen más cég részvényeinek sem nőtt olyan arányban az értéke, mint az igény esetén akár az európai gyártást is megfontoló Tesla.

Az év környezetbarát nagyautója - egy a számtalan díj és elismerés közül. Az elvásárok igen magasak.

Forrás: Automotive News

Kommentek

Eladja a Ducatit az Audi?

A hírek szerint a Volkswagen-csoport megkezdte az olasz sportmotor-márka eladásának előkészítését. A Ducati Ferdinand Piëch szíve csücske volt.

Kémfelvételen a Škoda Yeti utódja

Karoq néven érkezik egy hónap múlva a második generációs kompakt Škoda SUV. Csehországban lefilmezték egy prototípusát.

Nem működik a Toyota stratégiája

A világ minden részén népszerűek a plug-in hibridek – mindenütt, kivéve Kínát. Az ázsiai ország miatt a Toyota kénytelen lesz újragondolni stratégiáját.

Rekordévet zárt a Mercedes Magyarországon

A Mercedes-Benz Manufacturing Hungary Kft. tavaly közel 190 ezer gépkocsit gyártott Kecskeméten, 3,8 százalékkal többet, mint 2015-ben.

Alonso: A célba érés már nagy eredmény lenne

Fernando Alonso 2017-ben Forma-1-es versenyen még nem jutott el a kockás zászlóig, reméli, hogy a frissített Honda-motorral Szocsiban legalább a célba érés összejön végre.

F1: Szocsiban annyi a kanyarlevágós trükknek

Az FIA fekvőrendőröket szereltetett fel a szocsi pálya 2. kanyarjának bukóterébe, mostantól nem lehet ügyeskedni.

F1: Az Orosz Nagydíj legütősebb balesetei – videó

A Forma-1-es Orosz Nagydíjat csak 2014 óta rendezik, de a szocsi helyszín három év alatt is produkált jó néhány húzós esetet.

Nem akárhogy loptak szét egy magyar Ladát

Nem lopták el az autót, csak a számukra értékesebb alkatrészeket nyúlták le az épített Ladából. Segíts te is, hogy előkerüljön a tettes!

Pars Krisztián autóját csúnyán összetörte a szerelője, nem lennénk a helyében

A sofőr és feltételezett utasa elszaladt a helyszínről. Mint kiderült, az autó az ismert sportolóé, Pars Krisztiáné, aki javítás miatt hagyta autóját a szerelőnél.

Át akar verni a benzinkutas?

Tankolás után többet mutatott az oszlop kijelzője, mint amennyi az autó tartályának a mérete. Olvasónk nem hagyta magát, panaszos levelet írt a MOL-nak. Érdekes választ kapott.

Azért még az Ikarus az úr

Megannyi vadonatúj, luxus és kevésbé luxus kivitelű buszok között még mindig egy Ikarus a sztár. A zsámbéki Busexpón jártunk.

F1: Te jó ég, hát ezért olyan rossz a Honda-motor!

Így már minden világos, de ezzel a mindent megmagyarázó rajzzal hamarabb is elő lehetett volna állni!

Eszement adóra kényszerítenék a Forma-1-et

Az indiai legfelső bíróság úgy döntött, hogy a Forma-1-nek adót kell fizetnie a 2011-2013-ig rendezett három helyi futam után.

Vettel: A Ferrari tavaly alapozta meg az idei sikert

Sebastian Vettel szerint a Ferrari számára győzelem nélkül véget ért 2016-os idény alapozta meg az idei feltámadást.

Ez most a legjobb Suzuki!

Jó vezetni, alig eszik, igényes és komfortos belül, szép kívül. Ez most a legjobb Suzuki – pontosabban ez lehet, ha az ára is van olyan jó, mint a kocsi maga. De vajon van-e?

Vajon hány garázsban pihen még ilyen makulátlan veterán, mint ez a Volga?

A Volga M21-esből komoly mennyiséget, 639 000 darabot gyártottak, így nem meglepő, hogy a kitartó kutatók még mindig találnak egy-egy megkímélt példányt.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.