A Porschének sem jön be minden?

Túlerőltetik a növekedést?

Szerző: Szörényi András levél küldés 
Dátum: 2014.08.06. 13.00

Évek óta lenyűgöző pénzügyi eredményekkel működik a Porsche, de vannak aggasztó jelek is. Lehet, hogy a VW-konszern túl sokat facsar ki a márkából?

Meddig exkluzív egy autómárka, meddig folytatódhat a Porsche bővülése és mikor fordul a visszájára a darabszámok növekedése? – veti fel a kérdést az Automotive News Europe című szaklap augusztusi e-magazinjának címlapsztorija. Mert a Macan rajtjával a 2018-ra kitűzött 200 000 darabos értékesítést a Porsche akár jövőre is elérheti.

A VW szorítja a gyeplőt

Lassítást nem enged a tulajdonos, a Volkswagen-konszern, amelynek nyeresége az Audi mellett leginkább a Porsche eredményeitől függ. Jelenleg mindkét leányvállalattól ömlik a pénz a kasszába.
 

Már ma is 15 verzió kapható a 911-ből. A fejlesztést és a minőség-ellenőrzést nagyon leterheli az erőltetett kínálatbővítés, az új modellek gyártásának beindítása

Kívánatos autóival a Porsche rendkívüli profitot ér el. Tavaly 2,6 milliárd euró (813,8 milliárd Ft) nyereséggel járult hozzá a konszern jövedelmezőségéhez. Az Audi 5,03 milliárd euróval ennek majdnem kétszeresét hozta, csakhogy tízszer annyi autó eladásával.

A Porschének sem jön be minden? 1

Forrás: Automotive News Europe

A Porsche legalább 15 százalékos forgalomarányos hasznot célzott meg, de 17-19 százalékot is hoz. A tömeggyártók 2-4 százaléknak már örülnek, a német prémiummárkák (Audi, BMW, Mercedes-Benz) pedig a 8-10 százalékos sávban mozognak.

Még nincs baj, de lehet

Jelenleg a Porsche lipcsei üzeme a J.D. Power szerint a legjobb minőségben gyártó telephely Európában, a 911, a Boxster és a Panamera vezet kategóriájában a J.D. Power amerikai ügyfélelégedettségi ranglistáján, a Cayenne pedig második a Lincoln MKX mögött, amely a Ford prémiummárkájának SUV-ja.

50 000 darab a Macan éves gyártókapacitása, de ezt simán túllépi a tényleges igény. Fél év a várólista a kisebbik SUV-ra

Míg a kínálat szélesítése az eladások kétségtelenül imponáló bővülését hozta, ez kockázatokkal is jár. Az új modellváltozatok (pl. Cayman /Boxster GTS) és új típusok (Panamera, Macan) kifejlesztése és bevezetése túlterhelheti a céget. Elgondolkodtató a Macan utólagos ellenőrzése a fékrásegítő hibája miatt, még inkább a botrány a 911 GT3 körül. Két tűzeset nyomán a gyár leállította kiszállításokat, visszahívta az autókat és motorcserét hatott végre az összes érintett szupersportautón.

Új sportautó, esetleg sportlimuzin

A fejlesztésen a jövőben sem csökken a nyomás, mivel Matthias Müller, a Porsche igazgatótanácsának elnöke a Genfi Autókiállításon arról beszélt, hogy hét típusra bővítenék a palettát, jön a sokat emlegetett “siebte Modellreihe”. Hétéves modellciklusokkal így minden évben debütálna egy vadonatúj Porsche. A bővítés talán egy V8-as sportautó bevezetését jelentheti a 911 és a csillagászati árú 918 Spyder közé, valamint egy Audi A6 méretű sportlimuzinról is szó lehet a Panamera alatt.

Az aggodalom a Porschék tömegesedésének szól, amivel a Volkswagen veszélyeztetheti a márka exkluzivitását. Azt az értéket, amitől egy hasonló színvonalú Cayenne-t drágábban lehet adni egy ML-nél, X6-nál vagy Q7-nél, netán egy Panamerát annak konkurenseinél.

