Ezt tudja a Volvo LEGO-padlólemeze

A Volvo jövőjének a kulcsa

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2014.08.12. 18.00

Az augusztus végén debütáló XC90 elsőként használja a rugalmas SPA platformot. Most kiderül, ez miért is jó.

Az augusztus végén debütáló XC90 elsőként használja a rugalmas SPA platformot. Most kiderül, ez miért is jó. 

Négy éven át fejlesztették, és hamarosan végre használatba kerül a cégen belül egyenesen a Volvo revitalizációjának sarokköveként emlegetett, átméretezhető termék-architektúra, azaz SPA padlólemez, amely a jövőben a cég teljes termékkínálatának (S60-tól felfelé) műszaki alapját adja majd – ez egyben azt is jelenti, hogy az összes rokon modell egyazon gyártósoron készülhet, ami jelentős költségcsökkentést és rugalmasabb gyártást eredményez. 

Míg régen egy ilyen, közös használatú padlólemez leginkább megkötésekkel járt, a modern, variálható platformok (amelyek fogalmát a VW vezette be a köztudatba) pont fordítva: a lehetőségek közel végtelen tárházát, formai és technológiai szabadságot biztosít a tervezőknek, lehetővé téve a modern megoldások gyors átadását a különböző méretosztályok között. 

Csupán három fix pont van a teljes platformban; az összes többi paraméter szabadon variálható

Nem csak a látvány, de a mögöttes megoldások terén is előnyöket hordoz az SPA padlólemez, amely például az előre gondolkodó tervezésnek köszönhetően a méretektől függetlenül kedvező(bb) tömegelosztást tesz lehetővé – lásd az XC90 konnektoros hibrid hajtásláncát, amelynek helyigényét (villanymotor, vezérlés, akkumulátorok) eleve belekalkulálták a padlólemez tervezésébe. 
Szintén az előrelátó tervezés tette lehetővé az XC90 eddig nem részletezett ülésrendszerét: nem csak a második, hanem a harmadik soron is tologathatók lesznek az ülések, ami a megszokottnál kevesebb kompromisszumot jelent a felhasználás terén. 
A közös padlólemez biztonságtechnológiai hozadékait nem kell különösebben bizonygatni, a Volvo azonban az elektromos, elektronikus hálózatokat is a platform részének tekinti, ráadásul azt modulárisan bővíthetőre tervezték, így az évek során folyamatosan modernizálható lesz, lépést tartva a technológia gyors fejlődésével, legyen szó biztonsági, szórakoztató vagy vezetőtámogató rendszerekről.

Thor kalapácsa: így nevezték el a T-alakú fénykontúrt a Volvo stilisztái

Kommentek

F1: Videón Rosberg mercis búcsúkörei

A Mercedes a hétvégén Sindelfingenben ünnepelt, a visszavonuló Nico Rosberg megtette utolsó métereit a csapat színeiben.

Nem kerüli ki többé a Mercedes a csirkeadót

Teljes egészében amerikai kezek által összerakott Sprintereket kaphat a jövőben az USA. Legalábbis a következő generációtól kezdve.

F1: A Ferrari szerint nem gyengül a Mercedes

A Ferrari vezetője, Sergio Marchionne szerint a Mercedes nem lesz gyengébb attól, hogy Nico Rosberg a visszavonulás mellett döntött.

Kipróbáltuk a legnagyobb Škodát

Ismeretlen terepre merészkedtek a csehek, a Škoda Kodiaq mégis minden részében ismerős. A hétszemélyes újdonságot Mallorca szigetén vezettük először.

F1: “50 százalék”, hogy Alonso megy a Mercedeshez

A McLaren-Honda főnöke szerint kizárt, hogy Fernando Alonso legyen Nico Rosberg utódja a Mercedesnél, a pilóta honfitársa másképp gondolja.

F1: Hamilton megússza a büntit Rosberg miatt

A Mercedes nem bünteti meg Lewis Hamiltont az Abu-Dzabiban történtek miatt. Most más gondjai vannak a csapatnak.

Ez történik az autóddal a hidegben

Nem csak az embernek és egyéb élőlényeknek pokoli az éjszaka, ha mondjuk mínusz tíz fokban kell a szabadban tölteni, a fagy autónak is betesz.

F1: A motoroslegendát is érdekelné a Mercedes-ülés

A MotoGP-veterán Valentino Rossi sem mondana nemet, ha a Mercedes-főnök Toto Wolff felhívná.

F1: Oválpályán repesztett Vettel és Räikkönen – videó

A Ferrari rég nem látott dolgot hozott tető alá: vasárnap az USA egyik legendás oválpályáján, Daytonában száguldottak a vörös Forma-1-es autók.

Emily Ratajkowski így is nagyon szexi

Napjaink legnépszerűbb, és talán legszebb modellje Emily Ratajkowski, akiről kerestünk néhány olyan fotót, amivel az autóbuzik is meg lesznek elégedve.

Az új Fiat platójáról vadásztunk

A vadász legjobb barátja a kutyája és a fegyvere, őket pedig szorosan követi a sorban az autója. Ezért kipróbáltuk éles helyzetben, hogy boldogul a Fiat Fullback egy hivatásos vadász kezei között.

F1: Massa vállalná a Mercedes-munkát

Felipe Massa a Mercedes-ülés kedvéért simán visszatérne a nyugdíjból, igaz, nem lát sok esélyt arra, hogy őt válasszák.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.