Hobbi-versenyautó a McLarentől

McLaren 650S Sprint

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2014.08.12. 08.15

Vérbeli track-technológiákat vonultat fel az a versenypályára szánt 650S Sprint, amelyről vasárnap rántja le a leplet a McLaren.

Miután bejelentették, hogy hamarosan elkészítik a közel ezer lóerős, kizárólag rendszám nélkül használható P1 GTR szuper-hibridet, újabb pályaversenyautóval gyarapítja kínálatát a McLaren. Ezúttal a márka legfrissebb modelljét, a 12C-t váltó 650S kupét vették kezelésbe. 
A 650S Sprint alapját az átdolgozott aerodinamikai csomag adja, amely fokozott leszorítóerőt, valamint optimalizált motorhűtést biztosít. A 3,8 literes, ikerturbós erőforrás lényegében változatlanul került át a közúti kocsiból, csupán hangolását igazították a versenypályák eltérő követelményeihez. 
Következő lépésként a futóművet módosították: leültették a kocsit, és újrahangolt, adaptív lengéscsillapítókat építettek be. A 19 colos kerekeket központi anya rögzíti, rájuk Pirelli esőgumit vagy slickeket szerelnek, a gyors kerékcserét beépített, hidraulikus emelő segíti. 
Fékből vadonatújat kapott a 650S Sprint, ám megőrizték az utcai modell szelektív fékvezérlését, amellyel kanyarban gyorsabban, pontosabban ráfordítható az ívre az autó. Az aktív fékhűtés révén elég később elkezdeni a fékezést a kanyarok előtt, emellett a fékérzet is javult. 
Az utastér értelemszerűen spártai. FIA-homológ bukókerettel, HANS rendszerre előkészített, szénszálas ülésekkel, hatpontos versenyövekkel és beépített tűzoltóberendezéssel készítették fel a versenyélményre a környezetet, ugyanakkor meghagyták a légkondit, hiszen mégis csak egy 200 ezer fontos (78 millió Ft) autóról van szó. 
Ha mindez nem volna elég, a fokozott presztízs (no meg a jobb használhatóság) érdekében a nagy testvér 650S GT3 versenyautótól is átvettek néhány részletet, mint a gyorstöltős verseny-tankot, a szellőzőnyílásokban bővelkedő motorházfedelet, a nagyobb elülső hűtőt, valamint az első kötényre illesztett légterelőket. Szintén a GT3 öröksége a fényezés, épp csak megfordították a színsorrendet. 
Az opciós listán (mert ilyen is van) többek között számítógéppel tervezett aerondinamikai csomag, plexi szélvédő és utasülés szerepel.

Kommentek

Így lopnak el pár perc alatt egy X5-ös BMW-t

Pár perc alatt lopnak nagy értékű autókat Angliában, a módszer végtelenül egyszerű.

Soha nem látott, kedves újítás a rendőrautókban

Játékmackókkal szereli fel az észt rendőrség a járőrautókat, hogy vigaszt nyújtsanak a kisgyerekeknek, akik balesetek vagy más, nagy traumát okozó helyzetek résztvevőivé válnak.

Tarlós bedurvult, ez lett a bírságkamera sorsa

Tarlós István főpolgármester leszereltette a Bécsi és Szépvölgyi út kereszteződésében felszerelt kamerát.

Negyed óra gyönyör Škoda-rajongóknak: videón a Karoq kompakt SUV

Tizenöt perces monstre filmmel örvendeztet a Škoda újdonsága, a még be sem mutatott Karoq. Popcorn, kóla és mehet!

F1: Háromtizeden belül a Mercedes, a Ferrari és a Renault

A Nemzetközi Automobil Szövetség számításai szerint három gyártó erőforrása egyenlő szintre ért, csak a Honda van lemaradásban.

F1: Vettel szerint kamuzik a Mercedes

Sebastian Vettel nem hiszi, hogy a Mercedes tényleg annyira lassú Szocsiban, mint péntek délután mutatták. A ferraris német szerint az időmérőre gyorsak lesznek Hamiltonék.

F1: Ecclestone átvágott minket!

A Maláj Nagydíj igazgatója, Razlan Razali kiosztotta Bernie Ecclestone-t és a Forma-1 új tulajdonosát is.

F1: Vettelék taroltak, a Merci nem bír a Ferrarival

Komoly munka vár a Mercedesre péntek este, ugyanis a Forma-1-es Orosz Nagydíj második szabadedzésén meg sem tudták szorítani az új szocsi körrekordot futó Ferrarit.

Ideje beszélnünk a felnik egyik legfontosabb jellemzőjéről

Gajdán Miklós autóbúvár szakkörének legújabb epizódjában a kerekek felé kalandozunk el. Vaskos téma, ezért az általános ismeretek ismétlése után főképp egy jellemzőre, az ET-számra koncentrálunk.

F1: Hamiltont felzaklatta a lábát elveszítő tini

Lewis Hamiltont nagyon megérintette Billy Monger doningtoni Forma-4-es balesete.

F1: Büntetések felé tart a Ferrari?

Gyanús, hogy a Ferrari nem fogja kihúzni a szezon végéig a szabályok által engedélyezett számú erőforrás-részegységgel.

Újabb adag magyar tűzoltóautó állt forgalomba

Ma 14 új, magyar gyártású tűzoltóautót adtak át a Katasztrófavédelemnek. A járművek értéke megközelíti a kétmilliárd forintot. 

F1: A bőröndjében vitte az alkatrészt a Red Bull-főnök

A Red Bull-főnök Christian Horner Szocsiban elárulta, hogy a saját bőröndjében volt kénytelen alkatrészt vinni Max Verstappen erőforrásához a hétvégére.

Tudod, miért hívják anyósülésnek?

Tudod, hogy az autóban a jobb első ülést miért hívják anyósülésnek? Van néhány teória.

F1: 15 helyes hátrasorolás a McLaren-újoncnak

Kezdődik: a McLarennél már az idény negyedik fordulóján jönnek a motorcserés hátrasorolások, Stoffel Vandoorne az Orosz Nagydíjra 15 pozíciós büntetést kapott.

F1: Alonso azért se bánja, hogy otthagyta a Ferrarit

Fernando Alonso unja már a kérdést, de újra elmondta, hogy akkor sem bánja a Ferraritól való távozást, ha idén bajnoki esélyes az olasz csapat. A McLarennél javult az életminősége.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.