Elsőkerék-hajtás a BMW kis terepesében

Jövőe jön az új BMW X1

Szerző: Horváth Zsolt levél küldés 
Dátum: 2014.08.09. 08.00

Kisebb, terepjárósabb lesz a következő BMW X1. Ez lesz a bajorok második modellje, amely elsőkerék-hajtással készül.

Az új BMW X1 lesz a következő modell a német márka kínálatában, amely elsőkerék-hajtással kerül piacra. Jelenleg az X1 alapmodellje hátsókerék-hajtással készül. Persze, ahogy most, úgy a jövőben is lesz összkerékhajtású kivitel is.  Jövő júniusban jelenik meg az új X1-es.

A BMW első elsőkerék-hajtású modellje a 2-es Active Tourer, amelynek európai értékesítése szeptemberben indul.

Az új X1-es hírek szerint nem hasonlít majd a jelenlegi modellhez, amely emelt hasmagasságú kombinak hat. Az új járgány rövidebb lesz összességében, illetve a motorháztető nem lesz ennyire hangsúlyos.  Terepjárósabb, egyterűsebb formát kap.

Egyes piacokon azonban nem előnyös a kisebb autó, ezért terveznek egy nyújtott X1-est is, amelyben harmadik üléssor is lehet. Főként Amerikában és Kínában vetik majd be.

Jelenleg a BMW kínálatában már számos szabadidő-autó (X1, X3, X4, X5. X6) szerepel, de továbbiakat tervez. Az X1-gyel párhuzamosan fejlesztik az X2-est is, ez vélhetően az X1 technikájára épülő másik, kupésabb változat lehet, ahogy X3-X4 és az X5-X6 is testvérek. Sőt, az X2 állítólag csak kétajtós és mindössze négyszemélyes lesz.

A hagyományos benzines és dízelmotoros változatok mellett konnektorról tölthető hibridet is tervez a BMW. Ám ez várhatóan csak az X1 2015-ös érkezése után két évvel kerülhet piacra. Az elsőkerék-hajtás és a hozzá illő padlólemez azonban hamar elterjed a konszernben. Már az új MINI esetében is ezt alkalmazzák és a MINI Countryman második generációjába is ez kerül. Az X1 ellenfelei a Mercedes-Benz GLA és az Audi Q3.

Kommentek

Spanyol Wunderwaffe, 300 lóerővel: SEAT Leon Cupra

A SEAT Leon frissítése most lett teljes, megérkezett a legerősebb, leggyorsabb modell, a Cupra is.

F1: Hamilton aggódik az előzések miatt

Lewis Hamilton bízik benne, hogy a mérnökök tévednek, és az új szabályok nem nehezítik meg az előzéseket.

F1: Pályán a Mercedes új autója

A Forma-1-es címvédő Mercedes AMG csütörtök délelőtt pályára küldte 2017-es modelljét, a W08-ast Silverstone-ban.

F1: Soha nem látott lépést tett előre a Mercedes

A riválisok számára rossz hír, hogy a Force India szerint akkora lépést tett előre a motorjával a Mercedes, mint még soha.

F1: Az első videó az új Mercedesről

Magyar idő szerint 13.10-kor kezdődik a Mercedes 2017-es autójának bemutatója, de a csapat már kitett egy videót a Twitterre.

Top 10: nyitható tetejű, de nem kabrió, mi az?

Az új MX-5 furcsa, elektromos mozgatású, se nem kabrió, se nem egészen targa teteje adta az ihletet, hogy összegyűjtsük a tíz – szerintünk – legizgalmasabb nem kabrió és nem CC tetőt az autótörténelemből.

Hamilton: A Forma-1 “szomorú”, “elavult”

A háromszoros világbajnok Lewis Hamilton szerint a Forma-1-re nagyon ráfér a ráncfelvarrás, a megújulás, reméli, hogy az új tulajdonos tesz majd ennek érdekében.

Tudod, mikor mutatták be először ezeket az autókat?

Egy kimondottan nehéz kvíz következik, ami próbára teszi az autós tudásod.

Két hét múlva jön a kabrió Mercedes E-osztály

A kirakós utolsó darabja is a helyére kerül: a Mercedes-Benz a Genfi Autószalonon mutatja be az E-osztály kabrió kivitelét.

F1: Balhéval indulhat az új idény

A Force India technikai főnöke szerint a szezonnyitó Ausztrál Nagydíjon óvást nyújthat be a Ferrari a Mercedes és a Red Bull trükkös felfüggesztése miatt.

Nyolc parkolót foglalt el két furgon Győrben

A Kisalföld olvasója az egyik győri áruház parkolójában futott bele a két szokatlanul parkoló furgonba.

F1: Így közölte Rosberg a visszavonulást a főnökkel

A Mercedes csapatfőnöke, Toto Wolff egy friss interjúban elmondta, hogyan tudta meg, hogy Nico Rosberg a visszavonulás mellett döntött.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.