A világ legállatabb négyajtósa

Dodge Charger SRT Hellcat

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2014.08.14. 09.00

Gyári kivitelű szedánok között nem találunk erősebbet, gyorsabbat a Dodge veszettséggel beoltott Charger SRT Hellcatjénél.

Hogyan kerül 707 lóerő egy ötméteres négyajtósban? Hát például mert kéznél volt az a motor, amelyet alig néhány hete a Challenger SRT Hellcat fedélzetén mutatott be a Chrysler. A 6,2 literes V8-as még a muscle carok világában is brutálisnak számít, nem csoda, hogy az egyébként jóval kevésbé feltűnő Dodge Charger orrában még nagyobb vihart kavar. 

Noha tuningcégek skrupulusok nélkül építenek be ennél jóval erősebb motorokat négyajtós szedánok orrába, az a helyzet, hogy a sorozatgyártású lépcsőshátúak világában jelenleg egyről sem tudunk, amely akár ezt a 707 lóerőt, akár az ebből adódó 328 km/óra végsebességet tromfolni tudná (de cáfolj ránk, ha valamit elnéztünk volna). 
A Charger SRT Hellcat egyébként valóban pokoli egy macska: noha első blikkre emlékeztet a mezei Chargerekre, csaknem minden karosszériapanelje új, ahogy a LED fényszórók, a gigantikus, 39 centis Brembo fékek, a 275/40ZR20 méretű Pirelli P Zero abroncsok (amelyeken 11,0 másodperc alatt futja a negyedmérföldet), vagy a nyolcfokozatú automata sebességváltó, amely 160 ezredmásodperc alatt kapcsol. 
Mivel hétköznapi halandók kezében 707 lóerőnél még egy pohár nitroglicerin is biztonságosabb, a Dodge két különböző kulcsot ad az autóhoz: a piros korlátozás nélkül szabadjára engedi a teljesítményt, a fekete azonban alaposan lebutítja a kocsit. A fordulatszámot 4000/percben maximálja, a váltót második fokozatból indítja, törli a manuális üzemmódot, kiiktatja a kormányon elhelyezett váltófüleket és a rajtautomatikát, kikapcsolhatatlanná teszi az ESP-t, és minden menetdinamikai változót alaphelyzetbe állít. 
Utóbbiak között megtalálható az ötfokozatú üzemmódváltó, amely a normál állás mellett öko, sport, verseny és egyedi beállítást kínál. 
A nagy teljesítményhez megfelelő megjelenés és felszereltség társul: az átrajzolt külső mellett klasszikus, T-alakú váltókart, változtatható hátterű, digitális műszeregységet, 18 hangszórós Harman Kardon hifit és adaptív tempomatot kínál. Minden ülés, valamint a kormánykerék is fűthető, az első sportülések klimatizáltak.

Kommentek

  • KoboldInside

    Kéne mint egy falat kenyér! Na jó, egy kicsit jobban!

  • Ankhiszesz

    Eszméletlen szép, gyönyörű autó! :)

  • Gil Grissom

    Amúgy az alap Charger is megújult nemcsak a Hellcat fizimiskája új.
    http://www.netcarshow.com/dodge/2015-charger/

  • menőmanó

    Kinézetre nem vagyok tőle elájulva, de ennek ellenére nagyon erős birtoklási vágyat ébreszt, az biztos. :)

  • bubibeka1.6

    Gyönyörű, és brutális ! Feleslegesen erős, de ez legalább használható a hétköznapokban, valamint az a hang… Jól tudom, hogy ebben is választható a 6-os kézi váltó az automata helyett ?

    3 dolgot fűznék még hozzá, ami az autóval kapcsolatos:

    1. Kéne
    2. Kéne
    3. 2 ajtóval kevesebbel még jobban kéne(Challenger), de ez is tökéletes lenne :)

Eladó a BMW, amiben Tupacot lelőtték

A híres és hírhedt énekest,Tupac Shakurt 1996-ban lőtték le, amikor épp egy Las Vegasban lévő koncertre tartott. A BMW, amiben a halálos lövések érték, most eladó.

F1: A Mercedes tarolt az első tesztnapon

Az első Forma-1-es előszezoni tesztnapon a Mercedes a legtöbb és leggyorsabb kört is elkönyvelhette. A Ferrari is tisztességgel dolgozott, a McLarennél viszont nem festenek jól a dolgok.

Nem lesz EU-s vizsgálat az F1 eladása miatt

Margrethe Vestager versenypolitikáért felelős európai biztos úgy döntött, hogy nem indítanak vizsgálatot a Forma-1 eladása miatt.

Egészen magas szinten űzi az öreg a karosszériázást

Toppon van a bácsi, látszik, hogy a legmagasabb iskolában tanulta el az alapokat. Innen nincs fentebb.

A modern autók rákfenéje, a méregdrága kettős tömegű lendkerék

Gajdán Miklós kollégánk a modern, turbós autókban már kopóalkatrészként számon tartott kettős tömegű lendkerék alkalmazásának okát járja körbe. Ezért van szükség erre a drága alkatrészre.

Képcunami a Forma-1-es tesztről

Több tucatnyi fotó és számos videó a 2017-es Forma-1-es autók első napjáról Barcelonából.

A tíz legfurcsább raliautó, amit valaha pályára engedtek

Igen különleges látványt nyújtottak ezek a versenyautók, amikor elrúgták a murvát és csattogott a kipufogó. Következzen most tíz unortodox raliautó, amire soha nem számítanál a pálya szélén ácsorogva.

F1: Máris leírta az évet a Williams?

Claire Williams csapatfőnök szerint “nagy kihívást jelentő” szezon előtt áll a Williams az idén, ami ritkán szokott jót jelenteni.

F1: A Mercedes máris ledarált egy versenytávot

Az első 2017-es Forma-1-es teszt első délelőttjén a Mercedes több mint egy versenytávot lehúzott Valtteri Bottasszal, a leggyorsabb viszont a Ferrari volt. Gondban a McLaren és a Red Bull.

F1: Trumphoz hasonlították a McLarent, kiakadt a net

Az egyik Forma-1-gyel foglalkozó Twitter-csatornán Donald Trump amerikai elnökhöz hasonlították a McLarent.

Így spórol a gázolajjal a Škoda

Négy gázüzemű teherautót állított munkába a Škoda a Mladá Boleslav-i gyárában. Ily módon nemcsak a károsanyag-kibocsátás, de a gázolajra fordítandó összegek is csökkenhetnek.

F1: A jövő héten visszatérhet a sérült pilóta

Sajtóértesülések szerint az első barcelonai tesztet nyaksérülés miatt kihagyni kényszerülő Pascal Wehrlein a jövő héten már beülhet a Sauberbe.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.