Verseny-SUV Angliából

Range Rover Sport SVR

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2014.08.11. 10.00

Csütörtöki világpremierje előtt egy csomó fényképet közölt extrém sportmodelljéről a Range Rover. Részletek a hét végén.

A hangzást és a gázáramlásokat szabályozó, aktív kipufogó-csappantyú, 5 másodpercen belüli gyorsulás 100-ra, 260 km/óra végsebesség – ezek nem egy sportkupé, esetleg egy forró ferdehátú adatai, hanem egy több mint kéttonnás, hétszemélyes luxusterepjáróé. 

A Range Rover Sport SVR-ről már írtunk pár hete: az akkor még álcafóliázást viselő szabadidőjármű 8 perc 14 másodperc alatt tette meg a Nürburgring nagykörét. A tekintélyes teljesítmény hátterében álló műszaki részletekről továbbra is csak felszínes információk állnak rendelkezésre. 
A kompresszoros 5.0 V8 550 lóerőre izmosított, 680 Nm-es kivitelében került a gépházba; az állandó összkerékhajtást és a nyolcfokozatú ZF automata sebességváltót áthangolták, a tapadásról és úttatásról a márkánál korábban nem alkalmazott, 22 colos kerekek és az arra szerelt, 295/40 R22 méretű Continental SportContact 5 sportabroncsok gondoskodnak. Az autó egyébként a gyár állítása szerint semmit sem veszített terepképességeiből, bár ehhez más kerék/abroncs párosítást (21 colos felnit négyévszakos 275/45 R21 gumikkal) kell felszerelni. 
Szintén változatlan a sportmodell gázló- és vontatókapacitása: előbbi 850 mm-rel, utóbbi 3000 kilogrammal gondoskodik arról, hogy ne legyen hiányérzete a leendő tehetős tulajdonosoknak, akik idén októbertől adhatják le a megrendelést a kocsira. Az első példányokat 2015 első negyedévében adják át a vevőknek, az eddigi csúcsmodellnél (Autobiography Dynamic; 31,8 millió Ft, 510 LE) mintegy 25 százalékkal magasabb vételár ellenében. 
A későbbiekben egész modellcsaláddá bővítendő SVR látványos aerodinamikai kiegészítői nem csak show-elemek: a motor és a túlméretes fékek hűtéséről gondoskodnak, illetve a leszorítóerőt fokozzák. Leszorításra éppen az ülések is alkalmasak: nem csak elöl, de hátul is sportüléseket építettek be, amelyeket egyedi kárpitozás tesz különlegessé. 
A Range Rover Sport közvetlen elődjénél 62 mm-rel hosszabb, 55-tel szélesebb, tengelytávját 17,8 centiméterrel növelték meg. A modell alapkivitelében 420 kilogrammal könnyebb az első generációnál; az 5,0 literes motornál az eltérés csekélyebb, ám a 39 százalékkal merevebb alumínium karosszériával így is kevesebb nyom, már amennyire a 2335 kilogramm (5.0 V8, 510 LE) csekélynek mondható.

Kommentek

F1: Még számolnak Hamiltonnal Abu-Dzabiért

Niki Laudával és Paddy Lowe-val ellentétben Toto Wolff azt mondja, nem süllyedt el végleg Lewis Hamilton szezonzárós lázadása, a következő szezon előtt tisztázzák az ügyet.

Hideg tél helyett forró hangulatú képek

Mi fittyet hányunk a hóra és kitartunk! Jöhet zúzmara, marhatja arcunkat metsző szél, itt a Rúzs és Gépzsír rovatban akkor is bikinis lányok, vastag habbal autót mosó gyönyörű szüzek fogják forróvá varázsolni a levegőt!

F1: A Mercin és a Ferrarin röhög a Red Bull-főnök

A Red Bull csapatfőnöke, Christian Horner szépen odaszúrt a nagy riválisoknak karácsonyi üdvözlőlapján.

F1: Érdekes számot választott a McLaren-újonc

A Nemzetközi Automobil Szövetség kiadta a 2017-es Forma-1-es idény ideiglenes nevezési listáját. Nico Rosberg helye még üres.

Hétezerért viheted az év karácsonyi ajándékát

Mostantól nincs gyorshajtás a gyerekszobában, a rend őrei lecsapnak a szabályszegő matchboxokra.

Durva robbanásra képes a fagyban kocsiban hagyott kóla

Aki nem akar tetőkárpitra fagyott cukros löttyel szembesülni, az jobb, ha nem hagy éjszakára a kocsiban dobozos üdítőt.

Fotókon a vadonatúj Opel Insignia

Jobbkormányos testvérmárkája beelőzte az Opelt: a Vauxhall emblémájával kerültek napvilágra a következő generációs, márciusban debütáló Insignia első fotói.

Már osztják az új rendszámokat az autósoknak

Megkezdték a meglepetésbetűs új azonosítók kiosztását az okmányirodák.

Átnevezték az összes budapesti metrómegállót

Az anagrammavonatról nincs leszállás.

F1: Kiderült, miért volt kavarás Hamilton öccsével

Lewis Hamilton sok kritikát kapott amiatt, hogy nem ment el az Autosport Awards díjátadóra. Itt az oka.

A Ferrari nem ad el több Forma-1-es autót

A Ferrari a 2014-es modellévtől már nem adja el régi Forma-1-es autóit a veteránprogramjában.

Használt Audi, kegyetlenül őszintén eladó

“Vidd el mert hányingerem van tőle ha meglátom!”

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.