A BMW tervezi az új Toyota Suprát?

4x4-es hibrid lehet a sportautó

Szerző: Szörényi András levél küldés 
Dátum: 2014.08.06. 18.00

Három év múlva hullhat le a lepel az új Toyota Supráról. A sportkocsit jórészt a BMW tervezi, náluk a Z4 utóda épül a közös technikára.

Visszatérőben a Toyota a teljes megfakulásból! A világ legnagyobb autógyártója jövedelmezőségben és darabszámokban mindig is jól állt, de most ötletesebb reklámokkal, kissé merészebb formatervvel és izgalmasabb autókkal jelentkezik.

Nem lesz egyedül a GT86

Nemrég a Toyota GT86 Tommy Mäkinen-féle WRC-átalakításáról hallottunk, amit a Toyota elnöke kezdeményezett, és kijött egy 240-250 lóerős raliváltozat is a körülrajongott sportautóból.

A Vezess.hu mindentudó Katalógusában rengeteg érdekes, ma már nem forgalmazott autó adatait megtalálod, amennyiben nem az új autók érdekelnek. Köztük az egyik Supra-generációt is

Ha a Celica-MR2-Supra sportautótrió feltámadására nincs is remény, a GT86 talán nem marad egyedül. A brit Auto Express című lap arról ír, hogy a Supra utódot kaphat, ráadásul a jól bejáratott néven.

Elvileg az autó a BMW-vel közösen fejlesztett technikára épül. A BMW-nél a Z4 utóda lehet a rokon, mindkét sportkocsi hibrid hajtásláncot kaphat. Míg a BMW a klasszikus orrmotor-hátsókerék-hajtásos felállásnál marad, az angol kollégák szerint a Toyota összkerékhajtásos lesz.

A technikát jórészt a BMW fejleszti, szénszálas és alumínium elemek csökkentik a sportautók súlyát. A Z4 utóda és a Supra lehet a rokon


Hátul hajtó Z4-, összkerekes Supra-utód

Első kerekeit két elektromos motor hajtja majd. Ez nem arra jó, hogy vakbélig érő hóban is elevickéljen, hanem a változtatható nyomatékkiosztással agilisabbá tehető a 4×4-es Supra. Az autó várhatóan egész könnyű lesz, akár 1,4-1,5 tonnás, hiszen a BMW nagyszériás gyártásba vitt szénszálas technológiájából is profitál majd.

Teljesítményadatokat nem tudunk, de a helyzet pikáns. A jelenlegi Z4 sDrive35is eleve 340 lóerős, míg az álomautóként kínált hibrid i8 362, de csak amíg az akkukból van mit kivenni. Önmagban az – ezen a szinten! – nyomi kis háromhengeres benzines 231 lóerős. Az utolsó, 2002-ben kifutó turbós Supra szintén megvolt 320 lóerős, tehát ha a gyárak ezt a szintet kicsit is felülmúlják, akkor az i8 nem, vagy alig lesz erősebb a Z4 csúcsmodelljénél.

Talán a képen látható FT-1 koncepcióautóra hasonlít a leendő Supra, ha megvalósul


300 LE felett?

Persze az i8-nál a fejlesztés elsődleges és mindent felülíró szempontja nem a sportautós viselkedés, hanem az álomautós optika és az volt, hogy széndioxid-emissziója 50 gramm/km alatt maradjon a szabványos mérésben (49 g lett).
 

2002-ben futott ki a harmadik generációs Supra. 2017-ben jöhet az új

Ezért vannak 195-ös, orrtúrást okozó virsligumik rajta elöl és ezért nincs benne akkora akkucsomag, hogy elérje a Kínában villanyautók kritériumaként szabott 50 kilométeres hatótávot, amire egy konnektorról tölthető hibridet érdemes belőni.

Német dízel, japán hibridtechnika

A BMW és a Toyota még 2011-ben lépett együttműködésre. A közös sportautó-fejlesztés mellett közös üzemanyagcellás és akkumulátor-technikai projektek futnak. A kooperáció gyümölcse az 1,6 literes dízelmotor a Versóban (friss tesztünk róla itt). A sportautó tervezéséért cserébe a BMW a Toyota hibridtechnikájából profitálhat, ideértve az akkumulátorok újrafelhasználását.

