Új csúcsmodellt fejleszt a Rolls-Royce

Konnektoros hibrid technológiával jöhet

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2014.08.13. 10.00

Tizenegy éve van piacon a Rolls-Royce Phantom, ideje volt tehát elkezdeni gondoskodni az utódlásról – amire azonban még évekig nem kerül majd sor.

Kilenc évig élt változatlan formában a Rolls-Royce nagy limuzinja, a Phantom, majd aztán két éve aztán visszafogott, de tartalmas ráncfelvarráson esett át, ami újabb hosszú évekre biztosította a modell életképességét: az autóipar parnasszusán lassan pereg az idő, nem kell amiatt aggódni, hogy a konkurencia lepipálja az embert. 

Előbb-utóbb azonban eljön a váltás ideje, és a jelek szerint a Rolls-Royce (azaz a BMW) mérnökei már most elkezdtek dolgozni a következő modellgeneráción. A képeken látható fekete Phantom első lökhárítójára két légbeömlő nyílást vágtak dolgos kezek, ezért erős a gyanú, hogy a gépházfedél alatt átdolgozott technika dolgozik. 
Szintén feltűnő, hogy az autó közelebb ül az aszfalthoz: vagy a futóművét módosították tehát, vagy jelentősen nagyobb tömeget cipel magával – utóbbiért akár egy hibrid akkumulátorcsomag is felelős lehet. 
Ha így van, az végre értelmet adhatna a három évvel ezelőtt bemutatott 102EX tanulmányautónak: noha a tisztán elektromos luxusautó soha nem valósult meg, konnektoros hibrid formájában most életre kelhetne az elképzelés. Egy plug-in hibriddel jelentősen csökkenthető volna a jelenlegi modell 14,8 literes átlagfogyasztása, ami nem annyira a benzinszámla, mint a környezettudatosság szempontjából volna fontos a potenciális vevőknek – ráadásul ha megvalósulnak azok a tervek, amelyek a nagyvárosok központjából kirekesztenék a károsanyagokat kibocsátó járműveket, egy tisztán elektromos üzemre képes autó előtt ez sem lesz akadály. 
Mindez persze még a jövő zenéje: a Phantom ráncfelvarrása előtt eltelt kilenc évből kiindulva legalább három-négy éve van még hátra a jelenlegi modellnek, így 2018 előtt aligha számíthatunk az új generációra. A Rolls-Royce kedvelői addig sem maradnak újdonság nélkül, hiszen hamarosan érkezik a Wraith Drophead, azaz a márka új kabriója.

Kommentek

Idő előtt lelepleződött egy újabb Forma-1-es

Az autóbemutatót csak holnap tartják, de az amerikai Haas-csapat már szombaton filmezett Barcelonában. Lebukott a 2017-es autó.

Hogyan telepíthetnék játékot az autómra? Itt a válasz!

Számítógépes játékot telepített a Porsche 911 kabrió fedélzeti rendszerére. Az irányításhoz és lövöldözéshez szintén az autó kezelőszerveit használja.

F1: Verstappenék megkapták az új egyenruhát

Az autóra még holnapig várni kell, de a Red Bull versenyzői már megmutatták, mit viselnek majd a volánnál. Így fest Daniel Ricciardo és Max Verstappen új overallja.

F1: Stúdiófotókon a Mercedes új autója

A Mercedes szombaton stúdiófotókon is megmutatta csütörtökön leleplezett 2017-es autóját, a W08-ast.

Végtelenül egyszerű parkolást szúrt el ez a BMW-s

Két és fél perc tömény parkolási anomália, a végén pedig eljő a kiütéses győzelem is.

Stuttgart nem kér az öreg dízelekből

Csak Euro 6-os besorolású autók hajthatnak be 2018-től Stuttgart belvárosába, kivételt képeznek az áruszállítók.

100 új buszt kaptak a vidéki közlekedési központok

Összesen 100 vadonatúj, magyar gyártmányú Credo autóbusz állt forgalomba a vidéki közlekedési társaságoknál december vége óta.

Szokatlan koreográfiával űzi az unalmat ez a motoros

Aligha tanácsos ilyet tenni a forgalomban, védőfelszerelés nélkül meg pláne nem, de ezt a motorost épp most szállta meg az unalom.

Ilyen Saleen S7-es nincs több, ez pedig éppen eladó

Aki hajlandó kicsengetni ezért a Saleen S7-esért egy tetemes összeget, az nem csak egy ritkasággal, hanem egy vérbeli versenyautóval is gazdagabb lesz.

F1: Teljes valójában itt az új Williams

A Williams-csapat másodszor is leleplezte 2017-es autóját, ezúttal számítógépes grafika helyett már a valódi autóról készült fotókat nézhetjük.

Segítene parkolni a Magyar Telekom

A betonba épített szenzorok segítenének az autósoknak szabad parkolóhelyet találni a városokban.

Három hengerrel támad az új Ford Fiesta ST

1,5 literes háromhengeres turbómotorral érkezik a hothatchek közé a Ford Fiesta legsportosabb változata, az ST.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.