A világ legállatabb négyajtósa

Dodge Charger SRT Hellcat

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2014.08.14. 09.00

Gyári kivitelű szedánok között nem találunk erősebbet, gyorsabbat a Dodge veszettséggel beoltott Charger SRT Hellcatjénél.

Hogyan kerül 707 lóerő egy ötméteres négyajtósban? Hát például mert kéznél volt az a motor, amelyet alig néhány hete a Challenger SRT Hellcat fedélzetén mutatott be a Chrysler. A 6,2 literes V8-as még a muscle carok világában is brutálisnak számít, nem csoda, hogy az egyébként jóval kevésbé feltűnő Dodge Charger orrában még nagyobb vihart kavar. 

Noha tuningcégek skrupulusok nélkül építenek be ennél jóval erősebb motorokat négyajtós szedánok orrába, az a helyzet, hogy a sorozatgyártású lépcsőshátúak világában jelenleg egyről sem tudunk, amely akár ezt a 707 lóerőt, akár az ebből adódó 328 km/óra végsebességet tromfolni tudná (de cáfolj ránk, ha valamit elnéztünk volna). 
A Charger SRT Hellcat egyébként valóban pokoli egy macska: noha első blikkre emlékeztet a mezei Chargerekre, csaknem minden karosszériapanelje új, ahogy a LED fényszórók, a gigantikus, 39 centis Brembo fékek, a 275/40ZR20 méretű Pirelli P Zero abroncsok (amelyeken 11,0 másodperc alatt futja a negyedmérföldet), vagy a nyolcfokozatú automata sebességváltó, amely 160 ezredmásodperc alatt kapcsol. 
Mivel hétköznapi halandók kezében 707 lóerőnél még egy pohár nitroglicerin is biztonságosabb, a Dodge két különböző kulcsot ad az autóhoz: a piros korlátozás nélkül szabadjára engedi a teljesítményt, a fekete azonban alaposan lebutítja a kocsit. A fordulatszámot 4000/percben maximálja, a váltót második fokozatból indítja, törli a manuális üzemmódot, kiiktatja a kormányon elhelyezett váltófüleket és a rajtautomatikát, kikapcsolhatatlanná teszi az ESP-t, és minden menetdinamikai változót alaphelyzetbe állít. 
Utóbbiak között megtalálható az ötfokozatú üzemmódváltó, amely a normál állás mellett öko, sport, verseny és egyedi beállítást kínál. 
A nagy teljesítményhez megfelelő megjelenés és felszereltség társul: az átrajzolt külső mellett klasszikus, T-alakú váltókart, változtatható hátterű, digitális műszeregységet, 18 hangszórós Harman Kardon hifit és adaptív tempomatot kínál. Minden ülés, valamint a kormánykerék is fűthető, az első sportülések klimatizáltak.

Kommentek

  • KoboldInside

    Kéne mint egy falat kenyér! Na jó, egy kicsit jobban!

  • Ankhiszesz

    Eszméletlen szép, gyönyörű autó! :)

  • Gil Grissom

    Amúgy az alap Charger is megújult nemcsak a Hellcat fizimiskája új.
    http://www.netcarshow.com/dodge/2015-charger/

  • menőmanó

    Kinézetre nem vagyok tőle elájulva, de ennek ellenére nagyon erős birtoklási vágyat ébreszt, az biztos. :)

  • bubibeka1.6

    Gyönyörű, és brutális ! Feleslegesen erős, de ez legalább használható a hétköznapokban, valamint az a hang… Jól tudom, hogy ebben is választható a 6-os kézi váltó az automata helyett ?

    3 dolgot fűznék még hozzá, ami az autóval kapcsolatos:

    1. Kéne
    2. Kéne
    3. 2 ajtóval kevesebbel még jobban kéne(Challenger), de ez is tökéletes lenne :)

Hideg tél helyett forró hangulatú képek

Mi fittyet hányunk a hóra, és kitartunk! Jöhet zúzmara, marhatja arcunkat metsző szél, itt a Rúzs és Gépzsír rovatban akkor is bikinis lányok, vastag habbal autót mosó gyönyörű szüzek fogják forróvá varázsolni a levegőt!

F1: A Mercin és a Ferrarin röhög a Red Bull-főnök

A Red Bull csapatfőnöke, Christian Horner szépen odaszúrt a nagy riválisoknak karácsonyi üdvözlőlapján.

F1: Érdekes számot választott a McLaren-újonc

A Nemzetközi Automobil Szövetség kiadta a 2017-es Forma-1-es idény ideiglenes nevezési listáját. Nico Rosberg helye még üres.

Hétezerért viheted az év karácsonyi ajándékát

Mostantól nincs gyorshajtás a gyerekszobában, a rend őrei lecsapnak a szabályszegő matchboxokra.

Durva robbanásra képes a fagyban kocsiban hagyott kóla

Aki nem akar tetőkárpitra fagyott cukros löttyel szembesülni, az jobb, ha nem hagy éjszakára a kocsiban dobozos üdítőt.

Már osztják az új rendszámokat az autósoknak

Megkezdték a meglepetésbetűs új azonosítók kiosztását az okmányirodák.

Átnevezték az összes budapesti metrómegállót

Az anagrammavonatról nincs leszállás.

F1: Kiderült, miért volt kavarás Hamilton öccsével

Lewis Hamilton sok kritikát kapott amiatt, hogy nem ment el az Autosport Awards díjátadóra. Itt az oka.

A Ferrari nem ad el több Forma-1-es autót

A Ferrari a 2014-es modellévtől már nem adja el régi Forma-1-es autóit a veteránprogramjában.

Használt Audi, kegyetlenül őszintén eladó

“Vidd el mert hányingerem van tőle ha meglátom!”

Elektromos buszokkal járhatnak iskolába a gyerekek

Egy kanadai cégnek köszönhetően immáron a gyereknek sem kell füstokádó buszokon utazni.

Kisiklott egy vonat, 120 BMW ment a levesbe

Az összes autó totálkárosra tört, markolóval szedték őket össze.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.