460-as tempó az új Bugattival

Érkezik a Veyron utódja

Szerző: Horváth Zsolt levél küldés 
Dátum: 2014.08.07. 13.00

Villanymotorral egészítik ki a Bugatti Veyron 16 hengeres motorját, hogy utódja képes legyen 1500 lóerős teljesítményre és a tervezett 460 km/órás sebességre.

Néhány éve ég úgy volt, hogy a Bugatti minden idők leggyorsabb szedánját építi meg, de a Galibier projektet végül elkaszálták, mert az ügyfelek visszajelzései alapján kiderült, hogy nem egy szupergyors négyülésesre vágynak, inkább a Veyronnál is kiemelkedőbb képességű sportkocsira. Hamarosan érkezik.

A Veyron Super Sport 431 km/órára képes. A cél, hogy az utódja 460 km/órával száguldhasson

Már korábban is olvashattak a Vezess.hu-n arról, hogy a Bugatti Veyron utódjába hibrid motort tervez a gyártó. A brit Autocar magazinnak egy “belső informátor” most további részleteket is elárult a szupersportkocsiról.

Az autóba továbbra is 8,0 literes 16 hengeres, 4 turbóval megspékelt motor kerül, de jelentősen átdolgozva, többek között megjelenik a közvetlen befecskendezés is, amely segít elérni, hogy teljesítse az Euro 6-os emissziós normát. E cél teljesítésében is segíthet, de sokkal inkább a teljesítményre lesz hatással az új elektromos motor. Az energiát lítiumion-akkumulátorból nyerő, a váltóházba kerülő villanymotorral a tervek szerint 1500 lóerőre emelkedik a modell teljesítménye.

Bár a rendszer ennél többre is képes lesz, a váltó élettartamának megőrzése érdekében az elektronika 1500 Nm-nél nagyobb nyomatékot nem enged. A Veyron utódjában továbbra is hétfokozatú automata sebességváltót és összkerék-hajtást terveznek.

Marad a 16 hengeres motor és a négykerék-hajtás

Tekintve, hogy a Veyron több mint 1,8 tonnát nyom, a mérnökök most azon dogoznak, hogy könnyebbé tegyék az utódját, annak ellenére, hogy villanymotorral és akkumulátorral is bővül a technika. Két személyre tervezett karbon központi cella köré épül majd az autó, a motor pedig az utasok mögé, középre kerül.

A bennfentes forrás elmondása szerint a számítógépes szimulációk szerint a járgány 2,3 másodperc alatt képes lesz elérni a 100 km/órás tempót, a végsebessége pedig állítólag 460 km/óra lesz. Utóbbi esetén a gumiszállítónak sem lesz egyszerű dolga. Nem véletlen, hogy bár a Bugatti Veyron Super Sport 431 km/órás sebességre képes, a gyárból 415 km/órás limitált végsebességgel engedik ki. 

A valószínű forgatókönyv szerint a Volkswagen házi pályáján, Pappenburgban meglehet a csúcstempó, de utcára 425-430 km/órás tempóval kerülhet.

Állítólag külsőleg a jelenlegi modell továbbfejlesztése lesz az új Bugatti

Úgy tudni, 2015 végén, 2016 elején mutatkozhat be a Bugatti Veyron utódja, az első autókat pedig 2017-ben szállítják ki az ügyfeleknek. Összesen 450 darabot gyártanak belőle. Természetesen a hétköznapi ember számára elérhetetlen 350-400 millió forintos áron lehet majd hozzájutni.

Kommentek

Soha nem látott, kedves újítás a rendőrautókban

Játékmackókkal szereli fel az észt rendőrség a járőrautókat, hogy vigaszt nyújtsanak a kisgyerekeknek, akik balesetek vagy más, nagy traumát okozó helyzetek résztvevőivé válnak.

Tarlós bedurvult, ez lett a bírságkamera sorsa

Tarlós István főpolgármester leszereltette a Bécsi és Szépvölgyi út kereszteződésében felszerelt kamerát.

Negyed óra gyönyör Škoda-rajongóknak: videón a Karoq kompakt SUV

Tizenöt perces monstre filmmel örvendeztet a Škoda újdonsága, a még be sem mutatott Karoq. Popcorn, kóla és mehet!

Fényűző extrákkal jön leendő kedvenc Škodád

Három hét múlva debütál a Škoda Karoq, a gyár elkezdte az információk szellőztetését. Amit eddig mondtak, jól hangzik.

F1: Vettel szerint kamuzik a Mercedes

Sebastian Vettel nem hiszi, hogy a Mercedes tényleg annyira lassú Szocsiban, mint péntek délután mutatták. A ferraris német szerint az időmérőre gyorsak lesznek Hamiltonék.

F1: Ecclestone átvágott minket!

A Maláj Nagydíj igazgatója, Razlan Razali kiosztotta Bernie Ecclestone-t és a Forma-1 új tulajdonosát is.

F1: Vettelék taroltak, a Merci nem bír a Ferrarival

Komoly munka vár a Mercedesre péntek este, ugyanis a Forma-1-es Orosz Nagydíj második szabadedzésén meg sem tudták szorítani az új szocsi körrekordot futó Ferrarit.

Ideje beszélnünk a felnik egyik legfontosabb jellemzőjéről

Gajdán Miklós autóbúvár szakkörének legújabb epizódjában a kerekek felé kalandozunk el. Vaskos téma, ezért az általános ismeretek ismétlése után főképp egy jellemzőre, az ET-számra koncentrálunk.

F1: Hamiltont felzaklatta a lábát elveszítő tini

Lewis Hamiltont nagyon megérintette Billy Monger doningtoni Forma-4-es balesete.

F1: Büntetések felé tart a Ferrari?

Gyanús, hogy a Ferrari nem fogja kihúzni a szezon végéig a szabályok által engedélyezett számú erőforrás-részegységgel.

Újabb adag magyar tűzoltóautó állt forgalomba

Ma 14 új, magyar gyártású tűzoltóautót adtak át a Katasztrófavédelemnek. A járművek értéke megközelíti a kétmilliárd forintot. 

F1: A bőröndjében vitte az alkatrészt a Red Bull-főnök

A Red Bull-főnök Christian Horner Szocsiban elárulta, hogy a saját bőröndjében volt kénytelen alkatrészt vinni Max Verstappen erőforrásához a hétvégére.

Tudod, miért hívják anyósülésnek?

Tudod, hogy az autóban a jobb első ülést miért hívják anyósülésnek? Van néhány teória.

F1: 15 helyes hátrasorolás a McLaren-újoncnak

Kezdődik: a McLarennél már az idény negyedik fordulóján jönnek a motorcserés hátrasorolások, Stoffel Vandoorne az Orosz Nagydíjra 15 pozíciós büntetést kapott.

F1: Alonso azért se bánja, hogy otthagyta a Ferrarit

Fernando Alonso unja már a kérdést, de újra elmondta, hogy akkor sem bánja a Ferraritól való távozást, ha idén bajnoki esélyes az olasz csapat. A McLarennél javult az életminősége.

F1: Räikkönen az élen, menet közben esett szét a Force India

A Forma-1-es Orosz Nagydíj első szabadedzésén a Ferrari Mercedesek előtt végzett, a leggyorsabb Kimi Räikkönen volt. A Force India látványos hibát produkált.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.