320 lóerő az utolsó turbós Supra gyári adata. Driftautóként ma is él, akár 1000 lóerőre felhúzott motorral

Kommentek

Megépítette, amit a BMW nem mert

A tökéletes családi autót építette meg magának, amihez fogott egy BMW 540i Touringot és mindent belepréselt az M5-ösből. Megszületett a 400 lóerős kombi, aminek apa örülhet a legjobban.

Első helytől lökték el Micheliszt

A harmadik körben már az első helyért küzdött Michelisz Norbert a WTCC monzai futamán, Bennani azonban ráhúzta az autót, így mindketten feladták a versenyt.

Ezt a BMW reklámot betiltották Angliában

Az angolok szerint veszélyes közúti huligánkodásra buzdít a BMW plakátja, ezért gyorsan be is tiltották.

Ismét csökkent az üzemanyagok ára

A benzin literenkénti árát 4 forinttal, a gázolajét pedig 3 forinttal csökkentette a Mol.

Fényképezz lyukkal!

Lehet-e fóliába szúrt lyukkal és egy dobozzal fényképezni? Kipróbáltuk

F1: Hamilton ezen a hétvégén csak statisztált

Lewis Hamilton a tavalyi bakui szerepléséhez hasonlította idei szocsi teljesítményét, a Mercedes angolja a 4. helynek is örülhetett az Orosz Nagydíj végén.

F1: Alonso szeretne legalább a rajtig jutni

Továbbra is vergődik a McLaren-Honda, az Orosz Nagydíjon a Fernando Alonso alatt már a futam előtt megállt az autó.

F1: A kocsmából gratuláltak Bottasnak

A kétszeres világbajnok Mika Häkkinen egy kocsmából küldött üzenetet immár futamgyőztes honfitársának, Valtteri Bottasnak.

F1: Vettel a középső ujjával üzent Massának – videó

Sebastian Vettelnek a legkevésbé sem tetszett, hogy az utolsó körön Felipe Massa feltartása miatt nem volt lehetősége, hogy megpróbálkozzon a végül az első helyen beérő Valtteri Bottas megelőzésével.

F1: A Ferrari-főnök nem volt csalódott, csak pisilnie kellett

Vicces közjáték zajlott a brit Sky Sports riportere és a Ferrari csapatfőnöke között az Orosz Nagydíj leintése után.

Bottas: Elképesztő érzés az első Forma-1-es győzelem!

Valtteri Bottas lett a nap versenyzője, miután megszerezte élete első F1-es futamgyőzelmét az Orosz Nagydíjon. Mögötte Sebastian Vettel és Kimi Räikkönen állhatott a dobogóra. Futam utáni interjúk Szocsiból.

F1: Szocsiban Bottas a nagyok közé került

A mercedeses Valtteri Bottas óriási rajt után magabiztos vezetéssel szerezte meg első Forma-1-es futamgyőzelmét az Orosz Nagydíjon. A Ferrarinak be kellett érnie a 2-3. hellyel Szocsiban.

Spéci pótkocsikat vásárol a Waberer’s

100 darab spéci pótkocsival bővíti flottáját az egyik legnagyobb magyar fuvarozótársaság, a Waberer’s.

F1: Bottas nyerte az Orosz Nagydíjat

Behúzza Sebastian Vettel az idei harmadik futamgyőzelmét? Nyerhet Kimi Räikkönen? Mire lesz képes Lewis Hamilton a 4. helyről rajtolva? Élő szöveges közvetítés a Forma-1-es Orosz Nagydíjról.

F1: Mégsem lesz éjszakai futam Szocsiban

Az Orosz Nagydíj szervezői meggondolták magukat, Szocsiban nem szeretnének villanyfényes Forma-1-es versenyt.

Meglépett az autóval a kisfiú, kecskét is vitt magával

Ennek a fiúnak az apja szerint a vezetést nem lehet elég korán elkezdeni. A csomagtartóban utazó kecske ennek tükrében már nem is olyan meglepő.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.