Újabb turbós Ferrari jön

Feltötlővel frissül a 458 Italia

Szerző: Horváth Zsolt levél küldés 
Dátum: 2014.08.07. 17.00

A California után a 458 Italia is turbófeltöltős motorral újul meg. Sokkal erősebb lesz a középmotoros sportkocsi.

26 évvel az F40 után a Ferrari ismét turbómotoros modellt készített, a megújult Californiába kerül ilyen blokk. Ám ez csak az első a sorban, mint a Car magazin megtudta, jövőre a 458 Italia is hasonló módon frissül fel.

Az M458-T (M= modified, T= turbó) hasonló hengerűrtartalmú motort kap, mint a California, de jóval erősebb kivitelben. Ez nem is csoda, hiszen a California új, 3,9 literes turbós motorja 560 lóerős, míg a 458 4,5 literes szívómotorja 570 LE jelenleg.

A brit lap információja szerint mintegy 100 lóerővel gazdagodik a 458-as, azaz 670 lóerős lehet. Mi a Vezess.hu-nál egy kicsit sokalljuk ezt az értéket, hiszen a 12 hengeres Ferrari FF 660 lóerős, és az autógyártók általában igyekeznek betartani a hierarchiát a modellek között. Ezért szerintünk valószínűbb, hogy 630 lóerő körüli teljesítménnyel érkezik a megújult 458-as.

A 142M kódnév alatt fejlesztet modell a nagyobb teljesítménynek köszönhetően bizonyosan gyorsabb lesz, mint a szívómotoros elődje. Várhatóan 3,1 másodperc alatt képes lesz elérni a 100 km/órás tempót és nagyjából 335 km/órás végsebesség várható tőle.


Persze nemcsak a motor lesz új, azzal párhuzamosan kívül-belül felfrissül a modell. A motor nagyobb hűtésigénye miatt átalakul az orr-rész, miközben a látvány kedvéért a lámpák is megújulnak. Belül megjelenik ugyanaz az új Harman-Kardon fedélzeti elektronika, amely már képes az Apple készülékeivel kommunikálni. A parkolást tolatókamera könnyíti majd meg.

A Ferrari M458-T márciusban, a Genfi Autószalonon debütál.

Kommentek

  • bubibeka1.6

    Felesleges. Hova erősítik még? Hisz ez a “mezei” , “tömeg” modellje a Ferrarinak. Mi szükség lesz így a V12-es nagytesóknak, és a különleges limitált modelleknek ? Azért mert azok nem 3,1 hanem 3,0 alatt éri el a 100 at és még azzal is nyernek az autós kártya csatákban, hogy 335 helyett 350 et mennek ?

    Hány Ferrari tulaj tudja kezelni a mostani 570 lovat ? Ezután az 550nm helyett majd adnak nekik 750 et ? Ezzel csak kezelhetetlenebb lesz au autó.

    Kéne már egy valódi belépő szintű Ferrari 3-400 lóerővel, és 1000-1200 kg-os súllyal, az valódi élményautó lenne. Nem értem ezt a turbósítást ilyen erős autóknál mi értelme.
    Nyílván olcsóbb rárakni pár turbót meg intercoolert + kiegészítő hűtőt egy motorblockra, mint valódi innovációként könyebb és szilárdabb alvázat + karosszériát gyártani…

    Inkább legyen carbon a karosszéria, és gyengébb a motor, mint egy túl erős tank…

  • PAlex

    Minden idők egyik legjobb Ferrarija, az F40-es is turbós volt.
    Bár én nem örülök ennek a hírnek, de ugye a papíron jobb fogyasztás, és káros anyag kibocsátás miatt is lehet ez.
    Mert a turbó, bármilyen jó is, a gázreakciót, és a hangot is kiheréli valamennyire, hiába erősebb.

Ilyen munkát sem végeztettek még F1-es pilótával

A Renault felújítja enstone-i bázisát, és valószínűleg nem talált a munkára rendes melósokat.

F1: Hivatalos, a Ferraritól kölcsönöz pilótát a Sauber

A Sauber hivatalosan is megerősítette, hogy a sérült Pascal Wehrlein helyett a Ferrari tartalékosa, Antonio Giovinazzi vezet majd náluk a hétfőn kezdődő első barcelonai teszten.

F1: Alonsót is felhívta a Mercedes

Fernando Alonso azt mondja, Nico Rosberg visszavonulása után nála is érdeklődött a Mercedes. A spanyol akkor le volt kötve, de szeptemberben átgondolja majd, marad-e a McLarennél tovább is.

Fotón, ahogy az új Ladák Budapestre érkeznek

Begurult az első két kamion. Rakományuk friss, ropogós Lada Vesta.

F1: A Mercedes szerint műbalhét csinált a sajtó

Valtteri Bottasnak nincs baja azzal, hogy adatokat kell megosztania új csapattársával, Lewis Hamiltonnal.

Prémium Peugeot? Már majdnem igen!

A legtöbb népautós gyártó két kézzel kapar a prémium jelzőért, az új 5008 GT kétharmada ki is érdemli.

Oldalszél-stabilizátort kapnak a Ford haszonjárművek

Alapáron szereli fel a Transit és Transit Custom haszonjárműveket oldalszél elleni elektronikus védelemmel a Ford.

F1: Alonso nem vár sokat az új McLarentől

Fernando Alonso szerint kár azt várni, hogy a McLaren hirtelen visszakerül az élre, a spanyolnak nincsenek túlzott elvárásai az idei szezonnal kapcsolatban.

F1: Kerülj egyet az új Mercivel – fedélzeti videó

Fedélzeti panorámavideó az új Mercedes és Lewis Hamilton első köréről.

F1: Räikkönen kipróbálta az új Ferrarit – videó

A délelőtti leleplezés után a Ferrari azonnal pályára is küldte 2017-es Forma-1-es autóját. Kimi Räikkönen fordult vele elsőként.

F1: “Sereghajtót” leplezett le a McLaren

A McLaren pénteken délelőtt Wokingban és Tokióban leleplezte 2017-es Forma-1-es modelljét, az MCL32-est. Meglepő külsőt kapott az autó.

Erősen szennyezett a talaj az Óbudai Autóbuszgarázsban

Hamarosan megkezdődhet az Óbudai autóbuszgarázs területének kármentesítése. A talaj mellett a talajvíz is erősen szennyezett.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.