A Porschének sem jön be minden?

Túlerőltetik a növekedést?

Szerző: Szörényi András levél küldés 
Dátum: 2014.08.06. 13.00

Évek óta lenyűgöző pénzügyi eredményekkel működik a Porsche, de vannak aggasztó jelek is. Lehet, hogy a VW-konszern túl sokat facsar ki a márkából?

Meddig exkluzív egy autómárka, meddig folytatódhat a Porsche bővülése és mikor fordul a visszájára a darabszámok növekedése? – veti fel a kérdést az Automotive News Europe című szaklap augusztusi e-magazinjának címlapsztorija. Mert a Macan rajtjával a 2018-ra kitűzött 200 000 darabos értékesítést a Porsche akár jövőre is elérheti.

A VW szorítja a gyeplőt

Lassítást nem enged a tulajdonos, a Volkswagen-konszern, amelynek nyeresége az Audi mellett leginkább a Porsche eredményeitől függ. Jelenleg mindkét leányvállalattól ömlik a pénz a kasszába.
 

Már ma is 15 verzió kapható a 911-ből. A fejlesztést és a minőség-ellenőrzést nagyon leterheli az erőltetett kínálatbővítés, az új modellek gyártásának beindítása

Kívánatos autóival a Porsche rendkívüli profitot ér el. Tavaly 2,6 milliárd euró (813,8 milliárd Ft) nyereséggel járult hozzá a konszern jövedelmezőségéhez. Az Audi 5,03 milliárd euróval ennek majdnem kétszeresét hozta, csakhogy tízszer annyi autó eladásával.

A Porschének sem jön be minden? 1

Forrás: Automotive News Europe

A Porsche legalább 15 százalékos forgalomarányos hasznot célzott meg, de 17-19 százalékot is hoz. A tömeggyártók 2-4 százaléknak már örülnek, a német prémiummárkák (Audi, BMW, Mercedes-Benz) pedig a 8-10 százalékos sávban mozognak.

Még nincs baj, de lehet

Jelenleg a Porsche lipcsei üzeme a J.D. Power szerint a legjobb minőségben gyártó telephely Európában, a 911, a Boxster és a Panamera vezet kategóriájában a J.D. Power amerikai ügyfélelégedettségi ranglistáján, a Cayenne pedig második a Lincoln MKX mögött, amely a Ford prémiummárkájának SUV-ja.

50 000 darab a Macan éves gyártókapacitása, de ezt simán túllépi a tényleges igény. Fél év a várólista a kisebbik SUV-ra

Míg a kínálat szélesítése az eladások kétségtelenül imponáló bővülését hozta, ez kockázatokkal is jár. Az új modellváltozatok (pl. Cayman /Boxster GTS) és új típusok (Panamera, Macan) kifejlesztése és bevezetése túlterhelheti a céget. Elgondolkodtató a Macan utólagos ellenőrzése a fékrásegítő hibája miatt, még inkább a botrány a 911 GT3 körül. Két tűzeset nyomán a gyár leállította kiszállításokat, visszahívta az autókat és motorcserét hatott végre az összes érintett szupersportautón.

Új sportautó, esetleg sportlimuzin

A fejlesztésen a jövőben sem csökken a nyomás, mivel Matthias Müller, a Porsche igazgatótanácsának elnöke a Genfi Autókiállításon arról beszélt, hogy hét típusra bővítenék a palettát, jön a sokat emlegetett “siebte Modellreihe”. Hétéves modellciklusokkal így minden évben debütálna egy vadonatúj Porsche. A bővítés talán egy V8-as sportautó bevezetését jelentheti a 911 és a csillagászati árú 918 Spyder közé, valamint egy Audi A6 méretű sportlimuzinról is szó lehet a Panamera alatt.

Az aggodalom a Porschék tömegesedésének szól, amivel a Volkswagen veszélyeztetheti a márka exkluzivitását. Azt az értéket, amitől egy hasonló színvonalú Cayenne-t drágábban lehet adni egy ML-nél, X6-nál vagy Q7-nél, netán egy Panamerát annak konkurenseinél.

Kevés az innováció?

