Ezzel verné a Fiestát, a Corsát a Hyundai

Első képek az i20-ról

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2014.08.11. 17.45

Hamarosan bemutatja vadonatúj kisautóját a Hyundai. Egyelőre néhány fotón kaptunk előzetest.

Az elmúlt tizenkét évben egymillió darab városi kisautót adott el a Hyundai Európában. Ez ahhoz elég, hogy jegyezzék a márkát, a szegmens uralásához azonban nem – a kurrens Ford Fiestának például alig több mint egy év kellett ekkora mennyiséghez. 

Az új generációs i20-assal ezen az aránytalanságon szeretne fordítani a Hyundai, és az előzetes adatok szerint erre egészen jó esélyei vannak, legalábbis papíron. 
A modell tengelytávja (2570 mm) 4,5 centivel nőtt az elődhöz képest; a Fiesta 2489 mm-énél határozottan jobb az érték – persze eddig is nagyobb volt ez a sarokszám. Az első és hátsó lábtér a gyár szerint a kategória legjobb értéke (1892 mm), csakúgy, mint a csomagtartó a maga 326 literjével (a Honda Jazz ezek szerint nem számít). 
A felszereltség terén inkább francia ellenlábasait igyekszik lepipálni a Hyundai: a szegmensben ritka panoráma üvegtető, tolatókamera és LED-es fényszóró rendelhető a 4035 mm-es autóhoz. 
Mindezt persze egyelőre csak elmondásból tudjuk; ami bizton állítható, az a Hyundai “folyékony szobrászat” formanyelvének második fázisából táplálkozó dizájn, amelyet merész horpasztások és vagány lámpatestek tagolnak. 
A további részletekkel október másodikán délután négy órakor szolgál a Hyundai.
i20

Kommentek

Jégre hajtott a Toyotás, a többit magadtól is kitalálod

Nincs év jégbe szakadó autósok nélkül, az idei tél is meghozta az első terepjáróst, aki egy befagyott tavon kereste az izgalmakat.

Ragadozót készítettek a Mercedes Sprinterből

Nyomokban Sprintert is tartalmaz az a koncepció teherautó, melyet extrém terepre terveztek. Nem bányamunkás, de akár köveket is lehet vele hordani.

Zseniális vagy haszontalan ez a kreatív ötlettel feldobott ablaktörlő?

Télen áldás a tökéletes működő ablaktörlő, de ennek elérése nem egyszerű feladat. Ez a furcsa rendszer a jegesedés ellen küzd, többet erővel, mint ésszel.

Durva robbanásra képes a fagyban kocsiban hagyott kóla

Aki nem akar tetőkárpitra fagyott cukros löttyel szembesülni, az jobb, ha nem hagy éjszakára a kocsiban dobozos üdítőt.

F1: Elcsábítják a Mercedes nagyágyúját?

Brit sajtóértesülések szerint fennáll a lehetősége, hogy a Mercedes technikai főnöke, Paddy Lowe az egyik rivális csapathoz igazoljon.

Az autó, ami 2,5 literrel beéri

Nincs megelégedve az alternatív járművek jelenlegi felhozatalával? Mit szól a tüzelőanyagcellás Toyota Mirai-hoz? Kipufogóján csakis forró levegő távozik, azaz gőz.

Nagyképű, de van mire

A faceliften átesett Fiorino mosolyában van némi önteltség, ami nem csoda, hiszen van mire beképzeltnek lenni.

F1: Rosberg ennyi milliárdról mondott le önként

Nico Rosberg nagyon sok pénzről mondott le önként és dalolva a visszavonulással.

F1: A Williams hibákat vár az újonctól

A Williamsnél fel vannak készülve rá, hogy a jövőre bemutatkozó 18 éves versenyzőjük, Lance Stroll bukdácsol majd a Forma-1-ben.

Szebb, jobb Daciák jönnek

Közepes erejű ráncfelvarráson esett át jó néhány Dacia-modell. A szokásos plasztikázáson kívül új motor és automatikus váltó is érkezett a frissítéssel.

Ennyivel lesz gyorsabb az F1 jövőre

Valtteri Bottas, a Williams pilótája szerint a 2017-es autókkal kettő-öt másodperccel javulhatnak a köridők az idei szezonhoz képest. Max Verstappen nagyobb fizikai megterhelést vár.

Elektromos LiAZ-t tesztelnek Moszkvában

Bár Oroszország hatalmas gázkészleten csücsül, egyre több elektromos autóbusz prototípusa nő ki a földből. A legújabbhoz a Siemens szállított eszközöket.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.