Hobbi-versenyautó a McLarentől

McLaren 650S Sprint

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2014.08.12. 08.15

Vérbeli track-technológiákat vonultat fel az a versenypályára szánt 650S Sprint, amelyről vasárnap rántja le a leplet a McLaren.

Miután bejelentették, hogy hamarosan elkészítik a közel ezer lóerős, kizárólag rendszám nélkül használható P1 GTR szuper-hibridet, újabb pályaversenyautóval gyarapítja kínálatát a McLaren. Ezúttal a márka legfrissebb modelljét, a 12C-t váltó 650S kupét vették kezelésbe. 
A 650S Sprint alapját az átdolgozott aerodinamikai csomag adja, amely fokozott leszorítóerőt, valamint optimalizált motorhűtést biztosít. A 3,8 literes, ikerturbós erőforrás lényegében változatlanul került át a közúti kocsiból, csupán hangolását igazították a versenypályák eltérő követelményeihez. 
Következő lépésként a futóművet módosították: leültették a kocsit, és újrahangolt, adaptív lengéscsillapítókat építettek be. A 19 colos kerekeket központi anya rögzíti, rájuk Pirelli esőgumit vagy slickeket szerelnek, a gyors kerékcserét beépített, hidraulikus emelő segíti. 
Fékből vadonatújat kapott a 650S Sprint, ám megőrizték az utcai modell szelektív fékvezérlését, amellyel kanyarban gyorsabban, pontosabban ráfordítható az ívre az autó. Az aktív fékhűtés révén elég később elkezdeni a fékezést a kanyarok előtt, emellett a fékérzet is javult. 
Az utastér értelemszerűen spártai. FIA-homológ bukókerettel, HANS rendszerre előkészített, szénszálas ülésekkel, hatpontos versenyövekkel és beépített tűzoltóberendezéssel készítették fel a versenyélményre a környezetet, ugyanakkor meghagyták a légkondit, hiszen mégis csak egy 200 ezer fontos (78 millió Ft) autóról van szó. 
Ha mindez nem volna elég, a fokozott presztízs (no meg a jobb használhatóság) érdekében a nagy testvér 650S GT3 versenyautótól is átvettek néhány részletet, mint a gyorstöltős verseny-tankot, a szellőzőnyílásokban bővelkedő motorházfedelet, a nagyobb elülső hűtőt, valamint az első kötényre illesztett légterelőket. Szintén a GT3 öröksége a fényezés, épp csak megfordították a színsorrendet. 
Az opciós listán (mert ilyen is van) többek között számítógéppel tervezett aerondinamikai csomag, plexi szélvédő és utasülés szerepel.

Kommentek

F1: Hamiltonnak nem hiányzik Rosberg

Lewis Hamilton azt mondja, kicsit furcsa lesz, hogy immár Valtteri Bottas dolgozik a garázs túlfelén, de nem igazán izgatja a dolog.

F1: Besült a Toro Rosso első futása

A Toro Rosso csütörtökön küldte pályára első ízben 2017-es modelljét, de motorhiba miatt nem jutott messzire az STR12-es.

Szavazz! Melyik legyen Az Év Autója?

Március 6-án kiderül, melyik típus nyeri a hét döntős közül Az Év Autója 2017 címet. Addig szavazzon Ön is!

Videóra vették, ahogy a rendőr beléjük rohan a Kálvárián

Kollégánk feleségének autójába rongyolt egy szirénázó rendőr a Kálvária téren, miközben gyermekük az első ülésen utazott, gyerekülésben.

A legerősebb Porsche … egy hibrid szedán!

680 lóerős rendszerteljesítmény, 310 km/óra végsebesség, 2,9 liter/100km átlagfogyasztás: a Panamera új csúcsmodellje a Turbo S E-Hybrid.

Lopás miatt pereskedik a Google-cég

Ipari kémkedés, ellopott találmányok: az autonóm mobilitási piac sem a tiszta lelkű Grál-lovagok játéktere.

Luxus-Passatot épít a Volkswagen

A Passat fölé pozícionált kupélimuzinnal kecsegtet a Volkswagen. Az Arteon prémium középkategóriás termék lesz, ha úgy tetszik, az Audi A5 Sportback házon belüli konkurense.

Betiltanák a dízelautók árusítását Magyarországon

Egy most benyújtott parlamenti indítvány azt kezdeményezi, hogy 2020-tól a dízel, majd 2025-től minden belső égésű motoros jármű forgalmazása szűnjön meg Magyarországon.

Spanyol Wunderwaffe, 300 lóerővel: SEAT Leon Cupra

A SEAT Leon frissítése most lett teljes, megérkezett a legerősebb, leggyorsabb modell, a Cupra is.

F1: Hamilton aggódik az előzések miatt

Lewis Hamilton bízik benne, hogy a mérnökök tévednek, és az új szabályok nem nehezítik meg az előzéseket.

F1: Pályán a Mercedes új autója

A Forma-1-es címvédő Mercedes AMG csütörtök délelőtt pályára küldte 2017-es modelljét, a W08-ast Silverstone-ban.

F1: Soha nem látott lépést tett előre a Mercedes

A riválisok számára rossz hír, hogy a Force India szerint akkora lépést tett előre a motorjával a Mercedes, mint még soha.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.