A BMW tervezi az új Toyota Suprát?

4x4-es hibrid lehet a sportautó

Szerző: Szörényi András levél küldés 
Dátum: 2014.08.06. 18.00

Három év múlva hullhat le a lepel az új Toyota Supráról. A sportkocsit jórészt a BMW tervezi, náluk a Z4 utóda épül a közös technikára.

Visszatérőben a Toyota a teljes megfakulásból! A világ legnagyobb autógyártója jövedelmezőségben és darabszámokban mindig is jól állt, de most ötletesebb reklámokkal, kissé merészebb formatervvel és izgalmasabb autókkal jelentkezik.

Nem lesz egyedül a GT86

Nemrég a Toyota GT86 Tommy Mäkinen-féle WRC-átalakításáról hallottunk, amit a Toyota elnöke kezdeményezett, és kijött egy 240-250 lóerős raliváltozat is a körülrajongott sportautóból.

A Vezess.hu mindentudó Katalógusában rengeteg érdekes, ma már nem forgalmazott autó adatait megtalálod, amennyiben nem az új autók érdekelnek. Köztük az egyik Supra-generációt is

Ha a Celica-MR2-Supra sportautótrió feltámadására nincs is remény, a GT86 talán nem marad egyedül. A brit Auto Express című lap arról ír, hogy a Supra utódot kaphat, ráadásul a jól bejáratott néven.

Elvileg az autó a BMW-vel közösen fejlesztett technikára épül. A BMW-nél a Z4 utóda lehet a rokon, mindkét sportkocsi hibrid hajtásláncot kaphat. Míg a BMW a klasszikus orrmotor-hátsókerék-hajtásos felállásnál marad, az angol kollégák szerint a Toyota összkerékhajtásos lesz.

A technikát jórészt a BMW fejleszti, szénszálas és alumínium elemek csökkentik a sportautók súlyát. A Z4 utóda és a Supra lehet a rokon


Hátul hajtó Z4-, összkerekes Supra-utód

Első kerekeit két elektromos motor hajtja majd. Ez nem arra jó, hogy vakbélig érő hóban is elevickéljen, hanem a változtatható nyomatékkiosztással agilisabbá tehető a 4×4-es Supra. Az autó várhatóan egész könnyű lesz, akár 1,4-1,5 tonnás, hiszen a BMW nagyszériás gyártásba vitt szénszálas technológiájából is profitál majd.

Teljesítményadatokat nem tudunk, de a helyzet pikáns. A jelenlegi Z4 sDrive35is eleve 340 lóerős, míg az álomautóként kínált hibrid i8 362, de csak amíg az akkukból van mit kivenni. Önmagban az – ezen a szinten! – nyomi kis háromhengeres benzines 231 lóerős. Az utolsó, 2002-ben kifutó turbós Supra szintén megvolt 320 lóerős, tehát ha a gyárak ezt a szintet kicsit is felülmúlják, akkor az i8 nem, vagy alig lesz erősebb a Z4 csúcsmodelljénél.

Talán a képen látható FT-1 koncepcióautóra hasonlít a leendő Supra, ha megvalósul


300 LE felett?

Persze az i8-nál a fejlesztés elsődleges és mindent felülíró szempontja nem a sportautós viselkedés, hanem az álomautós optika és az volt, hogy széndioxid-emissziója 50 gramm/km alatt maradjon a szabványos mérésben (49 g lett).
 

2002-ben futott ki a harmadik generációs Supra. 2017-ben jöhet az új

Ezért vannak 195-ös, orrtúrást okozó virsligumik rajta elöl és ezért nincs benne akkora akkucsomag, hogy elérje a Kínában villanyautók kritériumaként szabott 50 kilométeres hatótávot, amire egy konnektorról tölthető hibridet érdemes belőni.

Német dízel, japán hibridtechnika

A BMW és a Toyota még 2011-ben lépett együttműködésre. A közös sportautó-fejlesztés mellett közös üzemanyagcellás és akkumulátor-technikai projektek futnak. A kooperáció gyümölcse az 1,6 literes dízelmotor a Versóban (friss tesztünk róla itt). A sportautó tervezéséért cserébe a BMW a Toyota hibridtechnikájából profitálhat, ideértve az akkumulátorok újrafelhasználását.

320 lóerő az utolsó turbós Supra gyári adata. Driftautóként ma is él, akár 1000 lóerőre felhúzott motorral

Kommentek

Hamilton: Undorító, amit Ricciardo csinál

Lewis Hamilton azt mondja, kizárt, hogy Daniel Ricciardóhoz hasonlóan cipőből pezsgőzzön a dobogón.

Olasz fordítás

Egy legendás név, egy legendás roadster, 170 lóerős turbómotor, vászontető, és közvetlen kormányzás. Ugye milyen jól hangzik? Kipróbáltuk az MX-5 felpaprikázott olasz testvérét.

4 évig nem takarította ki az autót, ez volt benne

Csúnya látvány, ami főleg akkor fog szíven ütni, ha kedveled az autókat.

Megvennéd Niki Lauda BMW M1-esét?

Bőven több, mint 500 millió forintot érhet Niki Lauda egykori BMW M1-ese, ami légitársasága alapítása miatt adott el.

Furcsa platós Mazda MX-5 keresi új gazdáját

Megnyújtották a Mazda MX-5-ös tengelytávját, hogy platós hordárként üzemelhessen. Most pedig éppen eladó a szokatlan mű.

Így vágnak szét egy Porsche Panamerát a tűzoltók

A présgépbe dobás helyett inkább a tűzoltóknak adták az előszériás autót, hogy gyakorolják a mentést.

Egyre népszerűbb Oroszországban a Kamaz

Az orosz gyártó 2016-ban tovább növelte piaci részesedését. A legkeresettebb modellek között szinte csak Kamaz gyártmányokat találunk.

Hajmeresztő, mire képes 1 perc alatt az új Bugatti

Nem csak felgyorsul 400 km/órás sebességre a Bugatti Chiron, hanem meg is áll majd. Mindezt egy percen belül.

F1: Bottasnak megígérték, hogy mehet a Mercedeshez

A Williams főnöknője, Claire Williams elárulta, hogy fel sem merült, hogy Valtteri Bottast ne engedjék el a Mercedeshez, tavaly ugyanis ígéretet tettek neki, ha alkalom adódik, mehet egy nagycsapathoz.

Őrült hod rod lett a pusztulásra ítélt Porsche 911-esből

Alaposan átszabták amerikai mintára ezt a Porsche 911-est, a laposabb és hiányosabb kasztniba Chevrolet V8-as motor került.

Legendás francia filmet forgatott újra a Ford

40 éves filmet forgatott újra a Ford modern formában és egy piros Mustanggal a főszerepben.

Tekerd fel a hangerőt, mert itt az 5 legszebben szóló Porsche!

Ha valaki megkérdezné, hogy melyik az 5 legkirályabbul szóló Porsche, akkor már tudni fogod a választ.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.