Újabb turbós Ferrari jön

Feltötlővel frissül a 458 Italia

Szerző: Horváth Zsolt levél küldés 
Dátum: 2014.08.07. 17.00

A California után a 458 Italia is turbófeltöltős motorral újul meg. Sokkal erősebb lesz a középmotoros sportkocsi.

26 évvel az F40 után a Ferrari ismét turbómotoros modellt készített, a megújult Californiába kerül ilyen blokk. Ám ez csak az első a sorban, mint a Car magazin megtudta, jövőre a 458 Italia is hasonló módon frissül fel.

Az M458-T (M= modified, T= turbó) hasonló hengerűrtartalmú motort kap, mint a California, de jóval erősebb kivitelben. Ez nem is csoda, hiszen a California új, 3,9 literes turbós motorja 560 lóerős, míg a 458 4,5 literes szívómotorja 570 LE jelenleg.

A brit lap információja szerint mintegy 100 lóerővel gazdagodik a 458-as, azaz 670 lóerős lehet. Mi a Vezess.hu-nál egy kicsit sokalljuk ezt az értéket, hiszen a 12 hengeres Ferrari FF 660 lóerős, és az autógyártók általában igyekeznek betartani a hierarchiát a modellek között. Ezért szerintünk valószínűbb, hogy 630 lóerő körüli teljesítménnyel érkezik a megújult 458-as.

A 142M kódnév alatt fejlesztet modell a nagyobb teljesítménynek köszönhetően bizonyosan gyorsabb lesz, mint a szívómotoros elődje. Várhatóan 3,1 másodperc alatt képes lesz elérni a 100 km/órás tempót és nagyjából 335 km/órás végsebesség várható tőle.


Persze nemcsak a motor lesz új, azzal párhuzamosan kívül-belül felfrissül a modell. A motor nagyobb hűtésigénye miatt átalakul az orr-rész, miközben a látvány kedvéért a lámpák is megújulnak. Belül megjelenik ugyanaz az új Harman-Kardon fedélzeti elektronika, amely már képes az Apple készülékeivel kommunikálni. A parkolást tolatókamera könnyíti majd meg.

A Ferrari M458-T márciusban, a Genfi Autószalonon debütál.

Kommentek

  • bubibeka1.6

    Felesleges. Hova erősítik még? Hisz ez a “mezei” , “tömeg” modellje a Ferrarinak. Mi szükség lesz így a V12-es nagytesóknak, és a különleges limitált modelleknek ? Azért mert azok nem 3,1 hanem 3,0 alatt éri el a 100 at és még azzal is nyernek az autós kártya csatákban, hogy 335 helyett 350 et mennek ?

    Hány Ferrari tulaj tudja kezelni a mostani 570 lovat ? Ezután az 550nm helyett majd adnak nekik 750 et ? Ezzel csak kezelhetetlenebb lesz au autó.

    Kéne már egy valódi belépő szintű Ferrari 3-400 lóerővel, és 1000-1200 kg-os súllyal, az valódi élményautó lenne. Nem értem ezt a turbósítást ilyen erős autóknál mi értelme.
    Nyílván olcsóbb rárakni pár turbót meg intercoolert + kiegészítő hűtőt egy motorblockra, mint valódi innovációként könyebb és szilárdabb alvázat + karosszériát gyártani…

    Inkább legyen carbon a karosszéria, és gyengébb a motor, mint egy túl erős tank…

  • PAlex

    Minden idők egyik legjobb Ferrarija, az F40-es is turbós volt.
    Bár én nem örülök ennek a hírnek, de ugye a papíron jobb fogyasztás, és káros anyag kibocsátás miatt is lehet ez.
    Mert a turbó, bármilyen jó is, a gázreakciót, és a hangot is kiheréli valamennyire, hiába erősebb.

Jégre hajtott a Toyotás, a többit magadtól is kitalálod

Nincs év jégbe szakadó autósok nélkül, az idei tél is meghozta az első terepjáróst, aki egy befagyott tavon kereste az izgalmakat.

Ragadozót készítettek a Mercedes Sprinterből

Nyomokban Sprintert is tartalmaz az a koncepció teherautó, melyet extrém terepre terveztek. Nem bányamunkás, de akár köveket is lehet vele hordani.

Zseniális vagy haszontalan ez a kreatív ötlettel feldobott ablaktörlő?

Télen áldás a tökéletes működő ablaktörlő, de ennek elérése nem egyszerű feladat. Ez a furcsa rendszer a jegesedés ellen küzd, többet erővel, mint ésszel.

Durva robbanásra képes a fagyban kocsiban hagyott kóla

Aki nem akar tetőkárpitra fagyott cukros löttyel szembesülni, az jobb, ha nem hagy éjszakára a kocsiban dobozos üdítőt.

F1: Elcsábítják a Mercedes nagyágyúját?

Brit sajtóértesülések szerint fennáll a lehetősége, hogy a Mercedes technikai főnöke, Paddy Lowe az egyik rivális csapathoz igazoljon.

Az autó, ami 2,5 literrel beéri

Nincs megelégedve az alternatív járművek jelenlegi felhozatalával? Mit szól a tüzelőanyagcellás Toyota Mirai-hoz? Kipufogóján csakis forró levegő távozik, azaz gőz.

Nagyképű, de van mire

A faceliften átesett Fiorino mosolyában van némi önteltség, ami nem csoda, hiszen van mire beképzeltnek lenni.

F1: Rosberg ennyi milliárdról mondott le önként

Nico Rosberg nagyon sok pénzről mondott le önként és dalolva a visszavonulással.

F1: A Williams hibákat vár az újonctól

A Williamsnél fel vannak készülve rá, hogy a jövőre bemutatkozó 18 éves versenyzőjük, Lance Stroll bukdácsol majd a Forma-1-ben.

Szebb, jobb Daciák jönnek

Közepes erejű ráncfelvarráson esett át jó néhány Dacia-modell. A szokásos plasztikázáson kívül új motor és automatikus váltó is érkezett a frissítéssel.

Ennyivel lesz gyorsabb az F1 jövőre

Valtteri Bottas, a Williams pilótája szerint a 2017-es autókkal kettő-öt másodperccel javulhatnak a köridők az idei szezonhoz képest. Max Verstappen nagyobb fizikai megterhelést vár.

Elektromos LiAZ-t tesztelnek Moszkvában

Bár Oroszország hatalmas gázkészleten csücsül, egyre több elektromos autóbusz prototípusa nő ki a földből. A legújabbhoz a Siemens szállított eszközöket.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.