Csúcsforgalomban tesztel a Ford

Már 50-nél is fékez az Active City Stop

Szerző: Vezess.hu levél küldés 
Dátum: 2014.08.07. 08.10

A tesztpályák után valódi környezetben próbálja ki automatikus fékrendszerét a Ford. Európa egyik legzsúfoltabb városában tesztelik a továbbfejlesztett technikát.

A Ford továbbfejlesztett automatikus fékrendszere a megújult Ford Focusban mutatkozik be, még idén. Az Active City Stop modernizált változata akár már 50 km/órás sebességhatárig is működik (korábban 30 km/óra).

Csúcsforgalomban tesztel a Ford 1
Az autógyár Európa egyik legzsúfoltabb nagyvárosában, Párizsban, csúcsidőszakban teszteli a rendszert. Többek között legzsúfoltabb közlekedési csomópontban, a Diadalívet körülölelő Place de l’Etoile-on, ahol 12 főútvonal fut össze.

A rendszer fény- és távolságérzékelői percenként 50 alkalommal szkennelik be az autó előtti útszakaszt, így a berendezés képes mérsékelni a ráfutásos ütközés hatását, sőt bizonyos esetekben akár teljesen meg is tudja akadályozni a koccanást.

Ha az autós nem kezd el fékezni vagy kitérni, amikor a forgalom lassul vagy megtorpan, a rendszer fékez, csökkenti a motor forgatónyomatékát, és bekapcsolja a hátsó vészvillogókat.

A teszt során hivatásos és nagy helyismerettel bíró sofőrök autóztak a párizsi utcákon és kifejezetten keresték a problémás helyeket. A vizsgálatok idején biztonsági okokból az automatikus fékezés funkciót kikapcsolták a tesztelők. Ám a mérnökök így is megfigyelhették és elemezhették a rendszer működését – megállapítva, hogy a fékek valóban csak akkor aktiválódtak volna, amikor fennállt a ráfutásos ütközés veszélye.


Ezután a közlekedési helyzetek valós idejű videofelvételein részletesebben is kielemezték az adott eseménysorokat.

Kommentek

Így kell móresre tanítani a pofátlan porschést

Egy újabb közlekedő, akinek drágább az ideje, mint a többi autósé. Rutinosan előzte a sort, de most nem jött ki a lépés, mehetett vissza a startvonalra.

F1: Tízmilliárdos bukás az Osztrák Nagydíj

A Red Bull több tízmillió eurót veszített már a két évvel ezelőtt feltámasztott Osztrák Nagydíjon. Meddig nyelik le a veszteséget?

Üdvözöl a pokol

Rájöttem a titokra: minél hosszabb egy Mercedes neve, annál nagyobb a móka; és az új E 63 neve bizony piszok hosszú. Portugáliában teszteltük minden idők legerősebb E-osztályát.

Videón, ahogy egy kismama szétveri férje autóját

Megtudta, hogy megcsalta a férje, gyermeke apukája, erre nem gyöngén bepöccent a leendő anyuka.

F1: Ilyen, amikor Verstappen nagyon hülyén néz ki

A Red Bullnál Mikulás-napi rendezvény volt december 6-án, Max Verstappennek sikerült hülyét csinálnia magából.

F1: A pechvogel is jelentkezett a Mercinél – videó

A Forma-1 történetének egyik legmókásabb balesetét produkáló japán sereghajtó, Taki Inoue is bejelentkezett Nico Rosberg mercedeses üléséért.

F1: Ferrari-uralmat a Mercedesé helyett!

Monisha Kaltenborn, a Sauber csapatfőnöke szerint jobb lenne, ha a Ferrari, és nem a Mercedes lenne egyeduralkodó a Forma-1-ben.

Hamilton: Furcsa dolgok történtek a Mercedesnél

Lewis Hamilton nem áll le a célozgatásokkal, az angol szerint különös dolgok is történtek idén a Mercedesnél.

F1: Meglepetés volt a Francia Nagydíj feltámasztása

A Francia Nagydíj újjáélesztése még a Forma-1 uraként ismert Bernie Ecclestone-t is meglepte egy kicsit, de úgy fest, a Paul Ricard pálya jó otthona lesz a versenynek.

Top 10: puncimágnesek használtan

Jobb lenne egy új Volvo XC90, de nem mindenkinek telik rá, a nőknek mégis imponálni kell valamivel. Szoknyavadász hatással bíró autókat kerestünk, kétmillióig.

F1: Verstappennek önkritika kell

1997 világbajnoka, Jacques Villeneuve úgy véli, Max Verstappen kiemelkedően teljesített idén, de igazán jó Forma-1-es csak akkor lesz belőle, ha képes szembenézni a hibáival és fejlődni.

Tudod, hogy kell kereket cserélni? Dehogy tudod!

Ez a videó most lépésről-lépésre megmutatja a kerékcsere folyamatát. Hidd el, eddig mindent rosszul csináltál.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.