Különösebb műszaki újítást sem láttunk a Porschétől jó ideje, mert az Audi-dízelek átvétele nem az – jegyzi meg Arndt Ellinghorst vezető londoni autóipari elemző. Szerinte az arculat megőrzése érdekében a BMW i3 vagy a Tesla Model S példájából kellene tanulnia a gyárnak, nem pedig autókat ontania, csak mert Kínában úgyis el lehet adni akármennyit belőlük.

Alapelvárás, hogy minden Porsche kategóriájának legsportosabb autója legyen. Ez eddig a dízel és a hibrid Panamerára is áll

A darabszámok és a Porsche-sűrűség megugrását ellensúlyozhatja a márkaélmény, amin a cég keményen dolgozik is. Bő tíz évi spórolás után vége a távolmaradásnak a magasan jegyzett  versenyágaktól. Ha nem is a Forma-1-be, de a Porsche legalább Le Mans-ban visszatért az LMP1 prototípusok közé, a csúcskategóriába. A gyár 13 piacán működtet vezetéstechnikai képzéseket, vannak sarkvidéki élményprogramok, lehet terepjárózni, klubokban versenypályára járni és fogyasztási versenyre is volt már példa. A Porsche izgalmas évek előtt áll.

Kommentek

Megújult a legfiatalosabb Lexus

Még frissebb megjelenés, még gazdagabb technológiai tartalom, még teljesebb körű biztonsági arzenál a Lexus NX kínálatában.

Csökken az üzemanyagok ára

Szerdán megáll az üzemanyagok árának emelkedése, a benzin és a gázolaj is olcsóbb lesz.

Elképesztő világcsúcsot futott a Honda

Mostantól a Honda Civic Type R tartja az elsőkerék-hajtású autók pályacsúcsát a Nürburgringen. Nem kevéssel verte meg az eddigi bajnokot.

1300 kilométert vezetett egyedül egy gyerek

Ezerháromszáz kilométert vezetett egyedül egy 12 éves fiú Ausztráliában, mielőtt a rendőrök vasárnap lekapcsolták volna, mivel az autó egyik lökhárítója leszakadt.

F1: Ilyen, amikor Verstappen trollkodik

Max Verstappen rajongói csak egy életnagyságú bábúval akartak fotózkodni, de a függöny mögött bujkált az igazi is.

Ezzel a busszal új értelmet nyernek az éjszakai utazások

A Neoplan Skyliner hálóbusszal egészen más értelmet nyernek az éjszakai utazások. Sör és üdítő a hűtőben, a diszkrécióról pedig a kisfüggönyök gondoskodnak.

F1: Apucival motorozott a kis Räikkönen – fotó

Nem lehet elég korán kezdeni…

A fehér oldalfalú abroncsok gyártása valódi kézműves meló

Öreg autókra új abroncs, avagy a veteránosok igényeit is ki kell szolgálni.

F1: Hamilton már nem is emlékszik Rosbergre

Lewis Hamilton végleg lezárta magában azt a fejezetet, amely a Nico Rosberg elleni, házon belüli csatájáról szólt.

F1: Kubica nem zárja ki a második debütálást

Robert Kubica egyre nyíltabban beszél arról, hogy újra megpróbálkozik a Forma-1-gyel.

Finom kis KRESZ-anomáliára bukkantunk Budapesten

Tudod mi az a három úttestű út és hogy hol van ilyen? Mutatjuk.

F1: A szabad gumiválasztást el lehet felejteni!

A Pirelli motorsportfőnöke azt mondja, kizárt, hogy teljesen a csapatokra-pilótákra bízzák, ki milyen gumit használ a versenyhétvégéken.

Ősszel jön az 1000 lóerős Mercedes hibrid!

Szeptemberben mutatja be eddigi legextrémebb autóját a Mercedes-AMG. A Project One több mint ezer lóerős lesz.

F1: Átírhatják a túl szigorú motorszabályt

A Forma-1 szabályait előkészítő Stratégiai Munkacsoport mai ülésén lazíthatnak egy motorszabályon, emellett a Honda hóna alá is nyúlhatnak a riválisok.

KRESZ-oktatás, amire régóta vártunk

Ez a két videó a legkisebbeknek tanítja meg a KRESZ alapjait, és ennek nagyon örülünk.

F1: A Renault nem fog Alonsóért kapkodni

A Renault Forma-1-es főnöke nincs meggyőződve arról, hogy 2018-ra meg kellene szerezniük a McLaren-Hondától valószínűleg távozó Fernando Alonsót.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.