Kevés az innováció?

Különösebb műszaki újítást sem láttunk a Porschétől jó ideje, mert az Audi-dízelek átvétele nem az – jegyzi meg Arndt Ellinghorst vezető londoni autóipari elemző. Szerinte az arculat megőrzése érdekében a BMW i3 vagy a Tesla Model S példájából kellene tanulnia a gyárnak, nem pedig autókat ontania, csak mert Kínában úgyis el lehet adni akármennyit belőlük.

Alapelvárás, hogy minden Porsche kategóriájának legsportosabb autója legyen. Ez eddig a dízel és a hibrid Panamerára is áll

A darabszámok és a Porsche-sűrűség megugrását ellensúlyozhatja a márkaélmény, amin a cég keményen dolgozik is. Bő tíz évi spórolás után vége a távolmaradásnak a magasan jegyzett  versenyágaktól. Ha nem is a Forma-1-be, de a Porsche legalább Le Mans-ban visszatért az LMP1 prototípusok közé, a csúcskategóriába. A gyár 13 piacán működtet vezetéstechnikai képzéseket, vannak sarkvidéki élményprogramok, lehet terepjárózni, klubokban versenypályára járni és fogyasztási versenyre is volt már példa. A Porsche izgalmas évek előtt áll.

Kommentek

Spanyol Wunderwaffe, 300 lóerővel: SEAT Leon Cupra

A SEAT Leon frissítése most lett teljes, megérkezett a legerősebb, leggyorsabb modell, a Cupra is.

F1: Hamilton aggódik az előzések miatt

Lewis Hamilton bízik benne, hogy a mérnökök tévednek, és az új szabályok nem nehezítik meg az előzéseket.

F1: Pályán a Mercedes új autója

A Forma-1-es címvédő Mercedes AMG csütörtök délelőtt pályára küldte 2017-es modelljét, a W08-ast Silverstone-ban.

F1: Soha nem látott lépést tett előre a Mercedes

A riválisok számára rossz hír, hogy a Force India szerint akkora lépést tett előre a motorjával a Mercedes, mint még soha.

F1: Az első videó az új Mercedesről

Magyar idő szerint 13.10-kor kezdődik a Mercedes 2017-es autójának bemutatója, de a csapat már kitett egy videót a Twitterre.

Top 10: nyitható tetejű, de nem kabrió, mi az?

Az új MX-5 furcsa, elektromos mozgatású, se nem kabrió, se nem egészen targa teteje adta az ihletet, hogy összegyűjtsük a tíz – szerintünk – legizgalmasabb nem kabrió és nem CC tetőt az autótörténelemből.

Hamilton: A Forma-1 “szomorú”, “elavult”

A háromszoros világbajnok Lewis Hamilton szerint a Forma-1-re nagyon ráfér a ráncfelvarrás, a megújulás, reméli, hogy az új tulajdonos tesz majd ennek érdekében.

Tudod, mikor mutatták be először ezeket az autókat?

Egy kimondottan nehéz kvíz következik, ami próbára teszi az autós tudásod.

Két hét múlva jön a kabrió Mercedes E-osztály

A kirakós utolsó darabja is a helyére kerül: a Mercedes-Benz a Genfi Autószalonon mutatja be az E-osztály kabrió kivitelét.

F1: Balhéval indulhat az új idény

A Force India technikai főnöke szerint a szezonnyitó Ausztrál Nagydíjon óvást nyújthat be a Ferrari a Mercedes és a Red Bull trükkös felfüggesztése miatt.

Nyolc parkolót foglalt el két furgon Győrben

A Kisalföld olvasója az egyik győri áruház parkolójában futott bele a két szokatlanul parkoló furgonba.

F1: Így közölte Rosberg a visszavonulást a főnökkel

A Mercedes csapatfőnöke, Toto Wolff egy friss interjúban elmondta, hogyan tudta meg, hogy Nico Rosberg a visszavonulás mellett döntött.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.