3 literes fogyasztás az új Škoda Fabiában

Összel jön az új kisautó

Szerző: Vezess.hu levél küldés 
Dátum: 2014.08.12. 14.00

Új motorokkal mutatkozik be Párizsban az új Škoda Fabia, mindegyik teljesíti az Euro 6-os normát.

A Párizsi Autószalonon négy benzines és három dízelmotorral mutatkozik be az új Škoda Fabia. Mindegyik Euro 6-os, alapáras a start-stop és a fékenergia-visszanyerő rendszer. A háromhengeres 1.0 MPI feltöltő nélkül, míg az 1,2 literes négyhengeres turbóval (TSI) érkezik, a teljesítményskála 60-110 lóerő között lesz.


Az új közvetlen befecskendezéses, 1,4 literes dízel három teljesítményváltozata adja a gázolajos kínálatot. Csakúgy, mint a Fabia második generációjánál, 75 és 105 lóerő között alakul a motorok teljesítménye, de 1,6 literes lökettérfogat helyett most 1,4 literből hoztak ki ugyanennyit.

A legtakarékosabb Fabia GreenLine 2015 vége felé érkezik a kereskedésekbe, 3,1 literes átlagfogyasztással. Az új Fabia felszereltségtől függően akár 65 kilogrammal könnyebb és 17 százalékkal takarékosabb lehet elődjénél, az 1.0 MPI háromhengeres motorral szerelt alapváltozat vezető nélküli önsúlya 980 kilogramm.

Kíváncsi vagy hogy néz majd ki az új Škoda Fabia? A Vezess.hu már közölt róla kémfotókat. Ezeket megnézheti erre a linkre kattintva.

Kommentek

  • kopasz0216

    Persze, 3 liter… tesztpadon.

  • Vérmacy

    Egyik kollégám most vett egy használt, 1,2-es, első generációs fabiat. Király a mert, telitankos 4,5 literes atlagfogyadztas.
    Igaz, amikor késett a munkabil azt mondta, hogy azert elizesre nem Való…
    Én elhiszem a három litert, de a gyenge autó manapsag eleg veszélyes tud lenni.

  • Gianniz

    3 litert nyilván nem, de 4-4.5 reális lehet, tekintve, hogy a 10 éves 1.4PD-k is 4.X tetejét fogyasztják rövidváltóval.

  • titan36

    Vérmacy!
    Annyit már megtanulhattál volna a veszélyességet tekintve hogy ez esetben nincs gyenge vagy erős autó csupán normális vagy idióta vezető…:-)))
    Nekem is 1.2-es (12V) fábiám van hidd el lehet azzal is előzgetni ,ha annyira sürgős ügyed akad hogy neked nem elég a 90-100,csupán ismerni kell az autód határait.Mellesleg nagyon sok izomautó amely dagadt a lóerőktől lett már totálkáros azért mert előzgetett…:-))) Ennyi…

  • Vérmacy

    titán!
    Pont erről beszéltem. Vagánykodni a 4 lóerőddel, mert a 100-as tempó nem elég, egészen veszélyes. Egyébként Én tempomatolok (bár 188 lóerővel gazdálkodok) és kollégám is inkább 88-al megy, mint 92-vel. a Gond a kanyargós, “technikás” szakaszokon van, amikor 74,5-el tötymörgő F.O.S mögé beérsz. Ekkor nem mindegy a különbség a 64 és a közel 200 lóerő között, azaz a 4,5 liter és a ~6 literes fogyasztás között (dízel 200).
    Ki ismeri az autója határait? Esetleg aki részt vesz vezetéstechnikai tréningen.
    Sietni pedig a kisfossal is fognak és Nekem, szembejövőnek kell lefékeznem, mert nem fér be.
    Ezért gondolom, hogy a kis tücsökpöcs (ami megfizethető árkategória) veszélyes!

  • Vérmacy

    64 lóerőddel :o)

Jégre hajtott a Toyotás, a többit magadtól is kitalálod

Nincs év jégbe szakadó autósok nélkül, az idei tél is meghozta az első terepjáróst, aki egy befagyott tavon kereste az izgalmakat.

Ragadozót készítettek a Mercedes Sprinterből

Nyomokban Sprintert is tartalmaz az a koncepció teherautó, melyet extrém terepre terveztek. Nem bányamunkás, de akár köveket is lehet vele hordani.

Zseniális vagy haszontalan ez a kreatív ötlettel feldobott ablaktörlő?

Télen áldás a tökéletes működő ablaktörlő, de ennek elérése nem egyszerű feladat. Ez a furcsa rendszer a jegesedés ellen küzd, többet erővel, mint ésszel.

Durva robbanásra képes a fagyban kocsiban hagyott kóla

Aki nem akar tetőkárpitra fagyott cukros löttyel szembesülni, az jobb, ha nem hagy éjszakára a kocsiban dobozos üdítőt.

F1: Elcsábítják a Mercedes nagyágyúját?

Brit sajtóértesülések szerint fennáll a lehetősége, hogy a Mercedes technikai főnöke, Paddy Lowe az egyik rivális csapathoz igazoljon.

Az autó, ami 2,5 literrel beéri

Nincs megelégedve az alternatív járművek jelenlegi felhozatalával? Mit szól a tüzelőanyagcellás Toyota Mirai-hoz? Kipufogóján csakis forró levegő távozik, azaz gőz.

Nagyképű, de van mire

A faceliften átesett Fiorino mosolyában van némi önteltség, ami nem csoda, hiszen van mire beképzeltnek lenni.

F1: Rosberg ennyi milliárdról mondott le önként

Nico Rosberg nagyon sok pénzről mondott le önként és dalolva a visszavonulással.

F1: A Williams hibákat vár az újonctól

A Williamsnél fel vannak készülve rá, hogy a jövőre bemutatkozó 18 éves versenyzőjük, Lance Stroll bukdácsol majd a Forma-1-ben.

Szebb, jobb Daciák jönnek

Közepes erejű ráncfelvarráson esett át jó néhány Dacia-modell. A szokásos plasztikázáson kívül új motor és automatikus váltó is érkezett a frissítéssel.

Ennyivel lesz gyorsabb az F1 jövőre

Valtteri Bottas, a Williams pilótája szerint a 2017-es autókkal kettő-öt másodperccel javulhatnak a köridők az idei szezonhoz képest. Max Verstappen nagyobb fizikai megterhelést vár.

Elektromos LiAZ-t tesztelnek Moszkvában

Bár Oroszország hatalmas gázkészleten csücsül, egyre több elektromos autóbusz prototípusa nő ki a földből. A legújabbhoz a Siemens szállított eszközöket.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.